Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa zespołu boisk wraz z budynkami i amfiteatrem oraz niezbędną infrastrukturą
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Horodło
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368799
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jurydyka 1
1.5.2.) Miejscowość: Horodło
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-523
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 846515447
1.5.8.) Numer faksu: 846515443
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@horodlo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.horodlo.biuletyn.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa zespołu boisk wraz z budynkami i amfiteatrem oraz niezbędną infrastrukturą
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e24d7a15-aff1-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00102987
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00000371/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa zespołu boisk wraz z budynkami i amfiteatrem oraz niezbędną infrastrukturą
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miedzy zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu miniportalu który dostępny jest pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl oraz poczty elektronicznej: ug@horodlo.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazanych przy ich użyciu opisany został w Regulaminie korzystania z systemu miniportal oraz warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje są zawarte w II Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje są zawarte w II Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGO.7013.2.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje:
Budowa budynków ( dostosowanych dla osób niepełnosprawnych): szatniowego z siłownią wewnętrzną, sanitarnego z toaletami ogólnodostępnymi, amfiteatru z zadaszeniem, Budowa przyłącza wod.-kan, boiska piłkarskiego z trawy naturalnej, boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni z poliuretanu, chodników i opasek z kostki brukowej, widowni z ławkami, trybun, oświetlenia, placu zabaw, parkingu, zatoki oraz odcinków dróg. Zakup wyposażenia sportowego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa zespołu boisk wraz z budynkami i amfiteatrem oraz niezbędną infrastrukturą - na działkach nr 443, 447, 448, 449, 450, 451 obręb nr 78 w Horodle. Zakres prac obejmuje budowy: boiska do piłki nożnej o nawierzchni trawiastej wraz z trybunami, boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni z poliuretanu, budynku szatniowego z siłownią wewnętrzną (budynek nr 1), budynku sanitarnego z toaletami ogólnodostępnymi (budynek nr 2), amfiteatru wraz z zadaszeniem oraz sceną i miejscami siedzącymi, placu zabaw, siłowni zewnętrznej, miejsc parkingowych, drogi dojazdowej oraz pożarowej, chodników, sieci wodno - kanalizacyjnej, instalacji energetycznej, oświetlenia terenu oraz boiska, odwodnienia terenu, dwóch wiat dla zawodników, wiaty śmietnikowej, ogrodzenia terenu oraz elementów małej architektury.
Prace rozbiórkowe polegać będą na rozbiórce betonowych płyt stanowiących trybuny, wiaty stalowej, istniejącego murowanego budynku sanitarnego z dwoma kabinami oraz istniejącego ogrodzenia z siatki oraz paneli stalowych.
Zakres całego zamierzenia budowlanego przewiduje między innymi:
- budowę boiska trawiastego do piłki nożnej z drenażem o wymiarach 45x90m;
- budowę dwurzędowych trybun z miejscami siedzącymi dla 320 osób;
- budowę dwóch budynków szatniowego z siłownią wewnętrzną (budynek nr 1) oraz sanitarnego z toaletą ogólnodostępną (budynek nr 2);
- należy uwzględnić minimalne parametry współczynnika izolacyjności cieplnej dla okien i drzwi zewnętrznych który obowiązują na dzień składani ofert (inaczej niż w dokumentacji projektowej);
- należy uwzględnić parametry wełny mineralnej oraz grubość docieplenia która spełnia minimalne, aktualne normy izolacyjności cieplnej dla ścian, podłóg i dachów (inaczej niż w dokumentacji projektowej);
- pomiędzy ww. budynkami budowę amfiteatru z zadaszeniem z konstrukcji stalowej i sceną oraz widownią na 236 osób;
- budowę boiska wielofunkcyjnego z polami do gry w piłkę ręczną, siatkówkę i dwoma małymi boiskami do koszykówki o nawierzchni z kolorowego tartanu (poliuretanu);
- budowę placu zabaw o nawierzchni z piachu z pięcioma zabawkami dla dzieci;
- budowę siłowni zewnętrznej z nawierzchnią z trawy syntetycznej oraz trzema elementami wyposażenia siłowni;
- budowę miejsc parkingowych na 61 miejsc dla samochodów osobowych o nawierzchni z kostki brukowej;
- przebudowę drogi dojazdowej na odcinku o długości 165 m i szerokości 5,5 m oraz zatoki postojowej;
- budowę drogi pożarowej o szerokości 4 m wraz z placem manewrowym na długości boiska do piłki nożnej;
- budowę chodników z kostki brukowej w ilości 226 m2;
- budowę instalacji wodno – kanalizacyjnej wraz z budową przyłącza wodociągowego;
- budowę instalacji elektrycznej wraz z oświetleniem terenu oraz boiska;
- budowę odwodnienia boiska oraz terenu;
- budowę dwóch wiat dla zawodników oraz wiaty śmietnikowej;
- budowę ogrodzenia terenu;
- wykonanie elementów małej architektury.
- roboty rozbiórkowe.
Przedmiot zamówienia jest podzielony na etapy:
I etap obejmuje wykonanie – roboty rozbiórkowe, budowę budynku szatniowego wraz siłownią wewnętrzną ( budynek nr 1), budowa budynku sanitarnego (budynek Nr 2), budowa amfiteatru z zadaszeniem bez wykończenia, przyłącze wodociągowe, przyłącza elektryczne, kanalizacja sanitarna ze zbiornikiem bezodpływowym, zewnętrzną instalację wodociągową, drenaż i nawadnianie boiska, drogę pożarową, plac utwardzony.
II etap obejmuje pozostałe prace przedmiotu zamówienia.
Teren nie znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
45212224-2 - Roboty budowlane związane ze stadionami
45223110-0 - Instalowanie konstrukcji metalowych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych
45236100-1 - Wyrównywanie terenu obiektów sportowych
45237000-7 - Roboty budowlane w zakresie scen
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu rękojmi i gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonał budowę lub przebudowę, co najmniej dwóch robót budowlanych o wartości minimum 6 mln każda, polegających na wykonaniu budowy, rozbudowy lub przebudowy budynku lub obiektu budowlanego w tym obejmującego również wykonanie konstrukcji stalowych o masie minimum 30 ton każda.
b) w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonanie dwóch robót budowlanych obejmujących wykonanie prac drogowych o nawierzchni z kostki brukowej o powierzchni minimum 2 000 m2 każda.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek zostanie spełniony wyłącznie, gdy co najmniej jeden z tych podmiotów w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
Przez budowę, należy rozumieć odpowiednio budowę w rozumieniu przepisów art. 3 pkt. 6, 7a i 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.
c) dysponuje lub będzie dysponował w okresie wykonywania zamówienia i skieruje do jego realizacji:
a) osobę pełniącą funkcję Kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - kierownik budowy powinien wykazać się wykonaniem co najmniej dwóch robót obejmujących wykonanie konstrukcji stalowych o masie minimum 30 ton.
b) osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
c) osobę posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych i zakończonych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wymagana forma dokumentu:
Wykaz musi być złożony pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego wraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wymagana forma dokumentu:
Wykaz musi być złożony pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą należy złożyć kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie załączonego do SWZ przedmiaru robót.
Wymagana forma dokumentu:
Kosztorys musi być złożony pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania.
Kosztorys ofertowy ma być wykonany w formie uproszczonej z podaniem miedzy innymi stawki oraz zestawienia roboczo-godziny, zestawienia materiałów i sprzętu.
- w kosztorysie ofertowym należy uwzględnić minimalne parametry współczynnika izolacyjności cieplnej dla okien i drzwi zewnętrznych który obowiązuje na dzień składani ofert;
- w kosztorysie ofertowym należy uwzględnić parametry wełny mineralnej oraz grubość docieplenia która spełnia minimalne, aktualne normy izolacyjności cieplnej dla ścian, podłóg i dachów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
2. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
4. Zamawiający nie wyraża zgody na zabezpieczenia:
1) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
2) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego,
3) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach
o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.
5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wnosi przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr konta: 45 9642 1019 2002 0900 0635 0029
6. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy winno być wniesione na okres od dnia zawarcia umowy do dnia odbioru i uznania przez Zamawiającego, że umowa była wykonana należycie.
7. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
8. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
9. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców albo unieważnić postępowanie.
10. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać, z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości, zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ust. 3 (art. 450 ust. 1 ustawy Pzp).
11. Zamawiający zwróci 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.
12. Zamawiający pozostawi na okres rękojmi za wady i gwarancji 30% wartości zabezpieczenia.
13. Kwota, o której mowa w punkcie 12 jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady i gwarancji.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany zawartej umowy w następujących przypadkach:
- zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy w sytuacji:
a) wystąpienia wydarzeń lub okoliczności uniemożliwiających wykonanie robót bądź w znaczny sposób je spowalniający tj.: niesprzyjające warunki atmosferyczne (długotrwałe opady deszczu, porywiste wiatry), klęski żywiołowe (powódź, huragan, trzęsienie ziemi),
b) ujawnienia odkryć archeologicznych wymagających przeprowadzenia badań:
c) ujawnienia niewybuchów i niewypałów wymagających wstrzymania robót i dokonania ich usunięcia przez specjalistyczne służby;
d) występowania (w przypadku stwierdzenia na etapie robót budowlanych) niekorzystnych warunków gruntowo - wodnych wymagających dodatkowych robót odwadniających, wymiany gruntu lub innych technologii wzmacniających podłoże gruntowe które nie zostały przewidziane w dokumentacji projektowej ;
e) zmiany przedmiotu zamówienia;
f) przedłużonej się procedury przetargowej.
5. Dopuszczalna jest zmiana technologii wykonania robót lub materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej w przypadku niedostępności odpowiednich surowców lub materiałów na rynku budowlanym albo zaniechania produkcji materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej, co utrudnia możliwość wykonania przedmiotu Umowy, tj. w szczególności powoduje opóźnienie w postępie robót, a Wykonawca, pomimo zachowania należytej staranności, nie mógł temu zapobiec z zachowaniem równoważności opisanym w pkt. IV ust. 3 SWZ.
Dopuszcza się zmianę treści niniejszej umowy w zakresie:
a) wartości zamówienia, która może zostać spowodowana ustawową zmianą stawki VAT;
b) zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia;
c) osoby pełniącej funkcje kierownika budowy, pod warunkiem zaproponowania osoby o kwalifikacjach zgodnych wymaganiami SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę z posrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania ofert na ePUAP i udostępnia również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez wykonawcę jest dostępna na miniportalu, w szczegółach danego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-14 10:20
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-13