Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa zaplecza szatniowo-socjalnego na stadionie w Zblewie wraz z budową parkingu oraz budową toalet ogólnodostępnych dla kibiców
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZBLEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675729
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Główna 40
1.5.2.) Miejscowość: Zblewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-210
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.7.) Numer telefonu: 58 588 43 81
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@zblewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa zaplecza szatniowo-socjalnego na stadionie w Zblewie wraz z budową parkingu oraz budową toalet ogólnodostępnych dla kibiców
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8cc28e7b-e953-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00121127
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000087/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.25 Budowa zaplecza szatniowo-socjalnego na stadionie w Zblewie wraz z budową parkingu oraz budową toalet ogólnodostępnych dla kibiców
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, odbywać się będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania zplatformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciuplatformazakupowa.pl znajdują się w zakładce "Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Wyłącznie w sytuacjach awaryjnych z wyjątkiem składania ofert zamawiający dopuszcza komunikację elektroniczną poprzez email:zamowieniapubliczne@zblewo.pl lub gmina@zblewo.pl. Adres strony internetowej do komunikacji to:https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zalecenia: 1. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z załącznikiem nr 2 do „Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych", zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.2. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf 3. W celu ewentualnej kompresji danych zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń:3.1. .zip 3.2. .7Z 4. Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie. 5. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie10MB,orazna ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej
do składania podpisu osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB. 6. W przypadku stosowania przez wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego: 6.1. ze względu na niskie ryzyko naruszenia
integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES.6.2. pliki w innych formatach niż pdf zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.6.3. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.7. Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami
podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików. 8.Zamawiający zaleca, aby wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty. 9. Osobą składającą ofertę
powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.10. Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert. Sugerujemy złożenie oferty na 24
godziny przed terminem składania ofert.11. Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik o rozszerzeniu .zip zaleca się wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. 12.Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzuceniaoferty.13. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego:13.1. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go zawiążący,13.2. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej
podlinkiem:https://drive.google.eom/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76IZVKPbkyD/view
14. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania zplatformazakupowa.pl. 15. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie , w pkt. 7.9 SWZ określa
niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych
została zawarta w pkt. 30 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych
została zawarta w pkt. 30 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RO.271.43.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: „Budowa zaplecza szatniowo-socjalnego na stadionie w Zblewie wraz z budową parkingu oraz budowa toalet ogólnodostępnych dla kibiców. Inwestycja zlokalizowana jest na działkach budowlanych nr 1070, 1071 i 890 obr. Zblewo, gmina Zblewo.
Zadanie jest dofinansowane ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej
w ramach Programu Sportowa Polska – Program Rozwoju Lokalnej Infrastruktury Sportowej – Edycja 2020.
5.2. Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ), Dokumentacji projektowej autorstwa pracowni projektowej SP Projekt z siedzibą przy ul. Hallera 13, 83-200 Starogard Gdański, pomocniczo w przedmiarach robót i Projektowanych Postanowieniach Umowy (PPU), stanowiących załączniki do SWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Zabezpieczenie istniejącej nawierzchni boiska piłkarskiego oraz bieżni;
2) Prace wyburzeniowe budynku mieszkalno-gospodarczego;
3) segregacja odpadów, transport, utylizacja;
4) Wywóz materiału z rozbiórki i uporządkowanie terenu;
5) Wykonanie prac niwelacyjnych;
6) Przewierty pod istniejącą nawierzchnią chodnika – o ile zajdzie potrzeba;
7) Roboty przyłączeniowe związane z doprowadzeniem i przyłączeniem instalacji elektrycznej, wodociągowej, kanalizacji, teletechnicznej, przyłącza gazowego zgodnie z dokumentacją projektową;
8) Budowa budynku szatni dla sportowców;
9) Budowa toalet dla kibiców;
10) Wykonanie zjazdów z drogi gminnej;
11) Budowa miejsc parkingowych;
12) Wyrównanie terenu wokół wraz z obsianiem trawy;
13) Uporządkowanie terenu po zakończeniu robót.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SWZ oraz dokumentacja projektowa stanowiąca również załącznik do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45232454-9 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych
45233223-8 - Wymiana nawierzchni drogowej
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wykazania się wykonaniem, nie wcześniej niż w okresieostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1
roboty w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy obiektu budowlanego o kubaturze min.
300 m³ i wartości robót nie niższej niż 500.000,00 złotych brutto.
1.1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w
pkt 10.1.4.1, jeżeli przedstawi wykaz wykonanych robót tj. minimum 1 roboty w zakresie budowy,
przebudowy lub rozbudowy obiektu budowlanego o kubaturze min. 300 m³, z podaniem ich
rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zostały
wykonane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ wraz z dowodami dot. robót
wskazanych w wykazie robót, potwierdzającymi, że roboty budowlane zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli
wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty, a wartość 1 roboty będzie wynosiła nie mniej niż 500.000,00 zł brutto.
2.1. Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika
budowy branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, w rozumieniu
ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. - Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz
Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania
zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z
2019 r. poz. 831)
2.2. Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika
robót sanitarnych:
– posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych,
wentylacyjnych i gazowych, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. -
Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn.
29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831)
2.3. Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika
robót elektrycznych i teletechnicznych:
– posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i telekomunikacyjnych, w
rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. - Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze
zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie
przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831)
3. Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych,
dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom
państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z
zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t. j. - Dz. U. z 2020 r.poz. 1333 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j.-Dz. U. z 2020 r. poz. 220.).
4. Zamawiający, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej -
dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców.
5. Zamawiający oceniając zdolność techniczną lub zawodową może, na każdym etapie
postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie
przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów
technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy
może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 11.2.2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
11.2.2.1. oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do
tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do
tej samej grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ.
11.2.2.2. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 1 ustawy, wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub
opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed
terminem składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z
odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
11.2.2.3. zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z
opłaceniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, zgodnie z art. 109 ust.1 pkt 1 ustawy,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z
opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym
dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu
składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych
należności,
11.2.2.4. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
11.2.2.5. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
11.2.2.6. oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o
których mowa w art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 5,7,8,9,10 ustawy Pzp.
(wypełniony i podpisany załącznik nr 12 do SWZ),
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu:1. wykaz wykonanych robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zostały
wykonane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ wraz z dowodami dot. robót
wskazanych w wykazie robót budowlanych, potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie,
przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiedniedokumenty.2.wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych
przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, według wzoru
stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści SWZ. Ofertęskłada się na formularzu ofertowym – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ. 1. Do oferty
Wykonawca musi dołączyć:1.1. oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o
niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie
wskazanym przez zamawiającego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ.
Oświadczenie to stanowi dowód tymczasowo zastępujący podmiotowe środkidowodowe.1.1.1.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o
którym mowa w pkt 11.1.1 SWZ składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu.1.1.2.Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji
podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w
11.1.1 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak
podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z pkt 5
załącznika nr 5 do SWZ. 1.2.zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – w przypadku
gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa
wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia, zgodnie ze wzorem
stanowiącym zał. Nr 5 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że
wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów.1.3. Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy – dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie– w takim przypadku należy wypełnić pkt 7 formularza ofertowego. 1.4.
pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu
wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o
którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.2. Oferta powinna
być:2.1.sporządzona na podstawie załączników niniejszej SWZ w języku polskim,2.2. złożona
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl,
2.3. podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
17.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 10.000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych 00/100).17.2. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach o których mowa w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp:
17.2.1. pieniądzu,
17.2.2. gwarancjach bankowych,
17.2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych,
17.2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. -Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
17.3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
17.4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwotę, o której mowa w pkt 17.1 SWZ należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Skórczu nr 28 8342 0009 4000 0101 2000 0003 z dopiskiem: wadium - nr postępowania. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na wskazanym rachunku bankowym przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
17.5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
17.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt od 17.2.2 - 17.2.4 SWZ, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
17.7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
17.8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadkuwykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postepowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku
wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt
11.1.1 SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika,
które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy - w tym przypadku należy
wypełnić pkt 7 formularza ofertowego. 4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak
podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W związku z art. 455 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający przewiduje możliwośćdokonania zmian w umowie.1. Przewidywany zakres zmian.1.1. Zmiana terminu realizacji
zamówienia z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, w przypadku:1.1.1. wprowadzenia
zmian w dokumentacji techniczno - projektowej, co może powodować brak możliwości
dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy,1.1.2.przerw w
realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nieleżących po
stronieWykonawcy,1.1.3.powierzenia przez Zamawiającego wykonania zamówień dodatkowych
lub robót zamiennych, jeżeli terminy ich powierzenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają
dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy,1.1.4. konieczności uzyskania
niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób
trzecich albo właściwych organów,1.1.5. wystąpienia opóźnień wynikających z odmowy lub
opóźnienia wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji,
zezwoleń, uzgodnień, opinii z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,1.1.6. wystąpienia
opóźnień wynikających z konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu,
lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy,1.1.7. odmiennych
od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych (w szczególności istnienie
niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów),1.1.8. wystąpienia warunków
atmosferycznych, terenowych lub wodnych utrudniających wykonanie umowy, które
spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez wykonawcę opóźnienie, w
szczególności długotrwałe opady atmosferyczne, wysokie stany wód gruntowych, lokalne
podtopienia, stany zagrożenia powodziowego,1.1.9. wstrzymania realizacji prac objętych
umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy,1.10. wystąpienia
„siły wyższej", wydarzeń nieprzewidywalnych i poza kontrolą stron niniejszej umowy,
występujących po podpisaniu umowy i powodujących niemożliwość wywiązania się z umowy w
jej obecnym brzmieniu np. wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne, wichury,
nawałnice, klęski żywiołowe, epidemie, huragan, powódź, katastrofy transportowe, pożar,
eksplozje, wojna, strajk, nieprzewidziane zdarzenia wpływające istotnie na stan zdrowia oraz
inne nadzwyczajne wydarzenia, których zaistnienie leży poza zasięgiem i kontrolą układających
się stron. Strony są zobowiązane do powiadomienia się nawzajem w formie pisemnej w ciągu 3
dni o wystąpieniu i zakończeniu zdarzenia określonego jako „siła wyższa" wraz odpowiednimi
dowodami i wnioskami, W związku z ograniczoną ilością znaków pozostały rodzaj i zakres
zmian oraz warunki ich wprowadzania zawiera pkt 23 SWZ oraz załącznik nr 7 do SWZ -
Projektowane Postanowienia Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy