Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych dz. 444 w Przybymierzu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWOGRÓD BOBRZAŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770758
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Słowackiego 11
1.5.2.) Miejscowość: Nowogród Bobrzański
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-010
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683290962
1.5.8.) Numer faksu: 683290962
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: now.bobrz.um@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowogrodbobrz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych dz. 444 w Przybymierzu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5895407-4729-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00271113
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003598/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych dz. 444 w Przybymierzu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://nowogrodbobrz.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://nowogrodbobrz.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Informacja o sposobie porozumiewania się z wykonawcami
a). W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
b). Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://nowogrodbobrz.ezamawiajacy.pl. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
c). Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w postaci elektronicznej w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://nowogrodbobrz.ezamawiajacy.pl.
d) Za datę złożenia oferty, przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformę zakupową zamawiającego, opisane zostały w Instrukcji dla wykonawców która jest udostępniana na platformie zakupowej zamawiającego.
f). Wymagania dotyczące zasad rejestracji oraz minimalnych parametrów technicznych wymaganych od wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z wykonawcami
Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w postaci elektronicznej. Złożenie oferty wymaga do Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://nowogrodbobrz.ezamawiajacy.pl, zgodnie z poniższą kolejnością. Rejestracja wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. Mając to na uwadze, zamawiający zaleca wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca biorący udział w postępowaniu prowadzonym drogą elektroniczną w systemie zakłada konto, wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Po założeniu konta wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu.
g) Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://nowogrodbobrz.ezamawiajacy.pl:
• komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta
• Wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge
• Podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe);
4. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://nowogrodbobrz.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego z siedzibą w: 66-010 Nowogród Bobrzański ul. Słowackiego 11, NIP: 929-10-04-928 , Regon: 000536775, tel. 68 / 329-09-62, e-mail: now.bobrz.um@post.pl;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: : Jarosław Sak w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim pod nr tel. (68) 329-09-62 lub adresem e-mail: iod@nowogrodbobrz.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKZ.271.1.9a.2021.MK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 159320,85 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących przebudowy drogi gminnej w miejscowości Przybymierz
Przedmiotem zamówienia jest realizacja I etapu robót budowlanych zgodnie z załączoną dokumentacją projektową Przebudowa drogi gminnej 003811F - ul. Szkolna w m. Przybymierz - etap I+II km 0+000,00 – 0+995,00 w ramach zadania pn.: „ Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych dz. 444 w Przybymierzu”.
Zamawiający w I etapie do wykonania przewiduje odcinek 350 m drogi. Przyjęto do wykonania odcinek od kilometraża lokalnego z początkiem km 0+000 w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową nr 1071F – ul. Kasztanową a koniec 0+350m.
Łączna powierzchnia wszystkich elementów inwestycji I etapu wynosi 2410 m2 i obejmuje:
- jezdnię bitumiczną – 1350 m2
- zjazdy z betonowej kostki brukowej – 60 m2
- pobocza gruntowe, ulepszone kruszywem niezwiązanym – 500 m2
- tereny zielone ( konserwacja rowów przydrożnych i skarp ) – 500 m2
Przedsięwzięcie polega na przebudowie istniejącej drogi gminnej nr 003811F, stanowiącej dojazd do gruntów rolnych, zlokalizowanych we wschodniej części m. Przybymierz w kierunku m. Skibice. Działki na których będzie realizowana inwestycja są pasem drogowym i stanowią własność Gminy Nowogród Bobrzański, obręb 0017 Przybymierz, nr ew. 444. Inwestycja ma na celu podniesienie parametrów technicznych drogi oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu poprzez poprawę stanu technicznego drogi. Realizacja robót odbędzie się w oparciu o zgłoszenie robót budowlanych w istniejącym pasie drogowym
Nawierzchnia bitumiczna jezdni na przedmiotowym odcinku jest w złym stanie technicznym, górna warstwa jest mocno spękana i wykruszona, szerokość jezdni wynosi 3,0 – 4,0 m, wzdłuż jezdni zlokalizowane jest oświetlenie uliczne. Podbudowa jezdni wykonana jest częściowo z betonu cementowego, częściowo z kruszywa niezwiązanego i z brukowca polnego. Wzdłuż jezdni zlokalizowane są nieliczne zjazdy do prywatnych posesji. Wzdłuż pobocza rosną drzewa na początkowym odcinku. Nie przewiduje się usuwania drzew.
Natężenie ruchu pojazdów nie przekracza 300 poj./dobę (kategoria ruchu KR2). Na strukturę rodzajową składają się w głównej mierze samochody osobowe i pojazdy rolnicze, marginalnie pojazdy dostawcze i ciężarowe.
Zostaje utrzymany przekrój jednopasowy z mijankami i z obustronnym poboczem gruntowym, odwodnienie powierzchniowe do przyległych rowów przydrożnych lub w przyległy teren pasa drogowego. Na przedmiotowym odcinku są zachowane warunki wzajemnej widoczności z lokalizacją mijanek o długości 25 m.
Parametry techniczne drogi gminnej nr 003811F ( ul. Szkolna ):
- kategoria ruchu KR2
- szerokość jezdni 3,5 m
- szerokość jezdni z mijanką 5,0 m
- droga jednopasowa, dwukierunkowa
- szerokość pobocza min. 0,75 m
W obrębie wydzielonego pasa drogowego należy wykonać:
- odtworzenie nawierzchni bitumicznej jezdni o szerokości 3,5 m ze wzmocnieniem podbudowy i z poszerzeniem na wybranych łukach do 4,5 m i na mijankach do 5,0 m,
- budowę zjazdów indywidualnych i dojść do furtek,
- ścięcie i uzupełnienie obustronnych poboczy gruntowych o szerokości 0,75 m,
- koszenie i plantowanie skarp przyległych do pobocza.
Na całej długości w terenie zabudowy oś drogi została odtworzona z wykorzystaniem łuków poziomych o promieniach 50 - 600 m. Przebieg drogi w planie nie ulega zmianie, projektowana oś drogi stanowi odtworzenie istniejącej osi.
Dojazd do przyległych działek nie ulega zmianie i będzie realizowany tak jak dotychczas z wykorzystaniem istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych.
Należy wykonać zjazdy indywidualne według poniższych parametrów technicznych:
- szerokość zasadnicza zjazdu 3,5 m
- szerokość zjazdu z dojściem do furtki 5,0 m
- szerokość zjazdu na drogę wewnętrzną 4,0 m
- skos załamania krawędzi zjazdu 1:1
- długość zjazdu 1,5 – 2,0 m
Należy wykonać mijanki zgodnie z parametry technicznymi:
- długość mijanki 25 m
- szerokość mijanki razem z jezdnią 5,0 m
- skos załamania krawędzi mijanki 1:10
- szerokość pobocza 0,75 m
Należy utrzymać spadek poprzeczny jezdni jednostronny 2% z uwzględnieniem geometrii osi. Na łukach o promieniu mniejszym niż 100 m należy zastosować spadek poprzeczny jednostronny 3%. Na mijankach należy zastosować spadek daszkowy 2%. Kierunek spadku poprzecznego pokazano na planie sytuacyjnym. Spadek poprzeczny pobocza o wartości 8% w kierunku zewnętrznym lub w nawiązaniu do istniejącej skarpy.
Obramowanie zjazdów oraz wewnętrznej strony jezdni na łukach o promieniu mniejszym niż 100 m wykonać za pomocą betonowego krawężnika najazdowego 15x22 cm. Światło krawężnika na łukach 4 cm, światło krawężnika na zjazdach 2-3 cm.
Niweleta drogi gminnej ściśle nawiązuje do istniejących rzędnych lub założonego przekroju poprzecznego i zasadniczo nie ulega zmianie. Wyniesienie niwelety w osi wynosi średnio 5 cm od istniejących rzędnych wynika z założonej technologii robót.
Odwodnienie drogi gminnej nie ulega zmianie, powierzchniowo do przyległych rowów przydrożnych lub w przyległy teren pasa drogowego. Należy wykonać konserwację przyległego terenu przez ścięcie zawyżonych poboczy i wykoszenie przyległego terenu na dodatkowej szerokości 1,0 m. W km 0+071,75 należy wykonać naprawę istniejącego ścieku skarpowego, który należy wykonać z betonowej płyty ściekowej o łącznej długości 3 m.
Dla kategorii ruchu KR2 przyjęto do wykonania następujące technologie i konstrukcje:
Nawierzchnia jezdni:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S – grubość 4 cm
- wyrównanie podbudowy warstwą z betonu asfaltowego AC16P - grubość 4+6 cm
- frezowanie warstw bitumicznych na głębokość do 5 cm, oczyszczenie i spryskanie emulsją asfaltową istniejącej podbudowy,
Nawierzchnia jezdni i mijanek na poszerzeniu:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S – grubość 4 cm
- podbudowa z betonu asfaltowego AC16P - grubość 6 cm
- wykonanie podbudowy z kruszywa niezwiązanego C-90/3 o uziarnieniu 0/31,5 mm - grubość 20 cm
Nawierzchnia zjazdów i dojść do furtek:
- betonowa kostka brukowa gr. 8 cm, typ HOLLAND kolor szary – grubość 8 cm
- podsypka cementowo – piaskowa 1:4 – grubość 3 cm
- wykonanie podbudowy z kruszywa niezwiązanego C-90/3 o uziarnieniu 0/31,5 mm - grubość 20 cm
Zawyżone pobocza należy ściąć z nadaniem wymaganych spadów, a następnie należy je wyprofilować warstwą grubości do 10 cm z kruszywa niezwiązanego lub destruktem bitumicznym ( frezowiną ).
Nie przewiduje się zmiany organizacji ruchu. Istniejące oznakowanie pionowe pozostaje bez zmian z wyjątkiem uszkodzonych znaków, które należy wymienić na nowe. Na terenie inwestycji nie występuje oznakowanie poziome.
W obrębie inwestycji występuje uzbrojenie w postaci kablowej i napowietrznej sieci elektroenergetycznej nN, kablowej sieci telekomunikacyjnej oraz sieci wodociągowej. Zakres robót w żaden sposób nie ingeruje w istniejące sieci uzbrojenia terenu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Przedmiotem zwiększonego zakresu robót częściowa realizacja II etapu robót budowlanych zgodnie z załączoną dokumentacją projektową Przebudowa drogi gminnej 003811F - ul. Szkolna w m. Przybymierz - etap I+II km 0+000,00 – 0+995,00 w ramach zadania pn.: „ Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych dz. 444 w Przybymierzu”.
Zamawiający w zwiększonym zakresie robót przewiduje wykonanie 200 m drogi ( opisanych w etapie II). Przyjęto do wykonania odcinek od kilometraża lokalnego z początkiem km 0+350.
Przedsięwzięcie polega na przebudowie istniejącej drogi gminnej nr 003811F, stanowiącej dojazd do gruntów rolnych, zlokalizowanych we wschodniej części m. Przybymierz w kierunku m. Skibice. Działki na których będzie realizowana inwestycja są pasem drogowym i stanowią własność Gminy Nowogród Bobrzański, obręb 0017 Przybymierz, nr ew. 444. Inwestycja ma na celu podniesienie parametrów technicznych drogi oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu poprzez poprawę stanu technicznego drogi. Realizacja robót odbędzie się w oparciu o zgłoszenie robót budowlanych w istniejącym pasie drogowym
Nawierzchnia bitumiczna jezdni na przedmiotowym odcinku jest w złym stanie technicznym, górna warstwa jest mocno spękana i wykruszona, szerokość jezdni wynosi 3,0 – 4,0 m, wzdłuż jezdni zlokalizowane jest oświetlenie uliczne. Podbudowa jezdni wykonana jest częściowo z betonu cementowego, częściowo z kruszywa niezwiązanego i z brukowca polnego. Wzdłuż jezdni zlokalizowane są nieliczne zjazdy do prywatnych posesji. Wzdłuż pobocza rosną drzewa na początkowym odcinku. Nie przewiduje się usuwania drzew.
Natężenie ruchu pojazdów nie przekracza 300 poj./dobę (kategoria ruchu KR2). Na strukturę rodzajową składają się w głównej mierze samochody osobowe i pojazdy rolnicze, marginalnie pojazdy dostawcze i ciężarowe.
Zostaje utrzymany przekrój jednopasowy z mijankami i z obustronnym poboczem gruntowym, odwodnienie powierzchniowe do przyległych rowów przydrożnych lub w przyległy teren pasa drogowego. Na przedmiotowym odcinku są zachowane warunki wzajemnej widoczności z lokalizacją mijanek o długości 25 m.
Parametry techniczne drogi gminnej nr 003811F ( ul. Szkolna ):
- kategoria ruchu KR2
- szerokość jezdni 3,5 m
- szerokość jezdni z mijanką 5,0 m
- droga jednopasowa, dwukierunkowa
- szerokość pobocza min. 0,75 m
W obrębie wydzielonego pasa drogowego należy wykonać:
- odtworzenie nawierzchni bitumicznej jezdni o szerokości 3,5 m ze wzmocnieniem podbudowy i z poszerzeniem na wybranych łukach do 4,5 m i na mijankach do 5,0 m,
- budowę zjazdów indywidualnych i dojść do furtek,
- ścięcie i uzupełnienie obustronnych poboczy gruntowych o szerokości 0,75 m,
- koszenie i plantowanie skarp przyległych do pobocza.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert dokonywana będzie według następującego wzoru:
1. Kryterium Cena
Najniższa wartość kryterium Cena
C = ---------------------------------------------------------------------------- x 60 %
Cena oferty badanej
Kryterium: Okres gwarancji
Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego nie może być krótszy niż 36 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót, a maksymalny okres gwarancji nie może być dłuższy niż 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót. Zaoferowanie dłuższego okresu gwarancji niż 60 miesięcy liczone będzie, jak dla 60 miesięcy.
W przypadku, kiedy Wykonawca w formularzu ofertowym wpisze okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia i wbudowane materiały krótszy niż 36 miesięcy, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy jako niezgodną z treścią SWZ. Jeśli Wykonawca nie uzupełni pola w formularzu ofertowym Zamawiający przyjmie, że został zaoferowany 36 miesięczny okres gwarancji i przyzna punkty odpowiednio.
Jednostka miary: Miesiące
Okres gwarancji oferty badanej
T = ---------------------------------------------------------------------------- x 40 %
Najwyższa wartość kryterium okres gwarancji
1. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 4 pkt 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 2, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
7. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p dane umożliwiające dostęp do tych środków;
2) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1.
8. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
9. W zakresie nieuregulowanym ustawą p.z.p. lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
nie dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-01 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://nowogrodbobrz.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-01 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-30