Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Miejski Dom Kultury w Radomsku – projekt nowej przestrzeni dla kultury
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Radomsko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648238
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tysiąclecia 5
1.5.2.) Miejscowość: Radomsko
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44 685 45 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@radomsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.radomsko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Miejski Dom Kultury w Radomsku – projekt nowej przestrzeni dla kultury
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-768519ae-b700-11ec-97c7-b646b0ba23df
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00115315
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00020272/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Miejski Dom Kultury w Radomsku - projekt nowej przestrzeni dla kultury CPV 45000000-7, 45223200-8
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VI. Rewitalizacja i potencjał endogeniczny regionu, Działanie VI.1 Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury, Poddziałanie VI.1.2 Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury pn.: „Miejski Dom Kultury w Radomsku- projekt nowej przestrzeni dla kultury”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.radomsko.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Oferty należy złożyć za pomocą miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl . W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu: 1) miniPortalu, który dostępny jest pod
adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl 2) https://epuap.gov.pl/wps/portal (Elektroniczna Skrzynka Podawcza- nazwa: Miasto Radomsko adres ePUAP: /umradomsko/skrytkaESP) 3) adres poczty elektronicznej: zamowienia@radomsko.pl 4) https://bip.radomsko.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: Złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do Formularza komunikacji.
2) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych ( w tym m.in. elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich
użyciu) zostały opisane w Regulaminie korzystania z systemu miniPortalu
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) https://www.gov.pl/web/gov/warunki-korzystania .
3) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosków oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
4) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych( w tym m.in. oświadczeń,elektronicznych kopii dokumentów lub innych informacji ) przyjmuje się datę ichprzekazania na ePUAP.
5) Identyfikator postępowania dla danego postępowania dostępny jest w Liście wszystkich postępowań na miniPortalu oraz stanowi dodatek nr 10 do SWZ. Dane postępowania można wyszukać na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej na opcję " Dla Wykonawców" lub ze
stronygłównej z zakładki "POSTĘPOWANIA".
6) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków ( innych niż wskazane w 11.2 SWZ ), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem
dedykowanego formularza dostępnego na platformie e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) -Elektroniczna Skrzynka Podawcza- nazwa- Miasto Radomsko, adres skrzynki EPUAP:/umradomsko/skrytkaesp oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji).We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania na miniPortalu) lub numerem postępowania nadanym przez Zamawiającego PZP.271.1.6.2022 .
7) Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami może również odbywać się za pomocą poczty elektronicznej e-mail: zamowienia@radomsko.pl.( maksymalny rozmiar przesyłanych plików
20MB).
8) Szczegółowe informacje w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotycząca RODO - szczegółowo określona w
Rozdziale 24 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotycząca RODO - szczegółowo określona w
Rozdziale 24 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZP.271.1.6.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 13259791,33 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 11350287,89 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Miejski Dom Kultury w Radomsku – projekt nowej przestrzeni dla kultury" obejmującego wykonanie w budynku Miejskiego Domu Kultury w Radomsku przebudowy i rozbudowy w poziomie piwnic oraz zmianę sposobu użytkowania piwnic z pomieszczeń technicznych, gospodarczych, magazynowych, warsztatu na funkcję użyteczności publicznej.
2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez: dr inż. Elżbietę Habiera- Waśniewską z Łodzi oraz Pracownię projektową CZACHOR STUDIO Marta Czachorowska, 90-516 Łódź, ul. Wólczańska 62/17, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, z uwzględnieniem uwag zawartych w ekspertyzach technicznych, opinii geotechnicznej oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej oraz umową.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Rozbiórkę stropu gęstożebrowego DMS i wykonanie nowego stropu gęstożebrowego z belkami sprężonymi;
2) Rozbiórkę elementów ceramicznych i betonowych – ścian oraz prefabrykowanego stropu we fragmencie klatki wachlarzowej;
3) Rozbiórkę posadzek, wymianę gruntu;
4) Wykonanie podłoża i podkładów z zapraw i betonu;
5) Wykonanie murków oporowych żelbetowych;
6) Wykonanie żelbetowej klatki schodowej, uzupełnienie stropów – projektowane stropy żelbetowe, poszerzenie istniejących stóp fundamentowych pod słupami konstrukcją żelbetową;
7) Wykonanie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej – nadproża drzwiowe w ścianach ceramicznych, wzmocnienia słupów, ścian obejmami stalowymi;
8) Wykonanie ścian wewnętrznych murowanych oraz elementów konstrukcyjnych murowanych przeznaczonych dla dźwigu dla NPS;
9) Wykonanie izolacji termicznej, przeciwwilgociowej i przeciwwodnej posadzek i ścian – utworzenie szczelnej wanny wewnętrznej;
10) Budowę ścianek działowych;
11) Wykonanie tynków wewnętrznych;
12) Układanie płytek;
13) Ułożenie tapet ściennych;
14) Montaż sufitów podwieszanych;
15) Wykonanie podłóg ceramicznych i epoksydowych;
16) Wykonanie robót malarskich;
17) Demontaż istniejącego dźwigu osobowego,
18) Zakup, dostawę i montaż dźwigu osobowego - do przewozu osób, w tym osób niepełnosprawnych dla trzech przystanków;
19) Wykonanie przepompowni ścieków;
20) Wykonanie przebudowy istniejącej instalacji wodociągowej m.in.;
a) instalacji wody zimnej,
b) instalacji wody ciepłej użytkowej,
c) instalacji hydrantowej,
21) Wykonanie przebudowy instalacji kanalizacji sanitarnej;
22) Przebudowę instalacji c. o. m.in.; wymianę grzejników;
23) Przebudowę instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno – wyciągowej wraz z chłodzeniem powietrza oraz rekuperacją;
24) Wykonanie instalacji elektrycznych, m.in.:
a) wewnętrznej linii zasilającej (oddzielny obwód na komputery, dwa obwody w salce prób muzycznych),
b) rozdzielni i tablic elektrycznych,
c) instalacji oświetlenia ogólnego, miejscowego, awaryjnego, siły i sterowania,
d) instalacji gniazd wtykowych (dla celów ogólnych technologicznych),
e) instalacji wyrównawczej,
f) instalacji ochrony przepięciowej,
25) Wykonanie instalacji teletechnicznych, m.in.:
a) instalacji strukturalnej (telefoniczna i sieci logicznej, komputerowa),
b) instalacji telewizji CCTV, przemysłowej,
c) instalacji nagłaśniającej,
d) instalacji sieci wi-fi,
e) instalacji rzutnika cyfrowego,
26) Wymianę nawierzchni patio z płytek betonowych na deski drewniane tarasowe;
27) Zakup, dostawę i montaż wyposażenia pomieszczeń wg projektu wykonawczego dotyczącego aranżacji wnętrz tj. m. in.:
- krzeseł,
- stołów,
- siedzisk z materiału,
- hamaków,
- pieca do wypalania ceramiki,
- rzutnika multimedialnego,
- ekranu zwijanego,
- tabletów,
- odtwarzaczy MP3,
- słuchawek,
- lodówki podblatowej,
- zabudowy meblowej,
- tablicy alfabetu Braille'a,
- tablicy z wierszem zapisanym językiem Braille'a,
- platformy do skakania obitej ekoskórą,
- puszki na eksponaty osadzonej w podłodze,
- tabliczek z piktogramami,
- tabliczek technicznych i informacyjnych przy drzwiach i na drzwiach (nazwy pomieszczeń),
- tablicy informacyjnej.
Wszelkie elementy wykończenia powinny być wysokiej jakości i trwałości oraz posiadać wysokie walory estetyczne i użytkowe. Wykonawca realizując zadanie pn.: „Miejski Dom Kultury w Radomsku – projekt nowej przestrzeni dla kultury", winien mieć na uwadze, że Miejski Dom Kultury w Radomsku jako wizytówka miasta jest otoczony szczególną troską i w każdym momencie należy się liczyć z oceną ich wykonania.
Uwaga:
Roboty dotyczące drenażu budynku, którego konieczność wykonania wskazana jest w ekspertyzie technicznej, nie są objęte przedmiotowym postępowaniem.
W związku z koniecznością wymiany nad salą Różewicza, stropu i wewnętrznych podpór co opisuje „Projekt techniczny przebudowy stropu nad piwnicą w budynku Miejskiego Domu Kultury w Radomsku”, przedmiot niniejszego zamówienia nie obejmuje wykonania wzmocnienia słupów w tej części budynku przewidzianych w dokumentacji wykonawczej wykonanej przez Pracownię projektową CZACHOR STUDIO Marta Czachorowska, 90-516 Łódź, ul. Wólczańska 62/17.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
1) Wzór/projekt umowy - stanowiący dodatek nr 9 do SWZ,
2) Projekt wykonawczy- zmiana sposobu użytkowania piwnic Miejskiego Domu Kultury w Radomsku z pomieszczeń technicznych, gospodarczych, magazynowych, warsztatu na funkcję użyteczności publicznej Miejskiego Domu Kultury oraz przebudowa i rozbudowa w poziomie piwnic- opis wnętrz ( aranżacja) - stanowiący dodatek nr 11 do SWZ,
3) Projekt wykonawczy- zmiana sposobu użytkowania piwnic Miejskiego Domu Kultury w Radomsku z pomieszczeń technicznych, gospodarczych, magazynowych, warsztatu na funkcję użyteczności publicznej Miejskiego Domu Kultury oraz przebudowa i rozbudowa w poziomie piwnic- architektura- stanowiący dodatek nr 12 do SWZ,
4) Projekt wykonawczy- zmiana sposobu użytkowania piwnic Miejskiego Domu Kultury w Radomsku z pomieszczeń technicznych, gospodarczych, magazynowych, warsztatu na funkcję użyteczności publicznej Miejskiego Domu Kultury oraz przebudowa i rozbudowa w poziomie piwnic- technologia - stanowiący dodatek nr 13 do SWZ,
5) Projekt wykonawczy- przebudowy i rozbudowy pomieszczeń istniejących magazynowych, warsztatowych na funkcję użyteczności publicznej- usługi kultury ( galeria, teatr amatorski, warsztaty) Miejskiego Domu Kultury - konstrukcja - stanowiący dodatek nr 14 do SWZ,
6) Projekt wykonawczy- przebudowy i rozbudowy pomieszczeń istniejących magazynowych, warsztatowych na funkcję użyteczności publicznej- usługi kultury ( galeria, teatr amatorski, warsztaty) Miejskiego Domu Kultury- instalacja sanitarna wod- kan. - stanowiący dodatek nr 15 do SWZ,
7) Projekt wykonawczy- przebudowy i rozbudowy pomieszczeń istniejących magazynowych, warsztatowych na funkcję użyteczności publicznej- usługi kultury ( galeria, teatr amatorski, warsztaty) Miejskiego Domu Kultury- instalacje sanitarne c.o.- stanowiący dodatek nr 16 do SWZ,
8) Projekt wykonawczy- przebudowy i rozbudowy pomieszczeń istniejących magazynowych, warsztatowych na funkcję użyteczności publicznej- usługi kultury ( galeria, teatr amatorski, warsztaty) Miejskiego Domu Kultury - instalacja wentylacji i klimatyzacji- stanowiący dodatek nr 17 do SWZ,
9) Projekt wykonawczy- przebudowy i rozbudowy pomieszczeń istniejących magazynowych, warsztatowych na funkcję użyteczności publicznej- usługi kultury ( galeria, teatr amatorski, warsztaty) Miejskiego Domu Kultury-instalacja elektryczna i teletechniczna - stanowiący dodatek nr 18 do SWZ,
10) Projekt techniczny- przebudowa stropu nad piwnicą w budynku Miejskiego Domu Kultury w Radomsku- stanowiący dodatek nr 19 do SWZ,
11) Projekt wykonawczy - przebudowa słupów w sali Różewicza- stanowiący dodatek nr 20 do SWZ
12) Projekt hydroizolacji ścian piwnic Miejskiego Domu Kultury w Radomsku- stanowiący dodatek nr 21 do SWZ,
13) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych ( STWiORB) w zakresie: budowlanym, wod.-kan., wentylacji mechanicznej, elektrycznej i teletechnicznej, hydroizolacji, przebudowy stropu, przebudowy słupów- stanowiące dodatek nr 22 do SWZ,
14) Projekt wykonawczy instalacji sygnalizacji pożaru- stanowiące dodatek nr 23 do SWZ,
15) Dokumenty dodatkowe ( rzut oświetlenia, oświadczenia projektanta) - stanowiące dodatek nr 24 do SWZ,
16) Ekspertyzy techniczne - stanowiące dodatek nr 25 do SWZ,
17) Opinia geotechniczna- stanowiące dodatek nr 26 do SWZ.
5. Ze względu na charakter wynagrodzenia ( ryczałt ) funkcję informacyjną pełnią :
1) Przedmiary robót, branże: budowlana- słupy, ogólnobudowlana- strop, budowlana, instalacji wod- kan, instalacji sanitarnej- wentylacja mechaniczna, elektryczna i teletechniczna, budowlana- hydroizolacja zamienny, instalacja c.o. – stanowiące dodatek nr 27 do SWZ.
6. Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ określił wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia w tym wzorze umowy, Projektach wykonawczych oraz w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
c.d. n. w Sekcji IX
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45313100-5 - Instalowanie wind
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45410000-4 - Tynkowanie
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych
45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg
45432200-6 - Wykładanie i tapetowanie ścian
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 305 pkt 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, tj: polegających na: wykonaniu robót rozbiórkowych, ziemnych, konstrukcyjnych, izolacyjnych, instalacyjnych w zakresie instalacji wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, c. o., wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, elektrycznej, uziemiającej i teletechnicznej, wykonaniu podłoży i podkładów, wznoszenia ścianek działowych, montażu okien, drzwi i podobnych elementów, tynkowania, układania płytek, instalowania sufitów podwieszanych, tapetowania ścian, wykonania podłóg, malowania, pod warunkiem, że wartość tych zamówień nie przekroczy łącznie wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego, a Zamawiający będzie dysponował środkami finansowymi na ich realizację, po negocjacjach z dotychczasowym Wykonawcą.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Dla porównania ofert Zamawiający przyjmie:
a) łączną cenę ryczałtową brutto obejmującą podatek od towarów i usług (z VAT) za wykonanie całości przedmiotu zamówienia – wg
przypisanej wagi kryterium Ceny (C) tj. 80 %
i
b) zadeklarowany okres gwarancji Wykonawcy (kryterium oceny ofert G) na
cały przedmiot zamówienia z wyłączeniem dźwigu do przewozu osób, w tym osób niepełnosprawnych, urządzeń wentylacji mechanicznej, wyposażenia pomieszczeń i urządzeń elektronicznych- wg przypisanej wagi kryterium Okres gwarancji Wykonawcy (G) 20 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji Wykonawcy (G)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek dotyczy zdolności technicznej lub zawodowej. Określenie warunków:
1) wymagane jest posiadanie doświadczenia, tj. warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej:
a) dwie roboty budowlane (zamówienia – umowy) o łącznej wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł netto (bez podatku VAT) polegających na budowie lub przebudowie budynku/-ów użyteczności publicznej o kubaturze każdy co najmniej 2 900 m3,
i
b) jedną robotę budowlaną (zamówienie – umowę) polegającą na wykonaniu wraz z dostawą i montażem dźwigu szybowego, potocznie zwanego windą do przewozu osób o łącznej wartości robót dot. wykonania dźwigu nie mniejszej niż 100 000,00 zł netto (bez podatku VAT), obejmującej w ramach wykonania (budowy) dźwigu: dostawę i montaż urządzenia wraz z budową szybu,
i
c) jedną robotę budowlaną (zamówienie – umowę) polegającą na wykonaniu lub wymianie lub remoncie instalacji wod.-kan. w budynku/-ach o łącznej wartości nie mniejszej niż 20 000,00 zł netto (bez podatku VAT),
i
d) jedną robotę budowlaną (zamówienie – umowę) polegającą na wykonaniu lub wymianie lub remoncie instalacji c.o. w budynku/-ach o łącznej wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł netto (bez podatku VAT),
i
e) jedną robotę budowlaną (zamówienie – umowę) polegającą na wykonaniu lub wymianie lub remoncie instalacji wentylacji mechanicznej w budynku/-ach o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł netto (bez podatku VAT),
i
f) jedną robotę budowlaną (zamówienie – umowę) polegającą na wykonaniu lub wymianie lub remoncie instalacji elektrycznej i teletechnicznej w budynku/-ach, o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł netto (bez podatku VAT),
z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących wyżej określonych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
UWAGA: Zamawiający uzna warunek za spełniony także, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał roboty budowlane wymienione w ppkt a), b), c), d), e) i f) w ramach jednego (tego samego) zamówienia – umowy lub kilku zamówień – umów, przy czym Wykonawca dla wykazania spełnienia warunku określonego w ppkt a) zobowiązany jest wykazać wykonanie robot budowlanych w co najmniej dwóch różnych zmówieniach – umowach.
Przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystycznych, hotelarskich, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji np. budynek biurowy lub socjalny.
W przypadku budynków, w których prowadzona jest jednocześnie działalność wymieniona powyżej (budynki użyteczności publicznej) i inna, do potwierdzenia spełnienia warunku będzie brana pod uwagę kubatura części budynku użyteczności publicznej i roboty budowlane wykonane w tej części.
2) wymagane jest dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej:
a) osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
i
b) osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót branży sanitarnej posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych i wentylacyjnych oraz wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
i
c) osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót branży elektrycznej posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
i
d) osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót branży telekomunikacyjnej posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń,
określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane , Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie wymaganym do realizacji niniejszego zamówienia lub ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich UE.
Uwaga: Dopuszcza się możliwość, aby jedna osoba pełniła jednocześnie więcej niż jedną funkcję.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
1) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego – z wykorzystaniem wzoru stanowiącego dodatek nr 5a do SWZ.
W/w oświadczenie w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) - składa każdy z Wykonawców osobno.
2) W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118
ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie wymienione w w pkt 10.3.1. ppkt 1 podmiotu udostępniającego te zasoby - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego dodatek nr 5b do SWZ .
W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w/w oświadczenie, składa każdy z tych podmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 6 do SWZ,
Uwaga :
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami,
w/w wykaz, powinien dotyczyć robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Zamawiający uzna warunek za spełniony także w przypadku wykonania w/w zamówień w formule usług: jeżeli wykonawca powołuje
się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w/w wykaz, powinien dotyczyć usług, w
których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Okresy wyrażone w latach, o których mowa w pkt 10.3.2 ppkt 1 lit. a SWZ liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania
ofert.
2) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - w przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji
podmiotów udostępniających zasoby - Wykonawca składa wraz z ofertą ten dokument – z możliwością wykorzystania wzoru
stanowiącego dodatek nr 8 do SWZ.
3) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy - z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku nr 7 do SWZ, 4) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni
wykonawcy – zgodnie z pkt 8.2 ppkt 5) SWZ - dołączyć do oferty w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego dodatek nr 4 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) wypełniony formularz ofertowy o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym dodatek nr 1 do SWZ ,
2) pełnomocnictwo/-a - do reprezentowania odpowiednio wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, określające jego zakres i podpisane przez osoby
uprawnione do reprezentacji Wykonawcy lub tego podmiotu – Wykonawca składa wraz z ofertą ,
3) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca składa niniejsze oświadczenia wraz z
oświadczeniami, o którym mowa w pkt 10.1 ppkt 2 i 3 SWZ - z wykorzystaniem wzorów stanowiących dodatki nr 2b i 3b do SWZ.
W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w/w oświadczenia, składa każdy z tych podmiotów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej).
Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z
Pełnomocnikiem, którego adres i adres e-mail należy wpisać w formularzu ofertowym.
2. Oferta Wykonawców, o których mowa w pkt 8.1 SWZ powinna spełniać następujące wymagania:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
2) pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 10.1 ppkt 4 (art. 125 ust. 1) SWZ, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie składający ofertę, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, usługi,
dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.Wzór przedmiotowego oświadczenia stanowi dodatek nr 4 do SWZ.
5) oświadczenia, o których mowa w pkt 10.3.1 ppkt 1 SWZ składa każdy z Wykonawców osobno;
6) w odniesieniu do warunków określonych w pkt 5.2 SWZ wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez wykonawców składających ofertę wspólną (nie musi ich spełniać każdy z wykonawców składających ofertę wspólną osobno).
3. Szczegółowe informacje w SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy. Postanowienia dotyczące dopuszczalnych zmian umowy, zostały określone we wzorze/projekcie umowy stanowiącym dodatek nr 9 do niniejszej SWZ oraz w art. 455 ust. 1 pkt 2,3,4 ustawy oraz art. 455 ust. 2 ustawy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-27 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal (Elektroniczna Skrzynka Podawcza- nazwa: Miasto Radomsko adres ePUAP: /umradomsko/skrytkaESP) i udostępnionego również na miniPortalu .
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-27 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
c.d z SEKCJI IV, pkt 4.2.2.)
7. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy (umowy o pracę) osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy ze zm.
Zamawiający wymaga, aby czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych lub usług związanych z realizacją zamówienia o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę, podwykonawcę na podstawie stosunku pracy. Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, co do których wykonania zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia: czynności pracownika budowlanego obejmującego zakres rzeczowy robót opisanych w projektach wykonawczych, w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, tj. wykonującego czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową lub robotami, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, urządzeń lub wyposażenia.
Postanowienia dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz postanowienia dotyczące sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych w art. 95 ust. 1 ustawy, zostały określone we wzorze umowy.
Powyższe wymagania określają w szczególności:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia;
2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób;
3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.
Na etapie realizacji umowy Wykonawca (Podwykonawca) zobowiązany będzie zgodnie z § 13 wzoru/projektu umowy złożyć stosowne dowody (oświadczenia lub dokumenty).
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych- szczegóły w SWZ.
9. Szacunkowa wartość niniejszego zamówienia ( zamówienia podstawowego): 7 566 858,59 zł netto, 9 307 236,07 zł brutto.
Wartość przewidywanych zamówień, o których mowa w art. 305 pkt 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych nie przekroczy łącznie wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego, i stanowi kwotę 3 783 429,30 zł netto.
Wartość niniejszego zamówienia z uwzględnieniem zamówień podobnych:
11 350 287,89 zł netto, 2 548 564,73 euro.
UWAGA do SEKCJI IV pkt 4.1.6. ) W wartości zamówienia uwzględniona została wartość netto zamówień, których możliwość udzielenia Zamawiający przewiduje, zgodnie z art. 305 pkt 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy .