Budowę zespołu usług przyplażowych wraz z infrastrukturą na działkach nr 60/3, nr...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowę zespołu usług przyplażowych wraz z infrastrukturą na działkach nr 60/3, nr 69/5 oraz części działki nr 69/6 w obrębie 20 miasta Międzyzdroje – etap II – stan developerski
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoMiędzyzdroje
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
  • Termin składania wniosków2023-10-05
  • ZamawiającyNowe Centrum sp. z o.o.
  • Data publikacji ogłoszenia2023-09-20
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00405667
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowę zespołu usług przyplażowych wraz z infrastrukturą na działkach nr 60/3, nr 69/5 oraz części działki nr 69/6 w obrębie 20 miasta Międzyzdroje – etap II – stan developerski

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Nowe Centrum sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 320962978

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Ratuszowy 1

1.5.2.) Miejscowość: Międzyzdroje

1.5.3.) Kod pocztowy: 72-500

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@nc-miedzyzdroje.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://nc-miedzyzdroje.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowę zespołu usług przyplażowych wraz z infrastrukturą na działkach nr 60/3, nr 69/5 oraz części działki nr 69/6 w obrębie 20 miasta Międzyzdroje – etap II – stan developerski

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b48c124-57a7-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00405667

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://nc.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://nc.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej przy użyciu platformy zakupowej udostępnionej przez link https://nc.ezamawiajacy.pl. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
2. Wymagania dotyczące zasad rejestracji Wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z Wykonawcami:
- Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w postaci elektronicznej.
- Złożenie oferty wymaga od Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://nc.ezamawiajacy.pl, zgodnie z poniższą kolejnością.
- Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. Mając to na uwadze, Zamawiający zaleca wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej.
- Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta.
- Wykonawca biorący udział w postępowaniu prowadzonym drogą elektroniczną w systemie zakłada konto, wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
- Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu.
3. Za datę złożenia oferty, przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformę zakupową Zamawiającego, opisane zostały w Instrukcji dla Wykonawców, która jest udostępniana na platformie zakupowej Zamawiającego.
4. Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://nc.ezamawiajacy.pl
5. Minimalne parametry techniczne wymaganych od Wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z Wykonawcami:
- komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta
- Wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge
- Podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 04/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Do zakresu robót objętych niniejszym zamówieniem pn. „Budowę zespołu usług przyplażowych wraz z infrastrukturą na działkach nr 60/3, nr 69/5 oraz części działki nr 69/6 w obrębie 20 miasta Międzyzdroje – etap II – stan developerski” realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez spółkę 4Developments sp. z o.o. ul. Gdyńskich Kosynierów 3/1, 80-866 Gdańsk, należy realizacja prac budowlanych na działkach nr 60/3, 69/5 oraz 69/6, obręb 20 miasta Międzyzdroje wchodzą:
a) wszystkie warstwy wykończeniowe przegród wg. projektu architektonicznego zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ – zestawienie przegród dla elementów wykończenia zewnętrznego i wewnetrznego:
ELEMENTY WYKOŃCZENIA ZEWNĘTRZNEGO:
- elementy fasadowe, stolarka okienna zgodnie z projektem warsztatowym sporządzonym przez Wykonawcę w oparciu o założenia dokumentacji technicznej dla budynków A i B,
- elewacje budynków A, B i C, (wymagania dla deski kompozytowej: okres gwarancji producenta min: 20 lat, grubość deski min 27 mm),
- izolacje termiczne, akustyczne, przeciwwilgociowe i przeciwwodne w budynkach A, B i C,
- cokoły w budynkach A, B i C,
- tarasy w budynkach A, B i C,
- obróbki blacharskie w budynkach A, B i C,
- parapety zewnętrzne w budynkach A, B i C,
- balustrady zewnętrzne w budynkach A, B i C,
- stolarka drzwiowa zewnętrzna w budynkach A, B i C,
- rolety zewnętrzne (zabezpieczenie barów na tarasach oraz fasad zewnętrznych) w budynkach A i B,
- sufit podwieszany dla łącznika między budynkami C i B oraz przy wejściu do budynku C,
- odwodnienie tarasów w budynkach A, B i C,
- witryny zewnętrzne w budynkach A i B,
- lamele na wejściu do budynku C,
- ściany działowe, w budynkach A, B i C,
- konstrukcja zadaszeń barów wraz pokryciem w budynkach A i B,
ELEMENTY WYKOŃCZENIA WEWNĘTRZNEGO:
- warstwy posadzkowe z wyłączeniem docelowej warstwy wykończeniowej w budynku A i B oraz pomieszczeniach sanitariatów budynku C,
- warstwy roadshows w pomieszczeniu nr 27 w budynku C pn.”Punkt gromadzenia odpadów” - wszystkie warstwy wykończeniowe (z warstwą z płytek ceramicznych),
- tynki w budynku A i B oraz pomieszczeniach sanitariatów budynku C (bez gładzi i robót malarskich),
- tynki w pomieszczeniu nr 27 w budynku C pn.”Punkt gromadzenia odpadów” – zwarstwą gładzi szpachlowej oraz robotami malarskimi;
b) zagospodarowanie terenu:
- instalacje elektroenergetyczne i teletechniczne,
- przebudowa istniejących chodników,
- tarasy zewnętrzne z desek kompozytowych oraz tarasy betonowe,
- zieleń niska, trawniki,
- miejsce gromadzenia odpadów,
- odtworzenie istniejącej nawierzchni,
- nawierzchnie chodnikowe;
c) instalacje elektryczne:
- wykonanie i uzbrojenie rozdzielnicy głównej,
- oświetlenie awaryjne,
- instalacja uziemienia i wyrównania potencjałów,
- instalacja odgromowa,
- instalacja przeciwprzepięciowa,
- kanalizacja kablowa,
- wewnętrzne linie zasilające,
- oświetlenie zewnętrzne,
- wewnętrzne instalacje elektryczne w budynkach A, B i C;
- w pomieszczeniu nr 27 w budynku C pn.”Punkt gromadzenia odpadów” - wykonanie opraw oświetleniowych oraz czujników ruchu.
d) instalacje sanitarne:
- wewnętrzna instalacja gazowa,
- wewnętrzna kanalizacja sanitarna w tym kanalizacja tłuszczowa,
- wewnętrzna instalacja gazowa,
- wewnętrzna instalacja kanalizacji deszczowej,
- instalacja skroplin, wykonanie czerpni i wyrzutni na potrzeby klimatyzacji,
- w pomieszczeniu nr 27 w budynku C pn.”Punkt gromadzenia odpadów” wykonanie wentylacji grawitacyjeją wymuszoej mechanicznie.
2. Do zakresu prac objetych ninijeszym zamówieniem nie wchodzą instalacje ogrzewania, chłodzenia, wentylacji mechanicznej oraz armatury sanitarnej.
3. Zakres prac wykonanych/wykonywanych w I etapie:
- fundamenty wraz z izolacją przeciwwilgociową oraz termiczną w budynkach A, B i C,
- instalacje sanitarne podposadzkowe dla budynków A, B i C, tj. wszystkie elementy instalacji kanalizacji sanitarnej, tłuszczowej oraz wodociągowej znajdujące się pod warstwą podkładu betonowego C8/12,
- podłogi na gruncie tj. podsypka piaskowa wraz podkładem z betonu C8/12,
- ściany nośne konstrukcyjne w budynkach A, B i C,
- ściany działowe w budynku C,
- płyty stropodachów budynków A, B i C wraz z konstrukcją łącznika pomiędzy budynkami C i B,
- fundamenty wraz z konstrukcją stalową schodów oraz elementami prefabrykowanymi, tj.
SCH_1, SCH_2, SCH_3 wraz zabezpieczeniem antykorozyjnym oraz przeciwpożarowym,
- konstrukcja szybów windowych wraz z nadszybiem dla budynku A i B,
- zewnętrzne instalacje sanitarne,
- instalacja odgromowa (w zakresie fundamentów oraz ścian).

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1.500.000,00 zł;
2) Zdolności technicznej lub zawodowej.
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu:
a) dowody na wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych, w tym jednej o wartości minimum 1.500.000,00 zł brutto, tożsamych z przedmiotem niniejszego zamówienia, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączenie dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty,
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest złożenia wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100);
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Oddział I w Świnoujściu, nr konta: 52 1020 4870 0000 5502 0060 3944.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy PZP, bez potwierdzania tych okoliczności;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania gwarancji lub poręczenia nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści gwarancji lub poręczenia powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem gwarancji lub poręczenia jest: Nowe Centrum spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Niepodległości 10a, 72-500 Międzyzdroje;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga, aby gwarancja lub poręczenie obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu gwarancji lub poręczenia) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8) musi zostać złożone w oryginale w postaci elektronicznej.
6. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP.
7. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 2 ustawy PZP, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy PZP.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa ustawa PZP.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z zapisami zawartymi w SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-05 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Za pomocą środków komunikacji elektronicznej przy użyciu platformy zakupowej udostępnionej przez link https://nc.ezamawiajacy.pl.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-05 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie instalacji odgromowej w 4 domkach letniskowych- Kamień Pomorski
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania19-08-2025
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie instalacji odgromowej w 4 domkach letniskowych w zabudowie szeregowej. Cały budynek ma 6,5x16m, kąt nachylenia dachu 38 stopni, blacha na rąbek. Rozpoczęcie prac od 23 sierpnia. Po wykonaniu prac sporządzenie protokołu badania instalacji odgromowej przez uprawnioną osobę. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI