Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja drogi w Jemiołowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OLSZTYNEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743663
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ratusz 1
1.5.2.) Miejscowość: Olsztynek
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-015
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 895195453
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@olsztynek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://olsztynek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja drogi w Jemiołowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-87b62d57-8e16-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00024294
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003151/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Modernizacja drogi w Jemiołowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://olsztynek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://olsztynek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się za pomocą środka komunikacji elektronicznej, tj. platformy do elektronicznej obsługi zamówień publicznych Zamawiającego dostępnej pod adresem:https://olsztynek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html (dalej zwana Platformą przetargową). 2. Korzystanie z Platformy przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.3. Środkiem komunikacji elektronicznej służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest Platforma przetargowa dostępna pod adresem https://olsztynek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. 4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie przetargowej Gminy Olsztynek. Ma wówczas dostęp do możliwości: złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.5. Środki komunikacji elektronicznej w postępowaniu służące do przekazywania i odbioru dokumentów elektronicznych w tym ofert spełniają wymagania, o których jest mowa w art. 68 ustawy Pzp. 6. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. 7. Zamawiający, pod linkiem https://olsztynek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe/instrukcje.html udostępnia Wykonawcom instrukcje w następującym zakresie: 1) Rejestracja wykonawcy na platformie przetargowej, 2) Wymagania techniczne, 3) Zadawanie pytań do postępowania, 4) Instrukcje postępowania - Udział w trybie podstawowym bez negocjacji. 8.Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy przetargowej: 1) Dopuszczalne przeglądarki internetowe: a) Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,b) Google Chrome 31 c) Mozilla Firefox 26 d)Opera 18 2) Pozostałe wymagania techniczne: 1) dostęp do sieci Internet 2) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax 3) włączona obsługa JavaScript 4)zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s 5) zainstalowany Acrobat Reader 6)zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy 9. Wsparcie techniczne i instrukcje dla Wykonawców świadczone przez Operatora Platformy przetargowej uzyskać można w następujący sposób:a) telefonicznie pod nr (+48) 71 787 35 34 od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00, b) e-mail: helpdesk@logintrade.net
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej RODO, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Olsztynek, z siedzibą przy ul. Ratusz 1, 11-015 Olsztynek;2) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Olsztynek jest Pani/Pani Maciej Żołnowski, maciej.zolnowski@cbi24.pl3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego .: „Modernizacja drogi w Jemiołowie” prowadzonym w trybie podstawowym zgodnie z art. 275 ust. 1 ustawy Pzp.4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o Art. 74 ust 1 .ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 2019 ze zm.), dalej ustawa Pzp; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji umowy, a następnie będą przechowywane począwszy od dnia zakończenia okresu obowiązywania umowy (wliczając okres rękojmi lub gwarancji) przez okres co najmniej 5 lat (nie krócej jednak, niż okres przedawnienia roszczeń), 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;7) nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowa
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje w zakresie RODO zostały wskazane wyżej.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZBI.271.1.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Ogólny opis przedmiotu zamówienia: Zadanie obejmuje projekt budowlany, który jest załącznikiem do decyzji pozwolenia na budowę numer Ok/34/2018 z dnia 29 czerwca 2018 r. wydanej przez Starostę Olsztyńskiego stanowiące załączniki numer 3b i 3c do niniejszej SWZ. Przedmiotem zadania jest modernizacja drogi w Jemiołowie w ramach zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja drogi w Jemiołowie. 2. Stan istniejący: Nawierzchnię jezdni stanowi warstwa z mieszanki bitumiczno-mineralnej na bazie asfaltu a częściowo również smoły o grubości 5-7 cm, ułożona na podbudowie z brukowca i innych materiałów kruszonych i naturalnych (odcinek o długości ok. 385 mb) oraz o nawierzchni gruntowej umocnionej kruszywem kamiennym (naturalnym i kruszonym) i betonowym na odcinku o długości ok. 75 mb. Szerokość nawierzchni jezdni wynosi 3,0 – 3,8 m. Odwodnienie nawierzchni poprzez spadki poprzeczne i podłużne do rowu przydrożnego lub powierzchniowo na przyległy teren pasa drogowego. Odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z rowu przydrożnego odbywa się poprzez istniejącą kanalizację deszczową do zlokalizowanego w poboczu po stronie prawej jej wylotu, a dalej powierzchniowo do jeziora Jemiołowskiego. W granicach pasa drogowego występuje zieleń wysoka i niska. W pasie drogowym znajdują się następujące sieci uzbrojenia terenu:1) kanalizacja sanitarna,2) kanalizacja deszczowa,3) sieć wodociągowa, 4) sieć telekomunikacyjna,5) sieć elektroenergetyczna,6) słupy oświetleniowe.3. Przed rozpoczęciem robót wszystkie istniejące punkty osnowy geodezyjnej i repery należy zabezpieczyć lub przenieść poza zasięg przebudowy drogi. Robotę tę należy zlecić uprawnionemu geodecie i najlepiej wykonać ją przed rozpoczęciem robót budowlano-drogowych. Nową lokalizację ww. punktów ustali geodeta.4. Rozbiórki: Projektowana modernizacja drogi wymaga dokonania rozbiórki kolidujących z nią elementów zagospodarowania. Rozbiórce podlega w całości istniejąca nawierzchnia bitumiczna wraz z podbudową. Powierzchnia rozbiórki nawierzchni wynosi ok. 1 350 m2. Materiały rozbiórkowe takie jak frez asfaltowy, kamienie z podbudowy zostaną przetransportowane przez Wykonawcę w miejsce wskazane przez Zamawiającego oddalone od miejsca prac maksymalnie o 6 km. Rozbiórce podlega również istniejące umocnienie dna oraz skarp położonego po lewej stronie drogi rowu na odcinku o długości ok. 135,0 mb. Na długości tego rowu rozbiórce podlegają również przepusty pod zjazdami o łącznej długości wynoszącej dla poszczególnych średnic: Dn 500 – 9,5 mb, Dn 400 – 18,1 mb, Dn 350 – 8,2 mb. Ze względu na zły stan techniczny rozbiórce podlega również istniejący odcinek kanalizacji deszczowej Dn 300 o długości 6,6 mb oraz 3 studnie kanalizacyjne będące jej elementem.5. Projektowana modernizacja drogi: Wykonanie nowej nawierzchni jezdni wraz z poboczami, odwodnieniem oraz przebudową istniejących zjazdów do nieruchomości przyległych do pasa drogowego. Konstrukcję nawierzchni dostosowano do kategorii ruchu KR-1. 6. Podstawowy układ projektowanych warstw jest następujący:1) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 3 cm,2) warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W gr. 4 cm,3) podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 22 cm,4) warstwa odsączająca z piasku średniego gr. 20 cm.7. Zaprojektowano trzy odcinki modernizacji:1) odcinek I-II o długości 453,3 mb i szerokości nawierzchni jezdni 4,5 m,2) odcinek III-IV długości 51,6 mb i szerokości nawierzchni jezdni 3,5 m,3) odcinek V-VI długości 33,6 mb i szerokości nawierzchni jezdni 3,5 m,4) na odcinku od km 0+252,80 do km 0+277,90 po stronie prawej poszerzenie jezdni o dodatkowe 2,5 m,5) łączna długość modernizowanych odcinków wynosi 538,5 mb.8. Spadek poprzeczny nawierzchni jednostronny 2,0 % w kierunku rowu przydrożnego oraz wpustów kanalizacji deszczowej. Na odcinku I-II nawierzchnia częściowo oddzielona krawężnikiem drogowym 15x30 cm wystającym oraz 15x22 cm wtopionym. Na części odcinka I-II nieobramowanym krawężnikiem projektuje się przy krawędzi jezdni pobocza umocnione o szerokości 0,75 m z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 15 cm. Na pozostałej części odcinka I-II oraz na odcinkach III-IV i V-VI pobocze wykonane z wyprofilowanego i zagęszczonego gruntu pozyskanego z koryta rozbieranej jezdni.9. Przebudowa istniejących zjazdów do nieruchomości przyległych do pasa drogowego. Szerokość nawierzchni zjazdów zmienna, zgodna ze stanem istniejącym. Nawierzchnia zjazdów z kostki betonowej gr. 8 cm koloru szarego na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 15 cm i warstwie odsączającej z piasku średniego gr. 20 cm. Nawierzchnia zjazdów oddzielona opornikiem betonowym 12x25 cm posadowionym na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm i ławie betonowej z oporem z betonu C-12/15.10. Przebudowa istniejącego rowu przydrożnego. Wykonanie rowu o umocnionym dnie (płyty korytkowe betonowe) i umocnionych skarpach (płyty betonowe pełne i ażurowe). Szerokość dna rowu 0,4 m, szerokość korony rowu 2,0 – 2,4 m. Pochylenie skarp: 1:1 – 1:1,5. Na rowie pod zjazdami budowa przepustów z rur HDPE Dn 400 o łącznej długości 36,5 mb. Rury przepustowe posadowione na ławie z pospółki gr. 20 cm. Wlot i wylot z przepustu wykonany z prefabrykowanego elementu betonowego z betonu C-35/40. Na końcu rowu wlot do studni kanalizacyjnej z wlotem bocznym. Wlot wyposażony w osadnik z betonu C-25/30 wg KPED 01.14.11. Budowa kanalizacji deszczowej. Kanalizację deszczową podzielono na dwa odcinki. Odcinek I obejmuje zagospodarowanie wód opadowych i roztopowych pochodzących z drogi powiatowej oraz modernizowanego odcinka drogi od km 0+009,20 do km 0+248,00, dla których odbiornikiem jest zestaw trzech studni rozsączających betonowych Dn2000. Głębokość studni 4,42 – 5,42 m. Studnie wypełnione do wysokości min. 2,5 m licząc od dna złożem filtracyjnym, zabezpieczonym przed napływem zanieczyszczeń z zawiesiny ogólnej geowłókniną. Studnie zlokalizowane w poboczu drogi. Odcinek II obejmujący pozostały modernizowany odcinek drogi od km 0+248,00 do km 0+453,30, dla którego odbiornikiem jest projektowany zestaw retencyjno-rozsączający z elementów PP prefabrykowanych o pojemności 21,77 m3. Urządzeniami wprowadzającymi wody opadowe i roztopowe do projektowanych odbiorników są sieć i urządzenia kanalizacji deszczowej. Łącznie planuje się wykonanie:1) studni kanalizacyjnych Dn1200 z kręgów betonowych z włazem żeliwnym klasy D400 w ilości 10 sztuk, w tym 1 sztuka z wlotem bocznym,2) studzienek ściekowych Dn500 z osadnikiem z kręgów betonowych w ilości 9 sztuk,3) separatora koalescencyjnego Dn1500 15/150 z bypassem i osadnikiem V=1,5 m3 w ilości 1 sztuki,4) separatora koalescencyjnego Dn1000 3/30 z bypassem i osadnikiem V=0,9 m3 w ilości 1 sztuki,5) studni chłonnych Dn2000 w ilości 3 sztuk,6) zestawu rozsączającego z elementów PP o pojemności roboczej V=21,77 m3,7) ogrodzenia miejsca lokalizacji zestawu rozsączającego,8) kanału deszczowego z rur PVC Dn500 klasy SN8 łączonych na uszczelkę gumową długości łącznie 72,50 mb,9) kanału deszczowego z rur PVC Dn400 klasy SN8 łączonych na uszczelkę gumową długości łącznie 65,00 mb,10) kanału deszczowego z rur PVC Dn315 klasy SN8 łączonych na uszczelkę gumową długości łącznie 5,00 mb,11) kanału deszczowego z rur PVC Dn250 klasy SN8 łączonych na uszczelkę gumową długości łącznie 77,90 mb,12) kanału deszczowego i przykanalików kanalizacji deszczowej z rur PVC Dn200 klasy SN8 łączonych na uszczelkę gumową długości łącznie 60,20 mb.12. Przebudowa infrastruktury telekomunikacyjnej. Modernizacja nawierzchni drogi spowodowała konieczność przebudowy infrastruktury telekomunikacyjnej w następującym zakresie:1) przebudowa istniejącego kabla sieci przyłączeniowej XzTKMXpw 5x4x0,6 wraz z dwoma przyłączami abonenckimi XzTKMXpw 2x(2x2x0,5) poprzez zmianę jego przebiegu (w związku z kolizją z projektowanym rowem przydrożnym) na odcinku długości 116,10 m bezprzerwowo wraz z montażem na przebudowanych kablach rur ochronnych dwudzielnych pod projektowanymi do przebudowy zjazdami,2) przebudowa istniejącego kabla przyłącza abonenckiego XzTKMXpw 2x2x0,5 kolidującego z projektowaną nawierzchnią jezdni na odcinku długości 35,7 m bezprzerwowo wraz z montażem na przebudowanych kablach rur ochronnych dwudzielnych pod projektowanymi do przebudowy zjazdami,3) przebudowa istniejącego kabla przyłącza abonenckiego XzTKMXpw 2x2x0,5 kolidującego z projektowaną nawierzchnią jezdni na odcinku długości 26,8 m bezprzerwowo wraz z montażem na przebudowanych kablach rur ochronnych dwudzielnych pod projektowanymi do przebudowy zjazdami,4) montaż na istniejących kablach sieci przyłączeniowej i przyłączy abonenckich rur ochronnych w miejscach kolizji z projektowanym i istniejącym zagospodarowaniem, orientacyjne ilości rur ochronnych typu A110PS – 63,8 m, typu A83PS – 51,5 m.13. Zabezpieczenie sieci kablowej elektroenergetycznej poprzez założenie w miejscach kolizji z projektowanymi do przebudowy zjazdami rur ochronnych dwudzielnych.14. Warunki gruntowe określa opinia geotechniczna firmy GEOXX Sp. z o. o. Sp. k. stanowiąca załącznik numer 3f do niniejszej SWZ. 15. Wykonawca ma w obowiązku powiadomienie wszystkich gestorów sieci o prowadzonych pracach. Po stronie Wykonawcy leży koszt wszelkich nadzorów z tym związanych.16. Przed przystąpieniem do prac Wykonawca musi uzgodnić z Zamawiającym czasową organizację ruchu, która musi następnie zostać zatwierdzona przez Starostwo Powiatowe w Olsztynie.17. Zadanie dofinansowane w ramach funduszu dróg samorządowych. Dofinansowanie udzielane przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp w szczególności dotycząc:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej a) Doświadczenie: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu skradania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, wykonał jedną usługę polegającą na budowie lub przebudowie albo remoncie drogi ( w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych Dz. U. z 2018 r. z późn. zm.) z nawierzchni asfaltowej za min. 600.000,00 zł brutto. Warunek zależy wykazać jednym zadaniem.(droga – budowlę wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi, urządzeniami oraz instalacjami, stanowiącą całość techniczno-użytkową, przeznaczoną doprowadzenia ruchu drogowego, zlokalizowaną w pasie drogowym).b) Potencjał Kadrowy. Wykonawca musi udowodnić, iż dysponuje lub w celu wykonania przedmiotu zamówienia będzie dysponował osobami, które posiadają uprawnienia bez ograniczeń w specjalności: - drogowej – z doświadczeniem liczonym od dnia nadania uprawień min. 5 lat,- sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych – z doświadczeniem liczonym od dnia nadania uprawień min. 5 lat. Zamawiający określając wymogi dla potencjału kadrowego w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze zmianami) oraz ustawy z dnia 19 listopada 2020r. o zmianie ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021 r., poz. 78).5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca dołącza do Formularza ofertowego:1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ. 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia składa każdy z wykonawców. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych następujących środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:1) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym jest mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp złożonym wraz z ofertą w zakresie podstaw wykluczenia - wg Załącznika nr 9 do SWZ.2) oświadczenie w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi, że przygotowanie oferty nastąpiło niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wg. Załącznika nr 10 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawca dołącza do Formularza ofertowego: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Załącznik nr 6 do SWZ. 2) zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeśli zgodnie z art. 118 ust.1 ustawy Pzp Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polega na zdolnościach zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. (załącznik nr 11 do SWZ)Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w 2), także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców, w zakresie w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych następujących środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych: 1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie - Załącznika nr 7 do SWZ; 2) wykazu osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg Załącznika nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz Ofertowy.2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.1) Zgodnie z § 13 ust.1 rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (dz. U. z 2020 r. poz. 2415) Zamawiający, żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Ww. winny być sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.2) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt.1, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.3) Zapisy pkt 1 i 2 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.4) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – wg. Wzoru stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ.4. Wadium – jeśli zostało wniesione w formie gwarancji bankowej; gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).5. Pełnomocnictwo - jeżeli oferta została podpisana przez inną osobą niż upoważniona do reprezentacji Wykonawcy na podstawie dokumentów rejestrowych (CEIDG lub KRS) pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w formie elektronicznej (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w następującej wysokości: 10 000,00 zł2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r. poz. 299).3. Wadium wnoszone w innej niż pieniądz formie musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą.4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 33 8823 0007 2001 0000 0169 0003 w Banku spółdzielczym w Olsztynku. W tytule przelewu wpisać należy następującą treścią: Wadium na przetarg: Modernizacja drogi w Jemiołowie.5. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium, płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum)6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.2) W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę dołącza oddzielnie oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ, oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ. .Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3) W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia, mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy będą odpowiedzialni za wykonanie danego zakresu zamówienia. 4) W przypadku, o którym mowa w ust. 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, wykonają poszczególni wykonawcy – wg. Wzoru stanowiącego załącznik nr 12 do SWZ.5) Wykonawcy występujący wspólnie winni ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Umocowanie może wynikać z dołączonej do oferty umowy współpracy lub odrębnego dokumentu (oświadczenia lub pełnomocnictwa).5) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem);7) Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną. Spółka cywilna ubiegająca się o zamówienie musi wyznaczyć pełnomocnika do jej reprezentowania. Ustawowe zasady reprezentacji spółki cywilnej zezwalające każdemu wspólnikowi na jej reprezentowanie w takich granicach, w jakich jest uprawniony do prowadzenia jej spraw, nie spełniają bowiem wymogu z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp.W przypadku spółki cywilnej art. 58 ust. 2 ustawy Pzp nie będzie miał zastosowania, jeżeli oferta zostanie podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wszystkich wspólników spółki cywilnej.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego zawiera wzór umowy Załącznik nr 2 do SWZ. 2. Dopuszczalne zmiany umowy określone w art. 455 ust. 1 ustawy Pzp zawiera wzór umowy stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ. 3. Sposób i termin płatności zostały określone we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 2 do SWZ. 7.4. . Zawarta umowa będzie jawna i może zostać udostępniona na wniosek osoby lub podmiotu żądającego takiego udostępnienia.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy