Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dostawa i montaż hali pneumatyczej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach zadania: Budowa infrastruktury sportowo-rekreacyjnej na terenie Gminy Andrespol
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ANDRESPOL
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057744
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rokicińska 126
1.5.2.) Miejscowość: Andrespol
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-020
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@andrespol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.andrespol.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż hali pneumatyczej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach zadania: Budowa infrastruktury sportowo-rekreacyjnej na terenie Gminy Andrespol
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-32060902-ca0b-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00143045
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00006014/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa i montaż hali o powłoce pneumatycznej na pełnowymiarowym boisku piłkarskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.bip.andrespol.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 3) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
a. miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl/
b. ePUAPu: https://epuap.gov.pl/wps/portal - adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP: /3178revwup/skrytka
c. oraz poczty elektronicznej e-mail: zamowienia@andrespol.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej zwanym „RODO”, informuję, że:
Administratorem danych osobowych jest Gmina Andrespol reprezentowana przez Wójta Gminy Andrespol z siedzibą w Andrespolu przy ul. Rokicińskiej 126, 95-020 Andrespol, tel. 042 213 24 40; e-mail: ug@andrespol.pl
Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Andrespolu jest Pani Karolina Student, e-mail: iod@andrespol.pl;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego .
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i 74 Pzp
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane oraz archiwizowane przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
* Wyjaśnienie: Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
** Wyjaśnienie: W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia RODO , w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.11.10.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest:
1)Wykonanie robót budowlano - montażowych kompletnej hali pneumatyczej nad pełnowymiarowym boiskiem piłkarskim, zlokalizowanym przy ul. Błotnistej w Wiśniowej Górze.
2)Montaż i uruchomienie infrastruktury towarzyszącej i urządzeń kompletnej hali pneumatycznej.
3)Uzyskanie pozytywnego stanowiska Państwowej Straży Pożarnej w zakresie użytkowania obiektu.
2.Zakres przedmiotu zamówienia w szczególności obejmuje:
1)Wykonanie robót budowlano - montażowych kompletnej hali pneumatyczej o wymiarach (dł, szer, wys.) 116,00x75,00m pełnowymiarowego boiska sportowego, składającej się w szczególności z:
a.Systemu powłok - powłoka zadaszenia wykonana z podwójnej membrany, pomiędzy które wtłaczane będzie powietrze w sposób ciągły. W momencie ogrzewania hali, w przestrzeń pomiędzy powłokami wtłaczane będzie ciepłe powietrze co zapewni odpowiednią izolację termiczną. Z tego powodu ciśnienie pomiędzy powłokami musi zapewniać ich trwałą separację.
Włóknina nośna poliestrowa pokryta obustronnie elastycznym PCV, przepuszczająca światło, posiadająca stabilizatory UV, zabezpieczona przed grzybieniem. Powłoka musi posiadać atest trudnopalności dla klasy min. B-s1, d0 według Polskiej Normy PN-EN 13501.
Szczegółowe wymagania techniczne dla powłok określone zostały w dokumentacji projektowej stanowiącej Załączniku nr 12 do SWZ.
System powłok o przedziałach parametrowych wskazanych w projekcie wykonawczym ma istotny wpływ na wytrzymałość konstrukcji hali i jej statykę. Zmiana określonych wartości może spowodować zmianę stabilności konstrukcji hali, obniżoną wytrzymałość powłok. Jakakolwiek zmiana wartości przedziałowych wymaga zgody Zamawiającego.
Powłoka musi być dodatkowo wyposażona w:
- rękaw do drzwi ewakuacyjnych – min 4 sztuki,
- rękaw do drzwi głównych – 1 sztuka,
- rękaw do drzwi serwisowych – 1 sztuka,
- rękawy (rury) o systemu grzewczo nadmuchowego i awaryjnego – 1 komplet.
b.Drzwi głównych, awaryjnych oraz bramy serwisowej
- Drzwi główne - wejście/wyjście - podwójne, lub dwie pary - drzwi obrotowe – 1 sztuka
Blok drzwi głównych z dwiema parami drzwi, obrotowe o wymiarach 1,80 x 1,80 x 2,0 m z trzema lub czterema skrzydłami, elementy nośne konstrukcji pokryte farba antykorozyjną, szyba wykonana ze sztucznego, bezpiecznego szkła. Drzwi wykonane z blachy stalowej.
- Drzwi awaryjne – min. 4 sztuki.
Drzwi ewakuacyjne – min. 0,9 x 2,0 m jednoskrzydłowe, elementy nośne konstrukcji pokryte farbą antykorozyjną. Drzwi wykonane z blachy stalowej. Drzwi wyposażone w klamki przeciwpaniczne.
- Brama serwisowa – min. 2,4 x 3,0 m dwuskrzydłowa, elementy nośne konstrukcji pokryte farbą antykorozyjną, kolor zielony. Drzwi wykonane z blachy stalowej. Drzwi wyposażone w klamki i zamknięcie na klucz.
c.System mocowania – składający się z kompletu rękawów mocujących powłokę szczelnie i stabilnie po obwodzie hali oraz kompletu rur mocujących na pełnym obwodzie (bez przerw np. na drzwi). System fartuchów na stałe zgrzanych z powłoką pozwalających uszczelnić powłokę hali przy gruncie.
d.Instalacji elektrycznych
- oświetlenia wewnętrznego hali
- oświetlenia ewakuacyjnego i awaryjnego
- ochrony przeciwporażeniowej.
Szczegółowy opis oraz technologia robót określony został w dokumentacji projektowej stanowiącej Załączniku nr 12 do SWZ.
e.Systemu grzewczo - nadmuchowego z zasilaniem awaryjnym
System składający się z:
- pieca nadmuchowego głównego z jednostką awaryjną do awaryjnego podtrzymania ciśnienia
- pieca nadmuchowego wspomagającego w czasie bardzo niskich temperatur. Urządzenia zasilane olejem opałowym ze zbiornika o pojemności 5 000l.
Urządzenia wolnostojące niewymagające instalowania w pomieszczeniach.
System grzewczo-nadmuchowy musi zapewnić wytworzenie oraz utrzymanie ciśnienia i temperatury wewnątrz hali pneumatycznej. Wymagane ciśnienie w hali na poziomie ok. 150-280 Pa. Autonomia nadmuchu awaryjnego min. 24 h.
Parametry techniczne systemu grzewczo-nadmuchowego (nagrzewnica główna) oraz parametry techniczne nagrzewnicy wspomagającej określone zostały w dokumentacji projektowej stanowiącej Załączniku nr 12 do SWZ.
f.Zbiornika na olej opałowy
Zbiornik systemowy, dwupłaszczowy o pojemności 5000 l. W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga aby Wykonawca we własnym zakresie przed pierwszym uruchomieniem pieca nadmuchowego napełnił zbiornik olejem opałowym do pełna.
g.Konstrukcja powłoki balonu powinna być wyposażona w elementy umożliwiające montaż do jego kopuły piłkochytów pozwalających na podział istniejącego boiska na trzy mniejsze boiska.
h. Pod kątem wymagań przeciwpożarowych dla budynków tymczasowych rozwiązania powinny być zgodne z §288 i §289 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019r. poz. 1065 ze zm.).
2)Dostawę rękawa transportowego o długości min. 22 m, łączącego wejście główne z zespołem szatniowym.
3)Budowę systemu kotwienia hali (kotwy wraz z systemem zabezpieczającym). Szczegółowy opis oraz parametry techniczne opisane zostały w dokumentacji projektowej stanowiącej Załączniku nr 12 do SWZ.
4)Wykonanie utwardzeń z betonu wylewanego dla montażu drzwi ewakuacyjnych, obrotowych, bramy hali pneumatycznej, pieców i zbiornika na olej opałowy.
5)Montaż czterech systemowych budynków gospodarczych, o konstrukcji stalowej, o powierzchni poniżej 35m2 każdy, służących do magazynowania zdemontowanej powłoki pneumatycznej.
6)Dostawę wózków służących do przewożenia zdemontowanej powłoki pneumatycznej w ilości zapewniającej przewiezienie powłoki, o co najmniej dwóch kołach skrętnych, każdy.
7)Dostawę i montaż piłkochwytów o minimalnej wysokości 6m, pozwalających na podział boiska na 3 mniejsze.
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres robót oraz technologia robót i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych zostały określone w załącznikach nr 12 do nr 14 włącznie:
1)Załącznik nr 12 – Dokumentacja projektowa
2)Załącznik nr 13 – Specyfikacja techniczna
3)Załącznik nr 14 - Przedmiar robót
4.Przedmiotowe prace będą wykonywane przy czynnym obiekcie – boisku treningowym. Wykonawca powinien zaplanować i wykonywać prace tak aby nie zakłócać bieżącego użytkowania obiektu i do minimum ograniczyć wyłączenie obiektu z użytkowania.
5.Istniejące pełnowymiarowe boisko sportowe jest ogrodzone i wzdłuż niego wykonana jest opaska z kostki betonowej oraz linia energetyczna niskiego napięcia. W przypadku uszkodzenia istniejącej infrastruktury Wykonawca zobowiązany będzie do naprawy szkód na własny koszt. Z uwagi na zakres prowadzonych prac ziemnych oraz przewidzianych kolizji istnieje ryzyko możliwości uszkodzenia istniejącej infrastruktury. Wykonawca po zakończeniu prac zobowiązany będzie wykonać oraz przedstawić protokoły z pomiarów zastanej infrastruktury elektrycznej boiska w obrębie wykonywanych prac.
6.Wykonawca po zakończeniu prac zobowiązany będzie do wykonania pomiarów mocy biernej, na podstawie których w jego zakresie jest dobranie odpowiednich urządzeń kompensacyjnych. Baterię kondensatorów i (lub) dławików należy zabudować w obudowie wolnostojącej IP-45, w wykonaniu do pracy na zewnątrz.
7.Wszystkie rozdzielnice elektryczne należy wyposażyć w systemowe wkładki zamków uniemożliwiające dostęp osób niepowołanych. Rodzaj zamków należy uzgodnić z Zamawiającym.
8.Nie dopuszcza się wjazdu pojazdów mechanicznych na nawierzchnię pełnowymiarowego boiska ze sztucznej trawy.
9.Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania, uzyskania i przekazania Zamawiającemu kompletu dokumentacji pozwalającej na ocenę prawidłowego wykonania i odbioru przedmiotu zamówienia, a w szczególności: zaświadczenia i stanowiska właściwych instytucji i organów, niezbędne świadectwa i atesty dotyczące materiałów, wyniki badań, protokoły testów funkcjonalnych, w tym protokoły rozruchu urządzeń i instalacji objętych instrukcjami rozruchu, instrukcje stanowiskowej obsługi i dokumentację techniczno – rozruchową zainstalowanych urządzeń, dokumentację powykonawczą, dokument dla przedmiotowej hali pneumatycznej wydany przez Instytut Techniki Budowlanej lub inny akredytowany instytut budownictwa lub pożarnictwa potwierdzający bezpieczeństwo przeciwpożarowe i ewakuacji osób pomimo braku konstrukcji do awaryjnego podwieszenia powłoki pneumatycznej, dokument z badania min. 10% zainstalowanych kotew potwierdzających wymaganą dla instalowanej hali siłę kotwiącą (lecz nie mniej niż 49 kN).
10.Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do przeprowadzenia pierwszego rozruchu technologicznego hali pneumatycznej w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.
11. Wykonawca w ramach udzielonej gwarancji oraz przez cały jej okres zobowiązany będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego do zainstalowania (przed rozpoczęciem sezonu zimowego) i zdemontowania (po sezonie zimowym) hali pneumatycznej.
Zamawiający każdorazowo poinformuje Wykonawcę o konieczności zainstalowania/zdemontowania hali, a Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia montażu/demontażu hali najpóźniej w ciągu 10 dni roboczych licząc od zgłoszenia przez Zamawiającego konieczności wykonania w/w czynności. Powiadomienie każdej ze stron odbywać się będzie na piśmie lub drogą elektroniczną.
12.Wykonawca w ramach udzielonej gwarancji zobowiązany będzie do bezpłatnego przeprowadzania, co najmniej raz w roku przeglądu technicznego przedmiotu zamówienia i ponoszenia wszelkich kosztów związanych z usuwaniem stwierdzonych wówczas wad i usterek.
13.Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do przeprowadzenia szkolenia wyznaczonych pracowników Zamawiającego w zakresie użytkowania hali pneumatycznej.
14.Przedmiary robót załączone do SWZ są wtórne do dokumentacji projektowej, zawierają zestawienie przewidywanych robót w celu zobrazowania skali budowy i ułatwienia Wykonawcom oszacowania kosztów realizacji inwestycji. Przedmiar pełni funkcję pomocniczą. (...)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Dziale V SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212225-9 - Roboty budowlane związane z halami sportowymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45212221-1 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych
45217000-1 - Roboty budowlane w zakresie obiektów nadmuchiwanych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa tego warunku.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) warunek dotyczący niezbędnego doświadczenia:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował (zakończył), co najmniej dwie roboty polegające na budowie/montażu hali pneumatycznej – o minimalnej powierzchni 7 tys. m2 każda, przytwierdzanych do podłoża systemem stalowych kotew.
Uwagi:
- W przypadku gdy Wykonawca wykonywał w ramach kontraktu/umowy większy zakres robót budowlanych, niż wymagane dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien wyodrębnić i podać wartość robót, o których mowa w opisie warunku.
- Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz winien zawierać roboty, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
- Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli bezpośrednio nie uczestniczył w wykonaniu robót, które wykazuje jako własne doświadczenie. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w tym zakresie oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków.
- Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
b) warunek dotyczący zdolności zawodowej
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej jedną osobą na stanowisku kierownika budowy, posiadającą:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
- co najmniej 24 miesięczne doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi,
- doświadczenie na stanowisku kierownika budowy przy budowie/montażu co najmniej dwóch hal pneumatycznych o powierzchni min. 7 tyś. m2.
Uwagi:
Przez uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2020 r. poz. 220). W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 1117 ze zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli:
• nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz
• posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) Zamawiający od wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona najwyżej będzie żądał poniższych podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, na wezwanie Zamawiającego:
a. Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 Pzp – zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ.
Powyższe oświadczenie składa Wykonawca, (wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, podmioty udostępniające zasoby - jeżeli dotyczy).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda poniższych podmiotowych środków dowodowych:
a. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ;
b. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych:
1) Ekspertyzy technicznej wydanej przez akredytowany Instytut Budownictwa lub Pożarnictwa potwierdzającej bezpieczeństwo ewakuacji osób z hali pneumatycznej w oferowanej technologii. Ekspertyza musi potwierdzać bezpieczną ewakuację osób, pomimo braku konstrukcji awaryjnego podwieszenia powłoki pneumatycznej.
2) Karty technicznej lub deklaracji materiałów użytych do produkcji powłok (zewnętrznej i wewnętrznej) potwierdzającej wszystkie wymagane parametry techniczne powłok. Dokumenty potwierdzone przez producenta materiału użytego do produkcji powłok, wydana na zadanie objęte przedmiotowym postępowaniem oraz potwierdzająca min. 5 lat gwarancji na materiał do produkcji powłok.
3) Atestów lub certyfikatów wydanych przez akredytowane laboratorium badawcze potwierdzających trudnozapalność dla klasy min. B-s1, d0 według Polskiej Normy PN-EN 13501, dla każdej z powłok i elementów je łączących użytych do produkcji hali.
4) Karty technicznej systemu grzewczo nadmuchowego wystawionej przez producenta potwierdzającej spełnienie wyspecyfikowanych wymagań technicznych.
5) Autoryzacji producenta systemu grzewczo – nadmuchowego uprawniającej Wykonawcę do montażu i uruchomienia systemu, wystawionej na Wykonawcę dla przedmiotowej inwestycji.
6) Certyfikatu CE da oferowanego systemu grzewczo – nadmuchowego.
7) Karty technicznej oprawy głównej oświetleniowej potwierdzonej przez producenta potwierdzającej spełnienie minimalnych wymagań technicznych.
8) Atestu PZH dla oprawy głównej.
9) Karty technicznej kotwy gruntowej potwierdzonej przez producenta kotwy potwierdzajacą wymaganą siłę kotwiącą.
2. Zamawiający wymaga również złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych jeżeli zaistnieją okoliczności, o których mowa w Dziale V SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
3. Jeżeli wykonawca nie złożył wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się, jeżeli pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 15 000 złotych.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 65 8781 0006 0000 0130 2000 0130.
5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z Działem XV ust. 1 pkt. 4 SWZ.
6. Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w Dziale X i Dziale XI SWZ oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Dziale XV ust. 1 pkt. 4 SWZ Wykonawcy składają oświadczenia i dokumenty określone w Dziale XVIII SWZ w sposób i trybie tam określonym.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy (zgodnie z Załącznikiem nr 9 do SWZ).
8. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek o którym mowa w Dziale XV ust. 1 pkt. 4 SWZ zostanie spełniony jeżeli spełni go co najmniej jeden z Wykonawców samodzielnie lub wszyscy wykonawcy wspólnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego dotyczącej niniejszego zamówienia, zakres i warunki zmian zawartej umowy oraz pozostałe kwestie związane umową zostały określone we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 10 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-17 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-17 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-15