Budowa zadaszenia oraz przebudowa i remont Amfiteatru w Zespole Zamkowo-Parkowym

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa zadaszenia oraz przebudowa i remont Amfiteatru w Zespole Zamkowo-Parkowym w Białej Podlaskiej na działce nr ewid. 2113/1 przy ul. Warszawskiej 12.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBiała Podlaska
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2017-10-23
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Miejska Biała Podlaska
  • Data publikacji ogłoszenia2017-10-06
  • Numer ogłoszenia598705-N-2017
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 598705-N-2017 z dnia 2017-10-06 r.

Gmina Miejska Biała Podlaska: Budowa zadaszenia oraz przebudowa i remont Amfiteatru w Zespole Zamkowo-Parkowym w Białej Podlaskiej na działce nr ewid. 2113/1 przy ul. Warszawskiej 12.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Działanie 71.1 "Dziedzictwo kulturowe i naturalne" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Tytuł projektu "Rewaloryzacja i modernizacja Zespołu Zamkowo-Parkowego Radziwiłłów w Białej Podlaskiej"
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Biała Podlaska, krajowy numer identyfikacyjny 52404500000, ul. ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego  3 , 21500   Biała Podlaska, woj. , państwo Polska, tel. 833 416 177, e-mail zamowienia@bialapodlaska.pl, faks 833 437 064.
Adres strony internetowej (URL): www.bialapodlaska.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
bip.bialapodlaska.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip.bialapodlaska.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Urząd Miasta Biała Podlaska, Kancelaria Ogólna, pok. nr 8
Adres:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3,21-500 Biała Podlaska

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa zadaszenia oraz przebudowa i remont Amfiteatru w Zespole Zamkowo-Parkowym w Białej Podlaskiej na działce nr ewid. 2113/1 przy ul. Warszawskiej 12.
Numer referencyjny: ZP.271.1.20.2017.IMO2
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa zadaszenia oraz przebudowa i remont Amfiteatru w Zespole Zamkowo-Parkowym w Białej Podlaskiej na działce nr ewid. 2113/1 przy ul. Warszawskiej 12. 2. Zakres przedmiotu zamówienia określają: 2.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik nr 1 do siwz, 2.2. przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej siwz, 2.3. dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 3 do niniejszej siwz, 2.4. szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiące załącznik nr 4 do siwz, 2.5. wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ. 3. Zamówienie wiąże się z aplikowaniem przez Zamawiającego o środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 7.1 „Dziedzictwo kulturowe i naturalne” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020 na realizację projektu „Rewaloryzacja i modernizacja Zespołu Zamkowo-Parkowego Radziwiłłów w Białej Podlaskiej”. 4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 1. CZĘŚĆ PROJEKTOWA a. Zadaszenie Zadaszenie amfiteatru należy wykonać w systemie membranowo – cięgnowym. Obrys zadaszenia jest zgodny z obrysem trybun amfiteatru. Forma zadaszenia posiada harmonijkowy układ, który pozwala na odprowadzenie wody opadowej po zewnętrznym obwodzie trybuny na koronie wału. Zadaszenie posiada stalową obwodową konstrukcję przestrzenną z rur o średnicy 159 mm ze stężeniami poziomymi o średnicy 12 mm. Na półokręgu pierwszy rząd podpór przestrzennych struktury znajduje się stycznie do ostatniego rzędu betonowej trybuny amfiteatru w rozstawie co 250 cm, i ilości 28. Drugi rząd podpór przestrzennych znajduje się w odległości 328 cm od pierwszego rzędu w układzie mijankowym względem pierwszego w rozstawie co 287 cm i ilości 28. Na fragmencie bocznym pierwszy rząd podpór przestrzennych struktury znajduje się stycznie do ostatniego rzędu betonowej trybuny amfiteatru w rozstawie co 263,5 cm, i ilości 7. Drugi rząd podpór przestrzennych znajduje się w odległości 328 cm od pierwszego rzędu w układzie mijankowym względem pierwszego w rozstawie co 284,5 cm i ilości 6. Górny ring stężający konstrukcję znajduje się w odległości 150 cm w rzucie poziomym od pierwszego rzędu podpór, na wysokości 401 cm od poziomu posadzki górnego obejścia trybun. Przestrzenna struktura pozwala na swobodną komunikację na poziomie górnego obejścia. Cięgna stalowe śniegowe o średnicy 31 mm mocowane są do górnego ringu stężającego. Cięgna wiatrowe o średnicy 31 mm mocowane są na podporze środkowej w pierwszym rzędzie podpór na wysokości 230 cm od poziomu posadzki górnego obejścia. Liny krawędziowe oraz stężenia posiadają średnicę 12,2 mm. Liny na części półokręgu zamocowane są centralnie do obręczy stalowej mocowanej (2 x HEM300 – patrz: projekt konstrukcyjny) do projektowanego wzmocnienia „mostu świetlnego” (patrz: projekt konstrukcyjny), natomiast liny na części bocznej mocowane są prostopadle do belki stężającej (C300, patrz: projekt konstrukcyjny) na południowym boku trójkątnego dachu . Membrana PVC z włóknami PES w kolorze białym RAL 9010 wykonana w technologii dwukierunkowego naciągu wstępnego podczas produkcji (np. easyASM 1350). Woda z membrany odbierana jest poprzez środkowe słupki podpór konstrukcji obwodowej w pierwszym rzędzie. Woda odprowadzana jest stamtąd do zaprojektowanego odwodnienia liniowego o szerokości 30 cm biegnącego wzdłuż konstrukcji. Fundamenty obwodowej konstrukcji stalowej zaprojektowano jako pale żelbetowe o średnicy 25 m. Należy je wykonać poprzez punktowy odwiert w gruncie zgodnie z technologią wskazaną w projekcie wykonawczym. Szalunku wymagać będą wyłącznie fundamenty znajdujące się w obrysie zlikwidowanego budynku reżyserki. Fundamenty dla konstrukcji na półokręgu zaprojektowano o wysokości 215 cm (poziom 143.71), natomiast dla konstrukcji bocznego fragmentu zadaszenia zaprojektowano o wysokości 425 cm ( poziom 141.61). b. Plac przed budynkiem z podnośnikiem Dla zapewnienia dostępności osobom niepełnosprawnym projektuje się podnośnik nożycowy ESS 20 185 np. firmy ERGOLIFT lub innej o nie gorszych parametrach wymiarach i właściwościach o wymiarze zewnętrznym 200 x 300 cm. Podnośnik ten, posiadający udźwig 2000 kg, pełni także funkcję transportową na potrzeby obsługi technicznej amfiteatru (detal D2 projektu wykonawczego). Podnośnik zlokalizowany jest przy południowej ścianie budynku zaplecza amfiteatru na poziomie 143.01 i na takim poziomie zaprojektowane jest utwardzone dojście do niego oraz obszar po zlikwidowanych rampach. Podnośnik obsługuje poziom, 141.02, dolnego placu przy scenie. Dojście do podnośnika zaprojektowano jako posadzkę betonową wykonaną z betonu C25/30 zbrojonego włóknem stalowym 50 x 1 mm oraz siatką stalową o Ø 3mm. Dylatację posadzki należy wykonać zgodnie z rysunkiem nr A2 projektu architektonicznego, co około 3m. Posadzkę zaprojektowano w spadku 0,5% w kierunku istniejącego placu z klińca o grubości 10 cm na chudym betonie grubości 10 cm i ustabilizowanym mechanicznie istniejącym podłożu (zgodnie z opisem warstw patrz: punkt 2.3.7). Wykończenie posadzki zaprojektowane w 18 formie obrzeża z blachy stalowej gr. 5 mm zabezpieczonej antykorozyjnie przez ocynk, mocowanego na stopkach betonowych (detal D8 projektu wykonawczego). W celu zabezpieczenia nowoprojektowanego poziomu 143.01 przy podnośniku, w miejscu zlikwidowanych ramp, od strony południowej zaprojektowano żelbetowy mur oporowy grubości 25 cm (detal D2 projektu wykonawczego). Do górnego poziomu muru 143.01 należy zamocować balustradę stalową zgodnie z detalem D2 projektu wykonawczego. Natomiast balustradę na murze oporowym przy południowej rampie, od strony zielonej skarpy należy zdemontować. Projektowana balustrada na poziomie 143.01 zabezpiecza przed ewentualnym przedostaniem się na poziom muru oporowego. Miejsce likwidowanych ramp do poziomu 50 cm poniżej istniejącego terenu należy wypełnić gruzem uzyskanym z rozbiórki budynku reżyserki. Pozostałe warstwy należy wykonać zgodnie z opisem warstw (patrz: punkt 2.3.7). c. Plac dolny wraz ze sceną Projektuje się scenę o wymiarze 12,13 x 17,63 m z desek tarasowych modrzewiowych dwustronnie ryflowanych 28 x 124 x 3000mm, impregnowanych ciśnieniowo, II klasy trwałości, mocowanych na legarach drewnianych impregnowanych 5 x 20 x 300 cm w rozstawie co 42 cm. Deski oraz legary należy zabezpieczyć ogniowo do stopnia niezapalności i nierozprzestrzeniania ognia poprzez impregnację środkiem np. FOBPS M-4 lub inny o nie gorszych właściwościach i parametrach. Legary mocowane są częściowo do istniejącej konstrukcji żelbetowej zdemontowanej sceny. W części północnej między ruinami należy wykonać nowe ściany fundamentowe żelbetowe o grubości 20 cm. W pozostałej części legary opierać będą się na istniejącej posadzce betonowej oraz na historycznych ruinach. Prace przy ruinach należy wykonywać ze szczególną ostrożnością w celu jak najmniejszej ingerencji (detal D1 projektu wykonawczego). Rzędna projektowanej sceny określona jest na poziomie 141.25. W związku ze zmianą wysokości korytarza przy scenie i kieszeni sceny należy wykonać nowe szyny prowadnicowe dla obu par wrót (szczegół rozwiązania szyny przedstawiono na detalu D1 projektu wykonawczego). Plac przy scenie projektuje się na średnim poziomie 141.03 w zależności od profilu spadku posadzki, jako posadzkę betonową wykonaną z betonu C25/30 zbrojonego włóknem stalowym 50 x 1 mm oraz siatką stalową o Ø 3mm. Dylatację posadzki należy wykonać zgodnie z rysunkiem nr A2 projektu architektonicznego, co około 3m. Posadzkę zaprojektowano w spadku 0,5% w kierunku projektowanego odwodnienia szczelinowego (np. korytko szczelinowe FASERFIX ze spadkiem). W celu wykonania posadzki betonowej istniejącą nawierzchnię betonową na całym poziomie przy scenie oraz przy projektowanym podnośniku nożycowym należy zdjąć lub sfrezować do wymaganej grubości właściwej posadzki 10 cm. Istniejące w posadzce oświetlenie należy zdemontować i zabezpieczyć zgodnie z projektem elektrycznym. Istniejące kratki ściekowe należy zdemontować, a ich wyjścia zaślepić i zabezpieczyć zgodnie z projektem kanalizacji deszczowej. Kratki ściekowe zastępuje się odwodnieniem szczelinowym np. Faserfix ze spadkiem, biegnącym wzdłuż trybun w odległości 115 cm od pierwszego rzędu trybuny. Odwodnienie szczelinowe włączone jest do istniejącej kanalizacji deszczowej za pośrednictwem studzienki odpływowej 20 x 20 cm z osadnikiem, której lokalizację wskazano na planie realizacyjnym (rysunek A0 projektu zagospodarowania terenu) oraz w projekcie kanalizacji deszczowej. Spadki projektowanej posadzki betonowej projektuje się w kierunku odwodnienia szczelinowego o wartości 0,5%. Poziom posadzki wokół projektowanej sceny przyjęto na jednym poziomie 141.05. Poziom przy projektowanym podnośniku nożycowym przyjęto na rzędnej 141.02. Wyjątek stanowi północno-wschodnia część placu w miejscu styku ze schodami prowadzącymi do wejścia do budynku zaplecza amfiteatru gdzie spadek wynosić będzie około 1% w związku z koniecznością dostosowania projektowanej posadzki do istniejącej wysokości ostatniego stopnia schodów. Nad sceną w konstrukcji stalowego trójkątnego dachu zaprojektowano 2 ustroje refleksyjne akustyczne w postaci wygiętych płyt kierujące pierwsze odbicia dźwięku do bocznych sektorów widowni. Na ścianach przy scenie po obu stronach zaprojektowano po jednym ustroju refleksyjnym akustycznym w postaci wygiętych płyt. Na suficie w przestrzeni poniżej zadaszenia widowni, nad całą tylną jej częścią umieszczono elementy dźwiękochłonne z folii mikroperforowanej dostosowujące czas pogłosu do założonych wartości (szczegółowy opis rozwiązań akustycznych znajduje się w wytycznych akustycznych będących częścią projektu architektonicznego. d. Górne obejście na koronie wału W celu wykonania fundamentów stalowej konstrukcji przestrzennej zadaszenia amfiteatru, górne betonowe obejście trybun należy naciąć i zdjąć zgodnie z rysunkiem A3 projektu architektonicznego w miejscach projektowanych fundamentów na szerokość około 100 cm. Przy linii zewnętrznej istniejącego obejścia betonowego projektuje się odwodnienie liniowe o szerokości 30 cm zbierające wodę opadową z projektowanego zadaszenia. Woda ta zbierana jest w studni kanalizacji deszczowej DN 600 z osadnikiem 0,5 m oznaczonej na planie realizacyjnym (rysunek A0). Woda ze studni odprowadzana jest rurą PE HD DN 200, biegnącą nad istniejącą rurą DN 250, do włączenia za pomocą siodła do istniejącej rury kanalizacji deszczowej DN 250. Przy pracach związanych z przebudową instalacji kanalizacji deszczowej należy zachować szczególną ostrożność. Po wykonaniu fundamentów w miejscach zdjętych fragmentów istniejącej posadzki należy wykonać nową betonowa posadzkę wykonaną z betonu C25/30 zbrojonego włóknem stalowym 50 x 1 mm oraz siatką stalową o Ø 3mm. Nowa posadzkę betonową należy wykonać także w pasie szerokości 168 cm od zaprojektowanego odwodnienia liniowego z betonu C25/30 zbrojonego włóknem stalowym 50 x 1 mm oraz siatką stalową o Ø 3mm o gr. 10 cm na chudym betonie grubości 1- cm i ustabilizowanym mechanicznie istniejącym podłożu. Dylatację posadzki należy wykonać zgodnie z rysunkiem nr A2 projektu architektonicznego, co około 3m. Posadzkę zaprojektowano w spadku 0,5% w kierunku projektowanego odwodnienia szczelinowego. Wykończenie posadzki zaprojektowane w formie obrzeża z blachy stalowej gr. 10 mm zabezpieczonej antykorozyjnie przez ocynk, mocowanego do projektowanych fundamentów, natomiast poza ich obrysem do na stopkach betonowych (detal D4, D5 i D6 projektu wykonawczego). e. Budynek zaplecza amfiteatru Poziom posadzki kieszeni sceny oraz części korytarza między wrotami sceny projektuje się na takim samym poziomie jak poziom sceny – 141.25. jako posadzkę betonową wykonaną z betonu C25/30 zbrojonego włóknem stalowym 50 x 1 mm oraz siatką stalową o Ø 3mm, o grubości 10 cm. Pozostałą różnicę miedzy istniejącym poziomem należy wypełnić chudym betonem zgodnie z opisem warstw projektu architektonicznego(patrz: punkt 2.3.7). Projektowany poziom kieszeni i korytarza należy połączyć z istniejącym poziomem za pomocą dwóch ramp o spadku 8% wykonanych również w technologii posadzki betonowej. W celu wykonania ramp fragment istniejącej posadzki betonowej należy zdjąć lub sfrezować w celu uzyskania minimalnej grubości nowej posadzki 10 cm. Należy zdjąć fragment około 170 cm długości wskazany na rysunku A1 projektu architektonicznego. W związku ze zmianą wysokości korytarza przy scenie i kieszeni sceny należy wykonać nowe szyny prowadnicowe dla obu par wrót. Szczegół rozwiązania szyny przedstawiono na detalu D1 projektu wykonawczego). Scena oraz kieszeń sceny mają zapewnione zaplecze techniczne i magazynowe w istniejącym budynku zaplecza amfiteatru na poziomie parteru. f. Most świetlny W związku z oparciem projektowanego zadaszenia na konstrukcji istniejącego mostu świetlnego konieczne jest jego wzmocnienie. Wzmocnienie (patrz: projekt konstrukcyjny) zaprojektowano w postaci dwóch stalowych belek C 300 opartych na przedłużonych o około 8 cm istniejących słupkach mostu oraz zaprojektowanych krzyżulcach w postaci kątowników 150 x 100 mm. Wysokość mostu została zwiększona o 30 cm do rzędnej 148.80. Do mostu zamocowana jest także obręcz stalowa z dwóch profili HEM 300 o średnicy 194 cm, do której mocowane są liny stalowe zadaszenia. Zaprojektowana konstrukcja wzmocnienia mostu świetlnego posiada także dwa stężenia HEM 300 w układzie prostopadłym do mostu, biegnące w obszarze trójkątnego dachu pod dolnym pasem kratownic, które zakotwione są w płycie stropodachu budynku zaplecza amfiteatru. g. Dach trójkątny W celu montażu lin stalowych zadaszenia na fragmencie bocznym konieczne jest zamocowanie do istniejącej konstrukcji trójkąta dwóch belek stalowych C300. Belka ta o wysokości takiej samej jak wysokość wzmocnienia mostu świetlnego posiada górną rzędną 148.80. Z racji różnicy wysokości między konstrukcją trójkąta konieczne jest zastosowanie podpór w postaci ceowników C200 w miejscach styków z kratownicami. h. Furtki Zaprojektowano zamknięcie korytarza między sceną, a budynkiem zaplecza w postaci ażurowych furtek stalowych D1 w kolorze białym RAL 9010 wykonanych zgodnie z detalem D14 projektu wykonawczego. 2. OPIS DOSTĘPNOŚCI DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH W związku z likwidacją ramp dla niepełnosprawnych, w celu zapewnienia dostępu osobą niepełnosprawnym projektuje się podnośnik nożycowy ESS 20 185 firmy np. ERGOLIFT o wymiarze zewnętrznym 200 x 300 cm z płaszczyzną ruchu umożliwiającą swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. Platforma podnośnika wyposażona jest w balustrady zabezpieczające. Dojście do podnośnika zaprojektowano jako posadzkę betonową o szerokości użytkowej 200 cm, a na fragmencie bezpośrednio przyległym do ściany budynku zaplecza o szerokości 350 cm. Podnośnik obsługuje poziom przed budynkiem zaplecza 143.01 z poziomem dolnego placu przy scenie 141.02. Dolny poziom przy scenie zaprojektowany jest na jednym poziomie z uwzględnieniem spadków rzędu 0,5% warunkujących spływ wody opadowej co zapewnia możliwość korzystania osobom niepełnosprawnym z każdego sektora trybun. Poziom dolny przy scenie jest też skomunikowany z zapleczem sceny rampą o spadku 8%. Poziom górnego obejścia jest także dostępny dla osób niepełnosprawnych poprzez dwie istniejące rampy od strony północnej i południowej. 3. OPIS ZABEZPIECZEŃ PRZECIWPOŻAROWYCH Projektowane zadaszenie amfiteatru nie powoduje zmian dotychczasowego sposobu użytkowania amfiteatru ani liczby użytkowników. Elementy konstrukcji stalowej poddane remontowi należy pokryć izolacją w postaci powłoki malarskiej zgodnie z PN-71/H-97053 dostosowanej do agresywności środowiska wg PN-71/H-04651 farbą o klasie odporności ogniowej R30 wg. BN-86/6113-03. Projektowaną przestrzenną konstrukcją stalową oraz inne projektowane elementy konstrukcyjne należy wykonać zgodnie z klasą wykonania elementów stalowych KLASA EXC3 Wg PN-EN 1090-2+ i pokryć izolacją w postaci powłoki malarskiej zgodnie z PN-71/H-97053 dostosowanej do agresywności środowiska wg PN-71/H-04651 farbą o klasie odporności ogniowej R30 wg BN-86/6113-03. Membrana PVC z włóknami PES, wykonana w technologii dwukierunkowego naciągu wstępnego podczas produkcji. Reakcja na ogień: klasa B-s2,d0 wg. normy PN-EN 13501-1 tj. B - bardzo ograniczony udział w pożarze, s2 – średnia emisja dymu, d0 – brak płonących kropel; niezapalne, niekapiące. Projektowaną scenę z desek wraz z legarami należy zabezpieczyć ogniowo do stopnia niezapalności i nierozprzestrzeniania ognia poprzez impregnację środkiem np. FOBPS M-4 lub inny o nie gorszych właściwościach i parametrach. 4. ZESTAWIENIE POWIERZCHNI Lp. Nazwa Powierzchnia w m2 1. Dojście do podnośnika nożycowego na poz. 143.01 115,0 2. Kieszeń sceny wraz z korytarzem i rampami na poz. 141.25 31,3 3. Scena z desek na poz. 141.25 213,8 4. Dolny plac na poz. 141.03 278,0 5. Górne obejście na koronie wału na poz. 145.96 395,0 6. Powierzchnia projektowanego zadaszenia amfiteatru 1215,0 7. Powierzchnia stropodachu budynku zaplecza 156,0 8. Powierzchnia dachu trójkątnego (fale) 322,0 9. Powierzchnia trybun 785,0 5. ODPROWADZENIE WÓD OPADOWYCH Projektuje się odprowadzenie wód opadowych z połaci zadaszenia do koryta liniowego o szerokości 30 cm z rusztem o kl.C250. Wody opadowy odprowadzone będą do istniejącego kolektora kanalizacji deszczowej biegnącego po wałem. Włączenie do istniejącego kolektora należy wykonać za pomocą siodła. Rurę odprowadzjaca z projektowanego korytka liniowego należy wykonać z rur PEHD dwuściennych, o spiralnej budowie, obustronnie gładkich i o sztywności obwodowej wynoszącej co najmniej (SN8, SN10,). Sztywność obwodowa rur musi być potwierdzona badaniem zgodnie z PN-EN ISO 9969. Na powierzchni zewnętrznej, rury muszą posiadać trwałe napisy z powtarzalnością min. co 2 metry zawierające między innymi: nazwę producenta, nazwę własną rury, materiał, średnicę, klasę sztywności obwodowej, serię produkcyjną, dokument odniesienia (numer Aprobaty Technicznej). Na powierzchni wewnętrznej, rury muszą posiadać trwałe napisy zawierające: między innymi nazwę własną rury, materiał, średnicę, klasę sztywności obwodowej. Ścianka wewnętrzna rury musi być w kolorze jasnym, ułatwiającym inspekcję na etapie eksploatacji sieci. Rury i kształtki w zakresie średnic do DN1000 łączone są przy pomocy złączki kielichowej (lub dwukielicha), z uszczelką trójwargową z EPDM (lub SBR) osadzoną w gniazdach złączki. W przypadku średnic powyżej DN1000 łączenie należy wykonywać metodą spawania ekstruzyjnego. Odprowadzenie wód opadowych z dolnej części amfiteatury należy wykonać za pomocą odwodnienia szczelinowego z włączeniem do istniejącej kanalizacji deszczowej. 5.1 – Projektowane przekrycie c – m Konstrukcja c – m w formie powierzchniowej siatki cięgnowej. Cięgna nośne i napinające rozpięte na dźwigarach brzegowych opartych na słupach wzgl. ścianach żelbetowych Ew. stalowych ramach przestrzennych zakotwionych w fundamencie z zastosowaniem podpory sztywnej ( jak wsporniki ) Przekrycie oparte na istniejących dźwigarach stalowych. Rama składająca z elementów poziomych stalowych pionowych i żelbetowych ścian. Dźwigar ten ( most ) oparty jest na słupach na podporach skrajnych . Posadowienie nowoprojektowanej konstrukcji projektuje się na głęboko zakotwionych fundamentach istniejących 5.1– Pokrycie dachu – membrana PN – EN 1993-1-11: 2008 Proj.konstr.stal. część 1-11 konstrukcje cięgnowe Pokrycie – membrana – wg. projektu MEMBRANA Membrana PVC z włóknami PES, wykonana w technologii dwukierunkowego naciągu wstępnego podczas produkcji, Dane techniczne: Powłoka ochronna (przód/tył) S2 PVDF/ PVDF Tkanina bazowa 1100 Dtex Waga 1050 g/m2 Całkowita grubość 0,78 mm Minimalna wytrzymałość na rozciąganie (osnowa/wątek) 86/86 kN/m Minimalna wytrzymałość na rozciąganie (osnowa/wątek)* 21,5/21,5 kN/m Minimalna odporność na rozdarcie (osnowa/wątek) 0,55/0,50 kN Minimalna adhezja 2,4 kN/m Klasa reakcji na ogień B-s2,d0/ PN-EN 13501-1 Przepuszczalność promieniowania słonecznego (Ts) 19% Odbicie światła słonecznego (Rs) 64% Czynnik słoneczny (g) 24% Przepuszczalność światła widzialnego (Tv) 16% Odbicie światła widzialnego (Rv) 69% Transmisja UV 0% * wytrzymałość na rozciąganie w konstrukcjach rozporowych dla kombinacji od obciążeń charakterystycznych. Współczynnik bezpieczeństwa równy 4,0 (wytyczne Tensinet). Uwaga: Dopuszcza się rozwiązania równoważne pod warunkiem wykazania równoważności oraz wykonania stosownych obliczeń. 5.2 Cięgna Cięgna sprężające dostosowane do regulacji i wymiany podczas eksploatacji obiektu. Szczegóły rozwiązania Pokrycie – membrana – wg. projektu 5.3 Podciągi, ramy nośne Elementy stalowe już istniejące. Sprawdzenie nośności w części obliczeniowej wykazuje konieczność zwiększenia przekroju nośnego tych elementów z powodu przekroczenia stanów granicznych nośności i użytkowania (odkształcenia) Elementy pionowe ram ściany żelbetowe –zamocowane w fundamencie. 5.4 Słupy obwodowe Kratownica przestrzenna wg odrębnego projektu 5.6 Most ( gablota ) W wyniku obliczeniowego sprawdzenia stanu granicznego nośności i użytkowalności stali zastosowanej w konstrukcji tego elementu w istniejącym stanie wykorzystanie mostu nie jest możliwe. Wystąpiłoby znaczne przekroczenie granicznych wartości nośności i odkształceń Przewiduje się wzmocnienie konstrukcji przez dodanie nowego górnego pasa kratownicy na wysokości 2,80 m, złożonego z poziomo usytuowanych profili stalowych wg obliczeń statycznych 5.7 Słupy istniejące Słupy S-1, S-2 obecnie istniejące 60 / 60 cm d = 30 cm pod belkami wspornikowymi. Pozostają bez zmian, ponieważ obciążenie tych belek nie ulega zwiększeniu 5.8 Fundamenty i zakotwienie słupów zewnętrznych Fundamenty istniejące wykorzystuje się po sprawdzeniu w warunkach obciążenia projektowanego 6. SPOSÓB ZASILANIA PODNOŚNIKA NOŻYCOWEGO Budynek amfiteatru posiada wystarczającą nadwyżkę mocy do zasilenia projektowanego podnośnika nożycowego. Projektowany podnośnik nożycowy zostanie zasilony z istniejącej tablicy głównej budynku TG. W tym celu w tablicy głównej budynku zabudować wyłącznik instalacyjny o parametrach podanych na schemacie zasilania rys nr E-01. Z tablicy głównej w kierunku podnośnika wyprowadzić WLZ wykonany kablem YKY 5x4mm2. Kabel prowadzić w listwie kablowej DLPlus o przekroju 32x20mm prod. np. Legrand lub innego producenta o podobnych parametrach pod stropem antresoli. Trasa kablowa wykonana zgodnie z postanowieniami normy N SEP-E-004 „Elektroenergetyczne i sygnalizacyjne linie kablowe. Projektowanie i budowa”. Tablicę sterowniczą podnośnika nożycowego oraz oprzewodowanie od tablicy sterowniczej podnośnika do poszczególnych jego elementów wykona dostawca podnośnika. Inwestor zapewni nocne oświetlenie platformy podnośnika zgodnie z obowiązującymi normami. 7. DEMONTAŻE 7.1 Budynek zaplecza Niesprawne lub uszkodzone oprawy w pomieszczeniach na parterze należy naprawić lub wymienić. Do wymiany stosować oprawy o nie gorszych parametrach technicznych niż oprawy istniejące. 7.2 Zagospodarowanie terenu Niedziałające podświetlenie stopni należy wymienić. Stosować oprawy o nie gorszych parametrach najlepiej ze źródłami światła LED. Oświetlenie w posadzce placu dolnego przy scenie należy usunąć w całości. Patrz rysunek nr E-02. Niedziałające oświetlenie w zielonej skarpie należy wymienić. Stosować oprawy o nie gorszych parametrach niż oprawy istniejące. 7.3 Budynek reżyserki Zdemontować istniejącą instalację oświetleniową łącznie z oprawami w budynku reżyserki. Budynek reżyserki do demontażu. Szczegóły w projekcie architektonicznym. Istniejącą w budynku tablicę elektryczną TS-3 przenieść do zamykanej skrzyni ukrytej w trybunie widowni. Lokalizacja na planie rys nr E-02. 7.4 Most świetlny Zlikwidować instalację mostu świetlnego razem z oprawami oświetleniowymi. Odpowiednie obwody wypiąć w tablicy zasilającej TR zabudowanej w magazynie.

II.5) Główny kod CPV: 45212320-5
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45260000-7


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-05-31

II.9) Informacje dodatkowe: . Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane w zakresie branży budowlanej. 10. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 11. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, przedmiarami robót, specyfikacją techniczną, sztuką budowlaną, obowiązującymi zasadami, przepisami zawartymi w Polskich Normach i normach do nich równoważnych oraz w Prawie budowlanym. 12. Działając na podstawie art.29 ust 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w trakcie realizacji w/w zamówienia, były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz.1666 z poźn. zm.). 13. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 13.1. roboty rozbiórkowe i demontażowe, 13.2. wykonanie sceny z desek tarasowych modrzewiowych, 13.3. wykonanie fundamentów i posadzek betonowych, 13.4. montaż konstrukcji stalowej i lin stalowych, 13.5. montaż membrany PVC, 13.6. roboty instalacji elektrycznej i akustyki. 14. Zatrudnienie, o którym mowa w pkt. 12 powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. 15. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. 16. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt. 13 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników wykonujących roboty na podstawie umowy o pracę. 17. Każdorazowo za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników wykonujących roboty (osób wymienionych w załączniku do umowy pn. „Wykaz pracowników wykonujących roboty”) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości stanowiącej iloczyn kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników wykonujących roboty na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu. 18. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres trwania umowy. 19. W przypadku uzasadnionych wątpliwości w zakresie zatrudniania na umowę o pracę wskazanych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pracowników, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 20. W przypadku, gdy w dokumentacji pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów, pochodzenia, norm lub certyfikatów należy rozumieć, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a określenia te należy traktować jako równoważne pod względem parametrów technicznych i funkcjonalnych. W takich okolicznościach zamawiający dopuszcza możliwość składania w ofercie rozwiązań równoważnych wskazując, iż minimalne wymagania, jakim mają odpowiadać rozwiązania równoważne, to wymagania nie gorsze od parametrów wskazanych w dokumentacji.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 1 000 000, 00 zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu konstrukcji stalowej oraz stałego pokrycia zadaszenia z powłokowych tkanin technicznych, o powierzchni w rzucie nie mniej niż 800 m2; 2. wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. osobami, które mogą pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: 2.1. budowlanej – min. 1 osoba, 2.2. sanitarnej – min. 1 osoba, 2.3. elektrycznej – min. 1 osoba. - wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia z przedstawieniem zakresu wykonywanych przez nich czynności przy realizacji niniejszego zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający dopuszcza dysponowanie mniejszą ilością osób w przypadku, kiedy wskazana osoba posiada uprawnienia na więcej niż jedną spośród ww. specjalności. Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać odpowiednie uprawnienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokumentu potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4. odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 5. oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 6. oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w prawie spłat tych należności. 7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ust. 5: 7.1. W pkt. 5.4 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13,14 i 21. Dokument o których mowa w pkt. 6.1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.2. w pkt. 5.5 i 5.6 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty, o których mowa w pkt. 6.2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7.3. w pkt. 5.7 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument o którym mowa w pkt. 6.3 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. 5.4, składa dokument, o którym mowa w pkt 6.1., w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 6 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów o których mowa w rozdz. VI ust. 5 pkt 5.7, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 marca 2017 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 poz. 570).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 1 000 000,00 zł; 2. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; 3. wyka osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 1.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 1.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 1.4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługę, której wskazane zdolności dotyczą. 2. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz od podwykonawcy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI. ust. 5 pkt. 5.4.-5.9. 3. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U.2016.1126). 4. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 4.1. wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, okresu gwarancji, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy; 4.2. kosztorys ofertowy przygotowany zgodnie z przedmiarami robót załączonymi do SIWZ; 4.3.oświadczenie wykonawcy (i Podwykonawcy) dotyczące zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę (Załącznik nr 15 i 16 do SIWZ), 4.4. oraz pozostałe dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdz. VI ust. 1 pkt 1.1-1.5. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 w ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Oświadczenie może być złożone według wzoru zamieszczonego w załączniku nr 9 do siwz.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 34 000, 00 PLN (słownie: trzydzieści cztery tysiące złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem (z rachunku Wykonawcy na rachunek bankowy Zamawiającego) na konto w Banku Zachodnim WBK SA nr rachunku 08 1500 1331 1213 3001 4919 0000, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr ZP.271.1.20.2017.IMO2 na budowę zadaszenia oraz przebudowę i remont Amfiteatru w Zespole Zamkowo-Parkowym w Białej Podlaskiej na działce nr ewid. 2113/1 przy ul. Warszawskiej 12” do dnia 23.10.2017 r. do godz. 12:00. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. ust. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 5.1 pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 5.2 innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena ofertowa brutto 60,00
Gwarancja 25,00
Liczba osób zatrudnionych przez Wykonawcę (i Podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę 15,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 1. Zmiany postanowień zawartej umowy będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: 1.1. wskazanych w ustawie, 1.2. zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony umowy więzi prawnej: 1.2.1. o charakterze niezależnym od stron, 1.2.2. którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, 1.2.3. którego nie można uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, 1.2.4. którego nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, 1.3. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub na świadczenia stron. 2. Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, istotna zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyłączeniem zmian dotyczących: 2.1 robót, o których mowa w § 12 ust. 1 Umowy, a w tym robót zamiennych, jeżeli stanowią one nieistotną zmianę zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę; 2.2 zmiany rodzaju materiałów, w przypadku zaprzestania produkcji materiału bądź wycofania lub wprowadzenia przez producenta materiału o parametrach i cechach użytkowych takich samych lub lepszych lub jakościowo wyższych lub technologicznie nowszych. Zmiana rodzaju materiałów wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego, uzyskanie której wymaga przedstawienia przez Wykonawcę szczegółowego uzasadnienia zmiany. Zaproponowane nowe materiały nie mogą powodować podwyższenia wynagrodzenia określonego w Umowie oraz nie mogą powodować podwyższenia cen jednostkowych poszczególnych pozycji kosztorysowych, zmiana materiałów może nastąpić pod warunkiem, że nie wykracza poza uzyskane pozwolenie na budowę; 2.3 wydłużenia terminu realizacji robót w przypadku wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót o okres nie dłuższy niż okres wstrzymania robót; 2.4 zmiany terminu zakończenia robót, o czas niezbędny na wykonanie robót, o których mowa w § 12 Umowy; 2.5 terminu wykonania zamówienia, jeżeli jego przedłużenie wynika z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; 2.6 zmiany wynagrodzenia, w przypadku i na warunkach, o których mowa w § 12 i 13 Umowy oraz w sytuacji zmniejszenia zakresu realizacji robót; 2.7 terminu przekazania przez Zamawiającego terenu budowy, jeżeli zajdą uzasadnione okoliczności uniemożliwiające przekazanie terenu budowy w terminie określonym Umową. 3. Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to niezbędne dla wykonania przedmiotu niniejszej Umowy, polecać Wykonawcy na piśmie: 3.1 wykonanie robót wynikających z dokumentacji projektowej lub zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, a nie wyszczególnionych w przedmiarach robót (po uprzednim sporządzeniu protokołu konieczności); 3.2 wykonanie rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej, jeżeli nie stanowią istotnej zmiany zatwierdzonego projektu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-10-23, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia: 1.1. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3.2. Oryginał pełnomocnictwa będzie załączony do oferty i zawierać będzie w szczególności wskazanie: postępowania którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zmówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. 3.3. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu każdego z wykonawców. 3.4. Każdy z wykonawców składających ofertę wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. W tym celu wszyscy wykonawcy składający ofertę wspólną składają oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 6 do siwz), a oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 7 do siwz) dla wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną podpisuje pełnomocnik. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej nie jest obowiązkowe na etapie składania. Każdy wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani złożyć stosowne oświadczenie w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. 3.5. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3.6. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 4. Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w rozdz. V. ust. 1. pkt 1.2.1 i 1.2.2 w siwz w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w rozdz. V. ust 4) niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 5.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załącznik nr 13 do SIWZ). 5.2. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8. 5.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Chciałbym zlecić nadzór nad remontem domu i projektem pomieszczeń - Lubień Kujawski
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Chciałbym zlecić nadzór nad remontem domu i projektem niektórych pomieszczeń. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI