Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Budowa zadaszenia o stałej konstrukcji istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Ścinawce Dolnej
1.1.6 Budowa zadaszenia o stałej konstrukcji istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Ścinawce Dolnej
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej, a następnie robót budowlanych polegających na
budowie hali sportowej – zadaszenia o konstrukcji metalowej nad istniejącym boiskiem wielofunkcyjnym, wraz z zapleczem
sanitarno-szatniowym oraz wyposażenie obiektu. Główną funkcją projektowanego budynku jest zapewnienie Zespołowi
Szkolno – Przedszkolnemu w Ścinawce Dolnej realizacji zajęć sportowo-rekreacyjnych dla uczniów. Uzupełnieniem funkcji
podstawowej jest takie zaprojektowanie obiektu hali sportowej, aby mógł on pełnić rolę miejsca rekreacji i czynnego
wypoczynku również poza godzinami funkcjonowania szkoły. Całoroczny budynek hali sportowej będzie połączony z
istniejącym budynkiem szkoły za pomocą przejścia w postaci chodnika. W czasie wolnym od zajęć lub w trakcie ich trwania
będzie posiadać możliwość pełnego wydzielenia wraz z zapleczem i funkcjonowania jako samodzielny obiekt. Budynek
będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dokumentację projektową oraz roboty budowlane i instalacyjne
należy wykonać zgodnie z zapisami niniejszego PFU oraz Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). W razie wystąpienia
jakichkolwiek wątpliwości lub niezgodności w wyżej wymienionych dokumentach Wykonawca ma obowiązek zwrócić się do
Zamawiającego w celu wyjaśnienia i uzgodnienia właściwych rozwiązań projektowych.
1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące elementy składowe:
1) budowa i wyposażenie budynku hali sportowej nad istniejącym boiskiem wielofunkcyjnym
2) budowa i wyposażenie budynku zaplecza szatniowo - sanitarnego,
3) budowa infrastruktury technicznej związanej z obiektem
1.2. W ramach przedmiotu zamówienia należy:
1) wykonać niezbędną inwentaryzację w koniecznym oraz niezbędnym zakresie,
2) opracować koncepcję, a następnie dokumentację projektową zawierającą projekty: Architektoniczno – Budowlany,
Zagospodarowania terenu, Techniczny, Wykonawczy w podziale na branże wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami
prawa uzgodnień, warunków przyłączenia i zatwierdzeń opracowanego projektu architektoniczno - budowlanego oraz
uzyskanie pozwolenia na budowę dla planowanej inwestycji,
3) wykonać specyfikację techniczną i odbiór robót,
4) przygotować harmonogram rzeczowo-finansowy na realizację robót budowlanych,
5) wykonać kompleksowo roboty budowlane na podstawie opracowanych dokumentacji projektowych,
6) wykonać dokumentację powykonawczą,
7) uzyskać wszelkie wymagane badania, uzgodnienia, pozwolenie, certyfikaty wynikające z wykonywanej dokumentacji
projektowej oraz prowadzonych robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie budynku,
8) wyposażyć obiekt przedmiotowej inwestycji wraz z uruchomieniem elementów wyposażenia i urządzeń.
Projektowany budynek musi spełniać wszystkie obowiązujące normy i być wyposażony we wszystkie wymagane przepisami
systemy związane z ochroną pożarową. Wykonawca opracuje plan ewakuacji w uzgodnieniu z rzeczoznawcą ds.
zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz wyposaży i oznaczy obiekt w niezbędne urządzenia p. pożarowe typu gaśnice, koce
itp.
Ponadto, o ile dla wykonania Przedmiotu Zamówienia, będzie konieczne wykonanie innych niezbędnych robót lub
czynności, w tym konieczność wykonania projektów warsztatowych lub montażowych i uzyskania w związku z tym
wymaganych prawem zezwoleń lub zgód, lub gdy dla używania wykonanych części Robót konieczne będzie uzyskanie
pozwolenia na użytkowanie, to Wykonawca wykona te czynności i roboty oraz uzyska niezbędne zezwolenia i zgody
własnym kosztem i staraniem.
2. Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych. Wykonawca
zobowiązany jest zrealizować zadanie zgodnie z opracowaną przez siebie i zatwierdzoną przez Zamawiającego oraz
właściwe organy administracji państwowej dokumentacją projektową i techniczną. Wykonawca zrealizuje zadanie w oparciu
o obowiązujące przepisy, a w szczególności ustawę Prawo budowlane wraz z przepisami wykonawczymi. Podane w
Programie Funkcjonalno-Użytkowym ilości robót są ilościami przybliżonymi i nie są wiążące dla Wykonawcy, który jest
zobowiązany opracować własny przedmiar robót w ramach opracowania dokumentacji projektowej. Szczegółowe
rozwiązania wpływające na zwiększenie zakresu i ilości robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako
roboty dodatkowe. Wszelkie koszty opracowania dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia, prowadzenia i ukończenia robót
budowlanych ponosi Wykonawca. Wykonawca dołączy do projektów oświadczenie, że dokumentacja jest wykonana zgodnie
z umową, obowiązującymi przepisami, normami i wytycznymi oraz że jest ona kompletna z punktu widzenia celu, któremu
ma służyć.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa PFU oraz przedmiar robót - stanowiące załączniki do SWZ.
3.1. Wykonawca winien zapoznać się z Programem Funkcjonalno Użytkowym, tak aby w trakcie realizacji nie wystąpiły
rozbieżności dotyczące samej realizacji obiektu co do jakości, ilości jak i przyjętych rozwiązań technicznych oraz wartości
całej inwestycji określonej w ofercie. Przedmiar robót stanowi element pomocniczy przy szacowaniu wartości zamówienia.
Wykonawca winien zapoznać się z obiektem oraz przed złożeniem oferty zaznajomić się z problematyką zadania.
Jakiekolwiek wątpliwości nawet jeżeli miałyby skutki finansowe winny być przez Wykonawcę wykonane na poziomie kosztu
ustalonego Umową. Podpisanie umowy jest ostatecznie potwierdzeniem przyjętych zapisów zawartych w Umowie jak i w
projekcie. Nie dopuszcza się jakichkolwiek zmian w trakcie realizacji bez uprzedniej zgody Inwestora oraz Inspektora
Nadzoru. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub uproszczeń w umowie, a o ich wykryciu winien natychmiast
powiadomić Inwestora i Inspektora, którzy mogą dokonać odpowiednich zmian lub poprawek. Wszystkie wykonane roboty i
dostarczone materiały będą zgodne z Dokumentami Zamówienia i PFU. Dane określone w PFU będą uważane za wartości
docelowe, od których dopuszczalne są odchylenia w ramach określonego przedziału tolerancji.
3.2. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich
spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako
niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
3.3. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie, normy, aprobaty,
specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.
Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszych parametrach technicznych,
konfiguracjach, wymaganiach normatywnych itp. W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane
niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nazwy własne producentów materiałów i urządzeń podane w
szczegółowym opisie należy rozumieć jako preferowanego typu w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych.
Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy,
parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą
określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów.
Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe,
jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec
jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie
wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie
przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku
do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy)
lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych,
co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach
lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały
lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty. Tam gdzie w przedmiarze robót przedmiot zamówienia
został opisany za pomocą wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, norm, aprobat, specyfikacji technicznej i
systemów referencji, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt i ust. 3 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne
opisywanym.
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych
oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, o których mowa art. 100 ust. 1 Pzp.
3.4. Miejsce wykonywania przedmiotu zamówienia: dz. nr 331 Ścinawka Dolna, gmina Radków, powiat kłodzki.
4. Gwarancja rękojmia.
4.1. Zamawiający wymaga, by na przedmiotowe roboty budowlane Wykonawca udzielił minimum 36 miesięcznej gwarancji i
rękojmi, liczonej od daty protokolarnego odbioru całości zakresu zamówienia przez Zamawiającego.
4.2. Za oświadczenie gwarancyjne Strony uznają podpisaną przez obie strony umowę, której projekt stanowi załącznik nr 4
do SWZ.
4.3. Okres gwarancji i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert.