Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja części skweru Św. Wojciecha pomiędzy ulicami Pomorską i Szumana w Starogardzie Gdańskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA STAROGARD GDAŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675652
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gdańska 6
1.5.2.) Miejscowość: Starogard Gdański
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@um.starogard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.starogard.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja części skweru Św. Wojciecha pomiędzy ulicami Pomorską i Szumana w Starogardzie Gdańskim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-53a07404-a989-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00044326
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000874/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Nasza przestrzeń Skwer Św. Wojciecha – Etap 1
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl/starogard_gdanski3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platformazakupowa.pl/starogard_gdanski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta,wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektroniczniemuszązostać podpisane podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanymlubpodpisem osobistym. 2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tymwszelkieoświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formieelektronicznej zapośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość dozamawiającego”. Za datęprzekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacjiprzyjmuje się datę ichprzesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku„Wyślij wiadomość dozamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłanado zamawiającego.3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formieelektronicznej zapośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania,zmianyspecyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał naplatformiew sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisamiadresatem jestkonkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej zapośrednictwemplatformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy. 4. Wykonawca jako podmiotprofesjonalny maobowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio naplatformazakupowa.plprzesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awariilub powiadomieniemoże trafić do folderu SPAM. 5. Zamawiający określa niezbędne wymaganiasprzętowo - aplikacyjneumożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieciInternet o gwarantowanejprzepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC onastępującej konfiguracji:pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,jeden z systemówoperacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3)zainstalowanadowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 100., 4)włączona obsługa JavaScript, 5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub innyobsługującyformat plików .pdf, 6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacjisieciowej - kodowanie UTF8, 7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformęzakupową stanowidatę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwerasynchronizowanego zzegarem Głównego Urzędu Miar. 6. Wykonawca, przystępując do niniejszegopostępowania oudzielenie zamówienia publicznego: 1) akceptuje warunki korzystania zplatformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem wzakładce „Regulamin"oraz uznaje go za wiążący, 2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składaniaofert/wniosków dostępnejpod linkiem. 7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie ofertyw sposób niezgodny zInstrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdyzamawiający zapoznasię z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty wzakładce „Wyślijwiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającegoza ofertęhandlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie zostałspełnionyobowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 8. Zamawiającyinformuje, żeinstrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania,składaniawniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanychwniniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „InstrukcjedlaWykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem państwa danychosobowychprzetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówieniapublicznegobędzie Gmina Miejska Starogard Gdański, ul. Gdańska 6, 83-200 Starogard Gdański.2.Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktowaćwewszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania zprawzwiązanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą sięPaństwokontaktować: 1) telefonicznie: 58 530 6059, 2) elektronicznie: iod@um.starogard.pl. 3.Państwa danebędą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówieniapublicznego.Podstawą prawną ich przetwarzania jest Państwa zgoda wyrażona poprzez aktuczestnictwa wpostępowaniu oraz następujące przepisy prawa: 1) ustawa z dnia 11 września 2019roku Prawozamówień publicznych; 2) ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. 4.Państwa danepozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznegoprzetwarzane będąprzez okres 5 lat. 5. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem oudzielenie zamówieniapublicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom iosobom, gdyż co dozasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.Ograniczenie dostępu doPaństwa danych, o których mowa wyżej może wystąpić jedynie wszczególnych przypadkach jeśli jestto uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z art. 8 ust 4 pkt 1 i 2ustawy z dnia 11 września 2019 r.Prawo zamówień publicznych. Ponadto odbiorcą danych zawartychw dokumentach związanychz postępowaniem o za mówienie publiczne mogą być podmioty z którymiAdministrator danych zawarłumowy lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez niesystemów informatycznychw zakresie przekazywania lub archiwizacji danych. Zakres przekazaniadanych tym odbiorcomograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymiw związku zeświadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tychobowiązuje klauzulazachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, wtym danychosobowych. 6. W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznegoPaństwadane mogą być przekazywane do państw z poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa wustępie 5.7. W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem oudzieleniezamówienia publicznego przysługują Państwu następujące uprawnienia: 1) prawo dostępudo swoichdanych oraz otrzymania ich kopii; 2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych; 3)prawo dousunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązaniasię z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzypublicznej; 4)prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogąwyłączyć możliwośćskorzystania z tego praw, 5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UrzęduOchrony DanychOsobowych. 8. Podanie danych osobowych w związku udziałem w postępowaniu ozamówieniapubliczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nimudziału. Wynika to stąd, że w zależności od przedmiotu zamówienia, zamawiający może żądać ichpodania napodstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wydanych do niejprzepisówwykonawczych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RKiZP 271.14.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji polegającej na modernizacji części skweruŚw. Wojciecha pomiędzy ulicami Pomorską i Szumana w Starogardzie Gdańskim. 2. Zakresprac obejmuje: • rozebranie starej i budowa nowej nawierzchni chodników z podbudową iobrzeżami ok. 500m2; • wykonanie oświetlenia z okablowaniem i szafą oświetleniową (lampyLED kompletne ze słupami 3 szt., kabel i 1 kpl. szafa oświetleniowa); • ławki z oparciami 11 szt.;• kosze na śmieci 5 szt.; • stojak na rowery 1 szt. • humusowanie terenu z uzupełnieniem ziemiąurodzajną wraz z obsianiem trawą około 2000m2; • zieleń – w tym nasadzenia krzewów drzew wzakresie zaznaczonym na mapie, gatunki roślinności zgodnie z projektem; • wyczyszczeniepomnika Św. Wojciecha w zakresie oczyszczenia wodą i przy użyciu odpowiednich detergentówchemicznych – zgodnie z projektem; • rozebranie małej architektury wraz z utylizacją. Projektbudowlano-wykonawczy pn. „Konserwacja pomnika Św. Wojciecha i modernizacjazagospodarowania terenu wokół tego pomnika na dz. Nr 8/9 i 12 obręb 23 w StarogardzieGdańskim obejmuje szerszy zakres projektowy. Do wyceny należy przyjąć zakres ustalony wSWZ, który zaznaczono na mapach kolorem czarnym. Realizacja przedmiotu zamówieniaodbywać się będzie zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami prawa,pozostałymi dokumentami umownymi, zasadami sztuki budowlanej, bezpieczeństwa budowyoraz przyszłej eksploatacji, przy zachowaniu wysokiej jakości zastosowanych materiałów irozwiązań oraz w sposób zapewniający przyszłe bezawaryjne i ekonomiczne użytkowaniepowstałej infrastruktury zgodnie z jej planowanym przeznaczeniem, zapewnienie uzyskanianiezbędnych pozwoleń, decyzji, zezwoleń, w ramach zadeklarowanej przez Wykonawcę cenyryczałtowej, a także usunięcie wszystkich wad i usterek, które wystąpią w okresie rękojmi iudzielonej przez Wykonawcę gwarancji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. Na podstawie art. 112 Ustawy, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniudotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie formułujewarunku udziału w postępowaniu w tym zakresie; 2) uprawnień do prowadzenia określonejdziałalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiającynie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie; 3) sytuacji ekonomicznej lubfinansowej: Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie 4)zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek wzakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) wykonał wokresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – w tym okresie, jedną robotę budowlaną polegającą na budowiechodników wraz z zagospodarowaniem terenu zielenią o wartości robót minimum 100.000,00 złbrutto. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek musi spełniać przynajmniej jeden zWykonawców. Jeżeli wymagane wartości robót w ramach w/w doświadczenia wyrażone będą winnej walucie niż PLN, Wykonawca dokona ich przeliczenia na PLN według średniego kursuNarodowego Banku Polskiego na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w BiuletynieZamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innychdanych finansowych podanych w ofercie. b) skieruje do realizacji zamówienia kierownika budowy, który: ▪ posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalnościdrogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawiewcześniej obowiązujących przepisów lub zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i nazasadach określonych ustawą z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacjizawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r., poz. 65).3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do którychzachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 Ustawy.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują: 1)wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty imiejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniemdowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, októrych mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz któregoroboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; 2) wykaz osób, skierowanych przezwykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenieusług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ichkwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonaniazamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją opodstawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. Wtakimprzypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowieniapełnomocnika doreprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich wpostępowaniu i zawarciaumowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelkakorespondencja będzieprowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. 2.Warunek dotyczącyuprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lubzawodowej (o ile zostałsformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp,zostanie spełniony, jeżeli conajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia posiadauprawnienia do prowadzenia określonej działalnościgospodarczej lub zawodowej i zrealizuje warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacjizawodowych lub doświadczenia (o ile zostałysformułowane) wykonawcy wspólnie ubiegający sięo udzielenie zamówienia mogą polegać nazdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonająroboty budowlane, do realizacji których tezdolności są wymagane. 4. W przypadku, o którymmowa w ust. 2 i 3, wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia dołączająodpowiednio do oferty oświadczenie, zktórego wynika, które roboty budowlane wykonająposzczególni wykonawcy.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treścioferty Wykonawcy w następującym zakresie:1) odstąpienia na wniosek Zamawiającego odrealizacji części robót i związanego z tym obniżenia wynagrodzenia za roboty budowlane,2)zwiększenia na wniosek Zamawiającego zakresu robót i związanego z tym zwiększeniawynagrodzenia za roboty budowlane,3) zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku ustawowejzmiany stawki podatku VAT,4) zmiany terminu realizacji robót budowlanych w przypadkuwystąpienia niezawinionych i niemożliwych do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnieńwynikających z:a) opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu placu budowy,b) opóźnieńZamawiającego w zakresie dokonywania odbiorów lub prób końcowych,c) zawieszenia robótprzez Zamawiającego,d) przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nieodpowiada Wykonawca,e) zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowaniasię Wykonawcy do takiej zmiany,f) wykonywania zamówień dodatkowych, których realizacja mawpływ na termin wykonania zamówienia podstawowego o czas ich realizacji,g) niesprzyjającychwarunków pogodowych (np. niskich temperatur poniżej norm dla wykonywania tych robót),h)wystąpienia innych warunków geologicznych, geotechnicznych, hydrologicznych niż tewskazane przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej, powodujących koniecznośćzmiany sposobu wykonania przedmiotu Umowy,i) wystąpienia na terenie budowy niewybuchów,niewypałów lub znalezisk archeologicznych, które uniemożliwiają lub utrudniają wykonanie robótna warunkach przewidzianych w Umowie.j) wystąpienia nieprzewidzianych w dokumentacjipostępowania o udzielenie zamówienia publicznego okoliczności powodujących koniecznośćzmiany opisu przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności, jeżeli informacje wynikające zopisu przedmiotu zamówienia okażą się nieprawidłowe, co spowoduje konieczność zmianyopisu przedmiotu zamówienia w zakresie cech, funkcjonalności lub innych wymagańZamawiającego odnoszących się do projektowanego obiektu, a także zmian rozwiązańtechnicznych, technologicznych lub materiałowych.k) konieczności zmiany opisu przedmiotuzamówienia, której wprowadzenie jest wynikiem: • rozwoju technicznego, technologicznego lubw zakresie materiałów budowlanych, a wprowadzenie zmiany spowoduje, że zaprojektowanerozwiązanie będzie przewidywać najbardziej aktualne lub odpowiednie rozwiązania techniczne,technologiczne lub w zakresie stosowanych materiałów budowlanych, • zmian wymagańZamawiającego co do przedmiotu zamówienia, które nie były przewidziane w pierwotnym opisieprzedmiotu zamówienia, a ich wprowadzenie jest zasadne ze względów funkcjonalnychprojektowanego obiektu, • zmian obowiązujących przepisów prawa, które weszły w życie poterminie składania ofert, powodujących konieczność zmiany zakresu przedmiotu zamówienia, wtym w szczególności zmiany obowiązków Wykonawcy lub rozwiązań wynikających z opisuprzedmiotu zamówienia, zaprzestania korzystania z rozwiązań, materiałów lub technologiiprzewidzianej w opisie przedmiotu zamówienia lub Umowie i zastąpienie dotychczasowychpostanowień w tym zakresie aktualnie stosowanymi rozwiązaniami, materiałami lubtechnologiami.l) technologii wykonania robót, bez zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, nawniosek Wykonawcy lub Zamawiającego. Zmiany technologiczne spowodowane wszczególności następującymi okolicznościami: • pojawieniem się na rynku materiałów luburządzeń o parametrach lepszych od wskazanych w dokumentacji, pozwalających nazaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanegoprzedmiotu umowy, lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy