IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
Zamawiający będzie żądał od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 50.000,00 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy).
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
| |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2) KryteriaKryteria | Znaczenie |
cena | 60 |
Skrócenie terminu wykonania zamówienia | 25 |
Termin gwarancji jakości i rękojmi | 13 |
Termin płatności rachunku/faktury VAT | 2 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
| |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWYPrzewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający dopuszcza zmiany zapisów umowy w przypadku:
1. Zmiany osób odpowiedzialnych za realizację przedmiotu zamówienia wykazanych w załączniku nr 10 do umowy, pod warunkiem, że osoby te będą spełniały warunek udziału w postępowaniu określone w siwz w zakresie kwalifikacji zawodowych,
2. Wykonania robót zamiennych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością usprawnienia procesu budowlanego, po wcześniejszym uzgodnieniu tych zmian z Zamawiającym lub nie odstępują one w sposób istotny od rozwiązań zawartych w załączniku nr 1 do umowy – bez konieczności zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy,
3. Zaistnienia okoliczności prawnych, ekonomicznych lub technicznych, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkujących brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
4. Powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony.
5. Zmiany terminu zakończenia zamówienia związanego z :
5.1 wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycji w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
5.2 zwłoką w przekazaniu przez Zamawiającego terenu budowy lub pomieszczeń dłuższej niż 7 dni roboczych licząc od daty podpisania umowy lub siły wyższej,
5.3 gdy zajdzie konieczność wykonania zamówień, o których mowa w par.6 umowy,
5.4 w przypadku zmiany sposobu wykonywania umowy spowodowanej koniecznością zmiany projektu lub innymi okolicznościami niezależnymi do Zamawiającego i Wykonawcy.
6. Zmiany podwykonawcy lub zmiany zakresu rzeczowego części prac powierzonych podwykonawcom.
7. Rezygnacji z przyczyn technicznych z wykonania części robót lub których wykonanie nie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, jeżeli jej uzasadnieniem są:
7.1) obniżenie kosztów wykonania robót,
7.2) obniżenie kosztów eksploatacji obiektu,
7.3) skrócenie terminu wykonania zamówienia.
W przypadku zaniechania wykonania robót, wynagrodzenie ryczałtowe określone w par.4 ust.1 umowy zostanie pomniejszone o wartość danego przedmiotu odbioru w skład, którego wchodzą roboty zaniechane. Postawą sporządzenia kosztorysu będą ceny jednostkowe określone w kosztorysie ofertowym wykonawcy. W przypadku braku cen jednostkowych, o których mowa cen nie wyższych niż średnich cen publikowanych w InterCenBud za kwartał poprzedzający sporządzenie kosztorysu.
8. Zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego, jeżeli wynika to ze zmiany:
8.1 kolejności wykonania robót,
8.2 podziału robót na elementy rozliczeniowe i wynagrodzenia,
8.3 terminu wykonania zamówienia.
9. Konieczność dostosowania postanowień niniejszej umowy do warunków określonych w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Zarządem Województwa Mazowieckiego oraz w przypadku przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które będą przeznaczone na sfinansowanie zamówienia.
10. Podpisania aneksu do umowy o dofinansowanie przedmiotu umowy, zmieniającego zasady i terminy realizacji.
11. Zmian postanowień umowy, które są nieistotne w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy tj. zmian, o których wiedza na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie miałaby wpływu na krąg podmiotów ubiegających się o udzielenia zamówienia czy też na wynik postępowania przetargowego.
12. Zmiany załączników do niniejszej umowy, w szczególności nr 3,4,5,7,10.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnymIV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 15/05/2017, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:I. Oferta wspólna – dotyczy np. oferty składanej przez konsorcjum lub spółkę cywilną tj. wykonawcę
określonego w art. 23 ust. 1 Pzp. 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia poprzez złożenie oferty wspólnej (łącznej). Jeżeli oferta jest ofertą wspólną musi z niej wynikać: - jakie podmioty
składają ofertę - pełna nazwa i adres siedziby - cel wspólnych działań jako złożenie oferty łącznej oraz wspólne
zrealizowanie przedmiotu zamówienia. 2. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający
ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w niniejszym rozdziale. 3. Oferta musi być
podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie.
Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie
przedmiotowego zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa musi dokładnie określać zakres umocowania.
Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą, w
braku odmiennego zastrzeżenia w pełnomocnictwie, wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem) ze skutkiem dla
mocodawców. 4. Wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę”,
w miejscu „np. nazwa i adres wykonawcy” zaleca się, aby wpisać dane dotyczące podmiotu składającego ofertę
wspólną, a nie pełnomocnika. 5. Umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie wybrany
wykonawca będzie musiał dostarczyć przed podpisaniem umowy o zamówienie publiczne (w przypadku wygrania
postępowania) pod rygorem, iż odmawia on podpisania umowy z Zamawiającym. 6. Zakazuje się zmian
uczestników podmiotu składającego ofertę wspólną, za wyjątkiem przypadków przewidzianych w ustawie Pzp. 7.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych
w pkt. IV ppkt 1 SIWZ winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy
wspólnie. 8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia po stronie każdego z
podmiotów składających ofertę wspólną musi być brak podstaw do wykluczenia. 9. Podmiot składający ofertę
wspólną jest zobowiązany do złożenia oświadczeń i dokumentów zgodnie z postanowieniami rozdziału VIII E
niniejszej SIWZ. 10. Jeżeli podmiot występujący wspólnie - spółka cywilna - na podstawie odrębnych przepisów
dla celów podatkowych lub związanych z ubezpieczeniami jest traktowany jako jeden podmiot (jedna jednostka
organizacyjna) - odpowiednie dokumenty powinien złożyć niezależnie ten podmiot. 11. Dokumenty wspólne
takie jak np.: oferta cenowa składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających
ofertę wspólną. 12. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kopie
dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy są poświadczone za zgodność z oryginałem przez
wykonawcę, którego dokumenty dotyczą. II.Poleganie na zdolnościach innych podmiotów 1. Zgodnie z art. 22a
ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub
sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. Zamawiający oceni, czy
udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa
lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz
bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt
13–22 oraz art. 24 ust. 1,4,8 uPzp. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te
zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który
polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który
zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek
nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Jeżeli zdolności
techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na zdolnościach którego polega
Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą
wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez
Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego
wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację
finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 1. 7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych
podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w
jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenie i dokumenty o
których mowa w pkt VIII D SIWZ. 8. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach
lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, zobowiązany jest do przedstawienia
w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w SIWZ pkt VIII B2. 9. W celu oceny, czy
wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a
ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie
zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty
dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 9.1 zakres
dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 9.2 sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez
wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 9.3 zakres i okres udziału innego podmiotu przy
wykonywaniu zamówienia, 9.4 czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.