III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w zakresie zdolności technicznej. 5.5.3.1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że dysponuje osobami, które będą wykonywać zamówienie lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia tych osób, tj.: 5.5.3.1.1. Dla części 1 przedmiotu zamówienia co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane co najmniej w ograniczonym zakresie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub posiadającą inne tożsame uprawnienia wydane na podstawie przepisów obowiązujących w dniu wydania uprawnień- pełniącego funkcję kierownika budowy; 5.5.3.1.2. Dla części 2 przedmiotu zamówienia - co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej 2 rzeźb w materiale granit lub piaskowiec 5.5.3.1.3. Dla części 3 przedmiotu zamówienia - co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane co najmniej w ograniczonym zakresie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub posiadającą inne tożsame uprawnienia wydane na podstawie przepisów obowiązujących w dniu wydania uprawnień- pełniącego funkcję kierownika budowy; 5.5.3.1.4. Dla części 4 przedmiotu zamówienia - co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która posiada świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni; W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane, w art. 12a ustawy Prawo budowlane. Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy – w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. 5.5.3.2. Wstępna ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie analizy oświadczeń załączonych do oferty Wykonawcy. 3.1. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 3.2. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga aby wszystkie prace fizyczne, w tym prace operatorów sprzętu związane z wykonaniem wszystkich robót objętych zamówieniem, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018r., poz. 917 z późn. zm.), były wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Obowiązek ten nie dotyczy między innymi kierowników budowy/robót, obsługi geodezyjnej, dostawców materiałów budowlanych. 3.3. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 3.4. Obowiązek ten dotyczy również podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni osoby te na okres od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia. 3.5. Zamawiający wymaga złożenia w terminie 5 dni od daty podpisania umowy pisemnego oświadczenia (wykazu) osób skierowanych do realizacji zamówienia zatrudnionych na podstawie umowy o pracę określając imię i nazwisko pracownika oraz zakres czynności jakie będą wykonywali oraz rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu. W wykazie podpisanym przez Wykonawcę wymaga się podpisów pracowników skierowanych do realizacji zadania w określonym zakresie. 3.6. Dla udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany będzie składać imienne oświadczenia tych osób, że pozostają w zatrudnieniu na postawie umowy o pracę wraz z określeniem zakresu wykonywanych prac, w terminie 5 dni od wezwania Zamawiającego. Na oświadczeniu tym winien widnieć podpis osoby zatrudnionej potwierdzającej zatrudnienie na umowę o pracę. 3.7. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, o którym mowa powyżej musi być spełniony przez cały okres realizacji przedmiotu umowy. 3.8. W przypadku zmiany osób w trakcie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązany jest zaktualizować oświadczenie zawierające imienne wskazanie osób wyznaczonych do zrealizowania w/w czynności w terminie 5 dni roboczych od dnia dokonania zmiany. 3.9. Dopuszcza się, aby przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi osobiście wykonywali czynności związane z przedmiotem niniejszego zamówienia. 3.10. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczeń, o którym mowa w pkt 3.5., uaktualnionego wykazu, o którym mowa pkt 3.8., będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę i będzie skutkowało naliczeniem kar umownych zgodnie z projektem umowy. 3.11. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 5.1.1. nie podlegają wykluczeniu; 5.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu. 5.2. Zgodnie z art. 24aa ustawy, Zamawiający dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zgodnie z kryteriami oceny ofert, określonymi w SIWZ, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 5.2.1. Wstępna ocena, której poddawani są wszyscy Wykonawcy odbędzie się na podstawie informacji zawartych w Oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału oraz Oświadczeniu o nie podleganiu wykluczeniu zwanego dalej Oświadczeniem – Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ. 5.2.2. Ostateczne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonane na podstawie dokumentów to potwierdzających. Ocenie na tym etapie podlegać będzie wyłącznie Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą spośród tych, które nie zostaną odrzucone po analizie Oświadczenia. 5.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył Oświadczenia lub Oświadczeń, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania lub złożone Oświadczenie, lub Oświadczenia, lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5.4. Jeżeli Wykonawca będzie uchylał się od zawarcia umowy, Zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. 5.6. Wykorzystanie potencjału podmiotu trzeciego 5.6.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych zgodnie z wymogami określonymi w art. 22a ustawy Pzp. 5.6.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 5.6.3. Ze zobowiązania potwierdzającego udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: 5.6.3.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 5.6.3.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia publicznego; 5.6.3.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia publicznego; 5.6.3.4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi których wskazane zdolności dotyczą. 5.6.4. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykonanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22. 5.6.5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5.6.6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5.6.7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 5.6.7.1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 5.6.7.2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w rozdziale V pkt 5.5.3. 5.6.8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie powinni wykazać, że warunek określony w rozdziale V. pkt 5.1.1. winien spełniać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (składających ofertę wspólną) natomiast warunki określone w rozdziale V. pkt 5.5.3. spełniają łącznie. 5.6.9. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 2 i 3 do SIWZ. 5.6.10. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Niżej wymienionych dokumentów nie należy dołączyć do oferty. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie powiadomiony odrębnym pismem o terminie i miejscu ich dostarczenia: 7.9.3.1. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 7.9.4. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów za zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 7.8.3. 7.9.5. Zamawiający nie żąda powyższych dokumentów od Wykonawcy dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza on powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Niżej wymienionych dokumentów nie należy dołączać do oferty. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie powiadomiony odrębnym pismem o terminie i miejscu dostarczenia następujący dokumentów: 7.9.1.1.1. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług oraz kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zakres ww. dokumentów musi potwierdzać spełnienie odpowiednio warunku określonego w Rozdziale V. Wzór wykazu znajduje się w załączniku nr 5 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Nie dotyczy
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
7.1. Wykaz oświadczeń w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania 7.1.1. Wykonawca obowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów: 7.1.1.1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 7.1.1.2. oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania – załącznik nr 3 7.2. Pozostałe dokumenty składane przez Wykonawcę wraz z ofertą. 7.2.1. Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę wraz z: 7.2.1.1. Pełnomocnictwem do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; jeżeli dotyczy 7.2.1.2. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza z wyjątkiem poświadczenia za zgodność dokumentów z KRS które mogą być poświadczone przez wykonawcę) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017r. poz. 570 z późn. zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 7.2.1.3. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów za zasadach określonych w art. 22a ustawy będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiający należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda złożenia do oferty (jeśli dotyczy): zobowiązania tych podmiotów oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.3. W przypadku jeżeli Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w tym osób fizycznych nie będących pracownikami wykonawcy, lub zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcom na zdolnościach których polega, na potrzeby realizacji tej części, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuję się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu w częściach B. 7.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 7.6. Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcy, niebędącym podmiotem, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania w części C. 7.7. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 7.8. W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (tj. zdolności techniczne i zawodowe takie jak wiedza i doświadczenie, potencjał osobowy) – taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia w charakterze podwykonawcy. 7.9. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, terminie (nie krótszym niż 5 dni), aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust 1. 7.10. DOKUMENT POTWIERDZAJĄCY BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 PKT 23) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 23) ustawy Pzp Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. (wzór – Załącznik nr 6 do SIWZ).
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Roboty ogólnobudowlane |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:3.6. Część 1 przedmiotu zamówienia pn.: Roboty ogólnobudowlane obejmuje: 3.6.1. Ściany murowe, wieniec żelbetowy dla obiektu pn. „Kaplica Świętego Antoniego” 3.6.2. Ściany, ławy fundamentowe, fundamenty żelbetowe dla obiektu pn.: „Ołtarz Świętej Julianny” 3.6.3. Fundamenty z kręgów betonowych, murowany obiekt pn.: „Ołtarz Świętej Barbary” 3.6.4. Montaż więźby dachowej i pokrycia dachu obiektu pn.: „Kaplica Świętego Antoniego” 3.6.5. Wykonanie nawierzchni z kostki granitowej, murków, ławeczek, 3.11. Inwestycja zlokalizowana jest w historycznym układzie przestrzennym wsi Spycimierz, ujętym w wojewódzkiej ewidencji zabytków, w obrębie stanowiska archeologicznego AZP 65-45/75 Spycimierz oraz w prawdopodobnym zasięgu stanowiska znanego z archiwaliów AZO 62-45/88, w związku z tym, wszyscy wykonawcy poszczególnych części przedmiotu zamówienia zobowiązani są wspólnie zapewnić przeprowadzenie badań archeologicznych. 3.12. Teren inwestycji jest zlokalizowany w obrębie Nadwarciańskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu. 3.13. Inwestycja zlokalizowana jest poza obszarem szczególnego zagrożenia powodzią. 3.14. Zamówienie obejmuje wykonanie 4 obiektów małej architektury wraz z utwardzeniem terenu wokół obiektów, wykonaniem instalacji elektrycznych niezbędnych do zasilania obiektów, urządzeniem zieleni na podstawie opisów i dokumentacji dołączonych do niniejszej specyfikacji. 3.15. Celem przedsięwzięcia jest kształtowanie przestrzeni publicznej poprzez zagospodarowanie terenów związanych z lokalną tradycją i stanowiącą elementy atrakcji turystycznych. 3.16. Obiekty małej architektury nie przekraczają wysokości 4 m każdy. 3.17. Wykonawcy zobowiązani są w szczególności do: 3.17.1. Wystąpienia o zarejestrowanie dziennika budowy – po stronie wykonawcy Części 1 przedmiotu zamówienia 3.17.2. Ustanowienia kierowników robót – dla każdej części zamówienia 3.17.3. Opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – dla każdej części zamówienia 3.17.4. Usytuowania obiektu zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – dla każdej części zamówienia 3.17.5. Zapewnienia geodezyjnego wytyczenia inwestycji – dla każdej części zamówienia 3.17.6. Stosowania wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie przy wykonywaniu robót budowlanych – dla każdej części zamówienia 3.17.7. Zabezpieczenia terenu budowy przed dostępem osób postronnych– dla każdej części zamówienia 3.17.8. Umieszczenia na budowie informacji zawierającej dane zamieszczone w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy prawo budowlane i przekazanie tej informacji do Zamawiającego i do organu, który wydał decyzję o pozwoleniu na budowę -– po stronie wykonawcy Części 1 przedmiotu zamówienia 3.17.9. Rozwiązywania kolizji w sposób zapewniający prawidłowy przepływ wód w przypadku stwierdzenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, nie występujących w ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów kolidujących z realizowaną inwestycją – dla każdej części zamówienia 3.17.10. Powiadomienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi o odkryciu w trakcie prowadzenia robót budowlanych znalezisk, co do których istnieje przypuszczenie, że są zabytkiem – dla każdej części zamówienia 3.17.11. Wystąpienia do właściwego organu i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie jeśli wystąpi taka konieczność. – dla każdej części zamówienia 3.17.12. Zawiadomienia Zamawiającego oraz organu właściwego o zakończeniu budowy we właściwym terminie, aby możliwe było wniesienie ewentualnego sprzeciwu organu. – dla każdej części zamówienia 3.18. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawcy wszystkich części zamówienia zobowiązani są wspólnie do uzyskania pozwolenia i przeprowadzenia badań archeologicznych określonych w decyzji Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Nr WUOZ-C.5161.6.2017.MN z dnia 18 stycznia 2017. Dokument stanowi załącznik do niniejszej SIWZ. 3.19. W przypadku wydobycia znalezisk w wyniku prowadzonych prac, po stronie Wykonawcy jest ich opracowanie oraz konserwacja zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.20. Zamawiający zobligowany jest do zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych na co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, w związku z czym Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie kierownika budowy, stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową, a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy prawo budowlane w dniu podpisania umowy. 3.21. Wykonawca będzie zobowiązany wypełnić postanowienie narady koordynacyjnej dla sprawy GN.6630.200.2016, tj. zgłoszenie z 14 dniowym wyprzedzeniem przystąpienie do robót w strefie sieci telekomunikacyjnej. Protokół z narady stanowi załącznik do dokumentacji. 3.22. Wykonawca zostanie upoważniony przez Zamawiającego do występowania i uzyskiwania wszystkich niezbędnych uzgodnień i decyzji niezbędnych do prawidłowej realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia. 3.23. Każda z części przedmiotu zamówienia musi zostać zrealizowana na podstawie załączonych dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych ostatecznych decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektów. 3.24. Po stronie Wykonawcy jest pozyskanie prawomocnych decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia, wykonania i zakończenia robót budowlanych. 3.25. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich – Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 3.26. Szczegółowy opis robót zawierają dokumentacje, które zostają dołączone do niniejszej SIWZ. 3.27. Przed przystąpieniem do wyceny robót zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie. 3.28. Przedmiary załączone do postępowania należy traktować pomocniczo. 3.29. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco 3.30. i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 3.31. Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. 3.32. W ramach zamówienia należy wykonać roboty budowlane określone w przedmiarze robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz prace i czynności pomocnicze niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 3.33. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi szkice geodezyjne i oświadczenie o złożeniu przez geodetę inwentaryzacji geodezyjnej do zarejestrowania w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym. 3.34. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 3.35. Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 3.36. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 3.37. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z użyciem materiałów i urządzeń własnych. 3.38. Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego. 3.39. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów technicznoużytkowych przedmiotu zamówienia. 3.40. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 3.41. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.42. Dopuszcza się zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w treści dokumentacji załącznikach do niego za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. 3.43. Wykonawca udzieli minimum 60 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi. 3.44. Informacje na temat powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli konieczność powierzenia podwykonawcom realizacji jakiegoś elementu zamówienia wynikła w trakcie realizacji zamówienia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zmawiającego. 3.45. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 3.45.1. dostarczenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy, oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych, 3.45.2. zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe, 3.45.3. uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie, 3.45.4. uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy, 3.45.5. wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego, 3.45.6. oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, 3.45.7. zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 3.45.8. utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji, 3.45.9. zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, 3.45.10. przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych, 3.45.11. wywozu i utylizacji odpadów i gruzu.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45110000-1, 45262210-6, 45233200-1
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-05-29
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji na który Wykonawca przedłuża okres rękojmi za wady |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Wykonanie i montaż rzeźb |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część 2 przedmiotu zamówienia pn.: Wykonanie i montaż rzeźb obejmuje: 3.7.1. Wykonanie i montaż rzeźb z granitu i piaskowca oraz stalowej części (rzeźba) obiektu pn.: „Ołtarz Świętej Julianny” – według dokumentacji i dołączonych przedmiarów. 3.10. W trakcie realizacji inwestycji teren wokół niej winien być wygrodzony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Teren budowy powinien być zabezpieczony i oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.11. Inwestycja zlokalizowana jest w historycznym układzie przestrzennym wsi Spycimierz, ujętym w wojewódzkiej ewidencji zabytków, w obrębie stanowiska archeologicznego AZP 65-45/75 Spycimierz oraz w prawdopodobnym zasięgu stanowiska znanego z archiwaliów AZO 62-45/88, w związku z tym, wszyscy wykonawcy poszczególnych części przedmiotu zamówienia zobowiązani są wspólnie zapewnić przeprowadzenie badań archeologicznych. 3.12. Teren inwestycji jest zlokalizowany w obrębie Nadwarciańskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu. 3.13. Inwestycja zlokalizowana jest poza obszarem szczególnego zagrożenia powodzią. 3.14. Zamówienie obejmuje wykonanie 4 obiektów małej architektury wraz z utwardzeniem terenu wokół obiektów, wykonaniem instalacji elektrycznych niezbędnych do zasilania obiektów, urządzeniem zieleni na podstawie opisów i dokumentacji dołączonych do niniejszej specyfikacji. 3.15. Celem przedsięwzięcia jest kształtowanie przestrzeni publicznej poprzez zagospodarowanie terenów związanych z lokalną tradycją i stanowiącą elementy atrakcji turystycznych. 3.16. Obiekty małej architektury nie przekraczają wysokości 4 m każdy. 3.17. Wykonawcy zobowiązani są w szczególności do: 3.17.1. Wystąpienia o zarejestrowanie dziennika budowy – po stronie wykonawcy Części 1 przedmiotu zamówienia 3.17.2. Ustanowienia kierowników robót – dla każdej części zamówienia 3.17.3. Opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – dla każdej części zamówienia 3.17.4. Usytuowania obiektu zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – dla każdej części zamówienia 3.17.5. Zapewnienia geodezyjnego wytyczenia inwestycji – dla każdej części zamówienia 3.17.6. Stosowania wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie przy wykonywaniu robót budowlanych – dla każdej części zamówienia 3.17.7. Zabezpieczenia terenu budowy przed dostępem osób postronnych– dla każdej części zamówienia 3.17.8. Umieszczenia na budowie informacji zawierającej dane zamieszczone w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy prawo budowlane i przekazanie tej informacji do Zamawiającego i do organu, który wydał decyzję o pozwoleniu na budowę -– po stronie wykonawcy Części 1 przedmiotu zamówienia 3.17.9. Rozwiązywania kolizji w sposób zapewniający prawidłowy przepływ wód w przypadku stwierdzenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, nie występujących w ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów kolidujących z realizowaną inwestycją – dla każdej części zamówienia 3.17.10. Powiadomienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi o odkryciu w trakcie prowadzenia robót budowlanych znalezisk, co do których istnieje przypuszczenie, że są zabytkiem – dla każdej części zamówienia 3.17.11. Wystąpienia do właściwego organu i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie jeśli wystąpi taka konieczność. – dla każdej części zamówienia 3.17.12. Zawiadomienia Zamawiającego oraz organu właściwego o zakończeniu budowy we właściwym terminie, aby możliwe było wniesienie ewentualnego sprzeciwu organu. – dla każdej części zamówienia 3.18. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawcy wszystkich części zamówienia zobowiązani są wspólnie do uzyskania pozwolenia i przeprowadzenia badań archeologicznych określonych w decyzji Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Nr WUOZ-C.5161.6.2017.MN z dnia 18 stycznia 2017. Dokument stanowi załącznik do niniejszej SIWZ. 3.19. W przypadku wydobycia znalezisk w wyniku prowadzonych prac, po stronie Wykonawcy jest ich opracowanie oraz konserwacja zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.20. Zamawiający zobligowany jest do zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych na co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, w związku z czym Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie kierownika budowy, stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową, a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy prawo budowlane w dniu podpisania umowy. 3.21. Wykonawca będzie zobowiązany wypełnić postanowienie narady koordynacyjnej dla sprawy GN.6630.200.2016, tj. zgłoszenie z 14 dniowym wyprzedzeniem przystąpienie do robót w strefie sieci telekomunikacyjnej. Protokół z narady stanowi załącznik do dokumentacji. 3.22. Wykonawca zostanie upoważniony przez Zamawiającego do występowania i uzyskiwania wszystkich niezbędnych uzgodnień i decyzji niezbędnych do prawidłowej realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia. 3.23. Każda z części przedmiotu zamówienia musi zostać zrealizowana na podstawie załączonych dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych ostatecznych decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektów. 3.24. Po stronie Wykonawcy jest pozyskanie prawomocnych decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia, wykonania i zakończenia robót budowlanych. 3.25. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich – Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 3.26. Szczegółowy opis robót zawierają dokumentacje, które zostają dołączone do niniejszej SIWZ. 3.27. Przed przystąpieniem do wyceny robót zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie. 3.28. Przedmiary załączone do postępowania należy traktować pomocniczo. 3.29. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco 3.30. i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 3.31. Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. 3.32. W ramach zamówienia należy wykonać roboty budowlane określone w przedmiarze robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz prace i czynności pomocnicze niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 3.33. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi szkice geodezyjne i oświadczenie o złożeniu przez geodetę inwentaryzacji geodezyjnej do zarejestrowania w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym. 3.34. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 3.35. Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 3.36. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 3.37. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z użyciem materiałów i urządzeń własnych. 3.38. Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego. 3.39. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów technicznoużytkowych przedmiotu zamówienia. 3.40. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 3.41. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.42. Dopuszcza się zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w treści dokumentacji załącznikach do niego za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. 3.43. Wykonawca udzieli minimum 60 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi. 3.44. Informacje na temat powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli konieczność powierzenia podwykonawcom realizacji jakiegoś elementu zamówienia wynikła w trakcie realizacji zamówienia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zmawiającego. 3.45. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 3.45.1. dostarczenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy, oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych, 3.45.2. zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe, 3.45.3. uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie, 3.45.4. uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy, 3.45.5. wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego, 3.45.6. oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, 3.45.7. zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 3.45.8. utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji, 3.45.9. zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, 3.45.10. przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych, 3.45.11. wywozu i utylizacji odpadów i gruzu.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7,
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-05-29
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji na który Wykonawca przedłuża okres rękojmi za wady |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Roboty elektryczne |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:3.8. Część 3 przedmiotu zamówienia pn.: Roboty elektryczne obejmuje montaż opraw i wykonanie instalacji elektrycznej. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do doprowadzenia instalacji elektrycznej od wyznaczonych słupów, montaż tablic elektrycznych i związanych z tym robotami ziemnymi i odtworzeniowymi nawierzchni. Zamówienie obejmuje wykonanie przyłączy elektroenergetycznych oraz instalacji elektrycznych zgodnie z warunkami i projektem, tj. doprowadzenie kabla elektrycznego, montaż gniazd wtykowych, instalacji ochrony od porażeń i oświetlenie rzeźb. 3.10. W trakcie realizacji inwestycji teren wokół niej winien być wygrodzony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Teren budowy powinien być zabezpieczony i oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.11. Inwestycja zlokalizowana jest w historycznym układzie przestrzennym wsi Spycimierz, ujętym w wojewódzkiej ewidencji zabytków, w obrębie stanowiska archeologicznego AZP 65-45/75 Spycimierz oraz w prawdopodobnym zasięgu stanowiska znanego z archiwaliów AZO 62-45/88, w związku z tym, wszyscy wykonawcy poszczególnych części przedmiotu zamówienia zobowiązani są wspólnie zapewnić przeprowadzenie badań archeologicznych. 3.12. Teren inwestycji jest zlokalizowany w obrębie Nadwarciańskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu. 3.13. Inwestycja zlokalizowana jest poza obszarem szczególnego zagrożenia powodzią. 3.14. Zamówienie obejmuje wykonanie 4 obiektów małej architektury wraz z utwardzeniem terenu wokół obiektów, wykonaniem instalacji elektrycznych niezbędnych do zasilania obiektów, urządzeniem zieleni na podstawie opisów i dokumentacji dołączonych do niniejszej specyfikacji. 3.15. Celem przedsięwzięcia jest kształtowanie przestrzeni publicznej poprzez zagospodarowanie terenów związanych z lokalną tradycją i stanowiącą elementy atrakcji turystycznych. 3.16. Obiekty małej architektury nie przekraczają wysokości 4 m każdy. 3.17. Wykonawcy zobowiązani są w szczególności do: 3.17.1. Wystąpienia o zarejestrowanie dziennika budowy – po stronie wykonawcy Części 1 przedmiotu zamówienia 3.17.2. Ustanowienia kierowników robót – dla każdej części zamówienia 3.17.3. Opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – dla każdej części zamówienia 3.17.4. Usytuowania obiektu zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – dla każdej części zamówienia 3.17.5. Zapewnienia geodezyjnego wytyczenia inwestycji – dla każdej części zamówienia 3.17.6. Stosowania wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie przy wykonywaniu robót budowlanych – dla każdej części zamówienia 3.17.7. Zabezpieczenia terenu budowy przed dostępem osób postronnych– dla każdej części zamówienia 3.17.8. Umieszczenia na budowie informacji zawierającej dane zamieszczone w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy prawo budowlane i przekazanie tej informacji do Zamawiającego i do organu, który wydał decyzję o pozwoleniu na budowę -– po stronie wykonawcy Części 1 przedmiotu zamówienia 3.17.9. Rozwiązywania kolizji w sposób zapewniający prawidłowy przepływ wód w przypadku stwierdzenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, nie występujących w ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów kolidujących z realizowaną inwestycją – dla każdej części zamówienia 3.17.10. Powiadomienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi o odkryciu w trakcie prowadzenia robót budowlanych znalezisk, co do których istnieje przypuszczenie, że są zabytkiem – dla każdej części zamówienia 3.17.11. Wystąpienia do właściwego organu i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie jeśli wystąpi taka konieczność. – dla każdej części zamówienia 3.17.12. Zawiadomienia Zamawiającego oraz organu właściwego o zakończeniu budowy we właściwym terminie, aby możliwe było wniesienie ewentualnego sprzeciwu organu. – dla każdej części zamówienia 3.18. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawcy wszystkich części zamówienia zobowiązani są wspólnie do uzyskania pozwolenia i przeprowadzenia badań archeologicznych określonych w decyzji Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Nr WUOZ-C.5161.6.2017.MN z dnia 18 stycznia 2017. Dokument stanowi załącznik do niniejszej SIWZ. 3.19. W przypadku wydobycia znalezisk w wyniku prowadzonych prac, po stronie Wykonawcy jest ich opracowanie oraz konserwacja zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.20. Zamawiający zobligowany jest do zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych na co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, w związku z czym Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie kierownika budowy, stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową, a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy prawo budowlane w dniu podpisania umowy. 3.21. Wykonawca będzie zobowiązany wypełnić postanowienie narady koordynacyjnej dla sprawy GN.6630.200.2016, tj. zgłoszenie z 14 dniowym wyprzedzeniem przystąpienie do robót w strefie sieci telekomunikacyjnej. Protokół z narady stanowi załącznik do dokumentacji. 3.22. Wykonawca zostanie upoważniony przez Zamawiającego do występowania i uzyskiwania wszystkich niezbędnych uzgodnień i decyzji niezbędnych do prawidłowej realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia. 3.23. Każda z części przedmiotu zamówienia musi zostać zrealizowana na podstawie załączonych dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych ostatecznych decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektów. 3.24. Po stronie Wykonawcy jest pozyskanie prawomocnych decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia, wykonania i zakończenia robót budowlanych. 3.25. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich – Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 3.26. Szczegółowy opis robót zawierają dokumentacje, które zostają dołączone do niniejszej SIWZ. 3.27. Przed przystąpieniem do wyceny robót zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie. 3.28. Przedmiary załączone do postępowania należy traktować pomocniczo. 3.29. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco 3.30. i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 3.31. Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. 3.32. W ramach zamówienia należy wykonać roboty budowlane określone w przedmiarze robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz prace i czynności pomocnicze niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 3.33. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi szkice geodezyjne i oświadczenie o złożeniu przez geodetę inwentaryzacji geodezyjnej do zarejestrowania w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym. 3.34. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 3.35. Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 3.36. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 3.37. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z użyciem materiałów i urządzeń własnych. 3.38. Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego. 3.39. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów technicznoużytkowych przedmiotu zamówienia. 3.40. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 3.41. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.42. Dopuszcza się zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w treści dokumentacji załącznikach do niego za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. 3.43. Wykonawca udzieli minimum 60 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi. 3.44. Informacje na temat powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli konieczność powierzenia podwykonawcom realizacji jakiegoś elementu zamówienia wynikła w trakcie realizacji zamówienia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zmawiającego. 3.45. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 3.45.1. dostarczenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy, oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych, 3.45.2. zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe, 3.45.3. uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie, 3.45.4. uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy, 3.45.5. wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego, 3.45.6. oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, 3.45.7. zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 3.45.8. utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji, 3.45.9. zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, 3.45.10. przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych, 3.45.11. wywozu i utylizacji odpadów i gruzu.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45310000-3
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-05-29
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji na który Wykonawca przedłuża okres rękojmi za wady |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
4 |
Nazwa: |
Nasadzenia |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:3.9. Część 4 przedmiotu zamówienia pn.: Nasadzenia obejmuje urządzenie terenów zielenią według projektu nasadzeń. 3.10. W trakcie realizacji inwestycji teren wokół niej winien być wygrodzony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Teren budowy powinien być zabezpieczony i oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.11. Inwestycja zlokalizowana jest w historycznym układzie przestrzennym wsi Spycimierz, ujętym w wojewódzkiej ewidencji zabytków, w obrębie stanowiska archeologicznego AZP 65-45/75 Spycimierz oraz w prawdopodobnym zasięgu stanowiska znanego z archiwaliów AZO 62-45/88, w związku z tym, wszyscy wykonawcy poszczególnych części przedmiotu zamówienia zobowiązani są wspólnie zapewnić przeprowadzenie badań archeologicznych. 3.12. Teren inwestycji jest zlokalizowany w obrębie Nadwarciańskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu. 3.13. Inwestycja zlokalizowana jest poza obszarem szczególnego zagrożenia powodzią. 3.14. Zamówienie obejmuje wykonanie 4 obiektów małej architektury wraz z utwardzeniem terenu wokół obiektów, wykonaniem instalacji elektrycznych niezbędnych do zasilania obiektów, urządzeniem zieleni na podstawie opisów i dokumentacji dołączonych do niniejszej specyfikacji. 3.15. Celem przedsięwzięcia jest kształtowanie przestrzeni publicznej poprzez zagospodarowanie terenów związanych z lokalną tradycją i stanowiącą elementy atrakcji turystycznych. 3.16. Obiekty małej architektury nie przekraczają wysokości 4 m każdy. 3.17. Wykonawcy zobowiązani są w szczególności do: 3.17.1. Wystąpienia o zarejestrowanie dziennika budowy – po stronie wykonawcy Części 1 przedmiotu zamówienia 3.17.2. Ustanowienia kierowników robót – dla każdej części zamówienia 3.17.3. Opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – dla każdej części zamówienia 3.17.4. Usytuowania obiektu zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – dla każdej części zamówienia 3.17.5. Zapewnienia geodezyjnego wytyczenia inwestycji – dla każdej części zamówienia 3.17.6. Stosowania wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie przy wykonywaniu robót budowlanych – dla każdej części zamówienia 3.17.7. Zabezpieczenia terenu budowy przed dostępem osób postronnych– dla każdej części zamówienia 3.17.8. Umieszczenia na budowie informacji zawierającej dane zamieszczone w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy prawo budowlane i przekazanie tej informacji do Zamawiającego i do organu, który wydał decyzję o pozwoleniu na budowę -– po stronie wykonawcy Części 1 przedmiotu zamówienia 3.17.9. Rozwiązywania kolizji w sposób zapewniający prawidłowy przepływ wód w przypadku stwierdzenia urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, nie występujących w ewidencji wód, urządzeń melioracji wodnych oraz zmeliorowanych gruntów kolidujących z realizowaną inwestycją – dla każdej części zamówienia 3.17.10. Powiadomienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łodzi o odkryciu w trakcie prowadzenia robót budowlanych znalezisk, co do których istnieje przypuszczenie, że są zabytkiem – dla każdej części zamówienia 3.17.11. Wystąpienia do właściwego organu i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie jeśli wystąpi taka konieczność. – dla każdej części zamówienia 3.17.12. Zawiadomienia Zamawiającego oraz organu właściwego o zakończeniu budowy we właściwym terminie, aby możliwe było wniesienie ewentualnego sprzeciwu organu. – dla każdej części zamówienia 3.18. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawcy wszystkich części zamówienia zobowiązani są wspólnie do uzyskania pozwolenia i przeprowadzenia badań archeologicznych określonych w decyzji Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Nr WUOZ-C.5161.6.2017.MN z dnia 18 stycznia 2017. Dokument stanowi załącznik do niniejszej SIWZ. 3.19. W przypadku wydobycia znalezisk w wyniku prowadzonych prac, po stronie Wykonawcy jest ich opracowanie oraz konserwacja zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.20. Zamawiający zobligowany jest do zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych na co najmniej 7 dni przed ich rozpoczęciem, w związku z czym Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie kierownika budowy, stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową, a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy prawo budowlane w dniu podpisania umowy. 3.21. Wykonawca będzie zobowiązany wypełnić postanowienie narady koordynacyjnej dla sprawy GN.6630.200.2016, tj. zgłoszenie z 14 dniowym wyprzedzeniem przystąpienie do robót w strefie sieci telekomunikacyjnej. Protokół z narady stanowi załącznik do dokumentacji. 3.22. Wykonawca zostanie upoważniony przez Zamawiającego do występowania i uzyskiwania wszystkich niezbędnych uzgodnień i decyzji niezbędnych do prawidłowej realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia. 3.23. Każda z części przedmiotu zamówienia musi zostać zrealizowana na podstawie załączonych dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych ostatecznych decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektów. 3.24. Po stronie Wykonawcy jest pozyskanie prawomocnych decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia, wykonania i zakończenia robót budowlanych. 3.25. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich – Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 3.26. Szczegółowy opis robót zawierają dokumentacje, które zostają dołączone do niniejszej SIWZ. 3.27. Przed przystąpieniem do wyceny robót zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie. 3.28. Przedmiary załączone do postępowania należy traktować pomocniczo. 3.29. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco 3.30. i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 3.31. Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. 3.32. W ramach zamówienia należy wykonać roboty budowlane określone w przedmiarze robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz prace i czynności pomocnicze niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 3.33. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi szkice geodezyjne i oświadczenie o złożeniu przez geodetę inwentaryzacji geodezyjnej do zarejestrowania w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym. 3.34. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 3.35. Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 3.36. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 3.37. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z użyciem materiałów i urządzeń własnych. 3.38. Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego. 3.39. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów technicznoużytkowych przedmiotu zamówienia. 3.40. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 3.41. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.42. Dopuszcza się zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w treści dokumentacji załącznikach do niego za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. 3.43. Wykonawca udzieli minimum 60 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi. 3.44. Informacje na temat powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli konieczność powierzenia podwykonawcom realizacji jakiegoś elementu zamówienia wynikła w trakcie realizacji zamówienia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zmawiającego. 3.45. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 3.45.1. dostarczenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy, oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych, 3.45.2. zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe, 3.45.3. uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie, 3.45.4. uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy, 3.45.5. wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego, 3.45.6. oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, 3.45.7. zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 3.45.8. utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji, 3.45.9. zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, 3.45.10. przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych, 3.45.11. wywozu i utylizacji odpadów i gruzu.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45233200-1
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-05-29
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji na który Wykonawca przedłuża okres rękojmi za wady |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: