Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja dróg gminnych na terenie miasta Iłowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Iłowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770853
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żeromskiego 27
1.5.2.) Miejscowość: Iłowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-100
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 68 368 14 00
1.5.8.) Numer faksu: 68 368 14 01
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ilowa@ilowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ilowa.info.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja dróg gminnych na terenie miasta Iłowa
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c1031805-da23-11ee-8305-7e4937eb936d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00234958
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00007611/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Modernizacja dróg gminnych na terenie miasta Iłowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c1031805-da23-11ee-8305-7e4937eb936d
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-c1031805-da23-11ee-8305-7e4937eb936d
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami będzie odbywała się przy użyciu Platformy e-Zamówienia,
zwanej dalej „Platformą” która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/, oraz poczty elektronicznej, z
zastrzeżeniem, że oferta musi być złożona przy użyciu Platformy.
2) Wykonawca, który zamierza wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto
„Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje dotyczące zakładania kont podmiotów oraz zasady korzystania z Platformy
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej http://ezamowienia.gov.pl/ oraz informacje
zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3) Komunikacja w postępowaniu z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
4) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie Platformy
(http://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin#regulamin-serwisu).
5) Maksymalny rozmiar przesyłanych plików wynosi 250 MB.
6) Datą przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji jest data ich przekazania na ePUAP.
7) Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują sobie oświadczenia, wnioski zawiadomienia oraz informacje przy użyciu poczty
elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
8) Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wraz z wymaganymi dokumentami i zaświadczeniami przy użyciu poczty
elektronicznej.
9) We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postepowaniem Zamawiający i Wykonawcy powinni posługiwać się
następującym znakiem postępowania: ocds-148610-c1031805-da23-11ee-8305-7e4937eb936d
10) Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty / wnioski” widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu
się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę / wniosek” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające
przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola „przeciągnij” i „upuść” służące do dodawania plików.
Wykonawca dodaje uprzednio pobrany, wypełniony i podpisany „Formularz oferty” w pierwszym polu („Załączniki i inne dokumenty
przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”), Wykonawca dodaje pozostałe pliki stanowiące ofertę lub składane wraz z ofertą.
11) System sprawdza, czy złożone pliki są podpisane i automatycznie je szyfruje. W przypadku braku podpisu system poinformuje o
tym w trakcie składania dokumentów, jednakże zostaną one przyjęte przez Platformę pomimo braku podpisu. Szczegółowe
informacje, w jaki sposób podpisywać dokumenty podpisem kwalifikowanym znajdują się w instrukcji podpisywania znajdującej się w
Centrum Pomocy na Platformie.
12) W przypadku pozytywnego zakończenia procesu potwierdzenie czasu przekazania i odbioru oferty znajdować się będzie w
Elektronicznym Potwierdzeniu Przyjęcia (EPP) i Elektronicznym Potwierdzeniu Odebrania (EPO). Zarówno EPP i EPO dostępne są
dla zalogowanego Wykonawcy w zakładce „Oferty / wnioski”
13) Przed upływem terminu do składania ofert Wykonawca może wycofać ofertę za pośrednictwem zakładki „Ofert / wnioski”
używając przycisku „Wycofaj ofertę”.
14) W zależności od formatu podpisu kwalifikowanego i jego typu Wykonawca dołącza do Platformy uprzednio podpisane dokumenty
wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
15) Dokument w formacie „pdf” należy podpisać używając formatu podpisu PAdES. Zamawiający dopuszcza podpisanie
dokumentów w formacie innym niż „pdf”, wtedy należy użyć formatu XAdES
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 RODO -Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Iłowej ul. Żeromskiego 27, 68-120 Iłowa
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP-I.271.7.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja dróg gminnych na terenie miasta Iłowa:
• Droga gminna ul. Bema , dz. ew. nr 1196
Długość L= 253,60m; szerokość S = 2,70m; nawierzchnia ECO - kostka F= 690m2,
• Droga gminna ul. Dąbrowskiego , dz. ew. nr 1215/6
Długość L= 122,20m; szerokość S = 3,50m; nawierzchnia asfalt F= 430m2,
• Droga gminna ul. Miła, dz. ew. nr 406/8; 400/7; 399/4; 400/3; 402/2
Długość L= 232,20m ; szerokość S = 5,0m ; nawierzchnia ECO - kostka F= 1191m2,
• Droga gminna Przy Wypoczynkowej, dz. ew. nr 223; 1402/9; 216/6
Długość L=289,10m ; szerokość S = 3,50-5,50m ; nawierzchnia asfalt F= 1482m2,
• Droga gminna ul. Spacerowa , dz. ew. nr 235/1; 232; 233/19
Długość L= 134,10m ; szerokość S = 3,0m ; nawierzchnia ECO - kostka F= 420m2
• Droga gminna ul. Spokojna , dz. ew. nr 966; 971; 972; 980
Długość L= 173,60m; szerokość S = 4,0m; nawierzchnia ECO - kostka F= 710m2
• Droga gminna ul. Wypoczynkowa , dz. ew. nr 227; 1402/2; 223
Długość L= 168,30m; szerokość S = 3,0- 6,0m; nawierzchnia ECO - kostka
i asfaltowa F= 665 m2
• Droga gminna ul. Nadrzeczna , dz. ew. nr 424/4; 529
Długość L= 71,80m; szerokość S = 3,50m; nawierzchnia ECO - kostka F= 255m2
• Droga gminna ul. Traugutta , dz. ew. nr 839
Długość L= 16,80m; szerokość S = 3,50m; nawierzchnia ECO - kostka F= 63m2
• Droga gminna Przedłużenie Zaułka Rybackiego , dz. ew. nr 296;395;348
Długość L= 130,0m; szerokość S = 3,0m - 4,0m; nawierzchnia ECO - kostka F=
421m2
2. Nazwy i kody zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV):
45233220-7
3. W ramach zamówienia wykonane zostaną następujące rodzaje robót:
- roboty budowlane zgodnie z załącznikiem nr 8
- roboty pomocnicze, przygotowawcze i porządkowe oraz naprawa ewentualnych uszkodzeń,
- zagospodarowanie terenu, w tym uporządkowanie,
- przeprowadzenie wymaganych prób, badań i sprawdzeń
- przygotowanie dokumentów wymaganych przepisami prawa związanych z oddaniem obiektu do użytku,
- wykonanie i montaż tablicy promocyjnej w ramach promocji projektu w zakresie zadania realizowanego ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Tablice jednostronne o wymiarach 180 x 120 cm wykonane zgodnie z wymaganiami wynikającymi z § 10 załącznika do uchwały nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 w spawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Wzór tablicy informacyjnej określony został w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. poz. 953), dostępnym na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/premier/dzialania-informacyjne;
https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-osma/#c28882
- współpraca z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającym
- uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych uzgodnień, decyzji, zezwoleń związanych z realizacją i oddaniem przedmiotu zamówienia do użytku w tym zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych oraz uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie/zgłoszenie zakończenia robót,
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna, przedmiar robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (zał. nr 8 do SWZ). Zamawiający zastrzega, że załączone przedmiary stanowią element pomocniczy do przygotowania oferty. Tym samym zamawiający wymaga skalkulowania i ujęcia w ofercie wszystkich elementów i robót do osiągnięcia zakresu określonego w dokumentacji technicznej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający
stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: cena i okres gwarancji
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki udziału w postępowaniu wskazane poniżej w ust. 2 i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie nie niższym niż wymagany przez Zamawiającego w sposób zgodny z opisem zamieszczonym poniżej, oraz
2) niepodlegający wykluczeniu na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 108 ust 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp oraz na podstawie art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 poz. 835).
2. Wykonawcy zobowiązani są spełniać warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia żadnego warunku w tym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że:
a) zrealizował w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 robotę polegającą na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie drogi o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00zł brutto;
b) dysponuje co najmniej jedną osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności odpowiadającej przedmiotowi zamówienia lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności oraz posiadać przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi zał. nr 7 do SWZ;
2) wykaz robót budowlanych (min. 1 robota) polegających na budowie, przebudowie rozbudowie lub remoncie drogi o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00zł brutto wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot , na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
- Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
- Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
- oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – w
przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 pzp (wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania określono w rozdziale VIII i XIII SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany postanowień zawartej umowy określono w załączniku nr 1 do SWA - wzór umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-22 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-c1031805-da23-11ee-8305-7e4937eb936d
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-22 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-19