Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja biologicznej oczyszczalni ścieków Ręczno-Nowinki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ręczno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647925
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piotrkowska 5
1.5.2.) Miejscowość: Ręczno
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-510
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jkowalska@reczno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.reczno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja biologicznej oczyszczalni ścieków Ręczno-Nowinki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8869eb48-1959-11ed-b950-8227d40187e8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00302054
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00043515/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 "Modernizacja biologicznej oczyszczalni ścieków Ręczno-Nowinki"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.reczno.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W przypadku przekazywania w postępowaniu dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w postaci katalogu
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych podanych w zapytaniu ofertowym jest Gmina Ręczno, ul. Piotrkowska 5, 97-510 Ręczno. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wyboru oferty oraz ewentualnego przygotowania umowy. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 b) RODO. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku, w którym wyłoniono wykonawcę oraz podpisano umowę. Dostęp do danych osobowych będzie przysługiwał wyłącznie upoważnionym pracownikom Gminy. Zebrane dane będą udostępniane jedynie podmiotom upoważnionym do ich przetwarzania na mocy prawa. Podmiot danych ma prawo żądania dostępu do danych osobowych oraz poprawiania danych, prawo usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, o ile nie wystąpią okoliczności ograniczające realizację tych praw. Można także wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Kontakt do Inspektora ochrony danych w Gminie Ręczno: mkconsulting@onet.eu
SEKCJA IV – PRZEDMIOT Z
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.12.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 5000000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) przygotowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji pn. „Modernizacja Biologicznej oczyszczalni ścieków Ręczno- Nowinki”,
2) wykonanie robót budowlanych objętych dokumentacją projektową:
a) modernizacja istniejącej biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków Ręczno-Nowinki o przepustowości 120m3/db wraz z dostawą i montażem urządzeń i wyposażenia oczyszczalni,
b) rozbudowa budynku gospodarczego gospodarczy z wydzieleniem zaplecza socjalnego,
c) wykonanie instalacji fotowoltaicznej ( wraz z jej uruchomieniem ) stanowiącej dodatkowe źródło energii elektrycznej
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteriami wyboru i oceny ofert są:
a) kryterium cena ofertowa (C) - waga kryterium - 60%,
b) kryterium okres gwarancji (G)– waga kryterium 40%,
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: GWARANCJA
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu i spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu:
1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) W zakresie zdolności technicznej -
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje, lub będzie dysponował osobami zdolnymi do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie:
• jedną osobę pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi z uprawnieniami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniu art. 15 a ustawy Prawo Budowlane, przynależącą do właściwej izby samorządu zawodowego i będącą jej czynnym członkiem (zaświadczenie o przynależności do Izby)
• jedną osobę – pełniącą funkcję kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu art. 15 a ustawy Prawo Budowlane, przynależącą do właściwej izby samorządu zawodowego i będącą jej czynnym członkiem (zaświadczenie o przynależności do Izby)
• jedną osobę – pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu art. 15 a ustawy Prawo Budowlane, przynależącą do właściwej izby samorządu zawodowego i będącą jej czynnym członkiem (zaświadczenie o przynależności do Izby)
• jedną osobę – pełniącą funkcję kierownika rozruchu/głównego technologa posiadającego doświadczenie w pełnieniu tej funkcji przy co najmniej 2 rozruchach przepływowych oczyszczalni ścieków z pionowym osadnikiem wtórnym wewnątrz reaktora biologicznego o przepustowości co najmniej Qdśr = 120 m3/d
Zamawiający dopuszcza łączenie w.w funkcji pod warunkiem wykazania się uprawnieniami
w każdej z branż.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: b) na potwierdzenie zdolności zawodowej – Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wykazali, że w okresie ostatnich pięciu lat od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali co najmniej 2 roboty budowlane, których przedmiotem były roboty instalacyjne/technologiczne w zakresie montażu i uruchomienia technologii oczyszczania ścieków w układzie przepływowym z pionowym osadnikiem wtórnym wewnątrz reaktora biologicznego o przepustowości co najmniej Qdśr = 120 m3/d wraz z przeprowadzeniem rozruchu technologicznego o wartości min. 2.000.000 zł, które zostało wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Dokumentem potwierdzającym spełnienie powyższego warunku będzie wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, ilości i wartości, daty i miejsca wykonania, na druku stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (dowód – referencja lub inny dokument wystawiony przez podmiot na rzecz którego była wykonana robota).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumentami potwierdzającymi spełnienie powyższego warunku będzie:
• wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, na druku stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ – wykaz osób
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy mogą wykazać łącznie.
Wskazany wyżej wykaz personelu Wykonawcy stanowi jedynie minimalne wymagania dla spełniania warunku udziału w postępowaniu.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w rozdz. IV niniejszej specyfikacji polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
40.000,00
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-25 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni