Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Likwidacja wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie Gminy Nowe Miasto nad Wartą w latach 2021-2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nowe Miasto nad Wartą
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258201
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poznańska 14
1.5.2.) Miejscowość: Nowe Miasto nad Wartą
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-040
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gmina-nowe-miasto.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-nowe-miasto.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Likwidacja wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie Gminy Nowe Miasto nad Wartą w latach 2021-2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b10a2269-2fff-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00235039
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://nowemiasto.biuletyn.net , https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na ePUAP.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja (z wyjątkiem złożenia oferty) pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP, TED lub ID postępowania). Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: przetargi@gmina-nowe-miasto.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Wójt Gminy Nowe Miasto nad Wartą, ul. Poznańska 14, 63-040 Nowe Miasto nad Wartą; Administrator Wójt – wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email inspektornowemiasto@op.pl, z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych*. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego "Likwidacja wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie Gminy Nowe Miasto nad Wartą w latach 2021-2022”, nr sprawy ZP.271.02.2021 prowadzonym w trybie podstawowym; odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o Ustaw z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.02.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest likwidacja wyrobów zawierających azbest, tj. odpadów o kodach 17 06 01 (materiały izolacyjne zawierające azbest) oraz 17 06 05 (materiały budowlane zawierające azbest) z terenu Gminy Nowe Miasto nad Wartą. Zadanie obejmuje:
a) demontaż płyt zawierających azbest z pokryć dachowych z nieruchomości w szacunkowej maksymalnej ilości — 40,00 Mg,
b) odbiór wcześniej zdjętych płyt zawierających azbest składowanych na terenie nieruchomości w szacunkowej maksymalnej ilości —160,00 Mg,
c) zabezpieczenie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. ułożenie na paletach i zabezpieczenie folią,
d) ważenie, przygotowanie do transportu i załadunek,
e) transport i utylizację zebranych płyt zawierających azbest,
f) uporządkowanie miejsca wykonania usługi z odpadów w sposób uniemożliwiających emisję zanieczyszczeń do środowiska,
g) sporządzenie dokumentacji fotograficznej przed i po realizacji zadania na każdej nieruchomości oraz przekazanie jej Zamawiającemu na elektronicznym nośniku danych (2-4 fotografii wykonanych w sposób umożliwiający identyfikację nieruchomości),
h) przygotowanie protokołów odbioru dla każdej posesji z podaniem ilości odebranego azbestu w Mg zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszego zamówienia,
i) przekazanie odpadów na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie
na unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45262660-5 - Usuwanie azbestu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie zostanie poddana cena brutto oferty za realizację całości zamówienia, obliczona przez Wykonawcę zgodnie z przepisami prawa – podana w „Formularzu oferty”. Oferta o najniższej cenie otrzymuje największą ilość punktów tj. 60,
dla pozostałych ofert ilość punktów wyliczona zostanie w/g poniższego wzoru:
najniższa cena brutto
C = ------------------------------------------------- x 60 % (waga kryterium) x 100
cena oferty ocenianej
b) Ocenie zostanie poddany termin płatności faktury, który nie może być krótszy niż
7 dni, podany przez Wykonawcę w „Formularzu oferty”. Oferta o najdłuższym terminie płatności faktury otrzymuje największą ilość punktów tj. 40, dla pozostałych ofert ilość punktów wyliczona zostanie w/g poniższego wzoru:
Termin płatności faktury w ofercie ocenianej
T = ------------------------------------------------- x 40 % (waga kryterium) x 100
najdłuższy termin płatności faktury
zaproponowany w postępowaniu, nie więcej jednak niż 30 dni
Wykonawcy zobowiązani są do określenia terminu płatności faktury w dniach. Najdłuższy termin płatności nie powinien przekraczać 30 dni. Wykonawca, który zaoferuje termin płatności dłuższy niż 30 dni otrzyma maksymalną ilość punktów tj. 40. Oferta Wykonawcy, który zaoferuje termin płatności krótszy niż 7 dni otrzyma 0 pkt za to kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami w zakresie transportującego odpady, wydany przez właściwego marszałka województwa, z którego wynikać będzie, że podmiot może transportować odpady niebezpieczne zawierające azbest o kodach 17 06 01 i 17 06 05. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej, co oznacza, że:
a) Wykonawca wykaże się realizacją przynajmniej trzech usług, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, o wartości brutto minimum 25 000,00 zł, każda odpowiada swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane.
b) Wykonawca oświadczy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia są lub zostaną przeszkolone w zakresie bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.
c) Wykonawca oświadczy, że będzie dysponował wagą przewoźną o udźwigu powyżej 1 Mg wraz z dokumentem jej legalizacji.
d) Wykonawca oświadczy, że posiada/dysponuje lub będzie dysponował miejscem przewidzianym do składowania odpadów – posiadającym odpowiednie decyzje wynikające z obowiązujących przepisów uprawniające do przyjmowania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest – gwarantującym odbiór tych odpadów w czasie realizacji zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p – wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ;
3) wykaz przynajmniej trzech robót zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, o wartości brutto minimum 25 000,00 zł, każda odpowiada swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ;
4) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia są lub zostaną przeszkolone w zakresie bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest – załącznik nr 8 do SWZ,
5) oświadczenie, że będzie dysponował wagą przewoźną o udźwigu powyżej 1 Mg wraz z dokumentem jej legalizacji - załącznik nr 7 do SWZ,
6) oświadczenie, że posiada/dysponuje lub będzie dysponował miejscem przewidzianym do składowania odpadów – posiadającym odpowiednie decyzje wynikające z obowiązujących przepisów uprawniające do przyjmowania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest – gwarantującym odbiór tych odpadów w czasie realizacji zamówienia - załącznik nr 9 do SWZ;
7) dokumenty potwierdzające ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50 000,00 zł.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie dwa tysiące złotych 00/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Przed podpisaniem umowy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w przypadku wyboru ich oferty jako najkorzystniejszej) przedstawią Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa wyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 Pzp, możliwość dokonywania zmian postanowień niniejszej umowy, w zakresie:
1) zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku:
a) zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, z tym zastrzeżeniem, że:
– minimalny poziom zmiany ceny materiałów lub kosztów, uprawniający strony umowy do żądania zmiany wynagrodzenia wynosi 5 % w stosunku do cen lub kosztów wskazanych w ofercie;
– poziom zmiany wynagrodzenia zostanie ustalony na podstawie wskaźnika zmiany cen materiałów lub kosztów ogłoszonego w komunikacie prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, ustalonego w stosunku do miesiąca, w którym została sporządzona oferta;
– maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza zamawiający, to łącznie 7 % w stosunku do wartości wynagrodzenia umownego brutto;
- uwzględnienie zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia może nastąpić po miesiącu od podpisania umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-27 08:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/ . Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-27 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni