Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Likwidacja szybu „Południowy” wraz z wyposażeniem oraz obiektów powierzchniowych wraz z wykonaniem płyty
zamykającej zlikwidowany szyb Etap I, Etap II, Etap III”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276902504
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Strzelców Bytomskich 207
1.5.2.) Miejscowość: Bytom
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-914
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: akruk@srk.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.srk.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Górnictwo - likwidacja kopalń
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Likwidacja szybu „Południowy” wraz z wyposażeniem oraz obiektów powierzchniowych wraz z wykonaniem płyty
zamykającej zlikwidowany szyb Etap I, Etap II, Etap III”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0a850d1f-cb95-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00144263
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.srk.com.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://efo.coig.biz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Pozostałe wymagania techniczne:
1) dostęp do sieci Internet,
2) komputer klasy PC komputer klasy PC z jednym z następujących systemów operacyjnych: Windows 7, Windows 8, Windows 10
(bez wsparcia dla Windows XP, Vista)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-MW-0002/22-1
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia:
Likwidacja szybu „Południowy” wraz z wyposażeniem oraz obiektów powierzchniowych zlokalizowanych w rejonie szybu
„Południowy” w Mysłowicach wraz z wykonaniem płyty zamykającej zlikwidowany szyb dla SRK S.A. Oddział KWK
„Mysłowice – Wesoła I” Etap I, Etap II, Etap III
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
5.1. O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca spełniający następujące warunki:
5.1.1. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się:
1. wpisem do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania
5.1.2. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności technicznej i zawodowej jeżeli wykonawca wykaże się:
a. należytym wykonaniem robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w ramach jednej lub kilku umów polegających na:
- likwidacji szybu polegającej na: wyzbrojeniu wyposażenia szybu oraz zasypaniu materiałem zasypowym rury szybowej wraz z dowodami dotyczącymi realizacji najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujący, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone o wartości minimum 3 000 000,00 zł brutto,
- wykonaniu robót rozbiórkowych obiektu/obiektów budowlanego/budowlanych przemysłowego/przemysłowych lub użyteczności publicznej o konstrukcji stalowej, żelbetowej lub mieszanej stalowo – żelbetowej wraz z dowodami dotyczącymi realizacji najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujący, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone o wartości minimum 500 000,00 zł brutto,
- wykonaniu żelbetowych robót konstrukcyjnych budynków lub budowli lub wykonaniu płyt fundamentowych lub płyt zamykających rury szybowe, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujący, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone o wartości minimum 20 000,00 zł brutto wraz z dowodami określającymi czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie;
b. dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnymi za kierowanie robotami posiadającymi uprawnienia w zakresie:
− geolog górniczy – uprawnienia WUG, 1 osoba,
− mierniczy górniczy – uprawnienia WUG, 1 osoba,
− kierownik budowy - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz stwierdzenie kwalifikacji przez organ nadzoru górniczego zatwierdzenie na osobę dozoru ruchu w specjalności budowlanej w podziemnych zakładach górniczych wydobywających węgiel kamienny 1 osoba.
− kierownik robót - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz stwierdzenie kwalifikacji przez organ nadzoru górniczego zatwierdzenie specjalności budowlanej w podziemnych zakładach górniczych wydobywających węgiel kamienny, lub osoba posiadająca stwierdzenie kwalifikacji do wykonywania czynności w dozorze ruchu w specjalności mechanicznej, 1 osoba,
− operatorzy do obsługi sprzętu – koparek wyburzeniowych - minimum 2 osoby (operatorzy koparek gąsiennicowych kat. I.),
− operatorzy sprzętu budowlanego np. ładowarki kołowe jednonaczyniowe - minimum 1 osoba, (operatorzy ładowarek jednonaczyniowych o poj. łyżki do 2,5 m3 ),
− spawacze lub przepalacze z uprawnieniami (aktualne książeczki spawacza lub przepalacza wraz z świadectwem egzaminu kwalifikacyjnego spawacza, badania okresowe do podjęcia pracy na stanowisku spawacza gazowego) - minimum 1 osoba,
− minimum 1 osoba posiadająca stwierdzenie kwalifikacji osoby dozoru ruchu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub specjalisty w dziedzinie BHP,
− minimum 1 osoba na zmianę roboczą – dozoru ruchu o specjalności elektrycznej maszyn i urządzeń dołowych, posiadająca aktualne kursy i świadectwa:
• kurs dla osób dozoru wykonujących prace w przestrzeniach zagrożenia wybuchem „DEX”,
• kurs dla osób kierownictwa i dozoru ruchu, których zakres czynności obejmuje sprawy ruchu wyciągów szybowych,
• świadectwo kwalifikacyjne „D” uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń i sieci na stanowisku dozoru powyżej 1 kV.
− minimum 1 osoba wyższego dozoru ruchu w specjalności elektrycznej maszyn i urządzeń dołowych, posiadająca aktualne kursy i świadectwa:
• kurs dla osób dozoru wykonujących prace w przestrzeniach zagrożenia wybuchem „DEX”,
• kurs dla osób kierownictwa i dozoru ruchu, których zakres czynności obejmuje sprawy ruchu wyciągów szybowych,
• świadectwo kwalifikacyjne „D” uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń i sieci na stanowisku dozoru powyżej 1 kV.
− minimum 1 osoba na zmianę roboczą – elektromonter maszyn i urządzeń elektrycznych o napięciu powyżej 1 kV pod ziemią, posiadająca aktualne kursy i świadectwa:
• kurs specjalistyczny eksploatacja urządzeń budowy przeciwwybuchowej dla elektromontera maszyn i urządzeń elektrycznych o napięciu powyżej 1 kV.
• świadectwo kwalifikacyjne „E” uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji powyżej 1 kV.
• kurs specjalistyczny rewidenta urządzeń wyciągowych w zakresie elektrycznym.
− minimum 1 osoba posiadająca stwierdzenie kwalifikacji kierownika działu energomechanicznego,
− minimum 1 osoba posiadająca stwierdzenie kwalifikacji osoby wyższego dozoru ruchu w specjalności mechanicznej - górnicze wyciągi szybowe,
− minimum 1 osoba na zmianę roboczą posiadająca stwierdzenie kwalifikacji osoby dozoru ruchu w specjalności mechanicznej – górnicze wyciągi szybowe,
− minimum 3 osoby na zmianę roboczą – cieśla szybowy, lub rewident urządzeń wyciągowych,
− minimum 1 osoba na zmianę roboczą – rewident urządzeń wyciągowych,
− minimum 1 osoba na zmianę roboczą – maszynista maszyn wyciągowych,
− minimum 1 osoba na zmianę roboczą – spawacz,
− minimum 2 osoby na zmianę roboczą – sygnalista szybowy górniczego wyciągu szybowego,
− minimum 1 osoba na zmianę roboczą – ślusarz do obsługi wyciągarek transportu pionowego,
− minimum 1 osoba na zmianę roboczą – operator maszyn i urządzeń stosowanych przy likwidacji szybu z wyposażeniem.
c. dysponowaniem następującymi narzędziami, wyposażeniem, urządzeniami technicznymi, sprzętu w celu realizacji zamówienia::
Etap I
− przenośnik taśmowy,
− stalowy lej,
− wentylator lutniowy oraz stalowa lutnia,
− czujniki metanometryczne,
Etap II
− koparki gąsiennicowej z nożycami hydraulicznymi do kruszenia betonu, cięcia stali, łyżką oraz młotem do kucia, o minimalnym wysięgu ramienia roboczego 21 m – 1 szt.
− koparki gąsiennicowej z nożycami hydraulicznymi do kruszenia betonu, cięcia stali, łyżką oraz młotem do kucia, o minimalnym wysięgu ramienia roboczego 10 m – 1 szt.
− Dźwig o wysięgu minimum 50 m tylko dla Etapu II Zadanie 3 – 1 szt.
− Podnośnik koszowy o zasięgu minimum 50 m tylko dla Etapu II Zadanie 3 – 1 szt.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Tak
6.3.1.) Adres internetowy aukcji: https://laip-srk.coig.biz/auth
6.3.2.) Opis aukcji elektronicznej:
23.1.2. w toku aukcji elektronicznej stosowane będzie kryterium ofert – zgodnie z zapisami w SWZ – w toku aukcji
licytowana będzie tylko cena,
23.1.3. sposób oceny ofert w toku aukcji elektronicznej będzie obejmował przeliczanie postąpień na punktową ocenę oferty,
z uwzględnieniem punktacji otrzymanej przed otwarciem aukcji,
23.1.4. w trakcie aukcji każdemu wykonawcy udostępniany jest: numer porządkowy przydzielony jego ofercie, aktualna
pozycja w rankingu ofert, wysokość ceny najkorzystniejszej, wysokość postąpienia, które wykonawca powinien dokonać w
celu złożenia najkorzystniejszej oferty przy uwzględnieniu zaoferowanych przez niego pozostałych kryteriów oceny ofert,
czas pozostały do zakończenia aukcji,
23.1.5. aukcja trwa dwadzieścia minut. Złożenie co najmniej jednego postąpienia w trakcie ostatnich 10 minut aukcji
wydłuża ją o 10 minut dogrywki. Złożenie co najmniej jednego postąpienia w trakcie dogrywki wydłuża czas aukcji o kolejną
dziesięciominutową dogrywkę. Zamawiający nie wprowadza ograniczeń co do liczby dogrywek,
23.1.6. gdzie postąpienie zostanie określone na poziomie nie mniejszym niż 0,1 % ceny całkowitej ceny brutto, określonej w
ofercie ocenionej jako najkorzystniejsza.
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
124 000,00
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 23 załącznika nr 2 do SWZ (PROJEKT UMOWY)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-19 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Zakupowa EFO
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-19 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-17
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak