Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„II etap budowy Centrum Aktywności Społecznej w Babimoście”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Babimost
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770563
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 3
1.5.2.) Miejscowość: Babimost
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-110
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: babimost@babimost.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.babimost.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„II etap budowy Centrum Aktywności Społecznej w Babimoście”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c435dc50-7c86-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00477910
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00025285/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa Centrum Aktywności Społecznej w Babimoście – stan wykończeniowy - II etap
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/babimost
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/babimost
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu skrócenia czasu udzielenia
odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wykonawcami w zakresie:
- przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
- przesyłania odpowiedzi na wyzwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia /poprawienia/uzupełniania oświadczenia, o którym mowa w art.
125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w
art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w
postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych;
- przesyłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy – Prawo zamówień publicznych;
- przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
- przesyłania odwołania/ inne
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Zamawiający będzie
przekazywał wykonawcom informację za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informację dotyczące odpowiedzi na pytania,
zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na
platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny
Wykonawca, będzie pokazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy. Wykonawca jako podmiot
profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez
zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM. Zamawiający,
zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji
połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za
pośrednictwem platformazakupowa.pl , tj.
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin” oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 RODO - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Burmistrz Babimostu z siedzibą 66 – 110 Babimost, ul. Rynek 3. Pozostałe informacje znajdują się w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BUD.271.32.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W parterze budynku projektuje się dwa wejścia. Komunikacja odbywa się schodami oraz podnośnikiem dla osób niepełnosprawnych. Wykonawca zobowiązany będzie do ponoszenia kosztów zużycia mediów tj. wody, energii itd. w okresie realizacji robót, a także wykonania dokumentacji organizacji ruchu na czas trwania budowy oraz ponoszenia kosztów za zajęcie pasa drogowego dla każdego rodzaju dróg, których będzie dotyczyć. Projekt budowlany, projekt budowlany zamienny, rysunki rozbudowy - dobudowa pomieszczenia w elewacji wschodniej budynku - budowy budynku CAS swoim zakresem obejmuje wykonanie wszystkich robót wykończeniowych wraz z wszystkimi branżami tj. architektoniczną, konstrukcyjną, ogólnobudowlaną, sanitarną, elektryczną i odgromowa, wentylacyjną, nagłośnienia, pompy ciepła, gazowej, centralnego ogrzewania, internetowa, montaż windy oraz zagospodarowanie terenu.
Niniejszym zapisem Zamawiający ustala, że postępowanie obejmuje wykonanie wszystkich robót wykończeniowych i rozbudowy ww. budynku - stan surowy zamknięty został już wykonany.
Zakres robót objęty projektem budowlanym, projektem budowlanym zamiennym, rysunkami dobudowy pomieszczenia do części wschodniej budynku, przedmiarami robót, opisami ujętymi w niniejszej SWZ (poza zakresem - stan surowy zamknięty budynku) wchodzi w zakres niniejszego postępowania.
Wykonawca jest zobowiązany do wyceny projektu budowlanego, projektu budowlanego zamiennego, rysunków dobudowy pomieszczenia do części wschodniej budynku w zakresie wykończenia i wyposażenia - oprócz stanu surowego zamkniętego, a zaoferowana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia, w tym wszystkie koszty towarzyszące wykonaniu przedmiotu zamówienia opisane w niniejszej SWZ i załącznikach do SWZ. Przedmiary robót stanowią jedynie element pomocniczy do kalkulacji kosztów. Roboty dotyczące wykończenia budynku CAS, a nie ujęte w przedmiarach robót, STWIOR i niniejszej SWZ, a niezbędne do wykonania robót objętych projektem budowlanym, projektem budowlanym zamiennym, rysunkami dobudowy pomieszczenia do części wschodniej budynku – oprócz stanu surowego zamkniętego, który jest już wykonany, nie będą stanowiły robót dodatkowych.
Wykonawca jest zobowiązany do wyceny projektu budowlanego, projektu budowlanego zamiennego, rysunków dobudowy pomieszczenia do części wschodniej elewacji budynku, a zaoferowana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia, w tym wszystkie koszty towarzyszące opisane w niniejszej SWZ i załącznikach do SWZ. Przedmiary robót stanowią jedynie element pomocniczy do kalkulacji kosztów. Roboty nie ujęte w przedmiarach robót, STWIOR i niniejszej SWZ, a niezbędne do wykonania robót objętych projektem budowlanym, projektem budowlanym zamiennym, rysunków dobudowy pomieszczenia do części wschodniej budynku nie będą stanowiły robót dodatkowych. Ponadto w cenie brutto oferty należy wycenić wyposażenie zgodnie z wykazem przedstawionym poniżej.
Szczegółowy opis zamówienia stanowią:
- projekt budowlany, projekt budowlany zamienny, rysunki rozbudowy budynku o pomieszczenie w elewacji wschodniej budynku pomieszczenia o pow. 32,01m2
- przedmiary robót
- STWIOR
Zaleca się Wykonawcom, dokonanie przed złożeniem oferty, wizji lokalnej terenu budowy.
Wszelkie utrudnienia wynikające z warunków realizacji przedmiotu zamówienia należy uwzględnić w cenie podanej w ofercie. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i organizacją placu budowy, w tym oznakowania robót, wykonania zabezpieczenia chodnika lub wyłączenia z korzystania części chodnika przylegającego do budynku, wykonania organizacji ruchu, koszty zajęcia pasa drogowego, koszty zużywania mediów itd.
Dokumentacja projektowa oraz przedmiary robót szczegółowo opisują przedmiot zamówienia, a wymagania wyszczególnione choćby w jednym miejscu są obowiązujące dla Wykonawcy tak, jakby zawarte były w całej dokumentacji. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w dokumentach, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian oraz poprawek.
Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy i zawiera się w cenie oferty złożonej Zamawiającemu. Teren, na którym prowadzone będą prace budowlane i geologiczne Wykonawca będzie musiał oznakować. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zapewnienie i przestrzeganie warunków bhp, zabezpieczenie interesów osób trzecich, naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie realizacji, ochrona mienia związanego z budową (materiały i sprzęt Wykonawcy oraz mienie Zamawiającego). Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym.
Uszczegółowienie robót:
- zamontować żaluzje okienne piętro i poddasze zaciemniające w 100%
- parter żaluzje pionowe
- parapety wewnętrzne - z konglomeratu
- parapety zewnętrzne granitowe polerowane
- sztukateria - gzymsy elewacyjne opaski wokół wszystkich okien i drzwi z polistyrenu ekstrudowanego
- elewacja zewnętrzna – wełna mineralnej 20cm, tynk cienkowarstwowy
- oświetlenie zewnętrzne elewacji - 20 opraw led do podświetlenia elewacji
- oświetlenie wewnętrzne - oprawy led 6000 lumenów 60x60 zamontowane w suficie podwieszanym
- ścianka przesuwna mobilna składana - sala na piętrze
- ścianka przesuwna mobilna – piętro kuchnia, poddasze kuchnia
- sufity we wszystkich pomieszczeniach - podwieszane z paneli 60x60, w sali piętra i poddasza wypełnienie z płyty ekofon
- podłogi - wszystkie pomieszczenia użytkowe - wykładzina rulonowa spawana
- sanitariaty ściany i posadzki - glazura, ściany do pełnej wysokości
- korytarze i schody - granit polerowany
- ościeżnice regulowane
- w parterze ogrzewanie podłogowe na grzejnikowe
- kocioł c. o. - zamiana mocy z 25kW na 50kW
- wyposażenie szatni - stojące wieszaki dla 60 osób
- pokrycie dachu rozbudowy – papa termozgrzewalna
- do dobudowanego pomieszczenia należy doprowadzić instalacje: elektryczną, c.o., wentylacyjną, i komputerową
- zagospodarowanie terenu należy pomniejszyć o powierzchnię rozbudowy (obrzeża, krawężniki, kostka brukowa)
- instalacja odgromowa - instalacją odgromową należy objąć cały budynek
- pomieszczenia socjalno-cateringowe wyposażyć w meble: szafki dolne ( 2,90 + 2,55 + 1,6 ) i w szafki górne ( 2,90 + 2,55 + 1,6 ), lodówka szt. 2, zmywarka szt. 3, zlew jednokomorowy nierdzewny szt. 3, stół kuchenny / blat szt. 3, krzesła / taborety szt. 6
- wyposażenie w meble:
- stoły konferencyjne - 57 szt.
- krzesła konferencyjne - 122 szt.
- biurka - 7 szt.
- fotele do biurek - 7 szt.
- szafy biurowe szer. 90 wys. 200 - 16 szt.
- szafy biurowe szer. 60 wys. 200 - 5 szt.
- szafy biurowe szer. 90 wys. 130 - 8 szt.
- wieszak stojący - 4 szt.
- wieszak ścienny - dla 40 osób
- wieszak ścienny - dla 60 osób
• Gniazda PEL/ LAN podwójne (w jednym gnieździe dwa złącza LAN) 6 kategorii:
- Parter: 14 gniazd w ścianie (28 złącza LAN)
- Piętro: 10 gniazd w posadzce + 10 gniazd w ścianie (40 złączy LAN)
- Poddasze: 10 gniazd w ścianie (20 złączy LAN)
• urządzenia do uruchomienia sieci LAN i WiFi:
• 100 x kabel patch cord 6 kat
• 3 x Access Point
- Standard WiFi 6
- Obsługiwane częstotliwości: 5GHz (802.11 a/n/ac Wave 2/ax, 2x2:2) oraz 2,4GHz (802.11 b/g/n/ax, 2x2:2)
- Interfejs RJ45 1GbE
- Zabezpieczenia: WPA3-AES, WPA3-Enterprise, WPA2 (CCMP, AES, 802.11i), WPA2 Enterprise (802.1x/EAP), WEP, Open
- Anteny o wzmocnieniu: dla 5 GHz min. 6 dBi; dla 2.4 GHz min. 5 dBi
- Obsługa sieci gościnnej z wbudowanym portalem logowania
- Możliwość limitowania klientów: bitrate oraz czas
- Zasilanie POE w standardzie 802.3af
• Switch
- Min 96 portów 1GbE, możliwość zastosowania dwóch urządzeń połączonych portem uplink SFP+
- Wydajność min 170 Gbps
- Zarządzalny obsługujący warstwę 2 oraz 3
- Obsługa PoE
- Zarządzanie przez CLI, chmurę, przeglądarkę internetową
- Wielkość tabeli adresów min 15000
• 3 x TV (1 na poddaszu + 2 na sali na piętrze)
- Telewizory 55 cali
- Z wieszakami z regulacją w każdej płaszczyźnie (regulowana odległość od ściany, regulowany kąt w poziomie i pionie)
- Technologia QLED
- Rozdzielczość UHD 4k
- SMART TV
- Min. WiFi 5 (802.11ac)
- Bluetooth min. wersji 5.2
- Min. 3 złącza HDMI
- Min. 2 złącza USB
- Ethernet LAN RJ45
- Wyjście audio cyfrowe optyczne
- HDR10+
- Częstotliwość odświeżania min 120Hz
• Czujniki przeciw pożarowe w każdym pomieszczeniu
• Szafa rack wisząca 19 cali:
- Z patch panelem kategorii 6 min. 100 portów
- Min. 12U
- Zabezpieczona zamkiem
- Panele stalowe demontowane
- Drzwi przednie stalowe przeszklone
- Otwory kablowe w płycie górnej i dolnej
- Możliwość zamontowania wentylatorów
• 3 komputery stacjonarne z monitorem i urządzeniem wielofunkcyjnym
- Procesor min. 6 rdzeni i 12 wątków, min. 18MB cache, zgodny z Windows 11, uzyskujący w CPU MARK co najmniej 19000 pkt
- Pamięć RAM min. 16GB DDR4 lub DDR5
- Dysk SSD NVME min. 500GB w złączu m.2 PCIE
- System operacyjny 64bit nie starszy niż Windows 10
- Klawiatura z myszką
- Monitor min 23,5 cala, matryca IPS lub VA, FullHD, z wbudowanymi głośnikami, wejścia HDMI oraz DsiplayPort, format 16x9, typ ekranu płaski, czas reakcji min. 2ms, jasność min. 250cd/m2, częstotliwość odświeżania ekranu min. 100Hz, kontrast statyczny min. 1000:1
- Pakiet biurowy Microsoft Office
- Zasilacz UPS
- Urządzenie wielofunkcyjne (skanowanie, kopiowanie, drukowanie): technologia druku atramentowa kolorowa, system uzupełniania atramentu, automatyczny druk dwustronny, podajnik ADF do skanera dokumentów, połączenie USB oraz WiFi
• 2 x Projektor
- Jasność ANSI min. 5000 lumenów
- Format obrazu 16x9 oraz 4:3
- HDR
- Rozdzielczość min. Full HD (1920x1080)
- Kontrast min. 10000:1
- Wejścia HDMI oraz VGA
- Żywotność lampy w trybie normalnym min. 5000h
• 2 x ekran projekcyjny elektryczny
- Sterowany zdalnie pilotem oraz sterownikiem naściennym
- Możliwość montażu na ścianie i suficie
- Powierzchnia projekcyjna min. 150 cali 16x9
4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-03-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
cena– 60% (waga) oraz gwarancja – 40% (waga).
Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
Spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile nie wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
a) zdolności technicznej lub zawodowej:
W celu potwierdzenia zdolności technicznej Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że zrealizował w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, minimum 1 robotę polegającą na budowie nowego budynku o funkcji mieszkalnej lub użyteczności publicznej, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 200 m2
i o liczbie kondygnacji budynku co najmniej 2. Należy również podać wartości zamówień, datę i miejsce wykonania oraz nazwę podmiotów, na rzecz których zostały wykonane, a także załączeniem dowodów określających, czy te zamówienia zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Ocena spełniania wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenia i dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych potwierdzających:
- oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych potwierdzających:
a) spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
- zrealizował w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, minimum 1 robotę polegającą na budowie obiektu budowlanego o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1000 m2. Należy również podać wartości zamówień, datę i miejsce wykonania oraz nazwę podmiotów, na rzecz których zostały wykonane, a także załączeniem dowodów określających, czy te zamówienia zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty- załącznik nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 34.000,00 zł (słownie: trzydzieści cztery tysiące złotych 00/100).
1.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
1.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
1.4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).
1.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj.: Nr rachunku: 97 9660 0007 0000 0941 0200 0003 z adnotacją: „wadium – II etap budowy CAS w Babimoście".
1.6. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.
1.7. Jeżeli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, poprzez dołączenie do oferty za pośrednictwem platformy zakupowej.
1.8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 1.4 ppkt 2 – 4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przez zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający wypłaci ze środków własnych zaliczkę w kwocie nie mniejszej niż 2% wynagrodzenia Wykonawcy brutto, stanowiącej procentowy udział własny Zamawiającego wartości inwestycji po wykonaniu 2% zakresu robót budowlanych i złożeniem wniosku o jego wypłatę.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 PZP oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać używając w tym celu Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego https://platformazakupowa.pl/pn/babimost
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-21 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
2. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty.
3. Nie przewiduje się zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy.
4. Nie przewiduje się zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
5. Nie przewiduje się udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia.
6. Nie przewiduje się rozliczenia w walutach obcych.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
9. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Zał. nr 1 do SWZ.
10. Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane. Do oferty należy dołączyć:
1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert – zgodnie z Zał. nr 2 do SWZ - w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a następnie zaszyfrować wraz z plikami stanowiącymi ofertę.
2) Upoważnienie lub pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych.
3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna). Pełnomocnik winien być powołany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (np. konsorcjum, spółka cywilna), oświadczenie, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.