Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego
1.1.10 Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego”.
2. Zamawiający dzieli przedmiot zamówienia na cztery części:
1) pierwsza część zamówienia: wykonanie robót budowlanych pn. polegających na remoncie dróg powiatowych nr 1179P w miejscowości Równopole oraz 1180P w miejscowości Osiek nad Notecią, o łącznej długości 1 670 mb;
2) druga część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych (na terenie gmin: Szydłowo, Ujście, Białośliwie, Łobżenica) o łącznej długości 7 580 mb;
3) trzecia część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych (na terenie gmin Wyrzysk, Łobżenica) o łącznej długości 8 600mb;
4) czwarta część zamówienia: pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu „Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego”.
3. Zamówienie dofinansowane jest z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
4. Przedmiot zamówienia dla części pierwszej stanowi wykonanie robót budowlanych.
5. Pierwsza część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych o łącznej długości 1 670 mb:
1) numer drogi 1179P, gmina Kaczory, odcinek: Równopole, długość (mb): 1410, szerokość (m): 6,0,
2) numer drogi 1180P, gmina Wyrzysk, odcinek: Osiek nad Notecią, długość (mb): 260, szerokość (m): 5,5.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych – Załącznik nr 3 do SWZ (Załącznik nr 3.1. dla części pierwszej).
7. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania projektu organizacji ruchu na czas trwania robót, uwzględniającego utrzymanie ruchu na drodze a także do utrzymania ruchu publicznego na drodze objętej zamówieniem w okresie trwania prac, aż do zakończenia i odbioru robót. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz zapewnienia obsługi geodezyjnej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu robót, utrzymania ruchu publicznego w okresie realizacji umowy aż do zakończenia i odbioru robót oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa w ruchu pieszym i pojazdami mechanicznymi. Wykonawca winien dysponować znakami pionowymi i innymi urządzeniami zabezpieczającymi na czas realizacji robót w celu zgodnego z przepisami oznakowania prowadzonych robót objętych zamówieniem.
8. Materiały budowlane niezbędne do wykonania zamówienia muszą odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie oraz posiadać aktualne atesty lub deklaracje zgodności z aprobatą techniczną. Zamawiający przewiduje możliwość pobrania próbek nawierzchni do badań laboratoryjnych. W przypadku rozbieżności wyników próbek w stosunku do zaakceptowanej przez Zamawiającego recepty koszty badań obciążą Wykonawcę.
9. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do stosowania wszystkich wymagań określonych w przepisach o ochronie środowiska.
10. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w celu nadzoru nad realizacją robót dysponował kierownikiem robót. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dane kierownika robót niezwłocznie przed rozpoczęciem wykonywania robót budowlanych.
11. Okres gwarancji i rękojmi – minimum 36 miesięcy (okres gwarancji i rękojmi jest kryterium oceny ofert zgodnie z pkt 16 SWZ).
12. Jeżeli w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia znajdują się nazwy producentów materiałów lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów, to służą one jedynie i wyłącznie określeniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości wymogów techniczno - użytkowych założonych w dokumentacji projektowej dla danego typu rozwiązań, nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje. Nie są one wiążące przyszłego Wykonawcę do ich stosowania. Wykonawca może zastosować materiały równoważne o parametrach techniczno – użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów zaproponowanych w dokumentacji projektowej. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do materiałów równoważnych dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (certyfikaty lub deklaracje właściwości użytkowych). Dopuszcza się równoważne materiały pod warunkiem, że:
1) zagwarantują one realizację zamówienia zgodnie z założeniami jakościowymi, technologicznymi i eksploatacyjnymi zawartymi w dokumentacji projektowej i SWZ,
2) zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, technologicznych i jakościowych co najmniej równych parametrom założonym w dokumentacji projektowej i SWZ.
13. Wykonawca będzie zobowiązany do udowodnienia Zamawiającemu, że materiały przeznaczone do wbudowania są równoważne w stosunku do zaproponowanych w projekcie. Jeżeli materiały nie potwierdzą równoważności, Wykonawca nie będzie uprawniony do ich zastosowania i na własny koszt wymieni na materiały spełniające warunki równoważności.
14. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za wszelkie naruszenia prawa i szkody, które mogą zaistnieć w związku z realizacją zamówienia.
15. Użycie materiałów bez stwierdzenia pochodzenia jest niedopuszczalne. W przypadku zamontowania materiału, który nie będzie spełniać ww. wymagań wykonawca będzie zobowiązany do ich demontażu, a odmowa wykonania takich działań będzie skutkować bezwzględnym demontażem na koszt Wykonawcy i ze skutkami z tego wynikającymi.
16. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie. Dokumentami mogą być certyfikaty lub sprawozdania z badań, deklaracje zgodności CE lub deklaracje właściwości użytkowych.
17. Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia – do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez przedstawiciela Zamawiającego.
18. Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów.
19. Zamawiający określa wymagania, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.
Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
Część pierwsza:
a) obsługa układarki mas bitumicznych;
b) obsługa walca drogowego;
c) obsługa koparko-ładowarki;
d) roboty brukarskie.
Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określone zostały w Załączniku nr 4.1. do SWZ – Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy.
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego”.
2. Zamawiający dzieli przedmiot zamówienia na cztery części:
1) pierwsza część zamówienia: wykonanie robót budowlanych pn. polegających na remoncie dróg powiatowych nr 1179P w miejscowości Równopole oraz 1180P w miejscowości Osiek nad Notecią, o łącznej długości 1 670 mb;
2) druga część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych (na terenie gmin: Szydłowo, Ujście, Białośliwie, Łobżenica) o łącznej długości 7 580 mb;
3) trzecia część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych (na terenie gmin Wyrzysk, Łobżenica) o łącznej długości 8 600mb;
4) czwarta część zamówienia: pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu „Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego”.
3. Zamówienie dofinansowane jest z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
4. Przedmiot zamówienia dla części drugiej stanowi wykonanie robót budowlanych.
5. Druga część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych o łącznej długości 7 580 mb. Wykaz dróg powiatowych objętych zamówieniem:
1) Numer drogi: 1159P, gmina: Szydłowo, Odcinek: Kotuń - Piła, długość (mb): 1 980, szerokość (m): 5,0 - 6,0,
2) Numer drogi: 1186P, gmina: Białośliwie, Odcinek: Nieżychowo - Białośliwie, długość (mb): 2 780, szerokość (m): 5,2,
3) Numer drogi: 1162P, gmina: Ujście , Odcinek: Jabłonowo - Węglewo, długość (mb): 1 570, szerokość (m): 4,8,
4) Numer drogi: 1199P, gmina: Łobżenica, Odcinek: Piesno - Walentynowo, długość (mb): 1 250, szerokość (m): 3,5 - 4,5.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych – Załącznik nr 3 do SWZ (Załącznik nr 3.2. dla części drugiej).
7. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania projektu organizacji ruchu na czas trwania robót, uwzględniającego utrzymanie ruchu na drodze a także do utrzymania ruchu publicznego na drodze objętej zamówieniem w okresie trwania prac, aż do zakończenia i odbioru robót. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz zapewnienia obsługi geodezyjnej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu robót, utrzymania ruchu publicznego w okresie realizacji umowy aż do zakończenia i odbioru robót oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa w ruchu pieszym i pojazdami mechanicznymi. Wykonawca winien dysponować znakami pionowymi i innymi urządzeniami zabezpieczającymi na czas realizacji robót w celu zgodnego z przepisami oznakowania prowadzonych robót objętych zamówieniem.
8. Materiały budowlane niezbędne do wykonania zamówienia muszą odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie oraz posiadać aktualne atesty lub deklaracje zgodności z aprobatą techniczną. Zamawiający przewiduje możliwość pobrania próbek nawierzchni do badań laboratoryjnych. W przypadku rozbieżności wyników próbek w stosunku do zaakceptowanej przez Zamawiającego recepty koszty badań obciążą Wykonawcę.
9. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do stosowania wszystkich wymagań określonych w przepisach o ochronie środowiska.
10. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w celu nadzoru nad realizacją robót dysponował kierownikiem robót. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dane kierownika robót niezwłocznie przed rozpoczęciem wykonywania robót budowlanych.
11. Okres gwarancji i rękojmi – minimum 36 miesięcy (okres gwarancji i rękojmi jest kryterium oceny ofert zgodnie z pkt 16 SWZ).
12. Jeżeli w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia znajdują się nazwy producentów materiałów lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów, to służą one jedynie i wyłącznie określeniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości wymogów techniczno - użytkowych założonych w dokumentacji projektowej dla danego typu rozwiązań, nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje. Nie są one wiążące przyszłego Wykonawcę do ich stosowania. Wykonawca może zastosować materiały równoważne o parametrach techniczno – użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów zaproponowanych w dokumentacji projektowej. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do materiałów równoważnych dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (certyfikaty lub deklaracje właściwości użytkowych). Dopuszcza się równoważne materiały pod warunkiem, że:
1) zagwarantują one realizację zamówienia zgodnie z założeniami jakościowymi, technologicznymi i eksploatacyjnymi zawartymi w dokumentacji projektowej i SWZ,
2) zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, technologicznych i jakościowych co najmniej równych parametrom założonym w dokumentacji projektowej i SWZ.
13. Wykonawca będzie zobowiązany do udowodnienia Zamawiającemu, że materiały przeznaczone do wbudowania są równoważne w stosunku do zaproponowanych w projekcie. Jeżeli materiały nie potwierdzą równoważności, Wykonawca nie będzie uprawniony do ich zastosowania i na własny koszt wymieni na materiały spełniające warunki równoważności.
14. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za wszelkie naruszenia prawa i szkody, które mogą zaistnieć w związku z realizacją zamówienia.
15. Użycie materiałów bez stwierdzenia pochodzenia jest niedopuszczalne. W przypadku zamontowania materiału, który nie będzie spełniać ww. wymagań wykonawca będzie zobowiązany do ich demontażu, a odmowa wykonania takich działań będzie skutkować bezwzględnym demontażem na koszt Wykonawcy i ze skutkami z tego wynikającymi.
16. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie. Dokumentami mogą być certyfikaty lub sprawozdania z badań, deklaracje zgodności CE lub deklaracje właściwości użytkowych.
17. Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia – do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez przedstawiciela Zamawiającego.
18. Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów.
19. Zamawiający określa wymagania, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.
Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
Część druga:
a) obsługa układarki mas bitumicznych;
b) obsługa walca drogowego;
c) obsługa koparko-ładowarki.
Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określone zostały w Załączniku nr 4.1. do SWZ – Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy.
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego”.
2. Zamawiający dzieli przedmiot zamówienia na cztery części:
1) pierwsza część zamówienia: wykonanie robót budowlanych pn. polegających na remoncie dróg powiatowych nr 1179P w miejscowości Równopole oraz 1180P w miejscowości Osiek nad Notecią, o łącznej długości 1 670 mb;
2) druga część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych (na terenie gmin: Szydłowo, Ujście, Białośliwie, Łobżenica) o łącznej długości 7 580 mb;
3) trzecia część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych (na terenie gmin Wyrzysk, Łobżenica) o łącznej długości 8 600mb;
4) czwarta część zamówienia: pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu „Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego”.
3. Zamówienie dofinansowane jest z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
4. Przedmiot zamówienia dla części trzeciej stanowi wykonanie robót budowlanych.
5. Trzecia część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych o łącznej długości 8 600 mb. Wykaz dróg powiatowych objętych zamówieniem:
1) Numer drogi: 1193P, gmina: Wyrzysk, Odcinek: DW242 - Kościerzyn, długość (mb): 1 860, szerokość (m): 5,0,
2) Numer drogi: 1200P, gmina: Łobżenica, Odcinek: Dźwierszno - Witrogoszcz, długość (mb): 1 850, szerokość (m): 5,0,
3) Numer drogi: 1198P, gmina: Łobżenica, Odcinek: Wiktorówko - Rataje, długość (mb): 2 800, szerokość (m): 5,0,
4) Numer drogi: 1192P, gmina: Wyrzysk, Odcinek: Wyrzysk - Glesno, długość (mb): 2 090, szerokość (m): 5,0 - 5,5.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych – Załącznik nr 3 do SWZ (Załącznik nr 3.3. dla części trzeciej).
7. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania projektu organizacji ruchu na czas trwania robót, uwzględniającego utrzymanie ruchu na drodze a także do utrzymania ruchu publicznego na drodze objętej zamówieniem w okresie trwania prac, aż do zakończenia i odbioru robót. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz zapewnienia obsługi geodezyjnej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu robót, utrzymania ruchu publicznego w okresie realizacji umowy aż do zakończenia i odbioru robót oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa w ruchu pieszym i pojazdami mechanicznymi. Wykonawca winien dysponować znakami pionowymi i innymi urządzeniami zabezpieczającymi na czas realizacji robót w celu zgodnego z przepisami oznakowania prowadzonych robót objętych zamówieniem.
8. Materiały budowlane niezbędne do wykonania zamówienia muszą odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie oraz posiadać aktualne atesty lub deklaracje zgodności z aprobatą techniczną. Zamawiający przewiduje możliwość pobrania próbek nawierzchni do badań laboratoryjnych. W przypadku rozbieżności wyników próbek w stosunku do zaakceptowanej przez Zamawiającego recepty koszty badań obciążą Wykonawcę.
9. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do stosowania wszystkich wymagań określonych w przepisach o ochronie środowiska.
10. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w celu nadzoru nad realizacją robót dysponował kierownikiem robót. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dane kierownika robót niezwłocznie przed rozpoczęciem wykonywania robót budowlanych.
11. Okres gwarancji i rękojmi – minimum 36 miesięcy (okres gwarancji i rękojmi jest kryterium oceny ofert zgodnie z pkt 16 SWZ).
12. Jeżeli w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia znajdują się nazwy producentów materiałów lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów, to służą one jedynie i wyłącznie określeniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości wymogów techniczno - użytkowych założonych w dokumentacji projektowej dla danego typu rozwiązań, nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje. Nie są one wiążące przyszłego Wykonawcę do ich stosowania. Wykonawca może zastosować materiały równoważne o parametrach techniczno – użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów zaproponowanych w dokumentacji projektowej. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do materiałów równoważnych dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (certyfikaty lub deklaracje właściwości użytkowych). Dopuszcza się równoważne materiały pod warunkiem, że:
1) zagwarantują one realizację zamówienia zgodnie z założeniami jakościowymi, technologicznymi i eksploatacyjnymi zawartymi w dokumentacji projektowej i SWZ,
2) zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, technologicznych i jakościowych co najmniej równych parametrom założonym w dokumentacji projektowej i SWZ.
13. Wykonawca będzie zobowiązany do udowodnienia Zamawiającemu, że materiały przeznaczone do wbudowania są równoważne w stosunku do zaproponowanych w projekcie. Jeżeli materiały nie potwierdzą równoważności, Wykonawca nie będzie uprawniony do ich zastosowania i na własny koszt wymieni na materiały spełniające warunki równoważności.
14. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za wszelkie naruszenia prawa i szkody, które mogą zaistnieć w związku z realizacją zamówienia.
15. Użycie materiałów bez stwierdzenia pochodzenia jest niedopuszczalne. W przypadku zamontowania materiału, który nie będzie spełniać ww. wymagań wykonawca będzie zobowiązany do ich demontażu, a odmowa wykonania takich działań będzie skutkować bezwzględnym demontażem na koszt Wykonawcy i ze skutkami z tego wynikającymi.
16. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie. Dokumentami mogą być certyfikaty lub sprawozdania z badań, deklaracje zgodności CE lub deklaracje właściwości użytkowych.
17. Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia – do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez przedstawiciela Zamawiającego.
18. Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów.
19. Zamawiający określa wymagania, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.
Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
Część trzecia:
a) obsługa układarki mas bitumicznych;
b) obsługa walca drogowego;
c) obsługa koparko-ładowarki.
Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określone zostały w Załączniku nr 4.1. do SWZ – Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy.
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego”.
2. Zamawiający dzieli przedmiot zamówienia na cztery części:
1) pierwsza część zamówienia: wykonanie robót budowlanych pn. polegających na remoncie dróg powiatowych nr 1179P w miejscowości Równopole oraz 1180P w miejscowości Osiek nad Notecią, o łącznej długości 1 670 mb;
2) druga część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych (na terenie gmin: Szydłowo, Ujście, Białośliwie, Łobżenica) o łącznej długości 7 580 mb;
3) trzecia część zamówienia: wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie dróg powiatowych (na terenie gmin Wyrzysk, Łobżenica) o łącznej długości 8 600mb;
4) czwarta część zamówienia: pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu „Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego”.
3. Zamówienie dofinansowane jest z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
4. Część czwarta zamówienia obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu „Modernizacja dróg powiatowych na terenie powiatu pilskiego”. Postępowanie na wybór wykonawców robót budowlanych stanowi część pierwszą, drugą i trzecią zamówienia.
5. Do podstawowych obowiązków i czynności Wykonawcy będzie należało:
1) pełnienie nadzoru inwestorskiego branży drogowej zgodnie z obowiązującym polskim Prawem budowlanym,
2) zapoznanie się z dokumentacją techniczną inwestycji,
3) bieżący i ciągły nadzór nad wykonywanymi robotami, obecność na terenie budowy zapewniająca skuteczny i prawidłowy nadzór,
4) organizowanie niezbędnych konsultacji technicznych oraz reprezentowanie Zamawiającego na budowie w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych przez sprawowanie kontroli realizacji zgodności wykonania z projektem, ustawą – Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz umową zawartą na wykonanie robót,
5) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych, finansowych związanych z realizacją przedsięwzięcia,
6) bieżące informowanie Zamawiającego o postępach robót i ewentualnych trudnościach w realizacji zadania,
7) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o obecności na terenie budowy osób, niebędących pracownikami Wykonawcy lub pracownikami zgłoszonych Zamawiającemu podwykonawców,
8) kontrolowanie wykonawcy robót w zakresie zabezpieczenia warunków bhp na terenie budowy i w otoczeniu oraz utrzymywania porządku na terenie budowy,
9) rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania,
10) rzeczowe i finansowe rozliczenie robót budowlanych,
11) analizowanie na bieżąco dokumentacji projektowej wraz z częścią kosztową i zgłaszanie Zamawiającemu ewentualnych uwag oraz zgłaszanie zastrzeżeń i wad dokumentacji projektowej Projektantowi,
12) każdorazowe uzgadnianie z Zamawiającym i uzyskiwanie jego akceptacji ewentualnych zmian i odstępstw od zatwierdzonej dokumentacji projektowej w trakcie realizacji inwestycji,
13) opracowywanie przy udziale Wykonawcy robót protokołów konieczności i przekazanie ich do zatwierdzenia Zamawiającemu,
14) sprawdzanie kosztorysów dla robót wyszczególnionych w protokołach konieczności,
15) kontrola i nadzór nad zgodnością realizacji robót z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, bezpieczeństwa przeciwpożarowego, przepisów związanych z ochroną środowiska,
16) zwoływanie, udział i protokołowanie ustaleń podczas rad budowy,
17) współpraca z kierownikami robót,
18) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowania materiałów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz materiałów, które nie spełniają wymagań określonych przez Zamawiającego w specyfikacji warunków zamówienia na wykonanie robót,
19) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach instalacji,
20) kontrolowanie terminowości wykonania robót w celu dotrzymania terminów określonych w umowie z wykonawcą robót,
21) udział w komisjach w zakresie wszystkich odbiorów robót budowlanych (częściowych i końcowego), instalacji i urządzeń technicznych przeprowadzanie, protokołowanie tych odbiorów oraz zawiadamianie o tym Zamawiającego,
22) współpraca z wykonawcą robót budowlanych w zakresie planowania robót i dostaw, dla zapewnienia ciągłości technologicznej w trakcie realizacji inwestycji;
23) nadzorowanie poprawności sporządzania przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji powykonawczej i przedłożenie jej w pełnym obowiązującym zakresie Zamawiającemu,
24) udział w odbiorach częściowych, odbiorze końcowym robót, odbiorach gwarancyjnych i odbiorze ostatecznym oraz sporządzanie protokołów odbiorów częściowych, odbioru końcowego, odbiorów gwarancyjnych i ostatecznego,
25) opracowywanie opinii dotyczących wad wykonanych robót ujawnionych w okresie trwania gwarancji,
26) wykonywanie innych czynności w toku realizacji inwestycji niezbędnych do jej prawidłowej i zgodnej z prawem realizacji,
27) potwierdzenie zgodności wystawionych przez wykonawcę robót budowlanych faktur.
6. Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak