Dobudowa sieci wodno-kanalizacyjnej na ul Grodzkiej, Leśnej i Żytniej w Przysusz

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dobudowa sieci wodno-kanalizacyjnej na ul Grodzkiej, Leśnej i Żytniej w Przysusze.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPrzysucha
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-08-26
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina i Miasto Przysucha
  • Data publikacji ogłoszenia2020-08-11
  • Numer ogłoszenia573242-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 573242-N-2020 z dnia 2020-08-11 r.

Gmina i Miasto Przysucha: Dobudowa sieci wodno-kanalizacyjnej na ul Grodzkiej, Leśnej i Żytniej w Przysusze.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina i Miasto Przysucha, krajowy numer identyfikacyjny 67022337900000, ul. Plac Kolberga  11 , 26-400  Przysucha, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 48 6752823, , e-mail inwestycje@gminaprzysucha.pl, pstefanczyk@gminaprzysucha.pl, faks 48 6752106.
Adres strony internetowej (URL): bip.gminaprzysucha.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
bip.gminaprzysucha.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip.gminaprzysucha.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Forma pisemna
Adres:
Gmina i Miasto Przysucha, 26-400 Przysucha, Plac Kolberga 11

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dobudowa sieci wodno-kanalizacyjnej na ul Grodzkiej, Leśnej i Żytniej w Przysusze.
Numer referencyjny: ZPI.271.52.2020.PS
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1. Nazwa zamówienia: Dobudowa sieci wodno-kanalizacyjnej na ul Grodzkiej, Leśnej i Żytniej w Przysusze. 3.2. Zamawiający podzielił zamówienie na części i dopuszcza składanie ofert częściowych. Każda z podanych poniżej części stanowi odrębną część zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części spośród wymienionych poniżej, na które Wykonawca może złożyć ofertę oraz liczby części zamówienia, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu Wykonawcy. Wykonawca może złożyć ofertę na wybraną/ wybrane części zamówienia. W zakres zamówienia wchodzą części:Część 1: Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Grodzkiej.Część 2: Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Leśnej.Część 3: Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. ŻytniejUwaga: Każda część zamówienia stanowić będzie oddzielny przedmiot umowy.3.3. Zakres przedmiotowy zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na dobudowie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz na dobudowie sieci wodociągowej do istniejących sieci w ulicach Grodzka, Żytnia oraz Leśna w Przysusze.3.4. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje dla poszczególnych części w szczególności :3.4.1. Część 1. Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Grodzkiej. Lokalizacja: na działkach oznaczonych w ewidencji gruntów 4248/12, 4248/17,4248/13,4248/16,1084,1127,1126, w Przysusze (obręb 0001 jednostka ewidencyjna: 142306_4 PRZYSUCHA). Zamówienie w szczególności obejmuje dobudowę sieci wodociągowej PE 100RC PN10 SDR17 DN 90. L= 120,70m, montaż zasuw liniowych odcinających DN 80, montaż hydrantu nadziemnego przeciwpożarowego DN 80mm z zasuwami odcinającymi DN 80 mm Hp- 1 szt. Dobudowa kanalizacji sanitarnej, odprowadzenie ścieków sanitarnych do istniejącej studzienki rewizyjnej o rzędnych 214,74/212,59 zlokalizowanej na działce nr ewid . 4248/13 w ul. Grodzkiej. Łączna długość kanalizacji: L = 64,40m z rur PVC-U klasy SN 8 SDR 34 Ø200/5,9 mm łączonych na kielichy metodą wciskową z uszczelkami gumowymi. Studnie rewizyjne z kregów betonowych o średnicy 1200 mm w ilości 4 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z charakterystyką stanu istniejącego, warunkami technicznymi wykonania i odbioru dla tej części zamówienia zawierają dokumenty: Projekt budowlany dobudowy sieci wodno – kanalizacyjnej na ul. Grodzkiej i Leśnej w Przysusze, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.3.4.2. Część 2. Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Leśnej. Lokalizacja: na działkach oznaczonych w ewidencji gruntów 1126,1635,1709,1716/1 w Przysusze (obręb 0001 jednostka ewidencyjna: 142306_4 PRZYSUCHA). Zamówienie w szczególności obejmuje budowę sieci wodociągowej PE 100 RC PN10 SDR17 DN Ø 160mm o łącznej długości około L= 134,70m , PE 100 RC PN10 SDR17 DN Ø 90mm o łącznej długości około L= 2,35m, przecisk w rurze ochronnej stalowej Ø 355mm o długości 6 m, montaż zasuw liniowych odcinających DN 150mm, montaż 2 szt. hydrantów nadziemnych przeciwpożarowych DN 80mm z zasuwami odcinającymi DN 80 mm, Dobudowa kanalizacji sanitarnej, odprowadzenie ścieków do istniejącej studzienki rewizyjnej o rzędnych 248,57/246,55 zlokalizowanej działka nr ewid . 1709 w ul. Leśnej. Łączna długość kanalizacji 146,90m. Studnie rewizyjne o średnicy 1200 mm z kręgów betonowych w ilości 4 szt. Nowy odcinek sieci kanalizacyjnej należy wykonać z rur PVC-U klasy SN 8 SDR 34 Ø200/5,9 mm łączonych na kielichy metodą wciskową z uszczelkami gumowymi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z charakterystyką stanu istniejącego, warunkami technicznymi wykonania i odbioru dla tej części zawierają dokumenty: Projekt budowlany dobudowy sieci wodno – kanalizacyjnej na ul. Grodzkiej i Leśnej w Przysusze. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.3.4.3. Część 3: Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Żytniej – Lokalizacja: działki o nr ewid. 1622 (obręb 0001 jednostka ewidencyjna: 142306_4 PRZYSUCHA). Przedmiot zamówienia w szczególności obejmuje: Przebudowę odcinka sieci kanalizacyjnej w ulicy Żytniej od studni SK0 do studni SK1 polegającej na zmianie średnicy rurociągu z Dn160 na Dn200 PCV oraz dobudowę nowej sieci kanalizacji sanitarnej od studni SK1 do studni SK6, rurociąg o długości łącznej DN 200 PCV, 154.7 m. Budowa sieci wodociągowej DN 90 PE od węzła W1 do węzła W10 o długości 137.2 m wraz z przyłączami w ilości 7 szt. liczonymi od sieci do granicy posesji z rur DN 63, o łącznej długości L = 12 m. : Długość sieci wodociągowej 160PE 137,20 m, długość sięgacza do podłączenia hydrantu D90PE 2,20 m, długość przyłączy wodociągowych 12,00 m, zasuwa D80 1 szt., zasuwa D50: 7 szt., hydrant p.poż. D80 nadziemny 2 kpl., Długość kolektorów: Grawitacja kanał: Ø200 PVC 154,8 mb. Studnie kanalizacyjne, żelbetowe Ø 1200, włazy typu ciężkiego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z charakterystyką stanu istniejącego, warunkami technicznymi wykonania i odbioru dla tej części zawierają dokumenty: Projekt na budowę sieci wodociągowo – kanalizacyjnej w Przysusze dz. nr ew. 1622, 1674. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.3.5. Zamówienie obejmuje również roboty towarzyszące oraz tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową, a konieczne do uwzględnienia ze względu na przepisy prawa budowlanego oraz do ich prawidłowego wykończenia. Roboty te obejmują w szczególności:3.5.1. Organizacja, zabezpieczenie i odpowiednie oznakowanie placów budów.3.5.2. Przygotowanie dokumentacji do odbioru końcowego.3.5.3. Likwidację poszczególnych placów budowy i uporządkowanie obiektów objętych placami budowy.3.6. Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV.Główny przedmiot zamówienia: 45000000-7Dodatkowe przedmioty zamówienia:45232400-6; 45111200-0 .3.7. Miejsce wykonania przedmiotu zamówienia: lokalizacje poszczególnych obiektów zostały podane w punkcie 3.4 przy charakterystyce poszczególnych części zamówienia.3.8. Termin wykonania zamówienia: 3.8.1. Zamawiający wymaga by poszczególne części były wykonane odpowiednio:Część 1: Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Grodzkiej – do dnia 30 listopada 2020 r.Część 2: Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Leśnej – do dnia 30 listopada 2020 r.Część 3: Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Żytniej – do dnia 30 listopada 2020 r.3.8.2. Za termin wykonania przedmiotu zamówienia w każdej części przyjmuje się dzień pisemnego zgłoszenia Zamawiającemu przez Wykonawcę robót budowlanych gotowości do odbioru końcowego przedmiotu zamówienia (części zamówienia) wraz z przekazaniem pełnej dokumentacji odbiorowej w danej części. Gotowość do odbioru potwierdza oświadczeniem inspektor nadzoru inwestorskiego stwierdzając ostateczne zakończenie wszystkich robót, kompletność dokumentacji, jej sprawdzenie i zatwierdzenie. 3.9. Gwarancja jakości. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości w każdej części zamówienia na okres minimum 36 miesięcy. Okres udzielenia gwarancji jakości stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.3.10. Zatrudnienie na umowę o pracę.3.10.1. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności nie będące samodzielnymi funkcjami technicznymi w budownictwie w zakresie realizacji robót budowlanych wykonywanych w ramach niniejszego zamówienia, (jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy Kodeks pracy (j.t. Dz.U. 2018 poz. 108 z późn. zm.) na podstawie umowy o pracę, co najmniej na okres realizacji niniejszego zamówienia.3.10.2. Rodzaj czynności, których dotyczy obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę: roboty przygotowawcze, wykonanie robót ziemnych, wykonanie robót montażowych, .3.10.3. Sposób dokumentowania zatrudnienia wyżej wymienionych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu ich niespełnienia określa projekt umowy – załącznik nr 6 do SIWZ3.11. Uwagi i uzupełnienia do opisu przedmiotu zamówienia:3.11.1. Przedmiary robót załączone do SIWZ nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia, należy traktować jedynie jako dokumenty pomocnicze przy opracowaniu oferty, a zawarte w nim zestawienia robót mają jedynie zobrazować skalę robót i pomóc w oszacowaniu kosztów wykonania poszczególnych części zadania.3.11.2. Materiały, urządzenia i wyposażenie dostarczone przez Wykonawcę powinny odpowiadać wymaganiom dla wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (j.t.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z. zm.), posiadać odpowiednie atesty i certyfikaty określone odrębnymi przepisami i spełniać warunki określone w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiących załączniki do SIWZ.3.11.3. Ewentualne użycie w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia nazwy producenta, znaku towarowego, patentu lub pochodzenia w odniesieniu do określonych materiałów, urządzeń, itp. ma za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych Zamawiającego. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazania jako przykładowe i dopuszczalne przy realizacji zamówienia. Dobrane przez projektanta materiały konkretnych producentów Zamawiający traktuje jako określenie parametrów przedmiotów za pomocą podanego standardu, dopuszczając do stosowania inne odpowiedniki rynkowe z zastrzeżeniem, że będą spełniać ten sam poziom technologiczny i jakościowy oraz, będą posiadać wymagane odrębnymi przepisami atesty, certyfikaty, świadectwa bezpieczeństwa i dopuszczenie do stosowania zgodnie z wymogami prawa budowlanego oraz innymi aktami prawnymi. Zamawiający anuluje wszelkie nazwy producenta, znaków towarowych, patentów itp. jeżeli występują w rysunkach lub opisach w dokumentacji projektowo – budowlanej - nie są one obowiązujące dla Wykonawcy.3.11.4. Materiały z rozbiórki i frezowania korekcyjnego nieprzewidziane dokumentacją projektową do ewentualnego wykorzystania przy realizacji przedmiotu zamówienia stanowią własność Zamawiającego i zostaną złożone przez Wykonawcę w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Pozostały materiał z rozbiórki, należy traktować jako odpad i postępować z nim zgodnie z przepisami ustawy o odpadach.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45232400-6
45111200-0


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-11-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: 9.3.1. Kompetencji lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w oparciu o treść oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: 9.3.2. Sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w oparciu o treść oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 9.3.3. Zdolności technicznej lub zawodowej. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie – to znaczy wykażą, ze w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali minimum jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę przebudowę lub dobudowę (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. "Prawo budowlane" t. j. Dz. U. z 2019 poz. 1186 z późn. zm.) sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej lub sieci kanalizacji sanitarnej o wartości robót co najmniej 65000,00 PLN (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. "Prawo budowlane" t. j. Dz. U. z 2019 poz. 1186 z późn. zm.) i udokumentują, że robota ta została wykonana w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona.2) Dysponują osobami zdolnymi do realizacji zamówienia - Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w oparciu o wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia pełniąc funkcję kierownika budowy, i posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
10.3.2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający będzie żądał:1) wykazu robót budowlanych, o których mowa w pkt 9.3.3. pkt.1) SIWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Załącznik nr 4 do SIWZ.2) Wykazu osób, o których mowa w pkt. 9.3.3. pkt 2) SIWZ, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z imionami i nazwiskami tych osób oraz informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Załącznik nr 5 a do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
10.1. Dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą.10.1.1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 2 do SIWZ.10.1.2. Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – Załącznik nr 3 do SIWZ., a w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie oświadczenia składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie.10.1.3. Oryginał dokumentu wadialnego - w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz.10.1.4. Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach, którego polega Wykonawca, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Załącznik nr 9 do SIWZ.10.1.5. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. Załącznik nr 7 do SIWZ.1) W przypadku podpisywania ofert przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy.2) W przypadku podmiotów występujących wspólnie - pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
13.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium odpowiednio w wysokościach w kwocie13.1.1. Część 1.Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Grodzkiej - w kwocie 3500,00 PLN (słownie złotych: trzy tysiące pięćset).13.1.2. Część 2: Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Leśnej w kwocie 5000,00 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy).13.1.3. Część 3: Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Żytniej – w kwocie 3000,00 PLN (słownie złotych: trzy tysiące).

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena oferty 60,00
okres gwarancji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
27. Przewidywane istotne zmiany do umowy w stosunku do treści wybranej oferty i warunki tych zmian.27.1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem zmian wynikających z okoliczności opisanych w poniższych punktach.27.2. Zmiany do umowy w stosunku do treści wybranej oferty są możliwe, gdy podczas wykonywania zamówienia pojawiły się okoliczności, których w trakcie sporządzania dokumentacji projektowej nie można było przewidzieć i jednocześnie powodują one, że wykonanie robót budowlanych zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacją budowlaną stanowiłoby wadę w prawidłowym funkcjonowaniu obiektu.27.3. Zmiany do umowy mogą dotyczyć terminu wykonania zamówienia wyłącznie w przypadkach:27.3.1. Konieczności wykonania robót zamiennych ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej lub konieczności sporządzenia i uzgodnienia dodatkowej dokumentacji, która wymaga dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy.27.3.2. Opóźnienia w wydaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do których wydania właściwe organy są zobowiązane na mocy prawa, jeżeli nie są następstwem okoliczności , za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca.27.3.3. Prac lub badań archeologicznych, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą umową.27.3.4. Zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie prac budowlanych lub spełnienie warunków technologicznych udokumentowanych w dzienniku budowy.27.3.5. Okoliczności wynikających z tzw. „siły wyższej” w rozumieniu kodeksu cywilnego.27.3.6. Wstrzymanie robót z w/w powodów musi być potwierdzone w dzienniku budowy i zaakceptowane przez inspektora nadzoru.27.4. Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika budowy, w sytuacji zdarzeń losowych uniemożliwiających mu pełnienie jego funkcji. Zmiana taka może nastąpić tylko na osoby, które spełniają warunki w SIWZ. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 3 dni wraz z dołączeniem określonych w SIWZ dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje zawodowe danej osoby.27.5. Pod rygorem nieważności wszelkie zmiany umowy dokonywane są na piśmie w formie aneksu do niniejszej umowy.27.6. Ewentualne spory mogące wynikać z wykonania niniejszej umowy strony poddadzą pod rozstrzygnięcie sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.27.7. W sprawach nieuregulowanych umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, Kodeks Cywilny, Prawo budowlane oraz inne przepisy prawne właściwe w przedmiocie niniejszej umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-08-26, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Część 1. Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Grodzkiej.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Lokalizacja: na działkach oznaczonych w ewidencji gruntów 4248/12, 4248/17,4248/13,4248/16,1084,1127,1126, w Przysusze (obręb 0001 jednostka ewidencyjna: 142306_4 PRZYSUCHA). Zamówienie w szczególności obejmuje dobudowę sieci wodociągowej PE 100RC PN10 SDR17 DN 90. L= 120,70m, montaż zasuw liniowych odcinających DN 80, montaż hydrantu nadziemnego przeciwpożarowego DN 80mm z zasuwami odcinającymi DN 80 mm Hp- 1 szt. Dobudowa kanalizacji sanitarnej, odprowadzenie ścieków sanitarnych do istniejącej studzienki rewizyjnej o rzędnych 214,74/212,59 zlokalizowanej na działce nr ewid . 4248/13 w ul. Grodzkiej. Łączna długość kanalizacji: L = 64,40m z rur PVC-U klasy SN 8 SDR 34 Ø200/5,9 mm łączonych na kielichy metodą wciskową z uszczelkami gumowymi. Studnie rewizyjne z kregów betonowych o średnicy 1200 mm w ilości 4 szt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z charakterystyką stanu istniejącego, warunkami technicznymi wykonania i odbioru dla tej części zamówienia zawierają dokumenty: Projekt budowlany dobudowy sieci wodno – kanalizacyjnej na ul. Grodzkiej i Leśnej w Przysusze, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45232400-6

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-11-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena oferty 60,00
okres gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Część 2. Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Leśnej.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Lokalizacja: na działkach oznaczonych w ewidencji gruntów 1126,1635,1709,1716/1 w Przysusze (obręb 0001 jednostka ewidencyjna: 142306_4 PRZYSUCHA). Zamówienie w szczególności obejmuje budowę sieci wodociągowej PE 100 RC PN10 SDR17 DN Ø 160mm o łącznej długości około L= 134,70m , PE 100 RC PN10 SDR17 DN Ø 90mm o łącznej długości około L= 2,35m, przecisk w rurze ochronnej stalowej Ø 355mm o długości 6 m, montaż zasuw liniowych odcinających DN 150mm, montaż 2 szt. hydrantów nadziemnych przeciwpożarowych DN 80mm z zasuwami odcinającymi DN 80 mm, Dobudowa kanalizacji sanitarnej, odprowadzenie ścieków do istniejącej studzienki rewizyjnej o rzędnych 248,57/246,55 zlokalizowanej działka nr ewid . 1709 w ul. Leśnej. Łączna długość kanalizacji 146,90m. Studnie rewizyjne o średnicy 1200 mm z kręgów betonowych w ilości 4 szt. Nowy odcinek sieci kanalizacyjnej należy wykonać z rur PVC-U klasy SN 8 SDR 34 Ø200/5,9 mm łączonych na kielichy metodą wciskową z uszczelkami gumowymi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z charakterystyką stanu istniejącego, warunkami technicznymi wykonania i odbioru dla tej części zawierają dokumenty: Projekt budowlany dobudowy sieci wodno – kanalizacyjnej na ul. Grodzkiej i Leśnej w Przysusze. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45232400-6, 45111200-0

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-11-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena oferty 60,00
okres gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3 Nazwa: Część 3: Dobudowa sieci wodno – kanalizacyjnej w ul. Żytniej.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Lokalizacja: działki o nr ewid. 1622 (obręb 0001 jednostka ewidencyjna: 142306_4 PRZYSUCHA). Przedmiot zamówienia w szczególności obejmuje: Przebudowę odcinka sieci kanalizacyjnej w ulicy Żytniej od studni SK0 do studni SK1 polegającej na zmianie średnicy rurociągu z Dn160 na Dn200 PCV oraz dobudowę nowej sieci kanalizacji sanitarnej od studni SK1 do studni SK6, rurociąg o długości łącznej DN 200 PCV, 154.7 m. Budowa sieci wodociągowej DN 90 PE od węzła W1 do węzła W10 o długości 137.2 m wraz z przyłączami w ilości 7 szt. liczonymi od sieci do granicy posesji z rur DN 63, o łącznej długości L = 12 m. : Długość sieci wodociągowej 160PE 137,20 m, długość sięgacza do podłączenia hydrantu D90PE 2,20 m, długość przyłączy wodociągowych 12,00 m, zasuwa D80 1 szt., zasuwa D50: 7 szt., hydrant p.poż. D80 nadziemny 2 kpl., Długość kolektorów: Grawitacja kanał: Ø200 PVC 154,8 mb. Studnie kanalizacyjne, żelbetowe Ø 1200, włazy typu ciężkiego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z charakterystyką stanu istniejącego, warunkami technicznymi wykonania i odbioru dla tej części zawierają dokumenty: Projekt na budowę sieci wodociągowo – kanalizacyjnej w Przysusze dz. nr ew. 1622, 1674. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45232400-6, 45111200-0

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-11-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena oferty 60,00
okres gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę mobilnego zestawu solarnego - Kupientyn
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę mobilnego zestawu solarnego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Następne ogłoszenie o zamówieniu: 14/2020
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Utworzenie i wyposażenie dziennego domu Senior+ przy Placu Mickiewicza 18
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Przebudowa ul. Polnej w Niewodnicy Kościelnej
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI