Budowę boiska piłkarskiego w ramach zadania pn: rozbudowa infrastruktury sportowej...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowę boiska piłkarskiego w ramach zadania pn: rozbudowa infrastruktury sportowej na stadionie Średzkim
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŚroda Wielkopolska
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-04-24
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyUrząd Miejski w Środzie Wlkp.
  • Data publikacji ogłoszenia2019-04-08
  • Numer ogłoszenia532268-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 532268-N-2019 z dnia 2019-04-08 r.

Urząd Miejski w Środzie Wlkp.: Budowę boiska piłkarskiego w ramach zadania pn: rozbudowa infrastruktury sportowej na stadionie Średzkim
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Środzie Wlkp., krajowy numer identyfikacyjny 52578300000000, ul. Ignacego Daszyńskiego  5 , 63-000  Środa Wielkopolska, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 612 867 700, , e-mail um@sroda.wlkp.pl, , faks 612 867 702.
Adres strony internetowej (URL): http://www.srodawlkp.biuletyn.net
Adres profilu nabywcy: http://www.srodawlkp.biuletyn.net
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://www.srodawlkp.biuletyn.net

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.srodawlkp.biuletyn.net

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe , osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Adres:
Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej 63-000 , ul. Daszyńskiego 5 pokój nr 214 sekretariat

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowę boiska piłkarskiego w ramach zadania pn: rozbudowa infrastruktury sportowej na stadionie Średzkim
Numer referencyjny: IiZ.271.3.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Rozbudowa infrastruktury na stadionie Średzkim w zakresie budowy boiska piłkarskiego o nawierzchni z trawy sianej z systemami nawadniania odwadniania i oświetlenia. 1) Płyta boiska - roboty rozbiórkowe i porządkowe, części istniejącej nawierzchni asfaltowej starego boiska wielofunkcyjnego, usunięcie elementów betonowych i konstrukcji pod stare urządzenia sportowe usunięcie istniejących krzewów znajdujących się w części środkowej terenu oraz gruzu i elementów betonowych pozostałych z rozbiórki budynków. - roboty ziemne pod płytę boiska z wywozem ziemi na odległość do 10 km., - roboty ziemne niwelacyjne dowozu ziemi dla uzyskania projektowanych wysokości posadowienia płyty boiska wraz z polem bocznym ( teren ograniczony ogrodzeniem), - konstrukcja płyty z warstwą odsączającą gr. 15 cm, warstwa wegetacyjna, trawa naturalna, sportowa, siana, - murawa naturalna z trawy sianej wykonana mechanicznie metodą siewu przy użyciu gatunków traw przeznaczonych na murawy sportowe. Projektowane zadarnienie murawy określono na poziomie dobrym minimum 85% , - linie stref boiska zgodnie z rys. rzut boiska, - wyposażenie boiska: wiaty dla zawodników 2szt. o wymiarach 7,6m x1,5m x 2,1m wykonane z profili aluminiowych z pokryciem poliwęglanu litego przezroczystego, bezbarwnego na demontowalnych kołach transportowych, wyposażone w fotele tapicerowane dla 16 zawodników , - bramki o wymiarach 7,34 x2,44 m z profilu aluminiowego 120/100 z podwójnymi żebrami wzmacniającymi z tulejami montażowymi i zaślepkami, siatka oczkowa, słupki odciągowe do naprężania siatki 2 szt. - piłkochwyty o wysokości 6m długości min 40 mb na szerokości pola karnego 2szt. Konstrukcja elementu o profilu aluminiowym, kwadratowym przystosowany do mocowania siatki za pomocą haczyków siatka osłonowa w kolorze zielonym z polipropylenu o oczkach 4,5cm x 4,5cm. - ogrodzenie boiska panelowe systemowe w wysokości 2,5m, bramy dwuskrzydłowe oraz furtki mocowane w grunt na kotwach betonowych zgodnie z rys. rzut boiska. W planie zagospodarowania terenu oraz rys. rzut boiska pokazano elementy kołowrotów wejściowych, które nie stanowią przedmiotu zamówienia. Przestrzeń projektowanych kołowrotów należy wypełnić panelowym ogrodzeniem w ciągu ogrodzenia boiska. - ogrodzenie trybuny gości - panelowe systemowe w wysokości 2,20 m, bramy dwuskrzydłowe oraz furtki mocowane w grunt na kotwach betonowych zgodnie z rys. rzut boiska. Ogrodzenie trybun zostanie wykonane z elementów będących w posiadaniu zamawiającego ten zakres zostanie wyłączony z postepowania przetargowego. - nawierzchnie trawiasta poza obrysem pola do gry jako tereny zielone zgodne z rys. rzut boiska. Nawierzchnię należy wykonać jako nową warstwę wegetacyjną gr. 15 cm ze spadkiem w kierunku drenaży boiska. - nawierzchnie z kostki betonowej okrawężnikowana szerokości 1,5m i 3 m umożliwiająca poruszanie się sprzętów mechanicznych wokół ogrodzenia zewnętrznego boiska, - nawierzchnia bitumiczna okrawężnikowana części przy trybunie gości oraz przy wejściach od strony budynku trybun zgodnie z rys. rzut boiska, - murek oporowy oddzielający strefę zawodników od płyty boiska o nawierzchni asfaltowej z odwodnieniem liniowym zaniżony do poziomu głównego wyjścia z budynku trybun, - wjazd na teren budowy od strony ul. Sportowej oraz Niedziałkowskiego, - po zewnętrznej granicy boiska – terenu budowy została zamontowana technologiczna droga utwardzona kruszywem kamiennym na czas prowadzenia prac. 2) Instalacja nawadniania płyty boiska: system zraszaczy stałych zabudowanych pod murawą boiska uruchamiany po otwarciu zaworu elektromagnetycznego. Sieć podziemna wykonana jako pierścień dokoła płyty boiska z rur polietylenowych układanych na głębokości do 80 cm poniżej poziomu terenu. - wodociąg zaprojektowano z rur ciśnieniowych do przesyłania wody włączony w istniejący system wodociągowy, - reduktor ciśnienia na projektowanym poziomie 8 bar dla utrzymania stałego ciśnienia wody, - system 14 zraszaczy na zasadzie zraszaczy sektorowych poza liniami bocznymi boiska oraz 3 zraszaczy pełnoobrotowych na płycie, - sterownik zarządzający systemem w szafce wodoszczelnej na płycie boiska z czujnikiem deszczu, do sterownika należy doprowadzić energię elektryczną z istniejącej rozdzielnicy. 3) Instalacja odwadniania płyty boiska oraz strefy zawodników do systemu instalacji zewnętrznej kanalizacji deszczowej. - siec drenarska z rur sączących wpięta w istniejący system odwodnienia terenu do istniejących studni przy budynku trybun , - ciąg 14 drenarskich sączków z rur drenarskich PCV o średnicy 110 mm oraz zbieracze boczne o śr. 160 mm z rur PCV oraz studzienki kierunkowe. Zasypka rur drenarskich żwirem 16-32 mm. - odwodnienie liniowe wzdłuż budynku trybun pomiędzy linią boczną boiska a projektowanym ciągiem komunikacyjnym z kostki. - odwodnienie liniowe strefy zawodników. 4) Oświetlenie boiska piłkarskiego stanowi system 4 szt. masztów stalowych o wysokości 39m z platformą oświetleniową i projektorami. Zasilanie oświetlenia stanowić będzie agregat prądotwórczy o mocy 250 KVA/200kW z przyłączem kablowym. - maszty oświetleniowe w wysokości 39 m na fundamencie żelbetowym 4 szt., - platforma oświetleniowa z pomostem i barierką, drabiną asekuracyjną i pomostem spocznikowym dla zamontowania docelowo 24 opraw w tym 12 szt. opraw led i 12 szt. opraw metalohalogenkowych. Zakres zamówienia obejmuje całość robót montażowych masztów oraz platformy, natomiast zamontowanych będzie wyłącznie 12 opraw ledowych z całości projektowanych 24 na każdym słupie. - złącza kablowe zasilające projektory na masztach wraz z systemem sterowania tablicami TOZ i TSO, - agregat prądotwórczy o mocy 250 kVA/220/kW z możliwością przeciążenia o 10% wyposażony w zbiornik na ramie agregatu o pojemności umożliwiającej pracę przy pełnym obciążeniu mocy przez co najmniej 7 h . Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wyłącznie oświetlenie płyty boiska, zakup i dostawa agregatu prądotwórczego. Oświetlenie zewnętrzne placów parkingów oraz terenów przyległych nie jest przedmiotem zamówienia. 5) Udzielenie gwarancji za wykonane roboty. Wybrany Wykonawca udzieli zamawiającemu gwarancji nie krótszej niż: - 60 miesięcy na roboty ogólnobudowlane liczone od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót. - 24 miesiące na murawę boiska liczone od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót. Okres dodatkowej gwarancji jakości na murawę boiska stanowi jedno z kryterium oceny ofert. Ostateczny termin gwarancji i rękojmi na murawę boiska określi wykonawca w formularzu ofertowym. - 24 miesiące na sprzęt sportowy, urządzenia, materiały nie mniej niż gwarancja producenta. 6) Minimalne zabiegi pielęgnacyjne i konserwacyjne murawy naturalnej w cyklu jednorocznym. Pielęgnacja murawy dotyczy każdego roku gwarancji w następującym zakresie i ilości. Terminy zabiegów uzgadniane będą z administratorem obiektu i mogą być zmieniane w zależności od warunków pogodowych, użytkowania obiektu i innych kwestii organizacyjnych. - aeracja perforacyjna - min. 3 razy rocznie, - skaryfikacja – min. 1 raz rocznie, - wertykulacja – min. 2 raz w ciągu roku, - dosiew traw dla uzyskania wymaganego w dokumentacji technicznej stopnia zagęszczenia. Zmawiający informuje, że dokumentacja techniczna obejmuje pełen zakres inwestycji, przedmiotem niniejszego zamówienia jest wyłącznie zakres opisany powyżej.

II.5) Główny kod CPV: 45212200-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45100000-8
45310000-3
45315700-5
45311100-1
45311200-2
45311000-8
77000000-0
77310000-6
77314000-4
37400000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach: 150
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe: Skrócenie terminu realizacji stanowi kryterium oceny ofert. Ostateczny termin realizacji (wykonania) przedmiotu zamówienia określi wykonawca w formularzu ofertowym. Wykonawca będzie odpowiedzialny wobec zamawiającego z tytułu gwarancji i rękojmi za wady przedmiotu zamówienia przez okres nie krótszy niż: - 60 miesięcy na roboty ogólnobudowlane liczone od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót. - 24 miesiące na murawę boiska liczone od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót. Okres dodatkowej gwarancji jakości na murawę boiska stanowi jedno z kryterium oceny ofert. Ostateczny termin gwarancji i rękojmi na murawę boiska określi wykonawca w formularzu ofertowym. - 24 miesiące na sprzęt sportowy, urządzenia, materiały nie mniej niż gwarancja producenta.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający odstępuje od określenia w/w warunku
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający odstępuje od określenia w/w warunku
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Warunek w zakresie zdolności technicznej i zawodowej, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał: a) jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę lub przebudowę obiektu sportowego ( boiska ) o nawierzchni trawy naturalnej o wartości nie mniejszej niż 350.000 zł brutto, b)jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę systemu nawadniania i odwadniania obiektu sportowe (płyty boiska) o wartości nie mniejszej niż 350.000 zł brutto c) jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę zewnętrznego oświetlenia obiektu sportowego o wysokości masztu powyżej 15m o wartości nie mniejszej niż 800.000 zł brutto, Z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: W przypadku składania oferty wspólnej ( konsorcjum) Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawcy wykażą łącznie, że wykonali każdą z robót budowlanych wymienionych w pkt. III.1.3) ogłoszenia z tym zastrzeżeniem, że w zakresie robót budowlanych określonych w ppkt. a) lub b) lub c) warunek musi spełnić w całości co najmniej jeden z wykonawców. Zamawiający uwzględni tylko zadania zakończone. Wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wykaz, który należy złożyć w oryginale, natomiast dowody i inne dokumenty w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wypełniony i podpisany załącznik nr 2 do SIWZ) podać nazwy podwykonawców w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ oraz zobowiązanie podmiotu trzeciego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia / nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane przedstawione w walutach obcych, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. Dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. III.3 oraz III.1.3) niniejszego ogłoszenia tj.: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (załącznik nr 5 do SIWZ)
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Prawidłowo wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ ( w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden formularz ofertowy) . Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; Pełnomocnictwo, z którego wynika prawo do podpisania oferty, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów; Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP., przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (załącznik nr 4 do SIWZ). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wypełniony i podpisany załącznik nr 2 do SIWZ) podać nazwy podwykonawców w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ oraz zobowiązanie podmiotu trzeciego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 20.000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy) 2. Wadium może być wniesione jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz.110 ze zmianami). Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego nr rachunku: 93 9084 0003 2211 0000 5975 0008, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu IiZ.271.3.2019 na Budowa boiska piłkarskiego w ramach zadania: Rozbudowa infrastruktury sportowej na stadionie Średzkim”. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa rozdz. IX pkt 2 SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 3. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, wraz z ofertą a jego kopia została załączona do oferty. 4. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 5. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp odrzucenie oferty Wykonawcy przez Zamawiającego. 6. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa art. 46 ustawy PZP.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
Skrócenie terminu realizacji 30,00
Okres dodatkowej gwarancji jakości na murawę boiska ( pow. 24 m-cy) 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
1. Zgodnie z art. 139 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, umowa zostanie zawarta w formie pisemnej. 2. Umowa zostanie zawarta z uwzględnieniem wymagań i warunków zamawiającego zawartych w SIWZ i ofercie. 3. Oferta Wykonawcy oraz SIWZ stanowi integralną część umowy. 4. Umowa nie może być sprzeczna z ustawą Prawo zamówień publicznych, istotnymi postanowieniami umowy zawartymi w SIWZ. 5. Wzór umowy stanowi załącznik nr 7 do SIWZ

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1. Zamawiający żądać będzie od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, do wniesienia zabezpieczenia w wysokości 10 % ceny ofertowej. Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w jednej z poniższych form: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach określonych w art. 148 ust. 2 ustawy. 3. Termin ważności zabezpieczenia złożonego w formie innej niż pieniężna nie może upłynąć przed wygaśnięciem zobowiązania, którego należyte wykonanie zabezpiecza Wykonawca z zastrzeżeniem art. 150 ust. 7 ustawy Pzp . 4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy. Zamawiającego nr Spółdzielczy Bank Ludowy 93 9084 0003 2211 0000 5975 0008 5. W przypadku zabezpieczeń składanych w formie pieniężnej, Zamawiający zwróci 70% wartości złożonego zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia, natomiast pozostałe 30% wartości zostanie zwrócone w ciągu 15 dni po upływie okresu rękojmi.

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określa warunki takiej zmiany 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy w następujących wypadkach oraz innych wskazanych w treści umowy. 1) Dopuszcza się zmianę terminu realizacji umowy wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany : a) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron; b) zmiany będące następstwem wstrzymania robót przez uprawnione organy z przyczyn nie wynikających z winy wykonawcy i zamawiającego; c) w przypadku, jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji itp., odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej, a okoliczności te uniemożliwią wykonanie przedmiotu umowy na warunkach określonych w dokumentacji przetargowej d) działania siły wyższej utrudniającej i uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami; e) jeżeli w trakcie wykonywania przedmiotu umowy powstały konieczne zmiany technologiczne, w szczególności konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy; f) z powodu zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego; g) jeżeli w trakcie wykonywania przedmiotu umowy doszło do kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty lub Zamawiającego inwestycjami, przy czym zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji. h) wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów. Strony zgadzają się, że dla robót wynikających z umowy, ryzyko niesprzyjających warunków klimatycznych jest ryzykiem Wykonawcy. Wykonawca zapoznał się z charakterystyką klimatu, jego możliwymi zmianami i wahaniami temperatur, występowaniem opadów deszczu oraz śniegu w regionie realizacji przedmiotu zamówienia, takie ryzyko przyjął i wkalkulował w cenę oferty oraz uwzględnił w czasie na ukończenie. Wyjątkowo niesprzyjające warunki klimatyczne - w odróżnieniu od warunków niesprzyjających - to takie warunki klimatyczne, które łącznie:  Jeżeli wystąpią to, biorąc pod uwagę wymogi reżimów technologicznych determinujących wykonanie poszczególnych robót, skutkują wstrzymaniem prowadzenia tychże robót,  Ilość dni występowania czynników klimatycznych lub intensywność opadów skutkująca przeszkodami, o których mowa powyżej, jest większa od średniej z ostatniego pięciolecia licząc od daty składania dokumentów ofertowych wstecz. Okresem porównawczym będzie miesiąc. Termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z powodu wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych. 2) Pozostałe zmiany: a) z powodu zmiany obowiązującej stawki VAT. W przypadku zmiany stawki VAT przez władzę ustawodawczą kwota brutto wynagrodzenia zostanie zmieniona poprzez wprowadzenie odpowiedniej zmieniony do umowy; b) zmiana osób, podwykonawców przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnym doświadczeniem i uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane oraz, które wymagane były przez Zamawiającego. Zmiany te będą dokonywane na podstawie zatwierdzonych wniosków przez strony; 2. Zmiany określone w pkt 1 ppkt. 1) i 2) nie powodują zmiany wynagrodzenia Wykonawcy z wyłączeniem pkt 1 ppkt 2) lit. a) Okoliczności wymienione w pkt 1 ppk 1) i 2) z wyłączeniem pkt 1 ppkt. 2) lit a) stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Zmiany do umowy może zainicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej uzasadnienie. 3. Zmiana Podwykonawcy – na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę Podwykonawcy przy realizacji przedmiotu Umowy. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia Podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu Umowy, oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy Podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego Podwykonawcę.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji: a) Oferty są jawne od chwili ich otwarcia. b) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa wart. 86 ust. 4 ustawy PZP.
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-04-24, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> oferta musi być sporządzona w jezyku polskim pismem czytelnym pod rygorem nieważności w formie pisemnej
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24.04.2019 r. o godz. 10:30; w siedzibie zamawiającego tj. w Urzędzie Miejskim w Środzie Wielkopolskiej ul. Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska, pok. 214 salka konferencyjna, Zadanie jest współfinasowane Przez Ministra Sportu i Turystyki ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej zadania inwestycyjnego w ramach Programu Rozwoju Ponadlokalnej Infrastruktury Sportowej – Pilotaż edycja 2017
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie wylewki w mieszkaniu - Poznań
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania23-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie wylewki w mieszkaniu Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI