Instalacja elektronicznych systemów zabezpieczeń ESZ , rozbudowa kanalizacji kablowej,...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Instalacja elektronicznych systemów zabezpieczeń ESZ , rozbudowa kanalizacji kablowej, rozbudowa instalacji podziemnych w zakresie linii zasilających eNN, budowa słupów do montażu kamer – na terenie Auschwitz I oraz budowa kanalizacji kablowej, budowa linii zasilających eNN i instalacji oświetlenia, budowa słupów do montażu kamer na terenie Auschwitz II w ramach Projektu Bezpieczeństwa Miejsca Pamięci Auschwitz- Birkenau etap III
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOświęcim
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2019-05-27
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyPaństwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
  • Data publikacji ogłoszenia2019-04-15
  • Numer ogłoszenia537616-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 537616-N-2019 z dnia 2019-04-15 r.

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu: Instalacja elektronicznych systemów zabezpieczeń ESZ , rozbudowa kanalizacji kablowej, rozbudowa instalacji podziemnych w zakresie linii zasilających eNN, budowa słupów do montażu kamer – na terenie Auschwitz I oraz budowa kanalizacji kablowej, budowa linii zasilających eNN i instalacji oświetlenia, budowa słupów do montażu kamer na terenie Auschwitz II w ramach Projektu Bezpieczeństwa Miejsca Pamięci Auschwitz- Birkenau etap III
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, krajowy numer identyfikacyjny 27601500000000, ul. ul. Więźniów Oświęcimia  20 , 32-603  Oświęcim, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 338 448 003, e-mail muzeum@auschwitz.org.pl, faks 33 843 18 62.
Adres strony internetowej (URL): www.auschwitz.org
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Państwowa Instytucja Kultury
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://bip.malopolska.pl/auschwitz,m,312496,2019.html

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Tak
https://bip.malopolska.pl/auschwitz,m,302707,2018.html

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
forma pisemna
Adres:
Państwowe Muzeum Auschwitz - Birkeanu w Oświęcimiu, ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32-603 Oświęcim, budynek administracyjny, dziennik podawczy (pokój nr 1.8.)

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Instalacja elektronicznych systemów zabezpieczeń ESZ , rozbudowa kanalizacji kablowej, rozbudowa instalacji podziemnych w zakresie linii zasilających eNN, budowa słupów do montażu kamer – na terenie Auschwitz I oraz budowa kanalizacji kablowej, budowa linii zasilających eNN i instalacji oświetlenia, budowa słupów do montażu kamer na terenie Auschwitz II w ramach Projektu Bezpieczeństwa Miejsca Pamięci Auschwitz- Birkenau etap III
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Tak

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem niniejszej umowy jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu przepisów Prawa Budowlanego, których celem jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i przygotowanie infrastruktury technicznej dla instalacji elektronicznych systemów zabezpieczeń na terenie Zamawiającego (w tym dostaw i usług) oraz wykonanie robót, które nie stanowią wykonywania robót budowlanych w rozumieniu przepisów Prawa Budowlanego tj. instalacja elektronicznych systemów zabezpieczeń na terenie Zamawiającego (tym dostaw i usług) dla następujących Części: 2.1 CZĘŚĆ 1 - roboty według projektu budowlanego pn. „Projekt Bezpieczeństwa Miejsca Pamięci Auschwitz-Birkenau – Etap II. Rozbiórka i budowa ogrodzenia, rozbudowa kanalizacji kablowej, rozbudowa instalacji podziemnych w zakresie linii zasilających eNN, budowa słupów do montażu kamer” Auschwitz I – Oświęcim, tj.: 2.1.1 Budowa kanalizacji kablowej na odcinkach (od punktu do punktu): t25-t27, t26-t31, t32-t33, t35-t38, t37-t39, t02/1-t09/1 (oznaczenia punktów według przynależnego projektu wykonawczego). W zakresie budowy kanalizacji wchodzi również budowa studni kablowych leżących na wskazanych odcinkach wraz z początkowymi i końcowymi studniami kablowymi oraz wprowadzenie kanalizacji do budynków A-77, A-50W i do słupów oświetleniowych oraz do słupków furtki przy budynku A77. Poglądowy rysunek stanowi załącznik nr 14 do niniejszej SIWZ. 2.1.2 Budowa uziemienia do słupów stojących przy wskazanych odcinkach kanalizacji (dotyczy zarówno nowych jak i istniejących słupów). 2.1.3 Budowa słupa oznaczonego jako SL05 (oznaczenia punktu według projektu wykonawczego). W słupie należy przygotować otwory techniczne przeznaczone do przeprowadzenia okablowania dla elektronicznych systemów zabezpieczeń. Otwory powinny być zabezpieczone antykorozyjnie analogicznie do całej powierzchni słupa i zaślepione. 2.1.4 Budowa słupków ograniczających ruch obok budynków A77 i A37. Ilość słupków należy dobrać tak, aby uniemożliwić przejazd pojazdów o szerokości większych niż 130 cm Zamawiający wymaga zastosowania słupków parkingowych składanych ręcznie o średnicy 100 – 150 mm, bez odporności na staranowanie, stalowych, ocynkowanych ogniowo, malowanych proszkowo, wyposażonych w blokadę z kluczem (zamek klucza zabezpieczony klapką ochronną odporną na korozję). Wszystkie słupki otwierane / zamykane jednym kluczem. 2.1.5 Wykonanie i przekazanie Zamawiającemu pełnej dokumentacji powykonawczej zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ – „Wytyczne jakości wykonywanych robót, dostaw i usług” 2.2 CZĘŚĆ 2 – robót według projektu budowlanego pn.: „Budowa ogrodzenia, budowa kanalizacji kablowej, budowa linii zasilających eNN i instalacji oświetlenia, budowa słupów do montażu kamer” w lokalizacji Auschwitz II – Brzezinka (dot. punktów 2.2.1 do 2.2.3) oraz projektu budowlanego pn.: „Instalacja systemu wczesnego wykrywania pożaru i sygnalizacji alarmu pożaru dla obiektów zabytkowych na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau” (dot. punktu 2.2.4) tj.: 2.2.1 Budowa kanalizacji kablowej na odcinkach (od punktu do punktu): t01-t08, t48-t42-t42/5, t70-t68-t88, t89-t94, t95-t97, t98-t101, t102-t104, t105-t108, t109-t109/3, t110-t112/1 (oznaczenia punktów według przynależnego projektu wykonawczego). W zakres budowy kanalizacji wchodzi budowa studni kablowych leżących na wskazanych odcinkach wraz z początkowymi i końcowymi studniami kablowymi oraz wprowadzenie kanalizacji do słupów oświetleniowych. Poglądowy rysunek stanowi załącznik nr 14 do niniejszej SIWZ; 2.2.2 Budowa uziemienia do słupów stojących przy wskazanych odcinkach kanalizacji (dotyczy zarówno nowych jak i istniejących słupów). 2.2.3 Budowa słupów oznaczonych: SL01-SL15. Do słupów należy doprowadzić linie kablowe zasilające oraz wyposażyć je w oprawy oświetleniowe. W słupach należy przygotować otwory techniczne przeznaczone do przeprowadzenia okablowania dla elektronicznych systemów zabezpieczeń. Otwory powinny być zabezpieczone antykorozyjnie analogicznie do całej powierzchni słupa i zaślepione. 2.2.4 Budowa kanalizacji kablowej na odcinku (od punktu do punktu): st103-st105 (oznaczenia punktów według przynależnego projektu wykonawczego). W zakresie budowy kanalizacji wchodzi budowa studni kablowych leżących na wskazanym odcinku. 2.2.5 Wykonanie i przekazanie Zamawiającemu pełnej dokumentacji powykonawczej zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ – „Wytyczne jakości wykonywanych robót, dostaw i usług” 2.3 CZĘŚĆ 3 2.3.1 Budowa Elektronicznych Systemów Zabezpieczeń w lokalizacji Auschwitz I według Opisu przedmiotu zamówienia OPZ- dokument niejawny (Załącznik nr 12 do SIWZ - niejawny) 2.3.2 Budowa instalacji i sieci elektroenergetycznych i kanalizacji kablowej na potrzeby Elektronicznych Systemów Zabezpieczeń wg. przynależnych projektu budowlanego oraz wykonawczego 2.3.3 Wykonanie i przekazanie Zamawiającemu pełnej dokumentacji powykonawczej zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ – „Wytyczne jakości wykonywanych robót, dostaw i usług” 2.3.4 Przeprowadzenie szkoleń dla Administratorów oraz Operatorów zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ - „Wytyczne jakości wykonywanych robót, dostaw i usług” 2.4 CZĘŚĆ 4 2.4.1 Budowa Elektronicznych Systemów Zabezpieczeń w lokalizacji Auschwitz II - Birkenau według Opisu przedmiotu zamówienia OPZ- dokument niejawny (Załącznik nr 12 do SIWZ - niejawny) 2.4.2 Budowa instalacji i sieci elektroenergetycznych i kanalizacji kablowej na potrzeby Elektronicznych Systemów Zabezpieczeń wg. przynależnych projektu budowlanego oraz wykonawczego 2.4.3 Wykonanie i przekazanie Zamawiającemu pełnej dokumentacji powykonawczej zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ – „Wytyczne jakości wykonywanych robót, dostaw i usług” 2.4.4 Przeprowadzenie szkoleń dla Administratorów oraz Operatorów zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ - „Wytyczne jakości wykonywanych robót, dostaw i usług” 2.5 Pełnienie nadzoru archeologicznego dla wszystkich robót ziemnych – zgodnie z wytycznymi umieszczonymi w załączniku nr 8 do SIWZ - „Wytyczne jakości wykonywanych robót, dostaw, usług”. 2.6 Wykonanie przeglądów Gwarancyjnych zgodnie z wytycznymi umieszczonymi w załączniku nr 4a i 4b do SIWZ. Wyżej wymienione roboty w rozumieniu przepisów Prawa Budowlanego objęte są prawomocnymi pozwoleniami na budowę i należy wykonać zgodnie z wymogami dokumentów wymienionymi w załączniku 6 do SIWZ- „dokumenty projektowe – wykaz i kopie dokumentów.” 2.7 Realizacja tego zadania ma zapewnić zwiększenie poziomu ochrony ludzi oraz obiektów i zbiorów znajdujących się pod opieką Zamawiającego. Obiekty i teren wpisane są do rejestru zabytków pod : A-714/95 z 02.08.1995 [A-959/M]. 2.8 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla wszystkich Części zawiera się w dokumentach pn.: 2.8.1 Opis przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 12 do SIWZ (dokument niejawny), 2.8.2 „Istotne postanowienia umowy” (Załącznik nr 7 do SIWZ); 2.8.3 Dokumentacji technicznej składającej się z projektów budowlanych, projektów wykonawczych (Załącznik nr 9 do SIWZ); 2.8.4 „Wytyczne jakości wykonywanych robót, dostaw i usług” ( załącznik nr 8 do SIWZ); 2.8.5 Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (Załącznik nr 10 do SIWZ)

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45312200-9
71248000-8
71355000-1
45212350-4
45310000-3
45230000-8
45312000-7
45311000-0


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych albo dodatkowych dostaw, o których mowa w art. 67 ustawy Pzp w wysokości 10 % wartości niniejszego zamówienia podstawowego. Zamówienia te mogą dotyczyć zakresu z sekcji 2 SIWZ. w zakresie dodatkowej kanalizacji kablowej i słupów kamerowych na terenie Brzezinki i Oświęcimia oraz innych ESZ według priorytetów Straży Muzealnej Zamawiającego. Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu w terminie do 3 dni przed jej podpisaniem kosztorysu szczegółowego sporządzonego metodą kalkulacji uproszczonej, który jest podstawą do ustalenia wynagrodzenia określonego w § 4 ust. 1 istotnych postanowień umowy (załącznik nr 7 do SIWZ) z uwzględnieniem, że: Podstawą kosztorysu są powszechnie uznane cenniki i katalogi robót budowlanych (KNR, Sekocenbud, Bistyp, TP SA, w przypadku wyceny indywidualnej Wykonawca powinien przedstawić ofertę dostawcy); w kosztorysie powinny znaleźć się takie pozycje jak ogrodzenie tymczasowe placu budowy, utrzymanie zaplecza budowy, nadzór archeologiczny, kierownik budowy i obsługa geodezyjna, wartość prac ziemnych przy prowadzeniu wykopów ręcznie ( zgodnie z dokumentacją) i wartość prac ziemnych przy prowadzeniu wykopów mechanicznie ( alternatywa w zakresie sposobu wykonania). Kosztorys będzie podstawą wyceny i zapłaty za zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych albo dodatkowych dostaw o których mowa w art. 67 ustawy Pzp lub rozliczenia pomiędzy Stronami w przypadku odstąpienia od Umowy lub części Umowy.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach: 280
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: 4.2.1 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia, zamierzający przetwarzać informacje niejawne o klauzuli zastrzeżone w użytkowanych obiektach powinien spełnić wymagania Ustawy o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. 2010 Nr 182 poz. 1228).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: 4.5 Posiadanie sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia wyrażającej się dysponowaniem środkami lub posiadaniem zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 4.500.000,00 PLN. Wartości podane w walutach innych niż PLN należy przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP (tabela A) z dnia wystawienia dokumentu potwierdzającego posiadane środki finansowe lub zdolność kredytową. Wykonawca zobowiązany jest podać kurs przeliczeniowy.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 4.2. Wykonawca, który będzie brał udział w postępowaniu musi spełniać następujące warunki udziału dotyczące: 4.2.1 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia, zamierzający przetwarzać informacje niejawne o klauzuli zastrzeżone w użytkowanych obiektach powinien spełnić wymagania Ustawy o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. 2010 Nr 182 poz. 1228). 4.2.2 Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą posiadać zdolności techniczne lub zawodowe niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia poprzez udokumentowanie posiadania doświadczenia poprzez wykonanie: a. co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie kanalizacji kablowej o długości, co najmniej 1 km, oraz b. co najmniej jednej roboty budowlanej, polegającej na budowie słupów oświetleniowych i sieci zasilających o długości co najmniej 250 m. Podane wyżej roboty budowlane powinny być zakończone w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonywał roboty budowlane dla punktu a. i b. odrębnie, w ramach różnych zadań. 4.2.3 Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą być uprawnieni do wykonywania działalności w zakresie montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia oraz eksploatacji i konserwacji oraz napraw w miejscach ich zainstalowania. W celu spełnienia warunków, o których mowa Wykonawcy są zobowiązani przedłożyć aktualną koncesję o której mowa w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2018, poz. 2142 z późniejszymi zmianami). 4.2.4 Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie w postaci wykonanej z należytą starannością w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej z każdej z wymienionych poniżej realizacji elektronicznych systemów zabezpieczeń: a. Systemu CCTV w technologii IP składającego się z co najmniej 100 punktów kamerowych z rejestracją obrazu i analityką o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł netto; b. Systemu Kontroli Dostępu obsługującego co najmniej 10 przejść w obrębie jednego budynku zintegrowanego z systemem Sygnalizacji Włamania i Napadu o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł netto; c. Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu opartego na centrali spełniającej wymagania Grade 3 składającego się z minimum 200 czujników różnego rodzaju i 5 stref dozorowych o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł netto; d. Jednego Systemu Ochrony Perymetrycznej opartego na czujkach dalekiego zasięgu zintegrowanego z systemem CCTV, o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł netto; e. co najmniej jedną usługę serwisową systemów bezpieczeństwa w trybie 24/7 /360 trwającą nieprzerwanie minimum 2 lata. f. Wykonanie dowolnego systemu ESZ na obiekcie zabytkowym. 4.3 Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełnić wymagania określone w § 2 Załącznika nr 5 do Umowy ( Instrukcja postępowania z informacjami niejawnymi o klauzuli „zastrzeżone”) 4.4 Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w postaci zespołu osób zdolnych do wykonania zamówienia składającego się co najmniej z: 4.4.1 Osoby pełniącej funkcję kierownika budowy tj.: a. Kierownik budowy musi posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych lub specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w każdym przypadku bez ograniczeń; b. Kierownik budowy musi posiadać uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane; c. Musi posiadać doświadczenie wyrażające się co najmniej 18-miesięcznym udziałem w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z art.37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; d. Kierownik budowy musi posiadać, co najmniej 24-miesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót liczone po uzyskaniu uprawnień budowlanych; e. Kierownik budowy musi być wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; f. Funkcję kierownika budowy może także wykonywać osoba, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej; g. W odniesieniu do kierownika budowy właściwe są uprawnienia budowlane wydawane po 1994 roku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im, ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie obowiązujących wcześniej właściwych przepisów; h. Pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone lub poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych do klauzuli minimum zastrzeżone, zgodnie z wymogami określonymi w art. 21 ustawy o ochronie informacji niejawnych wraz z aktualnymi zaświadczeniami o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych – kopie poświadczone za zgodność z oryginałem 4.4.2 Osoby pełniącej funkcję kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych tj: a. Kierownik robót musi posiadać uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; b. Kierownik robót musi posiadać uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane; c. Musi posiadać doświadczenie wyrażające się co najmniej 18-miesięcznym udziałem w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z art.37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; d. Kierownik robót musi posiadać, co najmniej 12-miesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót liczone w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, po uzyskaniu uprawnień budowlanych; e. Kierownik robót musi być wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; f. Funkcję kierownika robót może także wykonywać osoba, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej; g. W odniesieniu do kierownika robót właściwe są uprawnienia budowlane wydawane po 1994 roku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im, ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie obowiązujących wcześniej właściwych przepisów. h. Pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone lub poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych do klauzuli minimum zastrzeżone, zgodnie z wymogami określonymi w art. 21 ustawy o ochronie informacji niejawnych wraz z aktualnymi zaświadczeniami o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych – kopie poświadczone za zgodność z oryginałem- w przypadku łączenia funkcji z funkcją kierownika budowy 4.4.3 Osobą pełniącą funkcję kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych tj: a. Kierownik robót musi posiadać uprawnienia do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych; b. Kierownik robót musi posiadać uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane; c. Musi posiadać doświadczenie wyrażające się co najmniej 18-miesięcznym udziałem w robotach budowlanych (na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika robót) prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z art.37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; d. Kierownik robót musi posiadać co najmniej 12-miesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, liczone po uzyskaniu uprawnień budowlanych; e. Kierownik robót musi być wpisany na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; f. Funkcję kierownika robót może także wykonywać osoba, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej; g. W odniesieniu do kierownika robót właściwe są uprawnienia budowlane wydawane po 1994 roku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im, ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie obowiązujących wcześniej właściwych przepisów. h. Pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone lub poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych do klauzuli minimum zastrzeżone, zgodnie z wymogami określonymi w art. 21 ustawy o ochronie informacji niejawnych wraz z aktualnymi zaświadczeniami o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych – kopie poświadczone za zgodność z oryginałem- w przypadku łączenia funkcji z funkcją kierownika budowy 4.4.4 Główny Instalator ESZ posiadającego: a. Doświadczenie w kierowaniu realizacją, nabyte w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, co najmniej dwóch projektów polegających na dostarczeniu, zainstalowaniu i uruchomieniu zintegrowanego systemu bezpieczeństwa o wartości łącznej nie niższej niż 1 000 000 zł brutto; b. Wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego; c. Pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone lub poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych do klauzuli minimum zastrzeżone, zgodnie z wymogami określonymi w art. 21 ustawy o ochronie informacji niejawnych wraz z aktualnymi zaświadczeniami o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych – kopie poświadczone za zgodność z oryginałem; d. Autoryzację producenta lub autoryzowanego dystrybutora, potwierdzającą przeszkolenie w zakresie montażu, obsługi i konserwacji oferowanych systemów w tym urządzeń sieciowych 4.4.5 Co najmniej dwóch instalatorów posiadających: a. Wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego; b. Doświadczenie przy instalacji elektronicznych systemów bezpieczeństwa nabyte w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert; c. Pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone lub poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych do klauzuli minimum zastrzeżone, zgodnie z wymogami określonymi w art. 21 ustawy o ochronie informacji niejawnych wraz z aktualnymi zaświadczeniami o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych – kopie poświadczone za zgodność z oryginałem; d. autoryzację producenta lub autoryzowanego dystrybutora, potwierdzającą przeszkolenie w zakresie montażu, obsługi i konserwacji oferowanych systemów w tym urządzeń sieciowych e. Uprawnienia elektryczne typu SEP G1 w zakresie dozoru i eksploatacji. 4.4.6 Osoby pełniącej funkcję archeologa pełniącego nadzór archeologiczny, który posiada uprawnienia do prowadzenia badań archeologicznych zgodnie z art. 37e ustawy o ochronie zabytków, tj.: badaniami archeologicznymi kieruje osoba, która: a. Ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii; b. Przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych (doświadczenie zawodowe może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej); c. Dodatkowo posiada, co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (rozumiane, jako suma przepracowanych miesięcy) liczone od momentu uzyskania uprawnień do prowadzenia badań archeologicznych; d. Wykazał 12-miesięczne doświadczenie zawodowe (rozumiane, jako suma przepracowanych miesięcy) w prowadzeniu nadzoru nad pracami ziemnymi związanymi z wykonywaniem robót budowlanych lub prac konserwatorskich przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków będącym obiektem o konstrukcji ceglanej lub obiektem związanym z funkcjonowaniem założeń obozowych z okresów wojen nowożytnych. 4.4.7 Osoby pełniącej funkcję konserwatora zabytków posiadającą kwalifikacje określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru kieruje osoba, która: a. Ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków; b. Po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 64 ust. 1. ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami; c. Posiada co najmniej 12-miesięczne (licząc od momentu uzyskania tytułu zawodowego magistra po ukończeniu właściwych studiów wyższych) doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w konserwacji zabytków archeologicznych. 4.4.8 Osobę będąca koordynatorem (rezydent) działań wykonawcy, będącą osobą kontaktową dla Zamawiającego, codziennie na teren robót budowlanych , kontrolującą obieg kart materiałowych, wniosków, dokumentów itp. po stronie Wykonawcy a. Posiada doświadczenie zawodowe w postaci realizacji, co najmniej dwóch inwestycji budowlanych, w których uczestniczyły co najmniej dwie branże i trwających minimum 4 miesiące każda. b. Pisemne upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone lub poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych do klauzuli minimum zastrzeżone, zgodnie z wymogami określonymi w art. 21 ustawy o ochronie informacji niejawnych wraz z aktualnymi zaświadczeniami o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych – kopie poświadczone za zgodność z oryginałem. Funkcję kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych można łączyć z funkcją kierownika budowy i z funkcja z kierownika robót specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych pod warunkiem posiadania uprawnień budowlanych w obu specjalnościach. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Zamawiający dopuszcza zgodnie z zapisami art. 20a Ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa uprawnienia do „świadczenia usług transgranicznych”. Zamawiający wskazuje, iż obywatel państwa członkowskiego, posiadający kwalifikacje zawodowe architekta, inżyniera budownictwa lub urbanisty, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim ma prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bez konieczności uznawania kwalifikacji zawodowych, z zastrzeżeniem wymogów określonych w ust. 2-11 ww. przepisu. W takiej sytuacji, osoby wskazane w powyższym przepisie, nie są obowiązane do przeprowadzenia procedury uznania kwalifikacji zawodowych w trybie przewidzianym w art. 33a wyżej wskazanej ustawy. W celu potwierdzenia spełnienia uznania wykonywania określonej działalności w charakterze „usługi transgranicznej” dana osoba musi posiadać m.in. tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z art. 20a ust. 8 powołanej ustawy.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:



Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)


Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 4.2, 4.3, 4.4 SIWZ oraz brak podstaw wykluczenia, o których mowa w pkt 4.1 i 5 SIWZ: 6.1 Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, czyli tych, o których mowa w punkcie 5.1 niniejszej SIWZ; 6.2 Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 6.3 Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualny mi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 6.4 Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13), 14) i 21) Pzp wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6.5 Oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
6.7 Wykaz robót budowlanych, zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 4 do SIWZ, spełniających wymagania określone w punkcie 4.2.2, 4.2.4, 4.2.5 SIWZ. Jeżeli okres prowadzenia działalności wymagany w pkt. 4.2.2, 4.2.4 i 4.2.5 jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości (ilości), daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz, których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; 6.8 Wykaz osób, zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 5 do SIWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania określone w punkcie 4.3 SIWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 6.9 Dokumenty dotyczące osób, o których mowa w punkcie 4.4.1. 4.4.4. 4.4.5. 4.4.8. SIWZ, zgodnie z art. 21 ust. 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli minimum „zastrzeżone” 6.10 Aktualną koncesję, o której mowa w punkcie 4.2.3 SIWZ. 6.11 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 6.12 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z którego będzie wynikać, w szczególności: a. Zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b. Sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c. Zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d. Czy podmiot, na zdolnościach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 6.13 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji, których te zdolności są wymagane - wykonanie w charakterze podwykonawcy. 6.14 Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 6.1, 6.2, 6.3, 6.7 oraz 6.12 SIWZ. 6.15 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 6.1, 6.2 oraz 6.3 SIWZ– składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. Nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; b. Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6.15.1 Dokument, o którym mowa w lit. „a” 6.12 SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, zaś dokument, o którym lit. „b” 6.11 SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 6.16 Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.12 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 6.12.1 SIWZ stosuje się odpowiednio. 6.17 W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Wykaz oferowanych urządzeń - Załącznik nr 15 do SIWZ, potiwerdzający spełnienie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane, wymagań określonych przez Zamawiającego.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
7.1 Wypełniony FORMULARZ OFERTOWY, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie; 7.2 Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (art. 22a ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych). Zobowiązanie należy dołączyć w oryginale, lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie albo w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez podmiot trzeci. 7.3 Wypełniony załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący oświadczenie wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 4.2, 4.3, 4.4 SIWZ. 7.4 Wypełniony załącznik nr 3 do SIWZ, stanowiący oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, o których mowa w punktach 4.1 oraz 5 SIWZ. 7.5 Dowód wpłaty wadium. Oryginał wadium wniesionego w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych lub w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – należy dołączyć w osobnej, odpowiednio oznaczonej kopercie lub koszulce, aby zwrot dokumentu wadialnego nie naruszał integralności oferty wraz z załącznikami.9.1 Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert przez dwóch lub więcej Wykonawców w rozumieniu art. 23 ustawy Prawa zamówień publicznych. W takiej sytuacji Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego (zaleca się, aby pełnomocnikiem został ustanowiony jeden z Wykonawców występujących wspólnie). 9.2 Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: a. Postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b. Wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, c. Ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania; pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia; podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze Wykonawców lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej; stosowne odpisy z rejestru lub innych dokumentów właściwych dla danej formy organizacyjnej muszą zostać dołączone do oferty. 9.3 Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty przetargowej w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
14.1 Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 110 500,00 PLN (słownie: sto dziesięć tysięcy pięćset złotych). 14.2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 14.3 Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU. 14.4 Termin wniesienia wadium upływa 27.05.2019 r. o godz. 11:00. Wadium w pieniądzu zostanie skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU W OŚWIĘCIMIU. 14.5 Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 14.6 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a. Pieniądzu b. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. W gwarancjach bankowych, d. W gwarancjach ubezpieczeniowych e. W poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 14.7 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział Kraków, ul. Pilotów 2, 31-46 2 Kraków nr rachunku 80 1130 1150 0012 1268 9790 0005 z dopiskiem: „wadium –………………..…………..” 14.8 Wadium wnoszone w pieniądzu lub w formach innych niż w pieniądzu, powinno być złożone w oryginale oraz powinno zawierać przesłanki utraty wadium na rzecz Zamawiającego Państwowe Muzeum Auschwitz- Birkenau w Oświęcimiu wskazane w art. 46 ust 4a) i ust. 5 ustawy Prawa zamówień publicznych. Ponadto, w przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być, co najmniej gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Za wypłatę należności w sposób bezwarunkowy nie można uznać gwarancji/poręczenia z postanowieniem uzależniającym wypłatę Zamawiającemu wadium od uprzedniego wezwania Wykonawcy do zapłaty. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy złożyć bezpośrednio z ofertą. Zaleca się zamieszczenie dokumentu wadialnego w osobnej kopercie lub koszulce, aby zwrot dokumentu wadialnego nie naruszał integralności oferty wraz z załącznikami. 14.9 Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Pzp. 14.10 Zamawiający zatrzymuje wadium w wyniku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena (C) 60,00
Gwarancja (G) 5,00
Czas realizacji naprawy awarii krytycznej (AK) 15,00
Skrócenie czasu realizacji (S) 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
21.1 Z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia zmiany umowy mogą nastąpić jedynie na podstawie przesłanki, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych oraz na podstawie przesłanek, o których mowa w art. 144 ust. 1 punkty: 2, 3, 4, 5 i 6 tej ustawy. 21.2 Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty najkorzystniejszej, czyli na podstawie przesłanki, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych, w następujących okolicznościach: 21.2.1 W przypadku konieczności przedłużenia terminu umownego z powodu: 21.2.1.1 Podpisania aneksu do umowy na podstawie przesłanki, o której mowa w art. 144 ust. 1 punkt 2 Prawa zamówień publicznych, jeżeli wykonywanie dodatkowych robót budowlanych będzie miało wpływ na realizację zakresu zamówienia podstawowego - w takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony o faktyczny okres wykonywania robót dodatkowych, 21.2.1.2 Wystąpienia konieczności wykonania dodatkowych badań konserwatorskich lub archeologicznych, których prowadzenie oraz/lub wykonanie wynikających z tych badań niezbędnych robót oraz prac, wpływa na termin realizacji - w takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony o okres, w jakim z powyższego powodu roboty wynikające z przedmiotu umowy musiały być wstrzymane, 21.2.1.3 Wystąpienia kolizji z istniejąca infrastrukturą podziemną, 21.2.1.4 Działania siły wyższej, tj. wyjątkowego i nagłego zdarzenia lub okoliczności, którego nie można było wcześniej przewidzieć, 21.2.1.5 Jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót, 21.2.1.6 Ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia nieznanych wcześniej przeszkód wstrzymujących dalszą realizację przedmiotu zamówienia, 21.2.1.7 Konieczności wykonania przez Wykonawcę dokumentacji zamiennej, 21.2.1.8 Konieczności wykonania prac i robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy związanych z potrzebą usunięcia skutków błędów projektowych - w takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony o okres niezbędny na usunięcie błędu w projekcie przez Projektanta, 21.2.1.9 W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie przedmiotu umowy; fakt ten musi zostać udokumentowany wpisem kierownika budowy do dziennika budowy oraz niezwłocznie zgłoszony Zamawiającemu i potwierdzony przez Inspektora nadzoru - w takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony o okres, w jakim realizacja przedmiotu umowy przez Wykonawcę nie była możliwa, do którego należy dodać okres 3 dni na usunięcie skutków niekorzystnych warunków atmosferycznych. 21.2.1.10 Jako niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się wystąpienie średniej dziennej temperatury poniżej -5o C przez okres minimum 5 dni, opadów ciągłych o intensywności przewyższającej średnią dla obszaru Oświęcimia w okresie ostatnich 5 lat przez okres minimum 3 dni. Średnią temperaturę Wykonawca ustala w ten sposób, że kierownik budowy dokonuje pomiaru o godz. 7.00 i 15.00 dokonując odpowiednich wpisów do dziennika budowy. Średnia z tych pomiarów będzie średnią dziennej temperatury. Przez niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się także nadzwyczajne zjawiska pogodowe takie jak: nawałnice, ulewne deszcze, bardzo silne wiatry – uniemożliwiające prowadzenie zewnętrznych robót budowlanych w ogóle bądź bez niewspółmiernych nakładów. O wystąpieniu opadów atmosferycznych (śnieg, deszcz) lub zjawiska uznanego za niekorzystne warunki atmosferyczne Wykonawca niezwłocznie poinformuje Zamawiającego i dokona wpisu w dzienniku budowy. 21.2.1.11 Gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania, których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. 21.2.2 Jeżeli opóźnienia opisane w pkt 20.2.1 wyniosą łącznie powyżej 4 tygodni dla robót z którejkolwiek Części przewidzianych w § 5 ust. 2 Załącznika nr 7 do SIWZ („Istotne postanowienia umowy.”), wówczas Zamawiający przewiduje możliwość zmiany sposobu płatności wynagrodzenia dla Wykonawcy w stosunku do określonego w Załączniku nr 6 do umowy. Wówczas płatności mogą być dokonane po podpisaniu protokołu odbioru częściowego danego zakresu przedmiotu umowy wg stanu zaawansowania i wartości wykonanych robót budowlanych (ustalonych przez obie strony na podstawie obmiaru na bazie kosztorysu ofertowego przedstawionego przez Wykonawcę przy podpisywaniu Umowy), z zastrzeżeniem że przed Odbiorem Technicznym może być w ten sposób wypłacone nie więcej niż 75 % z każdej kwoty określonej w kolumnie 3 Załącznika nr 6 do Umowy (Odbiór Części zadania). Wykonawca przedkładając Zamawiającemu propozycję zmiany spełniającą wymogi określone w zapisach pkt 20.2.3, wraz z tą propozycją odpowiednio, jeżeli dotyczy przedłoży: a. Opis proponowanych zmian i harmonogram wykonania zmian, b. Propozycję dotyczącą jakichkolwiek koniecznych modyfikacji w harmonogramie robót i szacunek, w jaki sposób zakładane zmiany wpłyną na termin realizacji przedmiotu umowy, c. Szacunki dotyczące wpływu zmian na wynagrodzenie należne Wykonawcy wraz z uzasadnieniem. 21.2.3 Po otrzymaniu propozycji Zamawiający, w porozumieniu z inspektorem nadzoru inwestorskiego, (w zależności od przypadku) w terminie 14 dni zatwierdzi bądź odrzuci otrzymaną propozycję zmiany bądź w tym terminie wystąpi do Wykonawcy z propozycją zmian przesyłając zmodyfikowaną propozycję zmian. Propozycje zmian umowy przedstawione Wykonawcy przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przyjąć. 21.2.4 W przypadku żądania przedłużenia terminu umownego przez Wykonawcę, zostanie przeprowadzona następująca procedura: 21.2.4.1 Wykonawca prześle Zamawiającemu projekt zmian do umowy (aneks) w terminie, co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu Odbioru Końcowego wraz z pisemnym uzasadnieniem; 21.2.4.2 Zamawiający udzieli pisemnej odpowiedzi lub odeśle podpisany aneks do umowy przed upływem terminu wykonania umowy. 21.3 Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany Umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w następujących sytuacjach: 21.3.1 Wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy; 21.3.2 Wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych; 21.3.3 Wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji. 21.4 Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy. 21.5 Zamawiający przewiduje możliwość wystąpienia w trakcie realizacji Umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego wykonania Przedmiotu umowy, w szczególności będzie to wynikać z potrzeby zapewnienia ochrony substancji zabytkowej, podniesienia jakości urządzeń, materiałów, usług wynikającej z postępu technologicznego, skróceniu terminu realizacji przedmiotu umowy, zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, wad dokumentacji projektowej. Zamiany, o których mowa w niniejszym ustępie nie spowodują zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w §4 ust. 1 niniejszej umowy. Przez „roboty zamienne” należy rozumieć roboty będące następstwem (wynikiem) „rozwiązań zamiennych”, o których mowa w Prawie budowlanym. „Roboty zamienne” to wykonanie elementu zaprojektowanego (występującego) w dokumentacji projektowej, ale w sposób odmienny niż to pierwotnie opisano w dokumentacji projektowej, czyli na podstawie „rozwiązania zamiennego” (przeprojektowania) opracowanego przez autora dokumentacji projektowej lub na podstawie rozwiązań rysunków warsztatowych dostarczonych przez Wykonawcę a zaakceptowanych przez Projektanta i/lub Zamawiającego. Rozwiązanie zamienne musi posiadać parametry nie gorsze niż opisane w dokumentacji i ofercie Wykonawcy. 21.6 Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany produktów podanych w ofercie przetargowej Wykonawcy lub podanych jako przykładowe w dokumentacji projektowej tylko w sytuacji niedostępności na rynku zarówno produktu zaoferowanego w ofercie Wykonawcy jak również produktu podanego jako przykładowy w dokumentacji projektowej. Taki fakt Wykonawca zobowiązany jest udowodnić, a Nadzór Inwestorski, Nadzór autorski i przedstawiciel Zamawiającego potwierdzić to na piśmie. Zamawiający zobowiązuje się dokonać zatwierdzenia zamiany takiego produktu bez zbędnej zwłoki. Zamawiający dopuszcza także zrealizowanie przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 21.7 Jeżeli Wykonawca wnosi do Zamawiającego o wykonanie robót zamiennych wówczas Zamawiający przewiduje dwie sytuacje: 21.7.1 W przypadku, gdy na skutek wykonania robót zamiennych przez Wykonawcę, Zamawiający pozostanie w sytuacji bez zmian, zaś Wykonawca ten odniesie oszczędność, wówczas koszt dokumentacji projektowej dla tych robót zamiennych poniesie Wykonawca – Wykonawca obowiązany jest w tym zakresie do współpracy również z projektantem dokumentacji; 21.7.2 W przypadku gdy na skutek wykonania robót zamiennych przez Wykonawcę Zamawiający może odnieść korzyść, wówczas Zamawiający dokona oceny czy Wykonawca ma realizować te roboty zamienne i jeśli zleci ich realizację Wykonawcy, wtedy koszt dokumentacji projektowej dla tych robót zamiennych poniesie Zamawiający;
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
2.15. Pobranie ze strony internetowej Zamawiającego Dokumentacji projektowej nieoznaczonej klauzulą „zastrzeżone”, o której mowa w załączniku nr 6 do SIWZ: jest możliwe wyłącznie za pomocą przekazanego przez Zamawiającego hasła. Wniosek o udostępnienie hasła należy przesłać w formie elektronicznej na adres: pb@auschwitz.org lub w formie fax na nr 33/843 18 62. Hasło zostanie udostępnione wyłącznie Wykonawcom, którzy prześlą wniosek o udostępnienie hasła. 10.1 Udostepnienie dokumentów "zastrzeżonych", które nie mogą być udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego, jest możliwe od dnia udostępnienia SIWZ na stronie internetowej Zamawiającego i nie później niż na 3 (trzy) dni przed wyznaczonym terminem składania ofert z zastrzeżeniem zapisów zawartych w punkcie 10.4. Przedłużenie terminu składania ofert w toku postępowania spowoduje również przesunięcie terminu końcowego na udostępnienie dokumentów. 10.2 Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu wniosek o udostępnienie części niejawnej SIWZ (załącznik nr 12 do SIWZ). Wniosek należy przekazać, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Po złożeniu wniosku Strony uzgodnią termin odbioru dokumentów zastrzeżonych. 10.3 Wykonawca, składając wniosek, o którym mowa w pkt 10.2, pobiera ze strony internetowej Zamawiającego wzór „Umowy o zachowaniu poufności“, stanowiący załącznik nr 11 do SIWZ. „Umowa o zachowaniu poufności“ musi zostać podpisana przez osobę/osoby umocowane do reprezentowania Wykonawcy w obrocie prawnym. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, umowę podpisuje odrębnie każdy z tych Wykonawców. 10.4 Dokumenty zastrzeżone, w uzgodnionym terminie, upoważniony przedstawiciel Wykonawcy/Wykonawców występujących wspólnie odbierze w siedzibie Zamawiającego, pod warunkiem dostarczenia podpisanej „umowy o zachowaniu poufności” (lub umów w przypadku Wykonawców występujących wspólnie). 10.5 Wynikające z podpisanej umowy zobowiązanie do zachowania poufności jest nieograniczone w czasie i trwa pomimo nie złożenia oferty przez Wykonawcę lub nie wybrania złożonej przez Wykonawcę oferty do realizacji zamówienia, jak również w przypadku wyboru oferty do realizacji.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Określone w ustawie o ochronie informacji niejawnych z dnia 5 sierpnia 2010 r. (Dz.U. 2010 Nr 182, poz. 1228).
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-05-27, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam podwykonawcy na usługi elektryczne - Nowy Sącz
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania23-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam podwykonawcy na usługi elektryczne. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI