Dostosowanie lokalu do potrzeb osób z niepełnosprawnością fizyczną

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dostosowanie lokalu do potrzeb osób z niepełnosprawnością fizyczną
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoGdańsk
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-01-24
  • ZamawiającyWojewództwo Pomorskie
  • Data publikacji ogłoszenia2022-01-05
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00006100
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dostosowanie lokalu do potrzeb osób z niepełnosprawnością fizyczną

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Pomorskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191674836

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Okopowa 21/27

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-810

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 58 326 87 35

1.5.8.) Numer faksu: +48 58 326 85 57

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pomorskie.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.pomorskie.eu/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostosowanie lokalu do potrzeb osób z niepełnosprawnością fizyczną

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f6bd7dbb-6e08-11ec-ae77-fe331fedffdc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00006100

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003589/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Dostosowanie lokalu do potrzeb osób z niepełnosprawnością fizyczną.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

2. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu „Wypracowanie standardu i przeprowadzenie pilotażu w zakresie usług mieszkalnictwa wspomaganego dla osób z niepełnosprawnością fizyczną, z uwzględnieniem możliwości finansowania tego rozwiązania” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/pomorskie

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pomorskie

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane winny być za pośrednictwem Platformy zakupowej za pomocą formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
4. Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: zamowienia@pomorskie.eu
5. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej. Informacje, zawiadomienia, zmiany, odpowiedzi - Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie zakupowej. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej do konkretnego Wykonawcy, na adres mailowy wskazany
w ofercie Wykonawcy.
6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości przesłanych przez Zamawiającego, bezpośrednio na Platformie zakupowej oraz na poczcie elektronicznej – adresie wskazanym w ofercie, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
7. Zamawiający wskazuje niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na Platformie zakupowej, tj.:
4) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 256 kb/s;
5) przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”.
Ponadto Zamawiający informuję, że występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty lub wniosku do ilości 10 plików lub spakowanych folderów (pliki można spakować programem do archiwizacji np. 7-Zip) przy maksymalnej wielkości 150 MB.
8. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy zakupowej określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej Platformy pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący;
2) zapoznał i stosuje się do aktualnej Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod adresem: Instrukcja składania ofert.
9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny
z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty
w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
10. W zakresie kwestii nieuregulowanych niniejszą SWZ obowiązują przepisy ustawy Pzp oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020 poz. 2452).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Woj. Pom., z siedzibą ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk.Pozostałe nasze dane kontaktowe to: zamowienia@pomorskie.eu, tel.58 32 68 758;
2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) pod adresem e-mai: iod@pomorskie.eu lub pod nr
tel.58 32 68 518;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania i udzieleniu zamówienia,prowadzenia dokumentacji księgowo-podatkowej,archiwizacji danych, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:ustawa z 11.9.2019 r. – Prawo zamówień publicznych;ustawa z 27.8.2009 r. o finansach publicznych;ustawa z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;art. 6 pkt.1 lit. c RODO –przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
Odbiorca lub kategorie odbiorców:podmioty upoważnione na podstawie zawartych umów powierzenia oraz uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa,w szczególności osoby lub podmioty,którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania na podstawie art.18 oraz art.74–76 ustawy Pzp. Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO(szczególna kategoria danych).
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,w szczególności zgodnie z art.78 ust.1 i 4 uPzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zam., a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zam. publ. przekracza 4 lata – przez cały okres obowiązywania umowy.
Posiada Pani/Pan prawo:
1) żądania dostępu do danych; w przypadku gdy wykonanie tego obowiązku, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może,zgodnie z art. 75 ustawy Pzp, żądać od osoby,której dane dotyczą,wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zam.;
2) żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych; zgodnie z art. 76 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
3) usunięcia danych w przypadku, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów,w których zostały zebrane,lub w inny sposób przetwarzane;
4) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; zgodnie z art. 74 ust. 3 PZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenie postępowania o udzielenie zam.
Przysługuje Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa.
Pani/Pana dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji,w tym również profilowaniu.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP,związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zam.; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z PZP.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych,których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń,o których mowa w art. 14 ust.5 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DAZ-Z.272.4.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane - prace adaptacyjno-remontowe oraz dostawę i montaż wyposażenia, w celu dostosowania lokalu do potrzeb osób
z niepełnosprawnością fizyczną w: Barkowo 44/3, 77-300 Człuchów.
2. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu „Wypracowanie standardu
i przeprowadzenie pilotażu w zakresie usług mieszkalnictwa wspomaganego dla osób
z niepełnosprawnością fizyczną, z uwzględnieniem możliwości finansowania tego rozwiązania” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
3. Zakres prac budowlanych obejmuje m.in. roboty takie jak: przygotowanie terenu budowy, wykonanie robót dotyczących architektury (w tym pochylni, ścian nośnych i działowych, podłóg i posadzek, stolarki okiennej i parapetów, sufitów, drzwi wewnętrznych itp.), wykonanie robót dotyczących konstrukcji, robót dotyczących instalacji sanitarnej, wodno-kanalizacyjne, robót dotyczących instalacji elektrycznych i teletechnicznych, oświetlenia podstawowego wraz z obwodami gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, instalacji przyzywowej. Wykonawca zobowiązany jest do utylizacji odpadów.
4. Szczegółowy zakres prac związany z robotami budowlanymi oraz dostawą i montażem wyposażenia został określony w następujących dokumentach:
1) Dokumentacji projektowej - załącznik nr 8.1 do SWZ,
2) Przedmiarze robót - załącznik nr 8.2 do SWZ,
3) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowalnych – załącznik nr 8.3 do SWZ,
4) Raporcie z weryfikacji dokumentacji projektowej dostosowania lokali do potrzeb osób z niepełnosprawnością fizyczną w pięciu gminach województwa pomorskiego – załącznik nr 8.4 do SWZ,
5) Raporcie z badania wstępnego dostępności dla osób z niepełnosprawnością dotyczącym dostosowania sześciu lokali do potrzeb osób z niepełnosprawnością fizyczną w pięciu gminach województwa pomorskiego” - załącznik nr 8.5 do SWZ wraz z załącznikiem „Zestawienie obmiarów poszczególnych lokali”,
6) Informacji Meritum Projekt Sp. z o.o. w sprawie wymaganych procedur administracyjnych – załącznik nr 8.6 do SWZ.
5. Zakres nadzoru autorskiego sprawowanego w toku wykonywanych robót budowlanych oraz montażu wyposażenia określa § 3 wzoru umowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ
6. Po zakończeniu robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy i uzyskania pozwolenia na użytkowanie, jeżeli będzie wymagane.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Kryterium Waga % Oznaczenie
1. Cena brutto wykonania zamówienia 60 PK1
2. Doświadczenie zawodowe osób 20 PK2
3. Okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane i wyposażenie 20 PK3
Oferty będą oceniane przez komisję przetargową metodą punktową w skali 100-punktowej, przy czym 1 %= 1 pkt

Sposób obliczenia całkowitej liczby punktów:
P = PK1+ PK2 + PK3
P – całkowita liczba punktów dla rozpatrywanej oferty
PK1 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena brutto wykonania zamówienia”
PK2 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Doświadczenie zawodowe osób”
PK3 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Okres gwarancji i rękojmi”


Szczegółowe informacje dotyczące opisu kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert znajdują się w Rozdziale XX SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie zawodowe osób

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane i wyposażenie

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego.
2. Zamawiający wymaga spełnienia warunku udziału w postępowaniu, w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykonawcy:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wiedzę
i doświadczenie, co należycie udokumentuje tj. wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa (upłynął) termin składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej:
Dwie (2) roboty budowlane, w tym z wykonaniem instalacji elektrycznych i instalacji sanitarnych na kwotę minimum 150 000,00 zł brutto (każda z robót budowlanych).
Ocena wykazania spełnienia warunku określonego powyżej w ust. 2 pkt 1) nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. X ust. 2 pkt 1) lit. a) SWZ (wzór wykazu należycie wykonanych robót budowlanych stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony warunek udziału w postępowaniu winien spełniać w całości co najmniej jeden z wykonawców.
Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli spełnia go w całości ten podmiot.
UWAGA: W przypadku, gdy rozliczenie za zrealizowane (wykonane) przez Wykonawcę roboty budowlane nastąpiło w innej niż w PLN walucie, Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest do przeliczenia wartości wykonanych robót budowlanych przyjmując średni kurs złotego w stosunku do walut obcych określony w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego opublikowanych na dzień zamieszczenia Ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Warunków Zamówienia na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
2) Osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia, 2 osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1333 ze zm.), dalej nazywanej „ustawa Prawo budowlane”, niezbędnych do wykonania zamówienia tj. dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a) jedną osobą, która obejmie funkcję kierownika budowy branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane (lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa polskiego lub odpowiednie uprawnienia przysługujące na podstawie odrębnych przepisów prawa polskiego i wspólnotowego - w szczególności kwalifikacje zawodowe uznane na podstawie art. 12a ustawy Prawo budowlane lub prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu, o którym mowa w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ze zm.) w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia), która posiada doświadczenie zawodowe nabyte przy pełnieniu funkcji kierownika budowy branży konstrukcyjno-budowlanej lub inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej przy realizacji co najmniej 2 (dwóch) robót budowlanych.
b) instalatora instalacji elektrycznych posiadającego aktualne uprawnienia SEP G1 w zakresie instalacji, dozoru, eksploatacji i pomiarów.
Ocena wykazania spełnienia warunku określonego powyżej w ust. 2 pkt 2) nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. X ust. 2 pkt 1 lit. b) SWZ (wzór wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego stanowi załącznik nr 6 do SWZ).
Zamawiający dopuszcza by jedna (ta sama) osoba łączyła w sobie kompetencje wymagane w pkt 2) lit. a) i b).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia. Tym samym, zamawiający dokona weryfikacji wyłącznie na podstawie oświadczenia wstępnego, o którym mowa w Rozdziale IX. ust. 1 pkt 1 SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, tym samym:
1) Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz robót budowlanych (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ) - na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w rozdz. VIII ust. 2 pkt 1) SWZ) – wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
− referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane,
− a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Wskazany 5-letni okres, o którym mowa powyżej należy liczyć wstecz od dnia, w którym upływa (upłynął) termin składania ofert w niniejszym postępowaniu.
UWAGA:
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit a), dotyczy tylko tych robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) wykaz osób (według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w rozdz. VIII ust. 2 pkt 2) SWZ).
2) Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że uprzednio złożone podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, zamawiający może w każdym czasie wezwać wykonawcę lub wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
3) Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu wstępnym dane umożliwiające dostęp do tych środków.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie żąda złożenia przez wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia zamawiający zbada, czy nie zachodzą podstawy wykluczenia wobec każdego z tych wykonawców.
Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym w rozdziale VII. ust. 2 SWZ oraz spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale VIII. ust. 2 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale X. SWZ.
Oświadczenie składają odrębnie:
-każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego należy załączyć do oferty.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiana istotnych postanowień umowy może nastąpić za zgodą obydwu stron wyrażoną na piśmie,w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany.
Zmawiający działając w oparciu o art.455ust.1pkt 2-4 i ust.2 ustawy Pzp przewiduje zgodnie z art. 455ust.1pkt1 zmiany umowy w następującym zakresie:
1)konieczność przesunięcia terminu realizacji umowy lub innych terminów umownych,jeżeli ich przesunięcie jest wynikiem okoliczności leżących po stronie Zam.,w szczególności stanowi następstwo:a)nieterminowego przekazania terenu budowy,b)braku przygotowania lub braku możliwości przekazania miejsca realizacji umowy z uwagi na istotne czynniki uniemożliwiające podjęcie robót bud.,w zakresie,w jakim w/w okoliczności mają lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminów umownych
2)konieczność przesunięcia terminu realizacji umowy lub innych terminów umownych, jeżeli ich przesunięcie jest wynikiem wykonania robót zamiennych lub innych prac niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy tech., w tym udzielenia zamówień dodatkowych,które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy tudzież wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi inwestycjami czy robotami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji
3)konieczność przesunięcia terminu realizacji umowy lub innych terminów umownych będącego wynikiem powstania szkód, nieszczęśliwych wypadków dot. pracowników i osób trzecich,a powstałych w związku z wszelkimi prowadzonymi pracami i robotami będącymi przedmiotem umowy
4)konieczności przesunięcia terminu realizacji umowy lub innych terminów umownych, która jest wynikiem wystąpienia siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania wszelkich prac i robót będących przedmiotem umowy(np. klęski żywiołowej,wystąpienia pandemii-w tym obostrzenia z nią związane,jak również znaczny wzrost zachorowalności,czy brak lub wydłużenie terminu dostaw)
5)konieczność przesunięcia terminów umownych,jeśli owa konieczność powstała na skutek okoliczności,których przy dołożeniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy
6)konieczność wprowadzenia robót zamiennych w rozumieniu i na zasadach określonych w §17
7)odstąpienie przez Zam. od wykonania części robót zbędnych do wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą tech.w ramach tzw.robót zaniechanych,o których mowa w art.§17 umowy,co skutkować może obniżeniem wynagrodzenia należnego Wykonawcy z zastrzeżeniem postanowień §14 ust. 9 umowy
8)zmiany lub rezygnacji z podwykonawców,na zasoby których Wykonawca powołał się na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 – Pzp w celu spełnienia warunków udziału w postęp.,z zastrzeżeniem,że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca,na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zam.,zmiany zakresu robót powierzonych w/w podwykonawcom
9)zmiany umowy o dofinansowanie lub zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,w tym m.in. zamiany stawek podatkowych, zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej
10)przedłużenia okresu gwarancji,w sytuacji jej przedłużenia przez producenta lub Wykonawcę
11)zmiany cen w sytuacji,kiedy zmiana ta będzie korzystna dla Zam. tzn.na cenę niższą (upusty, rabaty przy zachowaniu dotychczasowego zakresu świadczenia)–na pisemny wniosek jednej ze Stron
12)zaistnienia możliwości wprowadzenia lepszych rozwiązań technologicznych lub lepszych materiałów pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez Zam. i inspektora nadzoru inwestorskiego jeśli nowe rozwiązania są korzystne dla Zam.;wykonanie dostaw zamiennych nie może wpływać na zwiększenie wysokości cen jedn.,ani na zwiększenie wysokości wynagrodzenia ryczałtowego,o którym mowa w § 7 ust.2 umowy,przy czym może ono ulec zmniejszeniu
C.D w Sekcji IX

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-24 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/pomorskie

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-24 09:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-22

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Ciąg dalszy z Sekcji VII pkt 7.4
13)zmiany wymagań technicznych lub parametrów charakterystycznych dla danego elementu składowego wyposażenia z zastrzeżeniem, że zmieniony element będzie posiadał co najmniej takie lub lepsze parametry techniczne jak element zastępowany, z tym zastrzeżeniem, że nie może wpływać na zwiększenie wysokości cen jednostkowych, ani na zwiększenie wysokości wynagrodzenia ryczałtowego, o którym mowa w § 7 ust.2 umowy, przy czym może ono ulec zmniejszeniu;
14)wystąpienia okoliczności których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
15)Konieczności zmian będących następstwem działania organów nadzorczo-kontrolnych.

Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia:
1)Na podstawie 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy osób wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy, o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 §1 Kodeksu Pracy, który brzmi: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”. Za roboty budowlane wykonywane pod nadzorem kierownika budowy rozumie się wszelkie roboty ogólnobudowlane, o których mowa w przedmiocie zamówienia tj. dotyczące architektury (w tym pochylni, ścian nośnych i działowych, podłóg i posadzek, stolarki okiennej i parapetów, sufitów, drzwi wewnętrznych itp.) oraz wykonania robót dotyczących konstrukcji, wykonywane bezpośrednio przez pracowników pozostających pod nadzorem kierownika budowy.
2)Jeżeli czynności wskazane w pkt 1 spełniające przesłanki art. 22 § 1 Kodeksu Pracy Wykonawca będzie Wykonywał samodzielnie (jako właściciel/współwłaściciel) Zamawiający uzna to za spełnienie warunku zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia.
3)Wykonawca w umowie oświadczy, iż osoba lub osoby, wykonujące wszelkie roboty ogólnobudowlane zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia wykonywane bezpośrednio przez pracowników pozostających pod nadzorem kierownika budowy w trakcie realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 25 pkt 1 są lub będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy Kodeks Pracy.
4)Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osoby/osób, którym zostanie powierzona realizacja Przedmiotu umowy, o których mowa w pkt 1.
5)Zamawiający informuje, iż w razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności na podstawie umowy o pracę, uprawniony jest do powiadomienia właściwego inspektoratu pracy i zwrócenia się o przeprowadzenie przez niego kontroli.
6)Zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 1 powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji danej czynności.
7)Uprawnienia Zamawiającego w zakresie sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych w ust. pkt 1, zostały uregulowane w projekcie umowy, stanowiącym zał. nr 1 do SWZ.
Zamawiający przewiduje również możliwość złożenia oferty po odbyciu przez wykonawców wizji lokalnej, która przeprowadzona zostanie w: Barkowo 44/3, 77-300 Człuchów w dniu 17 Styczeń 2022 r. godz. 10:30 Udział Wykonawców w wizji lokalnej nie jest obowiązkowy.
Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie okoliczności wskazanych w art. 108 ust.1 ustawy Pzp.
Dokumenty składne wraz z ofertą zostały wskazane w rozdziale IX SWZ.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukamy ekipy do budowy domów jednorodzinnych - Gdańsk
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukamy ekipy do budowy domów jednorodzinnych Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Gdańsk: Dostawa sprzętu komputerowego
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Budowa budynku zaplecza rekreacyjnego w Kiełpinie
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja budowy oświetlenia przy ul. Jeżynowej.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI