III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż:dla I Części zamówienia • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł.Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 16.1. oraz dokumencie, o którym mowa w pkt. 16.2.4. SIWZ z zastrzeżeniem, że informacje zawarte w ww. oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.dla II Części zamówienia • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł.Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 16.1. oraz dokumencie, o którym mowa w pkt. 16.2.4. SIWZ z zastrzeżeniem, że informacje zawarte w ww. oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na obie części zamówienia, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż:dla I Części zamówienia • w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej 3 (trzy) roboty budowlane polegające na termomodernizacji obiektu użyteczności publicznej , o wartości co najmniej 800 000,00 zł. brutto każda.Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 16.1. SIWZ oraz wykazu, o którym mowa w pkt. 16.2.1. z zastrzeżeniem, że informacje zawarte w ww. oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.• dysponuje osobami o poniżej wskazanym doświadczeniu i kwalifikacjach, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: o minimum 1 osobą, która będzie wykonywać zamówienie jako kierownik budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, pozwalające pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz która przynależy do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa a także posiada ważną polisę OC w zakresie pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie;o minimum 1 osobą, która będzie wykonywać zamówienie jako kierownik robót branżowych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, pozwalające pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz przynależy do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa ;o minimum 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki i posiadającą tytuł mgr sztuki.Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 16.1. oraz 16.2.3. SIWZ oraz wykazu, o którym mowa w pkt. 16.2.2. SIWZ z zastrzeżeniem, że informacje zawarte w ww. oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.Na równi z uprawieniami budowlanymi traktuje się decyzje o uznaniu kwalifikacji zawodowych dla obywateli Państw Członkowskich Unii Europejskiej.Zamawiający dopuszcza łączenie różnych funkcji dla osób, o których mowa w pkt. 15.1.4.1. – 15.1.4.3. dla II Części zamówienia • w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane w zakresie budowy instalacji fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej co najmniej 40 kW dla każdej z instalacji oraz• w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 3 (trzy) roboty budowlane polegające na wykonaniu prefabrykacji, montażu i uruchomieniu rozdzielnic elektrycznych w czynnych zakładach / obiektach użyteczności publicznej, o wartości łącznej wszystkich robót nie niższej niż 600 000 zł brutto oraz• w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 3 (trzy) roboty budowlane polegające na montażu fasad w podkonstrukcji stalowej i aluminiowej w tym fasad szklanych i wentylowanych o wartości łącznej wszystkich robót nie niższej niż 500 000 zł. brutto. • dysponuje osobami o poniżej wskazanym doświadczeniu i kwalifikacjach, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: o na potrzeby projektowania - minimum 1 osobą posiadającą:• uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń, do projektowania obiektów budowlanych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;• co najmniej 3-letnie doświadczenie w projektowaniu w specjalności instalacyjnej licząc od daty uzyskania w/w uprawnień, o na potrzeby kierowania robotami - minimum 1 osobą posiadającą:• uprawnienia budowlane, bez ograniczeń, do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;• uprawnienia budowlane, bez ograniczeń, do kierowania robotami instalacyjnymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;• co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy licząc od daty uzyskania w/w uprawnień, w tym posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy ;• co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznych licząc od daty uzyskania w/w uprawnień, w tym posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót elektrycznychNa równi z uprawieniami budowlanymi traktuje się decyzje o uznaniu kwalifikacji zawodowych dla obywateli Państw Członkowskich Unii Europejskiej.Zamawiający nie dopuszcza łączenie różnych funkcji dla osób, o których mowa w pkt. 15.1.8.1. – 15.1.8.2. SIWZ.Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 16.1. SIWZ oraz wykazu, o którym mowa w pkt. 16.2.1. z zastrzeżeniem, że informacje zawarte w ww. oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
• aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,• aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,• aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.• oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
• wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ.Dowodami, o których mowa w ust. 16.2.1, są referencje, bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.• wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 5 do SIWZ.• oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania. – zgodny w treści z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ.• oryginał lub kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę:w zakresie Części I - minimum 1 000.000,00 zł;w zakresie Części II - minimum 2 000.000,00 zł;Jeżeli z przedstawionego dokumentu nie będzie wynikało, że ubezpieczenie jest opłacone, Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokument potwierdzający opłacenie składki ubezpieczeniowej (np. kopię przelewu).W przypadku załączenia do oferty polisy wystawionej na okres krótszy, niż czas trwania umowy, oświadczenie, że Wykonawca zobowiązuje się do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, na kwotę nie niższą niż odpowiednio 1 000 000,00 PLN albo 2 000 000,00 PLN - zgodne w treści z pkt. 8 oferty stanowiącej Załącznik nr 1 do SIWZ.W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na obie części zamówienia, zobowiązany jest przedłożyć oryginał lub kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
W celu wykazania, że oferowane roboty spełniają wymagania określone przez zamawiającego wykonawca składa wraz z ofertą na II część zamówienia:• dokumentację techniczną producenta, specyfikację techniczną producenta lub instrukcję obsługi producenta urządzenia do monitoringu parametrów technicznych rozdzielni, w postaci papierowej, plików pdf lub linków do dokumentów na stronach producenta potwierdzającą spełnianie wymagań przedstawionych w Specyfikacji Techniczno-Cenowej. Dostarczone dokumenty muszą być opracowane w języku polskim;• • kartę katalogową oferowanego urządzenia do monitoringu parametrów technicznych rozdzielni, potwierdzoną przez producenta urządzeń, oraz deklarację zgodności z postanowieniami dyrektywy kompatybilności elektromagnetycznej EMC 2004/108/WE, PN-EN 60255-26:2010 oraz pozostałymi dokumentami normatywnymi:PN-86/E-88600; PN-EN 60255-3:1999 ; PN-EN 60255-5:2005; PN-EN 60255-6:2000; PN-IEC 255-11:1994; PN-IEC 255-12:1994; PN-EN 55011:2001; PN-EN 60255-23:1999; PN-EN 60255-25:2002; PN-EN 60255-26:2005; PN-EN 60255-22-2:1999; PN-EN 60255-22-3:2002; PN-EN 60255-22-4:2005; PN-EN 60255-22-5:2005; PN-EN 60255-22-6:2004; PN-EN 61000-4-2:1999; PN-EN 61000-4-3:2002; PN-EN 61000-4-4:1999; PN-EN 61000-4-5:1998; PN-EN 61000-4-6:1999; PN-EN 61000-4-8:1998; PN-EN 61000-4-11:1997; PN-EN 61000-6-2:2002; PN-EN 61000-6-4:2001; PN-EN 60529:2003; PN-EN 60263:2004;• dokumentację techniczną producenta, specyfikację techniczną producenta lub instrukcję obsługi producenta konsoli podtrzymującej system elewacyjny, w postaci papierowej, plików pdf lub linków do dokumentów na stronach producenta potwierdzającą spełnianie wymagań przedstawionych w Specyfikacji Techniczno-Cenowej. Dostarczone dokumenty muszą być opracowane w języku polskim;• dla konsoli podtrzymującej system elewacyjny pozytywną opinię Instytutu Techniki Budowlanej w zakresie określonym w § 225 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 z późn. zm.);• dokumentację techniczną producenta, specyfikację techniczną producenta lub instrukcję obsługi producenta oferowanego falownika, w postaci papierowej, plików pdf lub linków do dokumentów na stronach producenta potwierdzającą spełnianie wymagań przedstawionych w Specyfikacji Techniczno-Cenowej. Dostarczone dokumenty muszą być opracowane w języku polskim.• Dokumenty wymienione w pkt 18.1.1-18.1.5. nie podlegają uzupełnieniu.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)