Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja drogi powiatowej nr 1568 K Łęka – Koniuszowa – Mogilno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT NOWOSĄDECKI - POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W NOWYM SĄCZU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491893180
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jeremiego Wiśniowieckiego 136
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Sącz
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-300
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pzd.nowy-sacz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pzd.nowy-sacz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami powiatowymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja drogi powiatowej nr 1568 K Łęka – Koniuszowa – Mogilno
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-76bf4c50-d8c4-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00099119
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003291/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Modernizacja drogi powiatowej nr 1568 K Łęka - Koniuszowa - Mogilno w km 2+100 - 3+660
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://pzd.nowy-sacz.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia między Zamawiającym a Wykonawcami (w tym składania ofert i oświadczeń, a także podmiotowych środków dowodowych) odbywa się elektronicznie przy użyciu miniPortalu i ePUAPu za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz
dostępnionego przez miniPortal.
2. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania).
3. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: przetargi@pzd.nowy-sacz.pl (nie dotyczy składania i wycofania ofert).
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi) oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
5. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
6. Pozostałe wymagania zostały określone w rozdz. VIII i XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje wykonawców będących osobami fizycznymi lub osobami fizycznymi prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą, a także pełnomocników wykonawców będących osobami fizycznymi (np. w zakresie danych osobowych mieszczonych w pełnomocnictwie) i członków organów zarządzających wykonawców, będących osobami fizycznymi, że administratorem danych osobowych w/w osób jest Powiatowy Zarząd Dróg w Nowym Sączu reprezentowany przez Dyrektora mgr inż. Adama Czerwińskiego, adres siedziby: ul. Wiśniowieckiego 136, 33-300 Nowy Sącz, kontakt mailowy: biuro@pzd.nowy-sacz.pl telefoniczny: (18) 442 64 88; 442 74 14; Pozostałe informacje dot. RODO zostały ujęte w rozdz. XXIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZD-ZAM.261.33.2021.WB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1351972,40 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Nazwa zamówienia: Modernizacja drogi powiatowej nr 1568 K Łęka – Koniuszowa - Mogilno
2. Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja drogi powiatowej nr 1568 K Łęka – Koniuszowa – Mogilno w km 2+670 – 3+660 zakresie:
a. roboty rozbiórkowe (frezowanie nawierzchni)
b. roboty ziemne
c. wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem gr. 30 cm (z doziarnieniem kruszywem naturalnym gr. 10 cm) ,
d. wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20 cm,
e. wykonanie warstwy podbudowy gr. 6 cm z mieszanek mineralno – bitumicznych grysowych gr. 6 cm, warstwa asfaltowa AC22P,
f. wykonanie warstwy wiążącej gr. 5 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, warstwa asfaltowa AC16W (KR3),
g. wykonanie warstwy ścieralnej gr. 4 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, warstwa asfaltowa AC11S (KR3)
h. wykonanie poboczy z destruktu asfaltowego z ich powierzchniowym utrwaleniem grysem i emulsją,
3. W ramach niniejszej umowy Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 PZP, w zakres którego wchodzi modernizacja drogi powiatowej nr 1568 K w km 2+100 – 2+670 w zakresie:
3.1. w km 2+360 – 2+670:
a. roboty rozbiórkowe (frezowanie nawierzchni)
b. roboty ziemne
c. wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem gr. 30 cm (z doziarnieniem kruszywem naturalnym gr. 10 cm) ,
d. wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20 cm,
e. wykonanie warstwy podbudowy gr. 6 cm z mieszanek mineralno – bitumicznych grysowych gr. 6 cm, warstwa asfaltowa AC22P,
f. wykonanie warstwy wiążącej gr. 5 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, warstwa asfaltowa AC16W (KR3),
g. wykonanie warstwy ścieralnej gr. 4 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, warstwa asfaltowa AC11S (KR3)
h. wykonanie poboczy z destruktu asfaltowego z ich powierzchniowym utrwaleniem grysem i emulsją,
3.2. w km 2+100 – 2+360:
a. roboty rozbiórkowe (frezowanie nawierzchni)
b. wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną
c. warstwa przeciwspękaniowa pod warstwy bitumiczne – siatka wzmacniająca,
d. wykonanie warstwy wiążącej gr. 5 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, warstwa asfaltowa AC16W (KR3),
e. wykonanie warstwy ścieralnej gr. 4 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, warstwa asfaltowa AC11S (KR3)
f. wykonanie poboczy z destruktu asfaltowego z ich powierzchniowym utrwaleniem grysem i emulsją,
4. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia stanowiąca opcję jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z prawa opcji, skorzystać z niego w mniejszym zakresie aniżeli określony powyżej, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.
5. Szczegółowy zakres zamówienia został określony w załączniku nr 4 do SWZ - dokumentacja techniczna składająca się z następujących opracowań:
5.1. Plany sytuacyjne,
5.2. Przedmiar robót (element nr 1 – zamówienia podstawowe - gwarantowane, element nr 2 – zamówienie objęte opcją),
5.3. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.
6. Przekrój konstrukcyjny warstw nawierzchni, podbudowy i poboczy należy przyjąć zgodnie z przedmiarem robót (grubości poszczególnych warstw).
7. Droga objęta remontem posiada kategorię ruchu KR3.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Modernizacja drogi powiatowej nr 1568 K w km 2+100 – 2+670 w zakresie:3.1. w km 2+360 – 2+670:
a. roboty rozbiórkowe (frezowanie nawierzchni)
b. roboty ziemne
c. wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem gr. 30 cm (z doziarnieniem kruszywem naturalnym gr. 10 cm) ,
d. wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20 cm,
e. wykonanie warstwy podbudowy gr. 6 cm z mieszanek mineralno – bitumicznych grysowych gr. 6 cm, warstwa asfaltowa AC22P,
f. wykonanie warstwy wiążącej gr. 5 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, warstwa asfaltowa AC16W (KR3),
g. wykonanie warstwy ścieralnej gr. 4 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, warstwa asfaltowa AC11S (KR3)
h. wykonanie poboczy z destruktu asfaltowego z ich powierzchniowym utrwaleniem grysem i emulsją,
3.2. w km 2+100 – 2+360:
a. roboty rozbiórkowe (frezowanie nawierzchni)
b. wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną
c. warstwa przeciwspękaniowa pod warstwy bitumiczne – siatka wzmacniająca,
d. wykonanie warstwy wiążącej gr. 5 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, warstwa asfaltowa AC16W (KR3),
e. wykonanie warstwy ścieralnej gr. 4 cm z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych, warstwa asfaltowa AC11S (KR3)
f. wykonanie poboczy z destruktu asfaltowego z ich powierzchniowym utrwaleniem grysem i emulsją,
Maksymalna wartość opcji wynosi netto: 436.970,60 zł.
Zamawiający skorzysta z opcji w przypadku posiadania wystarczających środków finansowych.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium:
1.1. (Kc) Cena (wartość oferty brutto) - waga 60%
1.2. (Krg) Okres rękojmi i gwarancji jakości– waga 40%
2. Sposób wyliczenia punktów oferty
2.1.1. cena wg zasady im mniej tym lepiej
2.1.2. okres rękojmi i gwarancji jakości wg zasady im więcej tym lepiej
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rękojmi i gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby:a. Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej
1 - 2 (dwie) roboty budowlane polegające na, remoncie, budowie lub przebudowie drogi publicznej klasy minimum Z obejmujące swoim zakresem wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno -bitumicznych o powierzchni nie mniejszej niż 5000 (pięć tysięcy) m2 każda;
b. Wykonawca dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia
tj. Kierownikiem budowy – branża drogowa, posiadającym wymagane przez prawo uprawnienia do kierowania budową lub innymi robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
a. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty,
Przedmiotowy wykaz należy złożyć w formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji.
b. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
Przedmiotowy wykaz należy złożyć w formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych, 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.