Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa zadaszonej trybuny oraz dwóch wiat dla zawodników na boisku sportowym w Odporyszowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żabno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000529137
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ul. Władysława Jagiełły 1
1.5.2.) Miejscowość: Żabno
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-240
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@zabno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa zadaszonej trybuny oraz dwóch wiat dla zawodników na boisku sportowym w Odporyszowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a7e30554-da6f-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00101798
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003492/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Budowa zadaszonej trybuny sportowej oraz dwóch wiat dla zawodników na boisku sportowym w Odporyszowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.malopolska.pl/umwzabno/Article/get/id,26825.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/,https://epuap.gov.pl/wps/portal tgdowski@zabno.pl, lzon@zabno.pl,dzp@zabno.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem:
https://miniportal.uzp.gov.pl/,ePUAPu,dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz
poczty elektronicznej. 2) Zamawiający przewiduje komunikację pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca
za pomocą poczty elektronicznej: a) w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia - Łukasz Zoń
Urząd Miejski w Żabnie, ul. Jagiełły 1, 33-240 Żabno, w godz. 730 – 1300, tel. +48/14 645 60 12 wew.
32, email: lzon@zabno.pl b) w sprawach proceduralnych – Tomasz Gdowski Urząd Miejski w
Żabnie, ul. Jagiełły 1, 33-240 Żabno, w godz. 730 – 1300, tel. +48/14 645 60 12, wew. 31, e-mail:
tgdowski@zabno.pl 3) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP
ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku” oraz do„Formularza do komunikacji”. 4) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i
odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz
informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu
miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej
(ePUAP). 5) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy:
„Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150
MB. 6) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń
lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania na ePUAP. 7) Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako
załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich
postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z
zakładki Postępowania. 8) Ofertę,oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe
środki dowodowe, ,pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się wpostaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci
elektronicznej lub podpisem osobistym w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności
w formatach .txt, .rtf,.pdf, .doc, .docx, .odt.. 9) Wykonawcy w korespondencji kierowanej do
Zamawiającego powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania (znakiem sprawy). W zakresie nie wymienionym powyżej zastosowanie mają zapisy SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): a) Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez
wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.b) Dane
osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa zadaszonej trybuny oraz dwóch wiat dla zawodników na boisku sportowym w Odporyszowie”
c) Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a
także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.d) Odbiorcami
przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie
udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a także art.
6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.e) Dane osobowe wykonawcy
zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.f) Klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13
ust. 1 i 2 RODO znajduje się Informacji nt. RODO - załącznik nr 10 do SWZ.g) Zamawiający nie planuje
przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel określony w lit. b powyżej. Jeżeli
administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane
osobowe zostały zebrane (tj. cel określony w lit. b powyżej), przed takim dalszym przetwarzaniem
poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych
stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO.h) Wykonawca jest zobowiązany, w
związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków
formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym
postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:- obowiązek informacyjny
przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których
dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub
dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;- obowiązek informacyjny wynikający z art. 14
RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to
dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie
zamawiającego.i) W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz
ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z
udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków
informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – treść oświadczenia została zawarta w załączniku nr 10 do SWZ. Sposób i zasady udostępnienia danych osobowych określają zapisy SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.42.21.TG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest budowa zadaszonej trybuny na boisku sportowym, oraz dwóch wiat dla zawodników, rozbiórka budynku gospodarczego i zadaszonej trybuny, częściowe utwardzenie terenu, przebudowa części ogrodzenia zewnętrznego wraz z brama wjazdową oraz części ogrodzenia wewnętrznego oraz likwidacja odcinka zewnętrznej instalacji wodnej na dz. nr 803 w m. Odporyszów, gmina Żabno.
2) W skład przedmiotu zamówienia wchodzi realizacja następujących zakresów:
a) Wykonanie trybuny zadaszona,
b) Wykonanie wiat dla zawodników,
c) Wykonanie nawierzchni utwardzonej z kostki brukowej przed trybuną,
d) Wykonanie chodnika wzdłuż ogrodzenia w kierunku bramy,
e) Wykonanie nawierzchni zielonej na działce nr 803,
f) Wykonanie nawierzchni zielonej na działce nr 801/2 do ogrodzenia,
g) Przebudowa bramy wjazdowej,
h) Przebudowa ogrodzenia wewnętrznego,
i) Wykonanie ogrodzenia wewnętrznego przy trybunie,
j) Rozbiórka trybuny zadaszonej,
k) Rozbiórka budynku gospodarczego,
l) Wykonanie chodnika przy trybunie od strony budynku klubowego,
m) Wykonanie nawierzchni utwardzonej z kruszywa łamanego na działce nr 803, pomiędzy trybuną a budynkiem klubowym,
n) Wykonanie nawierzchni utwardzonej z kruszywa łamanego na działce nr 801/2 pomiędzy trybuną a budynkiem klubowym,
o) Wykonanie zasilania pomp,
p) Roboty przy zewnętrznym odcinku instalacji wodociągowej,
q) Sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej,
Zamawiający informuje, iż przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania monitoringu, wskazanego w Przedmiarze robót. Tm samym wykonawca nie uwzględnia wartości tego elementu ustalając cenę oferty.
3) Szczegółowy opis Przedmiotu zamówienia określają:
a) Dokumentacja Projektowa – Załącznik nr 5 do SWZ,
b) STWiORB – Załącznik nr 6 do SWZ,
c) Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 7 do SWZ.
4) W projektowanych postanowieniach umowy przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, tak więc załączony do SWZ przedmiar robót (Załącznik nr 4) ma na celu wyłącznie umożliwienie dokonania wyceny poszczególnych elementów robót i posiada on jedynie charakter pomocniczy.
5) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację zamówienia, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia będących przedmiotem rysunku i tekstu załączników do SWZ, łącznie
z podatkiem VAT obowiązującym w dniu złożenia oferty.
6) Zamawiający żąda przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą, przedstawienia przez niego Kosztorysu ofertowego uproszczonego, sporządzonego w oparciu o Dokumentację Projektową, Przedmiar robót, STWiORB oraz ewentualną wizję lokalną przeprowadzoną przez Wykonawcę.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowy sposób oceny ofert opisany został w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości na pozostałe (tj. za wyjątkiem trybuny oraz wiat dla zawodników) elementy wchodzące w skład przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w/w zakresie jeżeli: wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną co najmniej 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej 1 z wykonawców lub wszyscy łącznie wykażą, że spełniają w/w opisany warunek.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej o których mowa powyżej, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie
z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w/w zakresie jeżeli wykaże, że wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 robotę budowlaną w skład której wchodziły roboty związane z utwardzeniem nawierzchni (place, dojścia itp.) oraz wykonanie lub dostawa trybuny zadaszonej lub innego tego rodzaju obiektu lub wykonanie/dostawa elementów zagospodarowania terenu (np. wiat dla zawodników, wiat przystankowych), której wartość wyniosła co najmniej 300.000,00 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych).
Formularz wykaz robót budowlanych stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
Odnośnie do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą oni polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W takim przypadku Wykonawcy składają oświadczenie, określone w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, którego wzór określony został w Załączniku nr 11 do SWZ.
W przypadku posługiwania się przez wykonawcę cudzym potencjałem, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:b) W zakresie potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
(którego wzór stanowi załącznik nr 9 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) W zakresie potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania
i podmiotów, na rzecz, których roboty budowlane zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty, zgodnie z wymogiem określonym w Rozdziale II ust. 2 pkt.7.2) SWZ.
dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego, w Rozdziale II ust. 2 pkt.7.2) SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
a) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych).b) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą, tj. do dnia 14.08.2021 r..
c) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
d) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku BSR oddział Żabno Nr 58 8589 0006 0290 0930 4053 0012 z dopiskiem “wpłata wadium – sprawa nr RG.271.42.21.TG”.
e) Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).
f) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym
w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Żabno z siedzibą ul. Jagiełły 1, 33-240 Żabno,
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
g) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
h) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
i) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wtakim przypadku:•Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.• Wszelka
korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z
pełnomocnikiem.Oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz
spełnianie warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie. Odnośnie do wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia mogą oni polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają
roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.W takim przypadku
Wykonawcy składają oświadczenie, określone wart. 117 ust. 4 ustawy Pzp, którego wzór określony został w Załączniku nr 11 do SWZ. Pozostałe wymagania określają dokumenty zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszczalne są następujące przypadki zmiany i warunki zmiany treściumowy:a)Zmiana materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, sposobu wykonania gdy
wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu i urządzeń wskazanych w dokumentacji
projektowej lub ofercie, sposobu wykonania stanie się niemożliwe lub podyktowane będzie
usprawnieniem procesu budowy,postępem technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa na
budowie,b)Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia i wynagrodzenia Wykonawcy
w przypadku: działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym
pierwotnie
terminie, zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających
wykonanie robót lub spełnienie wymogów technologicznych udokumentowanych w dzienniku
budowy, konieczności uzyskania decyzji i uzgodnień, mogąca spowodować wstrzymanie
robót,konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, przedłużającej się procedury
administracyjnej z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. zmiany sposobu przeprowadzenia
robót, ograniczenia zakresu robót lub wprowadzeniem robót zamiennych. konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, a wynikających z konieczności dostosowania
zakresu zadania do powszechnie obowiązujących przepisów prawa braku możliwości
prowadzenia robót na skutek warunków klimatycznych: (gwałtowne opady deszczu, gradobicie,
śnieżyce, powodzie i inne anomalia klimatyczne) uniemożliwiające prowadzenie robót
budowlanych, przeprowadzanie prób(sprawdzeń), dokonanie odbiorów, przez okres powyżej
4dni, nieterminowego, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przekazaniem
przez Zamawiającego terenu budowy Wykonawcy, wstrzymania prac budowlanych przez
właściwy organ z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, innych okolicznościami niepowstałych
z winy Wykonawcy (m.in. koniecznością wykonania robót dodatkowych lub robót zamiennych;
koniecznością wykonania robót przez innego Wykonawcę w miejscu wykonywania prac
budowlanych), c) Zmiana wynagrodzenia za realizację zadań objętych niniejszą Umową w przypadku zmiany stawki podatku VAT. Opis sposobu dokonywania zmian zawarty został w SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-16 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-16 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Zamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę napodstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wskazane czynności w zakresie realizacji
zamówienia.
2) Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania
zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób
wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) Roboty ogólnobudowlane ,
b) Obsługa maszyn budowlanych np. koparki.
3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności
kontrolnych wobec wykonawcy lub podwykonawcy, odnośnie spełniania przez nich wymogu
zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane
w punkcie 2) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i
dokonywania ich oceny, w tym:
• oświadczenia zatrudnionego pracownika,
• oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy
o pracę,
• poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
• innych dokumentów
zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na
podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę
zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww.
wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
4) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana za najkorzystniejszą, w terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy, w sprawie realizacji zamówienia, przedstawi Zamawiającemu stosowne
oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy
o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 2)
powyżej. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu
składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności w trakcie
realizacji zamówienia, określone w pkt. 2), wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o
pracę, wraz ze wskazaniem imienia i nazwiska zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy
o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika oraz podpis osoby uprawnionej
do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
Sposób i zasady kontrolowania spełniania wymogów zatrudnienia opisuje SWZ.