„Budowa Wiślanej Trasy Rowerowe (R-9) na terenie Gminy Pelplin w ramach projektu

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Budowa Wiślanej Trasy Rowerowe (R-9) na terenie Gminy Pelplin w ramach projektu „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – Partnerstwo Miasta Tczewa” – zaprojektuj i wybuduj
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPelplin
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-05-06
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Pelplin
  • Data publikacji ogłoszenia2019-04-19
  • Numer ogłoszenia539875-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 539875-N-2019 z dnia 2019-04-19 r.

Gmina Pelplin: „Budowa Wiślanej Trasy Rowerowe (R-9) na terenie Gminy Pelplin w ramach projektu „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – Partnerstwo Miasta Tczewa” – zaprojektuj i wybuduj
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pelplin, krajowy numer identyfikacyjny 19167533300000, ul. plac Grunwaldzki  4 , 83-130  Pelplin, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 58 536 12 61, e-mail inwestycje@pelplin.pl, faks 536 14 64.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.pelplin.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.pelplin.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.pelplin.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie, za pośrednictwem operatora pocztowego osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Plac Grunwaldzki 4, 83-130 Pelplin

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Budowa Wiślanej Trasy Rowerowe (R-9) na terenie Gminy Pelplin w ramach projektu „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – Partnerstwo Miasta Tczewa” – zaprojektuj i wybuduj
Numer referencyjny: SZP.271.3.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” zadania pn. „Budowa Wiślanej Trasy Rowerowe (R-9) na terenie Gminy Pelplin w ramach projektu „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – Partnerstwo Miasta Tczewa” polegającego na zagospodarowaniu drogi rowerowej oraz rowerowych miejsc postojowych zlokalizowanych w ciągu trasy rowerowej o znaczeniu międzynarodowym – Wiślana Trasa Rowerowa (R-9), na terenie gminy Pelplin. Zakres opracowania dokumentacji projektowej oraz realizacji inwestycji obejmuje: • budowę drogi rowerowej o nawierzchni asfaltowej o szerokości 2,5m długości ok. 760 m, na półce wału przeciwpowodziowego, na działce nr 238 obr. Międzyłęż, wraz z montażem elementów małej architektury i wykonanie oznakowania drogi rowerowej na tym odcinku; • wykonaniu rowerowego miejsca postojowego w miejscowości Międzyłęż, dz. nr 104/11, wyposażonego w niezbędną infrastrukturę rowerową oraz elementy małej architektury; • wykonaniu rowerowego miejsca postojowego w miejscowości Małe Walichnowy, dz. nr 83/1, wyposażonego w niezbędną infrastrukturę rowerową oraz elementy małej architektury; • budowę węzła sanitarnego, składającego się z dwóch toalet oraz prysznica na działce nr 81/3, obr. Małe Walichnowy; • budowę przyłącza wodno-kanalizacyjnego i elektroenergetycznego na działce nr 81/3, obr. Małe Walichnowy • wykonanie oświetlenia miejsc postojowych oraz elementów doświetlających lub odznaczających trasy rowerową; • wykonanie oznakowania trasy rowerowej na całym odcinku przebiegającym przez Gminę Pelplin. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w programie funkcjonalno – użytkowym (wraz z załącznikiem graficznym) stanowiącym załącznik Nr 9 do SIWZ. Infrastruktura powstała w ramach inwestycji ma być wykonana jednolicie ze standardami przyjętymi dla Pomorskich Tras Rowerowych oraz zgodnie ze standardami technicznymi ujętymi w opracowaniach: „Rekomendacje dotyczące technologii budowy tras rowerowych po wałach wiślanych” (załącznik nr 10 do SIWZ), „Pomorskie Trasy Rowerowe – koncepcja oznakowania trasy R-10 i Wiślanej Trasy Rowerowej (R-9)” (załącznik nr 11 do SIWZ), „Pomorskie Trasy Rowerowe – koncepcja zagospodarowania miejsc postojowych” (załącznik nr 12 do SIWZ) oraz „Katalog rozwiązań modułowej infrastruktury rowerowej” (załącznik nr 13 do SIWZ). Wykonawca jest zobowiązany wykonać wszystkie nie ujęte w programie funkcjonalno – użytkowym prace, które są niezbędne do prawidłowego i zgodnego z przeznaczeniem funkcjonowania obiektów będących przedmiotem zamówienia oraz wymagane obowiązującymi przepisami prawa. Inwestycja realizowana w ramach przedsięwzięcia „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa (R-9) w województwie pomorskim” realizowanego przez Departament Turystyki i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. 1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje Faza I - DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej uzgodnionej z Zamawiającym oraz uzyskanie wszystkich koniecznych decyzji oraz uzgodnień, obejmujących: • budowę drogi rowerowej o nawierzchni asfaltowej o szerokości 2,5m długości ok. 760 m, na półce wału przeciwpowodziowego, na działce nr 238 obr. Międzyłęż, wraz z montażem elementów małej architektury (ławka) i wykonanie oznakowania drogi rowerowej na tym odcinku; • wykonanie rowerowego miejsca postojowego w miejscowości Międzyłęż, dz. nr 104/11, w tym urządzeniu nawierzchni z luźnego kruszywa (np. otoczaki), nawierzchni trawiastej nieutwardzonej oraz nawierzchni z drewnianych desek na legarach; montażu elementów małej architektury, tj. wiata, ławostół, ławka, 7 stojaków rowerowych, przybornik rowerowy, kosz na śmieci, tablicy informacyjno - promocyjnej; • wykonanie rowerowego miejsca postojowego w miejscowości Małe Walichnowy, dz. nr 83/1, w tym urządzeniu nawierzchni z granitowej kostki brukowej, nawierzchni z luźnego kruszywa (np. otoczaki), nawierzchni trawiastej nieutwardzonej oraz nawierzchni z drewnianych desek na legarach; montażu elementów małej architektury, tj. 5 wiat, 7 ławostołów, 1 ławka pojedyńcza, 26 stojaków rowerowych, przybornika rowerowego, 6 koszy na śmieci, 3 tablic informacyjno - promocyjnych; • budowę węzła sanitarnego, składającego się z dwóch toalet oraz prysznica na działce nr 81/3, obr. Małe Walichnowy; • budowę przyłącza wodno - kanalizacyjnego i elektroenergetycznego na działce nr 81/3, obr. Małe Walichnowy • wykonanie oświetlenia miejsc postojowych oraz elementów doświetlających lub odznaczających trasy rowerową; - wykonanie projektu oznakowania trasy rowerowej na całym odcinku przebiegającym przez Gminę Pelplin na podstawie opracowania „Koncepcja oznakowania tras rowerowych w ramach przedsięwzięcia strategicznego „Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i „Wiślana Trasa Rowerowa” R-9” wraz z uzyskaniem wszystkich koniecznych opinii, uzgodnień i decyzji. Faza projektowa realizowana będzie w dwóch etapach: Etap I: opracowanie wstępnej koncepcji projektowej i przedłożenia jej do akceptacji Zamawiającego. Zamawiający w terminie 14 dni od daty przedłożenia wstępnej koncepcji projektowej uprawniony jest do wniesienia ewentualnych uwag, które musi uwzględnić Wykonawca. Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z Zamawiającym dobór materiałów budowlanych i technologii oraz standardu wykończenia w rozwiązaniach projektowych. Etap II: opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej wykonanej w oparciu o zaakceptowaną przez Zamawiającego koncepcję. Na powyższe opracowanie składa się: • pozyskanie map do celów projektowych; • uzyskanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego; • ewentualne uzgodnienia przebudowy sieci kolidujących z planowanym zagospodarowaniem; • uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych (w zależności od rodzaju wymaganego prawem dokumentu) dla planowanej inwestycji, w tym uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii i pozwoleń; • opracowanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy w zakresie określonym obowiązującymi przepisami – w 6 egz., informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w przypadku gdy jej opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów) w rozbiciu na poszczególne branże; • wykonanie przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w ilości – 3 szt. – w rozbiciu na poszczególne branże; • opracowanie i zatwierdzenie organizacji ruchu zastępczego; • opracowanie i zatwierdzenie stałej organizacji ruchu; • opracowanie dokumentacji powykonawczej; • uzyskanie w imieniu zamawiającego ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie jeżeli takowe jest wymagane. W etapie II należy również opracować i zatwierdzić projekt oznakowania trasy rowerowej na całym odcinku przebiegającym przez Gminę Pelplin, na podstawie opracowania „Koncepcja oznakowania tras rowerowych w ramach przedsięwzięcia strategicznego „Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i „Wiślana Trasa Rowerowa” R-9”. Projekt przedstawić do akceptacji Zamawiającego. Należy uzyskać wszystkie konieczne opinie, uzgodnienia i decyzje do projektu oznakowania. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania badań gruntowo – wodnych w niezbędnym zakresie. Opisując przedmiot objęty niniejszą dokumentacją należy przestrzegać zakazu wskazywania w opisie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione jego specyfiką lub nie można go opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń (np. cechy techniczne, jakościowe, itp.) a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” ze wskazaniem cech równoważności oraz zasad i metod oceny tych cech. Zamawiający udzieli wykonawcy pisemnego pełnomocnictwa do występowania w imieniu mocodawcy w sprawach związanych z postępowaniem dotyczącym uzgodnień, warunków technicznych niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych. Zamawiający wymaga aby wykonawca sprawował nadzór autorski na etapie realizacji inwestycji. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego nieodpłatnie przysługujące mu majątkowe prawa autorskie wraz z własnością wszystkich egzemplarzy dokumentacji, objętych przedmiotem zamówienia oraz ich wersji elektronicznych, do wykorzystania całości lub poszczególnych elementów dokumentacji projektowej na następujących polach eksploatacji: - w zakresie utrwalania i zwielokrotniania treści – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, - w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utrwalono dokumentację projektową - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, - w zakresie rozpowszechniania dokumentacji projektowej tj. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego nieodpłatnie również prawo zezwolenia na wykonywanie zależnych praw autorskich, w szczególności do udzielania zezwoleń na dokonywanie wszelkiego rodzaju opracowań projektu oraz zezwoleń na rozporządzanie i korzystanie z tych opracowań. Zamawiający oświadcza, że część terenów, na których prowadzona będzie inwestycja nie stanowi jego własności. W związku z powyższym w ramach inwestycji konieczne będzie uzyskanie przez Wykonawcę prawa do dysponowania na cele budowlane nieruchomościami nie stanowiącymi własności Zamawiającego. Zamawiający oświadcza, że posiada wstępna zgodę Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych Województwa Pomorskiego w Gdańsku na lokalizację ścieżki rowerowe na istniejącej drodze eksploatacyjnej położonej na ławie wału rz. Wisły – Nizina Walichnowska. Faza II – ROBOTY BUDOWLANE W ramach fazy drugiej przewiduje się wykonanie całości robót budowlanych w oparciu o opracowaną i zatwierdzoną dokumentację projektową oraz dostawę i montaż urządzeń w ramach realizowanego projektu. Do obowiązków wykonawcy należy uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, jeżeli takowe będzie wymagane. W ramach fazy II należy również wykonać oznakowanie całego odcinka trasy rowerowej przebiegającego prze Gminę Pelplin zgodnie z opracowanym w fazie I projektem oznakowania trasy rowerowej. W zakresie zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wykonanych obiektów w tablice informacyjno – promocyjne wykonane zgodnie z załącznikiem nr 14. Wykonanie treści/grafiki do tablic leży w zakresie Zamawiającego. Treść/grafika zostanie dostarczona Wykonawcy do zainstalowania na tablicy przed terminem zakończenia robót. Koszty ewentualnego nadzoru konserwatorskiego i archeologicznego oraz ewentualnych badań ratunkowych ponosi inwestor.

II.5) Główny kod CPV: 45233162-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
71220000-6
71320000-7
45111291-4
45112700-2
45112710-5
45111291-4
71242000-6
71313400-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2019-11-29

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Minimalna kwota ubezpieczenia to 500 000,00 złotych.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1) ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej: • jednej usługi polegające na opracowaniu koncepcji architektoniczno – urbanistycznych lub architektonicznych lub dokumentacji projektowo-kosztorysowych, w zakresie budowy lub przebudowy odcinka jezdni o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 500,00 m oraz infrastruktury technicznej (sieci sanitarne, elektryczne, itp.); • jednej usługi polegające na opracowaniu koncepcji architektoniczno – urbanistycznych lub architektonicznych lub dokumentacji projektowo-kosztorysowych, w zakresie budowy lub przebudowy zagospodarowania placów (rynków), skwerów, parków, o nawierzchni z brukowej kostki granitowej, nawierzchni z kruszywa, nawierzchni trawiastej o pow. terenu, objętego opracowaniem - co najmniej 0,2ha, wraz z infrastrukturą techniczną (sieci sanitarne, elektryczne, itp.) i węzłem sanitarnym; 2) ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej: • jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub przebudowie odcinka jezdni o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 500,00 m oraz infrastruktury technicznej (sieci sanitarne, elektryczne, itp.);. • jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub przebudowie zagospodarowania placów (rynków)/skwerów/parków/nawierzchni z brukowej/kostki granitowej, nawierzchni z kruszywa/nawierzchni trawiastej o pow. terenu, objętego opracowaniem - co najmniej 0,2ha, wraz z infrastrukturą techniczną (sieci sanitarne, elektryczne, itp.) i węzłem sanitarnym; Wykonawca nie może sumować kilku usług o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych. Wykonawca nie może sumować kilku zamówień o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości. 3) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej: a) Zespołem projektowym • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, umożliwiającej zrealizowanie przedmiotowego zadania, 5 letnie doświadczenie zawodowe; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynierii drogowej lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, umożliwiającej zrealizowanie przedmiotowego zadania, 5 letnie doświadczenie zawodowe; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, umożliwiającej zrealizowanie przedmiotowego zadania, 5 letnie doświadczenie zawodowe; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, umożliwiającej zrealizowanie przedmiotowego zadania, 5 letnie doświadczenie zawodowe; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, umożliwiającej zrealizowanie przedmiotowego zadania, 5 letnie doświadczenie zawodowe; 4) Zespołem realizacyjnym: • Kierownik budowy – osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów; 5 letnie doświadczenie zawodowe; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, 5 letnie doświadczenie zawodowe.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy jednocześnie zamawiający informuje, że dla potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnie dostępnych bazach danych.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 500 000,00 zł. 2) Wykazu osób: Zespół projektowy: • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, umożliwiającej zrealizowanie przedmiotowego zadania, 5 letnie doświadczenie zawodowe; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynierii drogowej lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, umożliwiającej zrealizowanie przedmiotowego zadania, 5 letnie doświadczenie zawodowe; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, umożliwiającej zrealizowanie przedmiotowego zadania, 5 letnie doświadczenie zawodowe; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, umożliwiającej zrealizowanie przedmiotowego zadania, 5 letnie doświadczenie zawodowe; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, umożliwiającej zrealizowanie przedmiotowego zadania, 5 letnie doświadczenie zawodowe; Zespół realizacyjny: • Kierownik budowy – osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów; 5 letnie doświadczenie zawodowe; • co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, 5 letnie doświadczenie zawodowe. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia poszczególnych funkcji, o ile osoby spełniają warunki określone dla każdej z tych funkcji. 3)Wykazu usług i robót budowlanych: • jednej usługi polegające na opracowaniu koncepcji architektoniczno – urbanistycznych lub architektonicznych lub dokumentacji projektowo-kosztorysowych, w zakresie budowy lub przebudowy odcinka jezdni o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 500,00 m oraz infrastruktury technicznej (sieci sanitarne, elektryczne, itp.); • jednej usługi polegające na opracowaniu koncepcji architektoniczno – urbanistycznych lub architektonicznych lub dokumentacji projektowo-kosztorysowych, w zakresie budowy lub przebudowy zagospodarowania placów (rynków), skwerów, parków, o nawierzchni z brukowej kostki granitowej, nawierzchni z kruszywa, nawierzchni trawiastej o pow. terenu, objętego opracowaniem - co najmniej 0,2ha, wraz z infrastrukturą techniczną (sieci sanitarne, elektryczne, itp.) i węzłem sanitarnym; Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej • jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub przebudowie odcinka jezdni o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 500,0 m oraz infrastruktury technicznej (sieci sanitarne, elektryczne, itp.);. • jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub przebudowie zagospodarowania placów (rynków), skwerów, parków, o nawierzchni z brukowej kostki granitowej, nawierzchni z kruszywa, nawierzchni trawiastej o pow. terenu, objętego opracowaniem - co najmniej 0,2ha, wraz z infrastrukturą techniczną (sieci sanitarne, elektryczne, itp.) i węzłem sanitarnym; Wykonawca nie może sumować kilku usług o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 PLN. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, określonego w Rozdziale 20 specyfikacji. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2007 r. nr 42, poz. 275 ze zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy oddział w Pelplinie: nr rachunku:62 8342 0009 2000 0358 2000 0004 Uwaga: W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) w art. 46 ust. 5 prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą (ale w oddzielnej kopercie, by nie było na stale związane z ofertą). Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Termin ustalony w ust. 1 niniejszego paragrafu ulegnie przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a) przestojów i opóźnień zawinionych przez zamawiającego, b) działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowej, strajku generalnego lub lokalnych), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, c) wystąpienia sytuacji, o której mowa w ust. 4 i 5 niniejszego paragrafu, powodujących bezwzględną niemożliwość dotrzymania terminu zakończenia i odbioru przedmiotu umowy, d) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, e) wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-05-06, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zatrudnię brygady cieśli, zbrojarzy, murarzy - Żukowo
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania26-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zatrudnię brygady cieśli, zbrojarzy, murarzy Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI