III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stosuje wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Informacje dodatkowe
-
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że posiada minimalny poziom zdolności umożliwiający ich ocenę do należytego wykonania niniejszego zamówienia przez Wykonawcę, tj. że: Dla Części 1 posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie co najmniej 500 tys. PLN. Dla Części 2 posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie co najmniej 500 tys. PLN.
Informacje dodatkowe
-
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że posiada minimalne warunki umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, dotyczące: a) doświadczenia, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie: Dla Części 1 1. co najmniej dwie zakończone usługi polegające na pełnieniu funkcji Pomocy Technicznej obejmującej zarządzanie, doradztwo prawne i finansowe, pomoc inżynierską przy projekcie dotyczącym budowy lub przebudowy kanalizacji sanitarnej, współfinansowanym ze środków zewnętrznych realizowanego z warunkami żółtej książki FIDIC* lub równoważnymi, dla której zakończone zostały wszelkie roboty i dostawy. Ww. usługi musiały obejmować cały okres obsługi przetargów wraz z udziałem w pracach komisji przetargowej, realizacji robót i ich odbioru (do wydania Świadectwa Przejęcia dla całości robót lub dokumentu równoważnego); 2. co najmniej 1 usługa przygotowania lub zmiany wniosku na podstawie którego została udzielona zwrotna pożyczka na inwestycję infrastrukturalną w sektorze wod.-kan. 3. co najmniej 1 usługa przygotowania analizy i obliczeń efektu ekologicznego projektu dotyczącego budowy kanalizacji sanitarnej. 4. co najmniej 2 usługi przeprowadzenia szkolenia z zakresu wytycznych POIiŚ lub zasad realizacji kontraktów FIDIC lub równoważnych. *Przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC rozumie się wszelkie tożsame ogólne warunki i zasady dotyczące prowadzenia procesów inwestycyjnych mające odzwierciedlenie w prawie międzynarodowym, na podstawie których sporządzona została umowa na roboty budowlane np.: Warunki Kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JTC lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska). W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca, zobowiązany jest do przedłożenia wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 dla Części 1. Jeżeli wykaz, lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty wzbudzą wątpliwości, Zamawiający zwróci się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. Dla Części 2 1. co najmniej 3 usługi Inżyniera przy budowie co najmniej 4 km kanalizacji sanitarnej z przepompowniami ścieków, współfinansowanej ze środków zewnętrznych realizowanymi zgodnie z warunkami FIDIC* lub równoważnymi, w tym co najmniej dwie usługi muszą dotyczyć inwestycji w trybie „zaprojektuj i wybuduj” wraz z udziałem w pracach komisji przetargowej. Ww. usługi musiały obejmować cały okres realizacji i odbioru. 2. co najmniej jedna usługa Inżyniera projektu przy budowie co najmniej 4 km kanalizacji sanitarnej i/lub wodociągowej z przepompowniami ścieków. 3. Co najmniej 2 usługi opracowania lub weryfikacji programu funkcjonalno-użytkowego, SIWZ i wzoru umowy na budowę co najmniej 4 km kanalizacji sanitarnej wraz pompowniami ścieków wg warunków kontraktowych FIDIC lub równoważnych. Zamawiający nie dopuszcza wykazania tej samej usługi w celu spełnienia warunków z pkt 1 oraz 2. *Przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC rozumie się wszelkie tożsame ogólne warunki i zasady dotyczące prowadzenia procesów inwestycyjnych mające odzwierciedlenie w prawie międzynarodowym, na podstawie których sporządzona została umowa na roboty budowlane np.: Warunki Kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JTC lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska), W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca, zobowiązany jest do przedłożenia wykazu wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 dla Części 2. Jeżeli wykaz, lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty wzbudzą wątpliwości, Zamawiający zwróci się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. b) osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia, jeżeli wykaże, że dysponuje tymi osobami: Dla Części 1 Ekspert 1 – Kierownik Zespołu – posiadający: - wyższe wykształcenie, - co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego (licząc do dnia składania ofert) w kierowaniu zespołem Pomocy technicznej lub Zamawiającego (np. JRP), przy realizacji projektów infrastrukturalnych, w tym przynajmniej jednego zakończonego wydaniem Świadectwa Wykonania lub równoważnego dokumentu z zakresu gospodarki wodno-ściekowej dotyczącego m. in. budowy, przebudowy lub rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej, realizowanego w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC* lub równoważnych. *Przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC rozumie się wszelkie tożsame ogólne warunki i zasady dotyczące prowadzenia procesów inwestycyjnych mające odzwierciedlenie w prawie międzynarodowym, na podstawie których sporządzona została umowa na roboty budowlane np.: Warunki Kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JTC lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska), certyfikat zarządzania projektami IPMA, PRINCE2 lub PMP od co najmniej 12 miesięcy. Ekspert 2 – Specjalista ds. zamówień publicznych – posiadający: - wykształcenie wyższe, - co najmniej 5 lat doświadczenia, przy obsłudze po stronie zamawiającego postępowań przetargowych dla projektów infrastrukturalnych współfinansowanych ze środków zewnętrznych, Ekspert 3 – Specjalista ds. prawnych – posiadający: - wykształcenie wyższe prawnicze; - co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego, przy obsłudze prawnej projektów infrastrukturalnych liniowych oraz związanych z obiektami technologicznymi realizowanych przy współfinansowaniu ze środków zewnętrznych o wartości robót co najmniej 3 mln zł, - doświadczenie w reprezentowaniu jednej ze Stron przy minimum 2 sporach pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym dotyczącym robót budowlanych. Ekspert 4 – Szkoleniowiec – posiadający: - wykształcenie wyższe; - ukończone studia podyplomowe zakresu kontraktów FIDIC lub ukończony kurs kierunkowy zakończony zdanym egzaminem - doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 3 szkoleń dotyczących kontraktów FIDIC, - co najmniej 2 letnie doświadczenie praktyczne w realizacji kontraktów FIDIC po stronie Zamawiającego - doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 1 szkolenia z zakresu wytycznych POIiŚ Ekspert 5 – Specjalista ds. procedur JRP – posiadający: - doświadczenie w opracowaniu procedur JRP dla co najmniej 3 projektów infrastrukturalnych współfinansowanych ze środków zewnętrznych Ekspert 6 – Specjalista ds. rozliczenia projektu – posiadający: - wykształcenie wyższe ekonomiczne, - doświadczenie w opracowaniu co najmniej 2 wniosków o pożyczkę na realizację inwestycji dot. gospodarki wodno-ściekowej - co najmniej 3 letnie doświadczenie w sporządzaniu wniosków o płatność transzy dotacji UE dla co najmniej 2 projektów dot. gospodarki wodno-ściekowej. - co najmniej 3 letnie doświadczenie w rozliczaniu pożyczki na co najmniej 1 inwestycje dot. gospodarki wodno-ściekowej. Ekspert 7 – Analityk finansowy– posiadający: - wykształcenie wyższe ekonomiczne - doświadczenie w opracowaniu co najmniej 2 wniosków o zmianę umowy o dofinansowanie wraz ze zmianą analizy finansowej projektu sporządzonej zgodnie z wymaganiami dla inwestycji współfinansowanych z Funduszu Spójności UE - co najmniej 3 letnie doświadczenie w sporządzaniu wniosków o płatność transzy dotacji UE dla co najmniej 2 projektów dot. gospodarki wodno-ściekowej - co najmniej 3 letnie doświadczenie w rozliczaniu pożyczki na co najmniej 1 inwestycje dot. gospodarki wodno-ściekowej Zamawiający nie dopuszcza łączenia poszczególnych funkcji ekspertów przez te same osoby za wyjątkiem: • Kierownika Zespołu i Szkoleniowca, • Specjalisty ds. rozliczenia projektu i Specjalisty ds. procedur JRP. W tym celu Wykonawcy winni wypełnić i przedłożyć załącznik nr 7 dla Części 1 do niniejszej SIWZ. Dla Części 2 Ekspert 1 – Kierownik Zespołu - Inżynier Rezydent - posiadający: - wyższe wykształcenie, - co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego (licząc do dnia składania ofert) w kierowaniu zespołem Inżyniera Kontraktu/ Inwestora Zastępczego lub Zamawiającego (np. JRP), przy realizacji projektów infrastrukturalnych, w tym przynajmniej jednego, zakończonego wydaniem Świadectwa Wykonania lub równoważnego dokumentu, z zakresu gospodarki wodno-ściekowej dotyczącego m. in. budowy, przebudowy lub rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej, realizowanego w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC lub równoważnych. Przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC rozumie się wszelkie tożsame ogólne warunki i zasady dotyczące prowadzenia procesów inwestycyjnych mające odzwierciedlenie w prawie międzynarodowym, na podstawie których sporządzona została umowa na roboty budowlane np.: Warunki Kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JTC lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska), - certyfikat zarządzania projektami IPMA, PRINCE2 lub PMP od co najmniej 12 miesięcy. Ekspert 2 – Specjalista ds. rozliczeń – posiadający: - wykształcenie techniczne lub ekonomiczne, - co najmniej 5 lat doświadczenia na stanowisku związanym z rozliczaniem robót budowlano-montażowych realizowanych w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC lub równoważnych. Przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC rozumie się wszelkie tożsame ogólne warunki i zasady dotyczące prowadzenia procesów inwestycyjnych mające odzwierciedlenie w prawie międzynarodowym, na podstawie których sporządzona została umowa na roboty budowlane np.: Warunki Kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JTC lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska). Ekspert 3 – Inspektor nadzoru Robót Sanitarnych – posiadający: - wykształcenie techniczne, - co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, licząc od dnia uzyskania uprawnień, w tym co najmniej 1 rok na stanowisku kierownika budowy/kierownika robót sanitarnych/inspektora nadzoru robót sanitarnych przy realizacji roboty obejmującej budowę kanalizacji na terenach górskich. - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci i instalacji sanitarnych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r., poz. 2272 z późn.zm.). Ekspert 4 – Inspektor nadzoru Robót Drogowych – posiadający: - wykształcenie techniczne, - co najmniej 5-letnie doświadczenie w nadzorowaniu robót drogowych dotyczących rozbiórki i odtworzenia nawierzchni - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r., poz. 2272 z późn.zm.). Ekspert 5 – Robót Elektrycznych i AKPiA (Aparatura Kontrolno-Pomiarowa i Automatyka) – posiadający: - wykształcenie techniczne, - co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, licząc od dnia uzyskania uprawnień, na stanowisku kierownika budowy/kierownik robót elektrycznych/inspektora nadzoru robót elektrycznych, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci i instalacji elektrycznych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r., poz. 2272 z późn.zm.). Zamawiający nie dopuszcza łączenia poszczególnych funkcji ekspertów przez te same osoby. W tym celu Wykonawcy winni wypełnić i przedłożyć załącznik nr 7 dla Części 2 do niniejszej SIWZ. 1.3. Informacje dotyczące obu Części: 1.4. Mając na uwadze art. 23 ust. 5 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, warunek o którym wyżej mowa musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania doświadczenia. Wszystkie osoby skierowane do realizacji niniejszego zamówienia muszą posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zapewni na czas realizacji zamówienia tłumacza języka polskiego.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów techniczne lub zawodowe Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 1.2. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane ekonomiczne lub finansowe w innych walutach niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia tych danych według średniego kursu NBP z dnia ukazania się niniejszego zapytania na stronie internetowej Zamawiającego. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. 1.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 1.3.1. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w niniejszej SIWZ będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi których wskazane zdolności dotyczą. 1.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizowały usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 1.5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 1.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których w rozdz. V ust. 1.2. pkt 2) i pkt 3) niniejszej SIWZ. 1.7. Dokumenty powinny być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, za wyjątkiem oświadczeń, które winny być złożone wyłącznie w formie oryginałów. 1.8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których polega Wykonawca, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
-
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, którego oferta została najwyżej oceniona, Zamawiające wezwie Wykonawcę do złożenia: Część 1: a) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego. b) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane. c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Część 2: a) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego. b) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane. c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia i dokumenty składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania brak istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenie (załącznik nr 3 do SIWZ dla każdej z Części odrębnie), o którym mowa w Rozdz. VI ust. 1.1. niniejszej SIWZ, w którym zamieszcza informacje o podwykonawcach – forma dokumentu oryginał. 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (art. 22a). 4.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach/zasobach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenie (załącznik nr 3 i nr 4 do SIWZ dla każdej z Części odrębnie), w którym zamieszcza informacje o tych podmiotach (do oświadczenia) oraz zobowiązanie o dysponowaniu niezbędnymi zdolnościami/zasobami tych podmiotów załącznik nr 8 do SIWZ dla każdej z Części odrębnie – formy dokumentów oryginały. Zobowiązanie to należy dołączyć do oferty i podpisuje je podmiot udostępniający swoje zasoby. 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Udział podmiotów występujących wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
-
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
-
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Kompletna oferta dla każdej Części zamówienia odrębnie musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1. „Formularz Oferty", z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ– forma dokumentu oryginał, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, informacji o lokalizacji biura projektu, warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru istotnych postanowień umowy bez zastrzeżeń, a także informację którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom i podaniem firm podwykonawców (o ile są znane na dzień składania ofert); 2. oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdziale VI ust. 1 niniejszej SIWZ; 3. Dokument, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy. Jeśli ofertę podpisuje pełnomocnik - dokument pełnomocnictwa oraz dokument, z którego wynika uprawnienie dla osoby udzielającej pełnomocnictwa, do dokonania takiej czynności. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo rodzajowe do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.