„Dostosowanie oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” w 4 częściach"

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Dostosowanie oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” w 4 częściach"
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKatowice
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-06-07
  • ZamawiającyKatowickie Inwestycje S.A. (dawniej Katowicka Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna Sp. z o.o.) działające w imieniu i na rzecz Miasta Katowice
  • Data publikacji ogłoszenia2022-05-27
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00182252
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Dostosowanie oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” w 4 częściach"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Katowickie Inwestycje S.A. (dawniej Katowicka Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna Sp. z o.o.) działające w imieniu i na rzecz Miasta Katowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240612757

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wandy 6

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-322

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniainwestycje@kisa.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowickieinwestycje.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Katowickie Inwestycje S.A. (dawniej Katowicka Infrastruktura Wodocigowo-Kanalizacyjna Sp. z o.o.)

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 240612757

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Wandy 6

1.11.4.) Miejscowość: Katowice

1.11.5.) Kod pocztowy: 40-322

1.11.6.) Województwo: śląskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniainwestycje@kisa.katowice.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: www.katowickieinwestycje.pl

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Dostosowanie oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” w 4 częściach"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2ff3b014-c20f-11ec-aa46-6a814e8de928

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00182252

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00017862/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Dostosowanie oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż – usługi projektowe cz. I - ul. Wojciecha 23 a cz. II – ul. Szeptyckiego 1 cz. III – ul. Ligonia 43 cz. IV – ul. Tysiąclecia 45

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://kisakatowice.ezamawiajacy.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem - Platformy Marketplanet znajdującej się pod adresem: https://kisakatowice.ezamawiajacy.pl/, zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ.
Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej. Instrukcja została zamieszona także bezpośrednio na ww. Platformie.
https://kisakatowice.ezamawiajacy.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Marketplanet znajdującej się pod adresem: https://kisakatowice.ezamawiajacy.pl
3) Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej:
a) Zamawiający zgodnie z art. 64 ustawy określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego, jako:
i. dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
ii. dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", w takim przypadku wymagany będzie oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z podpisem.
b) Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
i. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
ii. Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
iii. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
iv. Włączona obsługa JavaScript;
v. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
c) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: pdf., excel., doc., zip.
d) Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj:
i. Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert.
ii. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Instytutu Miar.
4) Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
5) Osoba wskazana do porozumiewania się z wykonawcami : Piotr Ociepa
6) Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
7) Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert.
8) Jeżeli zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w rozdziale III podrozdziale 1 pkt 7, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym mowa j.w. zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
9) Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w pkt 8, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
2. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegółowe inf.dotyczące wymogu użycia podpisu elektronicznego znajdują się w rodziale II pkt 9 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka Katowickie Inwestycje S.A. (dawniej Katowicka Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna Sp. z o.o.) z siedzibą w Katowicach (40-322) przy ul. Wandy 6;
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się wykonawca skontaktować w sprawach związanych z ochrona danych osobowych, w następujący sposób:
· pod adresem poczty elektronicznej: iod@kisa.katowice.pl,
· pisemnie na adres siedziby Administratora;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: „Dostosowanie oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” w 4 częściach"
– nr sprawy: KISA/ZIR/TP/10/2022, prowadzonym w trybie podstawowym;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. z późn. zm. Dz.U. z 2021, poz. 1129), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
-na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
-na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych¹;
-na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO² ;
-prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. nie przysługuje Pani/Panu:
-w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
-prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
-na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

¹ Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

² Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Do spraw nieuregulowanych w SWZ mają zastosowanie przepisy ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. z późn. zm. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: KISA/ZIR/TP/10/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie usług projektowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Dostosowanie oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” w 4 częściach:
Część I - Oddział Żłobka Miejskiego, 40-474 Katowice, ul. Wojciecha 23a

W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest do wykonania:

1. Inwentaryzacji architektoniczno – konstrukcyjno – budowlanej i instalacyjnej, w formie opisowej i rysunkowej (ze wskazaniem aktualnie wykonywanych robót budowlanych/wykonanej termomodernizacji) w zakresie:
1) niezbędnym do wykonania ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż., dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do przepisów przeciwpożarowych, analizy różnicowej dla aktualnie wykonywanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych oraz aktualizacji audytu zbiorczego dla etapu III termomodernizacji,
2) konstrukcyjno – budowlanym i architektonicznym obejmującym rzuty, przekroje i elewacje budynku,
3) instalacji wszystkich branż,
4) przyłączy zasilających obiekt w media, w tym w nośniki energii,
5) terenu wewnętrznego, w tym dojście do budynku.

Inwentaryzację obiektu należy wykonać m. in. w oparciu o dokumentację projektową budynku będącą w posiadaniu Inwestora oraz szczegółowych oględzin wewnętrznych i zewnętrznych.

2. Ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż. w zakresie:
• opisu warunków budowlano – instalacyjnych, ich stanu technicznego (związanych z ochroną p.poż.),
• charakterystyki pożarowej,
• wyszczególnienia wszystkich występujących w budynku niezgodności z przepisami techniczno – budowlanymi i przeciwpożarowymi,
• propozycji rozwiązań wynikających z przepisów, zapewniających właściwe zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku (rozwiązania podstawowe i rozwiązania zamienne - rekompensujące niezgodności niemożliwe do usunięcia w zabezpieczeniu przeciwpożarowym w stosunku do wymagań przepisów),
• analizy i oceny wpływu rozwiązań zamiennych na poziom bezpieczeństwa pożarowego,
• wniosków w kontekście nie pogorszenia warunków ochrony przeciwpożarowej.

Ekspertyzę należy wykonać z uwzględnieniem aktualnych przepisów Ustaw m. in. Ustawę z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U z 2019 poz. 1372 tekst jednolity ze zm.), Ustawę z dnia 7.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2020 poz. 1333 t. j.), Ustawę z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2019 r. poz. 409 tj. ze zm.) i aktów wykonawczych związanych z w/w ustawami.
Ww. dokumentacja winna spełniać wymagania Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu.
W przypadku spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego w budynkach Oddziałów Żłobka Miejskiego w sposób inny niż określony w przepisach, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 j.t.), a wynikający z wykonanego opracowania należy uzyskać zgodę, w formie postanowienia od Ślaskiego Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej.

3. Wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych będącej w posiadaniu Inwestora wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę/ niezbędnych decyzji zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r. z późn. zm. dla realizacji przedsięwzięcia.

Dokumentację należy opracować w oparciu o wykonaną Ekspertyzę stanu ochrony p.poż.

Aktualizacja dokumentacji projektowej obejmująca dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do wymogów z zakresu ochrony p. poż. oraz bhp winna zostać opracowana w zakresie m. in:
• architektury,
• rozwiązań konstrukcyjno – budowlanych,
• instalacji i urządzeń wewnętrznych wszystkich branż, niezbędnych dla funkcjonowania obiektów w zakresie opracowania,
• pokrycia dachowego,
• zabezpieczenia konstrukcji dachu, stropów,
• robót wykończeniowych,
• awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego,
• instalacji hydrantowej p.poż,
• zabezpieczeń klatek schodowych, kondygnacji, pomieszczeń (odpowiednie wydzielenie stref pożarowych) oraz zapewnienie dróg ewakuacyjnych,
• urządzeń przeciwpożarowych i systemów oddymiania,
• technologii i wyposażenia wnętrz,
• wymiany posadzki, podłóg, w tym zastosowanie wykładzin trudno zapalnych, niedymiących,
• wymiany/montażu stolarki okiennej i drzwiowej z uwzględnieniem obowiązujących przepisów p. poż, bhp,
• przebudowy klatek schodowych zgodnie z obowiązującymi przepisami p.poż,
• zabezpieczenia ogniochronnego materiałów łatwopalnych,
• zabezpieczenia wybranych elementów środkami ogniochronnymi do stopnia trudno zapalnego,
• wykonania klap oddymiających
• zamontowania kurtyn przeciwpożarowych,
• sieci i przyłączy infrastruktury technicznej niezbędnych do funkcjonowania obiektów w zakresie opracowania,
• zagospodarowania terenu z uwzględnieniem:
1. ciągów komunikacji pieszej,
2. dojazdu do obiektu z uwzględnieniem drogi pożarowej,
3. niezbędnej wycinki drzew i krzewów (maksymalne zachowanie istniejącego drzewostanu).

Ww. dokumentacja winna spełniać wymagania Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu.
W przypadku spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego w budynkach Oddziałów Żłobka Miejskiego w sposób inny niż określony w przepisach, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 j.t.), a wynikający z wykonanego opracowania należy uzyskać zgodę, w formie postanowienia od Ślaskiego Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej.

4. Wykonania analizy różnicowej dla aktualnie wykonywanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych (w zakresie elementów zamiennych) składającej się m. in. z :
a) zestawienia robót budowlanych związanych z dostosowaniem obiektów Oddziału Żłobka Miejskiego do przepisów p.poż. ingerujących w realizowany/wykonany zakres prac termomodernizacyjnych w budynkach,
b) zakresu i kosztów robót zamiennych.

Analiza winna wskazać:
- punkty wspólne (zakres i stopień ingerencji) dla robót budowlanych z zakresu termomodernizacji w obiektach, a robót budowlanych planowanych w ramach dostosowania Oddziałów Żłobka Miejskiego do wymogów p.poż.
- wpływ planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów p. poż. na zmianę wskaźników mierzalnych projektu pn.: „Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w mieście Katowice etap III”

5. Zakres zamówienia objętego prawem opcji obejmuje:

1. Wykonania aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla etapu III termomodernizacji z uwzględnieniem mierzalnych wskaźników projektu.

Etap III - termomodernizacja budynków użyteczności publicznej obejmuje następujące obiekty:
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-309 Katowice, ul. Grzegorzka 2
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-164 Katowice, ul. Ordona 3a
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-875 Katowice, ul. Tysiąclecia 45
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-149 Katowice, ul. Bytomska 8a
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-037 Katowice, ul. Ligonia 43
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-058 Katowice, ul. Szeptyckiego 1
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-474 Katowice, ul. Wojciecha 23a

2. Czynnego udziału w konsultacjach społecznych wraz z przygotowaniem materiałów, w tym udzielanie odpowiedzi na zapytania mieszkańców (w przypadku, gdy zachodzi taka w konieczność).

3. Pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej (w przypadku gdy Zamawiający pisemnie zobowiąże projektanta do sprawowania nadzoru autorskiego).

Szczegółowy zakres prac określają:
- Specyfikacja Techniczna (załącznik do SWZ)
- Projekt umowy (załącznik do SWZ)
- Formularz cenowy (załącznik do SWZ)
- Plan sytuacyjny (załącznik do SWZ)

4.2.5.) Wartość części: 59750 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71251000-2 - Usługi architektoniczne i dotyczące pomiarów budynków

71317100-4 - Usługi doradcze w zakresie kontroli i ochrony przeciwpożarowej i przeciwwybuchowej

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający w ramach przedmiotowego postępowania przewiduje prawo opcji w zakresie wykonania aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla etapu III termomodernizacji, czynnego udziału w konsultacjach społecznych, oraz pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej.
Zamawiający uprawniony będzie do skorzystania z prawa opcji w terminie do 36 miesięcy od daty zawarcia umowy.
W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawca wybrany w przedmiotowym postępowaniu zobowiązany będzie świadczyć usługi będące przedmiotem umowy z chwilą otrzymania przez Wykonawcę pisemnego zgłoszenia lub jednostronnego oświadczenia woli Zamawiającego.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia: - rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia: - osoba z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie usług projektowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Dostosowanie oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” w 4 częściach:

Część II - Oddział Żłobka Miejskiego, 40-058 Katowice, ul. Szeptyckiego 1

W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest do wykonania:

1. Inwentaryzacji architektoniczno – konstrukcyjno – budowlanej i instalacyjnej, w formie opisowej i rysunkowej (ze wskazaniem aktualnie wykonywanych robót budowlanych/wykonanej termomodernizacji) w zakresie:
1) niezbędnym do wykonania ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż., dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do przepisów przeciwpożarowych, analizy różnicowej dla aktualnie wykonywanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych oraz aktualizacji audytu zbiorczego dla etapu III termomodernizacji,
2) konstrukcyjno – budowlanym i architektonicznym obejmującym rzuty, przekroje i elewacje budynku,
3) instalacji wszystkich branż,
4) przyłączy zasilających obiekt w media, w tym w nośniki energii,
5) terenu wewnętrznego, w tym dojście do budynku.

Inwentaryzację obiektu należy wykonać m. in. w oparciu o dokumentację projektową budynku będącą w posiadaniu Inwestora oraz szczegółowych oględzin wewnętrznych i zewnętrznych.

2. Ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż. w zakresie:
• opisu warunków budowlano – instalacyjnych, ich stanu technicznego (związanych z ochroną p.poż.),
• charakterystyki pożarowej,
• wyszczególnienia wszystkich występujących w budynku niezgodności z przepisami techniczno – budowlanymi i przeciwpożarowymi,
• propozycji rozwiązań wynikających z przepisów, zapewniających właściwe zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku (rozwiązania podstawowe i rozwiązania zamienne - rekompensujące niezgodności niemożliwe do usunięcia w zabezpieczeniu przeciwpożarowym w stosunku do wymagań przepisów),
• analizy i oceny wpływu rozwiązań zamiennych na poziom bezpieczeństwa pożarowego,
• wniosków w kontekście nie pogorszenia warunków ochrony przeciwpożarowej.

Ekspertyzę należy wykonać z uwzględnieniem aktualnych przepisów Ustaw m. in. Ustawę z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U z 2019 poz. 1372 tekst jednolity ze zm.), Ustawę z dnia 7.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2020 poz. 1333 t. j.), Ustawę z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2019 r. poz. 409 tj. ze zm.) i aktów wykonawczych związanych z w/w ustawami.
Ww. dokumentacja winna spełniać wymagania Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu.
W przypadku spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego w budynkach Oddziałów Żłobka Miejskiego w sposób inny niż określony w przepisach, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 j.t.), a wynikający z wykonanego opracowania należy uzyskać zgodę, w formie postanowienia od Ślaskiego Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej.

3. Wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych będącej w posiadaniu Inwestora wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę/ niezbędnych decyzji zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r. z późn. zm. dla realizacji przedsięwzięcia.

Dokumentację należy opracować w oparciu o wykonaną Ekspertyzę stanu ochrony p.poż.

Aktualizacja dokumentacji projektowej obejmująca dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do wymogów z zakresu ochrony p. poż. oraz bhp winna zostać opracowana w zakresie m. in:
• architektury,
• rozwiązań konstrukcyjno – budowlanych,
• instalacji i urządzeń wewnętrznych wszystkich branż, niezbędnych dla funkcjonowania obiektów w zakresie opracowania,
• pokrycia dachowego,
• zabezpieczenia konstrukcji dachu, stropów,
• robót wykończeniowych,
• awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego,
• instalacji hydrantowej p.poż,
• zabezpieczeń klatek schodowych, kondygnacji, pomieszczeń (odpowiednie wydzielenie stref pożarowych) oraz zapewnienie dróg ewakuacyjnych,
• urządzeń przeciwpożarowych i systemów oddymiania,
• technologii i wyposażenia wnętrz,
• wymiany posadzki, podłóg, w tym zastosowanie wykładzin trudno zapalnych, niedymiących,
• wymiany/montażu stolarki okiennej i drzwiowej z uwzględnieniem obowiązujących przepisów p. poż, bhp,
• przebudowy klatek schodowych zgodnie z obowiązującymi przepisami p.poż,
• zabezpieczenia ogniochronnego materiałów łatwopalnych,
• zabezpieczenia wybranych elementów środkami ogniochronnymi do stopnia trudno zapalnego,
• wykonania klap oddymiających
• zamontowania kurtyn przeciwpożarowych,
• sieci i przyłączy infrastruktury technicznej niezbędnych do funkcjonowania obiektów w zakresie opracowania,
• zagospodarowania terenu z uwzględnieniem:
1. ciągów komunikacji pieszej,
2. dojazdu do obiektu z uwzględnieniem drogi pożarowej,
3. niezbędnej wycinki drzew i krzewów (maksymalne zachowanie istniejącego drzewostanu).

Ww. dokumentacja winna spełniać wymagania Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu.
W przypadku spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego w budynkach Oddziałów Żłobka Miejskiego w sposób inny niż określony w przepisach, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 j.t.), a wynikający z wykonanego opracowania należy uzyskać zgodę, w formie postanowienia od Ślaskiego Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej.

4. Wykonania analizy różnicowej dla aktualnie wykonywanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych (w zakresie elementów zamiennych) składającej się m. in. z :
a) zestawienia robót budowlanych związanych z dostosowaniem obiektów Oddziału Żłobka Miejskiego do przepisów p.poż. ingerujących w realizowany/wykonany zakres prac termomodernizacyjnych w budynkach,
b) zakresu i kosztów robót zamiennych.

Analiza winna wskazać:
- punkty wspólne (zakres i stopień ingerencji) dla robót budowlanych z zakresu termomodernizacji w obiektach, a robót budowlanych planowanych w ramach dostosowania Oddziałów Żłobka Miejskiego do wymogów p.poż.
- wpływ planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów p. poż. na zmianę wskaźników mierzalnych projektu pn.: „Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w mieście Katowice etap III”

5. Zakres zamówienia objętego prawem opcji obejmuje:

1. Wykonania aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla etapu III termomodernizacji z uwzględnieniem mierzalnych wskaźników projektu.

Etap III - termomodernizacja budynków użyteczności publicznej obejmuje następujące obiekty:
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-309 Katowice, ul. Grzegorzka 2
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-164 Katowice, ul. Ordona 3a
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-875 Katowice, ul. Tysiąclecia 45
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-149 Katowice, ul. Bytomska 8a
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-037 Katowice, ul. Ligonia 43
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-058 Katowice, ul. Szeptyckiego 1
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-474 Katowice, ul. Wojciecha 23a

2. Czynnego udziału w konsultacjach społecznych wraz z przygotowaniem materiałów, w tym udzielanie odpowiedzi na zapytania mieszkańców (w przypadku, gdy zachodzi taka w konieczność).

3. Pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej (w przypadku gdy Zamawiający pisemnie zobowiąże projektanta do sprawowania nadzoru autorskiego).

Szczegółowy zakres prac określają:
- Specyfikacja Techniczna (załącznik do SWZ)
- Projekt umowy (załącznik do SWZ)
- Formularz cenowy (załącznik do SWZ)
- Plan sytuacyjny (załącznik do SWZ)

4.2.5.) Wartość części: 59750 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71251000-2 - Usługi architektoniczne i dotyczące pomiarów budynków

71317100-4 - Usługi doradcze w zakresie kontroli i ochrony przeciwpożarowej i przeciwwybuchowej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający w ramach przedmiotowego postępowania przewiduje prawo opcji w zakresie wykonania aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla etapu III termomodernizacji, czynnego udziału w konsultacjach społecznych, oraz pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej.
Zamawiający uprawniony będzie do skorzystania z prawa opcji w terminie do 36 miesięcy od daty zawarcia umowy.
W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawca wybrany w przedmiotowym postępowaniu zobowiązany będzie świadczyć usługi będące przedmiotem umowy z chwilą otrzymania przez Wykonawcę pisemnego zgłoszenia lub jednostronnego oświadczenia woli Zamawiającego.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia: - rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia: - osoba z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie usług projektowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Dostosowanie oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” w 4 częściach:

Część III - Oddział Żłobka Miejskiego, 40-037 Katowice, ul. Ligonia 43

W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest do wykonania:

1. Inwentaryzacji architektoniczno – konstrukcyjno – budowlanej i instalacyjnej, w formie opisowej i rysunkowej (ze wskazaniem aktualnie wykonywanych robót budowlanych/wykonanej termomodernizacji) w zakresie:
1) niezbędnym do wykonania ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż., dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do przepisów przeciwpożarowych, analizy różnicowej dla aktualnie wykonywanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych oraz aktualizacji audytu zbiorczego dla etapu III termomodernizacji,
2) konstrukcyjno – budowlanym i architektonicznym obejmującym rzuty, przekroje i elewacje budynku,
3) instalacji wszystkich branż,
4) przyłączy zasilających obiekt w media, w tym w nośniki energii,
5) terenu wewnętrznego, w tym dojście do budynku.

Inwentaryzację obiektu należy wykonać m. in. w oparciu o dokumentację projektową budynku będącą w posiadaniu Inwestora oraz szczegółowych oględzin wewnętrznych i zewnętrznych.

2. Ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż. w zakresie:
• opisu warunków budowlano – instalacyjnych, ich stanu technicznego (związanych z ochroną p.poż.),
• charakterystyki pożarowej,
• wyszczególnienia wszystkich występujących w budynku niezgodności z przepisami techniczno – budowlanymi i przeciwpożarowymi,
• propozycji rozwiązań wynikających z przepisów, zapewniających właściwe zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku (rozwiązania podstawowe i rozwiązania zamienne - rekompensujące niezgodności niemożliwe do usunięcia w zabezpieczeniu przeciwpożarowym w stosunku do wymagań przepisów),
• analizy i oceny wpływu rozwiązań zamiennych na poziom bezpieczeństwa pożarowego,
• wniosków w kontekście nie pogorszenia warunków ochrony przeciwpożarowej.

Ekspertyzę należy wykonać z uwzględnieniem aktualnych przepisów Ustaw m. in. Ustawę z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U z 2019 poz. 1372 tekst jednolity ze zm.), Ustawę z dnia 7.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2020 poz. 1333 t. j.), Ustawę z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2019 r. poz. 409 tj. ze zm.) i aktów wykonawczych związanych z w/w ustawami.
Ww. dokumentacja winna spełniać wymagania Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu.
W przypadku spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego w budynkach Oddziałów Żłobka Miejskiego w sposób inny niż określony w przepisach, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 j.t.), a wynikający z wykonanego opracowania należy uzyskać zgodę, w formie postanowienia od Ślaskiego Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej.

3. Wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych będącej w posiadaniu Inwestora wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę/ niezbędnych decyzji zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r. z późn. zm. dla realizacji przedsięwzięcia.

Dokumentację należy opracować w oparciu o wykonaną Ekspertyzę stanu ochrony p.poż.

Aktualizacja dokumentacji projektowej obejmująca dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do wymogów z zakresu ochrony p. poż. oraz bhp winna zostać opracowana w zakresie m. in:
• architektury,
• rozwiązań konstrukcyjno – budowlanych,
• instalacji i urządzeń wewnętrznych wszystkich branż, niezbędnych dla funkcjonowania obiektów w zakresie opracowania,
• pokrycia dachowego,
• zabezpieczenia konstrukcji dachu, stropów,
• robót wykończeniowych,
• awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego,
• instalacji hydrantowej p.poż,
• zabezpieczeń klatek schodowych, kondygnacji, pomieszczeń (odpowiednie wydzielenie stref pożarowych) oraz zapewnienie dróg ewakuacyjnych,
• urządzeń przeciwpożarowych i systemów oddymiania,
• technologii i wyposażenia wnętrz,
• wymiany posadzki, podłóg, w tym zastosowanie wykładzin trudno zapalnych, niedymiących,
• wymiany/montażu stolarki okiennej i drzwiowej z uwzględnieniem obowiązujących przepisów p. poż, bhp,
• przebudowy klatek schodowych zgodnie z obowiązującymi przepisami p.poż,
• zabezpieczenia ogniochronnego materiałów łatwopalnych,
• zabezpieczenia wybranych elementów środkami ogniochronnymi do stopnia trudno zapalnego,
• wykonania klap oddymiających
• zamontowania kurtyn przeciwpożarowych,
• sieci i przyłączy infrastruktury technicznej niezbędnych do funkcjonowania obiektów w zakresie opracowania,
• zagospodarowania terenu z uwzględnieniem:
1. ciągów komunikacji pieszej,
2. dojazdu do obiektu z uwzględnieniem drogi pożarowej,
3. niezbędnej wycinki drzew i krzewów (maksymalne zachowanie istniejącego drzewostanu).

Ww. dokumentacja winna spełniać wymagania Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu.
W przypadku spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego w budynkach Oddziałów Żłobka Miejskiego w sposób inny niż określony w przepisach, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 j.t.), a wynikający z wykonanego opracowania należy uzyskać zgodę, w formie postanowienia od Ślaskiego Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej.

4. Wykonania analizy różnicowej dla aktualnie wykonywanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych (w zakresie elementów zamiennych) składającej się m. in. z :
a) zestawienia robót budowlanych związanych z dostosowaniem obiektów Oddziału Żłobka Miejskiego do przepisów p.poż. ingerujących w realizowany/wykonany zakres prac termomodernizacyjnych w budynkach,
b) zakresu i kosztów robót zamiennych.

Analiza winna wskazać:
- punkty wspólne (zakres i stopień ingerencji) dla robót budowlanych z zakresu termomodernizacji w obiektach, a robót budowlanych planowanych w ramach dostosowania Oddziałów Żłobka Miejskiego do wymogów p.poż.
- wpływ planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów p. poż. na zmianę wskaźników mierzalnych projektu pn.: „Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w mieście Katowice etap III”

5. Zakres zamówienia objętego prawem opcji obejmuje:

1. Wykonania aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla etapu III termomodernizacji z uwzględnieniem mierzalnych wskaźników projektu.

Etap III - termomodernizacja budynków użyteczności publicznej obejmuje następujące obiekty:
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-309 Katowice, ul. Grzegorzka 2
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-164 Katowice, ul. Ordona 3a
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-875 Katowice, ul. Tysiąclecia 45
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-149 Katowice, ul. Bytomska 8a
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-037 Katowice, ul. Ligonia 43
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-058 Katowice, ul. Szeptyckiego 1
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-474 Katowice, ul. Wojciecha 23a

2. Czynnego udziału w konsultacjach społecznych wraz z przygotowaniem materiałów, w tym udzielanie odpowiedzi na zapytania mieszkańców (w przypadku, gdy zachodzi taka w konieczność).

3. Pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej (w przypadku gdy Zamawiający pisemnie zobowiąże projektanta do sprawowania nadzoru autorskiego).

Szczegółowy zakres prac określają:
- Specyfikacja Techniczna (załącznik do SWZ)
- Projekt umowy (załącznik do SWZ)
- Formularz cenowy (załącznik do SWZ)
- Plan sytuacyjny (załącznik do SWZ)

4.2.5.) Wartość części: 59750 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71251000-2 - Usługi architektoniczne i dotyczące pomiarów budynków

71317100-4 - Usługi doradcze w zakresie kontroli i ochrony przeciwpożarowej i przeciwwybuchowej

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający w ramach przedmiotowego postępowania przewiduje prawo opcji w zakresie wykonania aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla etapu III termomodernizacji, czynnego udziału w konsultacjach społecznych, oraz pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej.
Zamawiający uprawniony będzie do skorzystania z prawa opcji w terminie do 36 miesięcy od daty zawarcia umowy.
W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawca wybrany w przedmiotowym postępowaniu zobowiązany będzie świadczyć usługi będące przedmiotem umowy z chwilą otrzymania przez Wykonawcę pisemnego zgłoszenia lub jednostronnego oświadczenia woli Zamawiającego.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia: - rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia: - osoba z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie usług projektowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Dostosowanie oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” w 4 częściach:

Część IV - Oddział Żłobka Miejskiego, 40-875 Katowice, ul. Tysiąclecia 45

W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest do wykonania:

1. Inwentaryzacji architektoniczno – konstrukcyjno – budowlanej i instalacyjnej, w formie opisowej i rysunkowej (ze wskazaniem aktualnie wykonywanych robót budowlanych/wykonanej termomodernizacji) w zakresie:
1) niezbędnym do wykonania ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż., dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do przepisów przeciwpożarowych, analizy różnicowej dla aktualnie wykonywanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych oraz aktualizacji audytu zbiorczego dla etapu III termomodernizacji,
2) konstrukcyjno – budowlanym i architektonicznym obejmującym rzuty, przekroje i elewacje budynku,
3) instalacji wszystkich branż,
4) przyłączy zasilających obiekt w media, w tym w nośniki energii,
5) terenu wewnętrznego, w tym dojście do budynku.

Inwentaryzację obiektu należy wykonać m. in. w oparciu o dokumentację projektową budynku będącą w posiadaniu Inwestora oraz szczegółowych oględzin wewnętrznych i zewnętrznych.

2. Ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż. w zakresie:
• opisu warunków budowlano – instalacyjnych, ich stanu technicznego (związanych z ochroną p.poż.),
• charakterystyki pożarowej,
• wyszczególnienia wszystkich występujących w budynku niezgodności z przepisami techniczno – budowlanymi i przeciwpożarowymi,
• propozycji rozwiązań wynikających z przepisów, zapewniających właściwe zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku (rozwiązania podstawowe i rozwiązania zamienne - rekompensujące niezgodności niemożliwe do usunięcia w zabezpieczeniu przeciwpożarowym w stosunku do wymagań przepisów),
• analizy i oceny wpływu rozwiązań zamiennych na poziom bezpieczeństwa pożarowego,
• wniosków w kontekście nie pogorszenia warunków ochrony przeciwpożarowej.

Ekspertyzę należy wykonać z uwzględnieniem aktualnych przepisów Ustaw m. in. Ustawę z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U z 2019 poz. 1372 tekst jednolity ze zm.), Ustawę z dnia 7.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2020 poz. 1333 t. j.), Ustawę z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2019 r. poz. 409 tj. ze zm.) i aktów wykonawczych związanych z w/w ustawami.
Ww. dokumentacja winna spełniać wymagania Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu.
W przypadku spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego w budynkach Oddziałów Żłobka Miejskiego w sposób inny niż określony w przepisach, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 j.t.), a wynikający z wykonanego opracowania należy uzyskać zgodę, w formie postanowienia od Ślaskiego Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej.

3. Wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych będącej w posiadaniu Inwestora wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę/ niezbędnych decyzji zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r. z późn. zm. dla realizacji przedsięwzięcia.

Dokumentację należy opracować w oparciu o wykonaną Ekspertyzę stanu ochrony p.poż.

Aktualizacja dokumentacji projektowej obejmująca dostosowanie Oddziałów Żłobka Miejskiego do wymogów z zakresu ochrony p. poż. oraz bhp winna zostać opracowana w zakresie m. in:
• architektury,
• rozwiązań konstrukcyjno – budowlanych,
• instalacji i urządzeń wewnętrznych wszystkich branż, niezbędnych dla funkcjonowania obiektów w zakresie opracowania,
• pokrycia dachowego,
• zabezpieczenia konstrukcji dachu, stropów,
• robót wykończeniowych,
• awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego,
• instalacji hydrantowej p.poż,
• zabezpieczeń klatek schodowych, kondygnacji, pomieszczeń (odpowiednie wydzielenie stref pożarowych) oraz zapewnienie dróg ewakuacyjnych,
• urządzeń przeciwpożarowych i systemów oddymiania,
• technologii i wyposażenia wnętrz,
• wymiany posadzki, podłóg, w tym zastosowanie wykładzin trudno zapalnych, niedymiących,
• wymiany/montażu stolarki okiennej i drzwiowej z uwzględnieniem obowiązujących przepisów p. poż, bhp,
• przebudowy klatek schodowych zgodnie z obowiązującymi przepisami p.poż,
• zabezpieczenia ogniochronnego materiałów łatwopalnych,
• zabezpieczenia wybranych elementów środkami ogniochronnymi do stopnia trudno zapalnego,
• wykonania klap oddymiających
• zamontowania kurtyn przeciwpożarowych,
• sieci i przyłączy infrastruktury technicznej niezbędnych do funkcjonowania obiektów w zakresie opracowania,
• zagospodarowania terenu z uwzględnieniem:
1. ciągów komunikacji pieszej,
2. dojazdu do obiektu z uwzględnieniem drogi pożarowej,
3. niezbędnej wycinki drzew i krzewów (maksymalne zachowanie istniejącego drzewostanu).

Ww. dokumentacja winna spełniać wymagania Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu.
W przypadku spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego w budynkach Oddziałów Żłobka Miejskiego w sposób inny niż określony w przepisach, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 j.t.), a wynikający z wykonanego opracowania należy uzyskać zgodę, w formie postanowienia od Ślaskiego Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej.

4. Wykonania analizy różnicowej dla aktualnie wykonywanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych (w zakresie elementów zamiennych) składającej się m. in. z :
a) zestawienia robót budowlanych związanych z dostosowaniem obiektów Oddziału Żłobka Miejskiego do przepisów p.poż. ingerujących w realizowany/wykonany zakres prac termomodernizacyjnych w budynkach,
b) zakresu i kosztów robót zamiennych.

Analiza winna wskazać:
- punkty wspólne (zakres i stopień ingerencji) dla robót budowlanych z zakresu termomodernizacji w obiektach, a robót budowlanych planowanych w ramach dostosowania Oddziałów Żłobka Miejskiego do wymogów p.poż.
- wpływ planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów p. poż. na zmianę wskaźników mierzalnych projektu pn.: „Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w mieście Katowice etap III”

5. Zakres zamówienia objętego prawem opcji obejmuje:

1. Wykonania aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla etapu III termomodernizacji z uwzględnieniem mierzalnych wskaźników projektu.

Etap III - termomodernizacja budynków użyteczności publicznej obejmuje następujące obiekty:
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-309 Katowice, ul. Grzegorzka 2
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-164 Katowice, ul. Ordona 3a
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-875 Katowice, ul. Tysiąclecia 45
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-149 Katowice, ul. Bytomska 8a
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-037 Katowice, ul. Ligonia 43
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-058 Katowice, ul. Szeptyckiego 1
• Oddział Żłobka Miejskiego, 40-474 Katowice, ul. Wojciecha 23a

2. Czynnego udziału w konsultacjach społecznych wraz z przygotowaniem materiałów, w tym udzielanie odpowiedzi na zapytania mieszkańców (w przypadku, gdy zachodzi taka w konieczność).

3. Pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej (w przypadku gdy Zamawiający pisemnie zobowiąże projektanta do sprawowania nadzoru autorskiego).

Szczegółowy zakres prac określają:
- Specyfikacja Techniczna (załącznik do SWZ)
- Projekt umowy (załącznik do SWZ)
- Formularz cenowy (załącznik do SWZ)
- Plan sytuacyjny (załącznik do SWZ)

4.2.5.) Wartość części: 59750 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71251000-2 - Usługi architektoniczne i dotyczące pomiarów budynków

71317100-4 - Usługi doradcze w zakresie kontroli i ochrony przeciwpożarowej i przeciwwybuchowej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający w ramach przedmiotowego postępowania przewiduje prawo opcji w zakresie wykonania aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla etapu III termomodernizacji, czynnego udziału w konsultacjach społecznych, oraz pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej.
Zamawiający uprawniony będzie do skorzystania z prawa opcji w terminie do 36 miesięcy od daty zawarcia umowy.
W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawca wybrany w przedmiotowym postępowaniu zobowiązany będzie świadczyć usługi będące przedmiotem umowy z chwilą otrzymania przez Wykonawcę pisemnego zgłoszenia lub jednostronnego oświadczenia woli Zamawiającego.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia: - rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia: - osoba z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy będący osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej, a także wykonawcy ci występujący wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum), o ile spełniają warunki określone w ustawie oraz w niniejszej specyfikacji.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
- taki warunek nie wynika z odrębnych przepisów.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli:
a) wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usługi w zakresie opracowania co najmniej:
- dwóch dokumentacji projektowych obejmujących zabezpieczenia przeciwpożarowe związane z budową, przebudową w rozumieniu Ustawy Prawo Budowlane, lub adaptacją budynku - jeśli wykonawca składa ofertę na jedną lub dwie części zamówienia
- trzech dokumentacji projektowych obejmujących zabezpieczenia przeciwpożarowe związane z budową, przebudową w rozumieniu Ustawy Prawo Budowlane, lub adaptacją budynku - jeśli wykonawca składa ofertę na trzy lub cztery zamówienia
Uwaga 1 - W przypadku gdy wykonawca nabył doświadczenie przy realizacji zamówienia jako członek konsorcjum, to winien wykazać, że bezpośrednio wykonywał tę część zamówienia, która będzie odpowiadała zakresowi określonemu przez zamawiającego na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
Uwaga 2 - W przypadku gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, warunek winien spełnić co najmniej jeden z członków konsorcjum.
Uwaga 3 - W przypadku, gdy zakres usług będzie stanowił część usług o szerszym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest w Wykazie wykonanych usług wyodrębnić rodzajowo usługę, o której mowa wyżej.

b) dysponował zespołem osób posiadających niżej określone kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie oraz wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości tj.: posiadającymi uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie – Prawo Budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także odpowiadające im ważne uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a, oraz innych przepisów Ustawy - Prawo Budowlane oraz Ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej:
Dla części I, II, III, IV:
1) - min. jedną osobą jeśli wykonawca składa ofertę na jedną lub dwie części zamówienia
- min. dwoma osobami - jeśli wykonawca składa ofertę na trzy lub cztery części zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, która posiada min. 3 letnie doświadczenie zawodowe związane z uzyskanymi uprawnieniami

2) - min. jedną osobą jeśli wykonawca składa ofertę na jedną lub dwie części zamówienia
- min. dwoma osobami - jeśli wykonawca składa ofertę na trzy lub cztery części zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, bez ograniczeń, która posiada min. 3 letnie doświadczenie zawodowe związane z uzyskanymi uprawnieniami

3) - min. jedną osobą jeśli wykonawca składa ofertę na jedną lub dwie części zamówienia
- min. dwoma osobami - jeśli wykonawca składa ofertę na trzy lub cztery części zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń, która posiada min 3 letnie doświadczenie zawodowe związane z uzyskanymi uprawnieniami. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej – inżynieryjnej w zakresie instalacji elektrycznych

4) - min. jedną osobą jeśli wykonawca składa ofertę na jedną lub dwie części zamówienia - min. dwoma osobami - jeśli wykonawca składa ofertę na trzy lub cztery części zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, która posiada min 3 letnie doświadczenie zawodowe związane z uzyskanymi uprawnieniami. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno–inżynieryjnej w zakresie instalacji sanitarnych.

5) - min. jedną osobą posiadającą tytuł rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, która w okresie ostatnich 3 lat wykonała co najmniej 2 ekspertyzy lub opinie związane z uzyskanym tytułem

Uwaga 1 - Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobę (w przypadku posiadania przez nią kilku rodzajów wymaganych uprawnień budowlanych, oraz kwalifikacji i doświadczenia).
Uwaga 2 - Wymóg posiadania 3 letniego doświadczenia dla osób, które będą wykonywać zamówienie weryfikowany będzie na etapie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w stosunku do wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą.
W ofercie Wykonawca oświadcza, że osoby, którymi dysponuje posiadają min. 3 letnie doświadczenie.
Poprzez 3 letnie doświadczenie Zamawiający rozumie okres faktycznie pełnionej funkcji w specjalności, w której posiada uprawnienia.
Na „wykazie osób” Wykonawca, którego oferta uzyskała największą ilość punktów, będzie zobowiązany podać okres w miesiącach wraz z informacją:
- w przypadku osób z uprawnieniami projektowymi bez ograniczeń: o nazwach projektów i terminach ich realizacji
- w przypadku osoby posiadającej tytuł rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych: o nazwach ekspertyz p.poż. i terminach ich realizacji.

Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. Podmiotowe środki dowodowe w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania:
- oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu załączonym do oferty, że nie podlega wykluczeniu z postępowania w zakresie podstaw określonych w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp.
Zamawiający wymaga od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w rozdziale II pkt 10.1 SWZ dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
2. Podmiotowe środki dowodowe, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, wymagane od wykonawcy obejmują:
a) wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy- załącznik nr 5 do SWZ;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6 do SWZ.
Dodatkowo na wykazie osób należy podać doświadczenie, za które Wykonawca otrzymał punkty za dodatkowe doświadczenie osób oceniane w kryterium oceny ofert.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

4) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego
b) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
b. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
· W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
· Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie (załącznik nr 4), z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy
· Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie (załącznik nr 4), z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.

Wymagana forma:
Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

4) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym, w projektowanych postanowieniach umownych, stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.
5) Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-07 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://kisakatowice.ezamawiajacy.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-07 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-06

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zamówienie jest udzielane w imieniu i na rzecz Miasta Katowice (adres: ul. Młyńska 4, 40-098 Katowice) przez Katowickie Inwestycje S.A.
2. Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady - Zamawiający wymaga, aby okres gwarancji jakości za wykonanie usługi wynosił 60 miesięcy od daty odbioru wykonanego przedmiotu zamówienia. Ponadto Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi za wady był równy okresowi gwarancji jakości.
3. Termin wykonania zamówienia
a) Dla usług nie objętych prawem opcji:
- dla części I - w terminie 6 miesięcy od daty podpisania umowy
- dla części II - w terminie 6 miesięcy od daty podpisania umowy
- dla części III - w terminie 6 miesięcy od daty podpisania umowy
- dla części IV - w terminie 6 miesięcy od daty podpisania umowy
b) Dla usług objętych prawem opcji:
Termin realizacji zamówienia objętego prawem opcji obowiązuje z chwilą pisemnego zgłoszenia lub jednostronnego oświadczenia woli Zamawiającego - do 3 lat od daty zawarcia umowy, w tym termin wykonania aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla Projektu unijnego – do 2 miesięcy od daty powierzenia.
4. Wykonawca dołącza do oferty dokumenty określone w rozdziale II podrozdziale 9 SWZ.
5. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców wobec, których zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, opisane w rozdziale II podrozdziale 7 SWZ.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Ogrodzenie betonowe z montażem - Kroczyce
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania02-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Poszukuje wykonawcy ogrodzenia betonowego 2 metry wysokość 16 metrów długości może być z materiałem lub sam montaż Czekam na kontakt.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI