Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa wieży widokowej w O.O. Rowy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Słowiński Park Narodowy
1.3.) Oddział zamawiającego: SłowińskiPN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221578400
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bohaterów Warszawy 1A
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@slowinskipn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.slowinskipn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Panstwowa Osoba Prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa wieży widokowej w O.O. Rowy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f29bc40-fb03-11ee-b016-82aaee56c84c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00288733
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00073229/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Budowa wieży widokowej w OO Rowy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9f29bc40-fb03-11ee-b016-82aaee56c84c
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisane w pkt 6 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisany w pkt 19 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SPN.26.04.2024.ah-m
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie wieży widokowej w O.O. Rowy na terenie Słowińskiego Parku Narodowego w szczególności: rozbiórce istniejącej wieży i budowie nowej wraz z przebudową istniejącej drogi gruntowej (dojazd do wieży) oraz remontem istniejącego dojścia do wieży. Wieża stanowi przestrzenną stalową konstrukcję kratownicową, wyposażoną w klatkę schodową umożliwiającą wejście na taras widokowy. Wieża na całej wysokości jest niezbieżna, rozstaw krawężników 4,0 m. Przekrój poprzeczny na całej wysokości jest kwadratem. Całkowita wysokość wieży wynosi H = 13,2 m n.p.t. Wysokość tarasu widokowego 12,0 m n.p.t.
2. Zakres prac obejmował będzie w szczególności:
1) przygotowanie placu budowy (oznakowanie, zabezpieczenie gruntu oraz strefy przybrzeżnej i wód jeziora Gardno przed odpadami powstającymi w wyniku budowy wyznaczenie stref niebezpiecznych, itd.);
2) przygotowanie istniejącego fundamentu – oczyszczenie powierzchni z zanieczyszczeń, pokrycie zaprawą sczepną styku istniejącego i nowego fundamentu, wklejenie prętów zbrojeniowych;
3) wykonanie 20 szt. mikropali o długości 7,0 mb/1 pal (5 mikropali na każdy krawężnik);
4) przygotowanie gruntu wokół istniejącego fundamentu oraz wykonanie betonu podkładowego;
5) wykonanie płyty fundamentowej - płyta fundamentowa w rzucie kwadratu o boku 8,0m z trzema schodkami na całym obwodzie. Wysokość płyty 0,44m (wysokość schodków 15,0cm oraz 2 x 14,5cm).
6) montaż poziomy poszczególnych elementów wieży. Wieża składa się z 2 sekcji (segmentów) o długości 1 x 5,83m oraz 1 x 5,537m;
7) montaż pionowy konstrukcji stalowej wieży;
8) sporządzenie protokołów po zakończeniu montażu wieży (z dokręcenia śrub, pomiar niwelacji kotew fundamentowych, pomiar pionowości konstrukcji);
9) montaż wyposażenia wieży (schody, spoczniki, taras, bortnice, ławki - drewno modrzewiowe)
10) wykonanie elementów ochrony odgromowej;
11) przebudowa istniejącej drogi gruntowej (na działkach nr 483/1, 11/1) o długości 73,75m i szerokości 5,5m, w końcowym odcinku o długości 10,75m i szerokości 5,25m
12) remont istniejącego dojścia od wieży do grogi gruntowej na długości ok. 28m i szer. w koronie ok.1,2m
13) wykonanie zagospodarowania terenu;
14) uporządkowanie terenu robot, doprowadzenie do stanu sprzed rozpoczęcia prac budowlanych.
15) w ramach realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia wniosku i uzyskania w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu;
16) Wykonawca udzieli gwarancji na cały przedmiot zamówienia w okresie zadeklarowanym w ofercie, nie mniej niż 36 miesięcy. W ramach udzielonej gwarancji Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnego przeprowadzania prac konserwacyjnych na wieży, w terminie do 30 kwietnia każdego roku, polegających na jednokrotnym w ciągu roku impregnowaniu wszystkich elementów drewnianych (poszycia schodów, tarasu widokowego, bortnic, ławek), zapewniając kompleksową ochronę drewna przed wilgocią, czynnikami biologicznymi oraz działaniem słońca wraz z ponoszeniem przez Wykonawcę wszystkich kosztów prac, w tym kosztów materiałów, kosztów transportu i dojazdu itd.
3. Ze względu na bardzo wysoki poziom wód gruntowych, a także możliwość zalania lub podtopienia całego fundamentu i terenu wokół obiektu tj. dojścia od wieży do drogi gruntowej jak i również samej drogi gruntowej, podlegającej przebudowie – Zamawiający zaleca prowadzenie prace dotyczących robót ziemnych i betonowych w okresach suchych lub w okresach niewielkich opadów atmosferycznych.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: dokumentacja projektowa – załącznik nr 4 i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – załącznik nr 5 do SWZ.
5. Roboty budowlane wykonywane będą na terenie parku narodowego oraz obszarach Natura 2000, na których obowiązują przepisy ustawy o ochronie przyrody.
6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 pzp., osób za pomocą, których będzie realizował zamówienie w zakresie:
1) robót przygotowawczych,
2) robót ziemnych
3) robót betonowych,
4) robót montażowych,
5) robót drogowych,
6) robót porządkowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności technicznych tj. w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swym zakresem budowę lub odbudowę obiektu o konstrukcji stalowej o wartości każdej z robót minimum 700.000,00zł brutto,
2) zdolności zawodowych tj. dysponują
a) co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności drogowej należącą do właściwej izby samorządu zawodowego (kierownik budowy),
lub
b) co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń należącą do właściwej izby samorządu zawodowego (kierownik budowy)
oraz
co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej należącą do właściwej izby samorządu zawodowego (kierownik robót).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Dla potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwykonawca, Podmiot udostępniający zasoby, a w przypadku
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - każdy z Wykonawców, złożą wraz z ofertą oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, na podstawie którego, Zamawiający wstępnie dokona oceny czy nie zachodzi brak podstaw do wykluczenia.
2. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zobowiązany będzie, na wezwanie Zamawiającego, do złożenia oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 p.z.p.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla potwierdzenia:
1) zdolności technicznych Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zobowiązany będzie, na wezwanie Zamawiającego, do złożenia wykazu robót budowlanych, wykonanych w nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
2) zdolności zawodowych Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zobowiązany będzie, na wezwanie Zamawiającego, do złożenia wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług i kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, doświadczenia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca wraz z ofertą jest zobowiązany złożyć pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania, w przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, którzy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy należy złożyć w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku dokumentu sporządzonego w postaci papierowej opatrzonej podpisem własnoręcznym, należy złożyć cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Wykonawca przed podpisaniem umowy jest zobowiązany złożyć:
1) dokumenty potwierdzające przynależność osoby/osób wskazanych w pkt 11.1.2) SWZ do właściwej izby zawodowej oraz posiadanie wymaganych uprawnień budowlanych,
2) kopię umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku wyboru oferty takich Wykonawców.
Niezłożenie dokumentów będzie potraktowane jako uchylenie się od zawarcia umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 13.000,00zł (słownie: trzynaście tysięcy zł 00/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z tych wykonawców zobowiązany
będzie wykazać spełnianie warunków w zakresie, w którym spełnia określone warunki. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienie solidarnie ponoszą odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dla potwierdzenia spełniania warunków zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w art.117 ust.4 p.z.p. Oświadczenie winno wskazywać, które z prac w ramach poszczególnych części będzie wykonywał każdy z Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie:
1) terminu przekazania terenu budowy w przypadku braku stwierdzenia przedmiotów ochrony w obszarze oddziaływania robót budowlanych, przekazanie terenu budowy nastąpi przed 01.09.2024r., nie wcześniej jednak niż w dniu 01.08.2024r. Wykonawca zostanie pisemnie powiadomiony z 7-dniowym wyprzedzeniem o wcześniejszym terminie przekazania terenu budowy,
2) terminu realizacji zamówienia w przypadku opóźnienia spowodowanego:
a) zawieszeniem robót przez Zamawiającego,
b) zmianami w dokumentacji projektowej w rozumieniu art. 36a ust. 5 Prawa budowlanego,
c) zmianami w dokumentacji skutkującymi wystąpieniem robót dodatkowych
d) wystąpieniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków terenowych, w szczególności istnieniem niezinwentaryzowanych podziemnych sieci, instalacji, pozostałości itp.
e) warunkami atmosferycznymi (w szczególności klęskami żywiołowymi oraz warunkami odbiegającymi od typowych dla pory roku uniemożliwiającymi prowadzenie robót) lub innymi okolicznościami uznawanymi za zdarzenia siły wyższej (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego), których pomimo zachowania należytej staranności, strony przewidzieć nie mogły, a które mogłyby spowodować istotną zmianę warunków realizacji zamówienia.
f) zaistnieniem okoliczności niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, związanych z działaniem podmiotów i osób trzecich, które ma wpływa na termin realizacji robót.
Zaistnienie tych przyczyn Wykonawca zobowiązany będzie udokumentować.
W przypadkach wymienionym w pkt a) Zamawiający przedłuży termin wykonania zamówienia o czas niezbędny do usunięcia przyczyn zawieszenia robót.
W przypadkach wymienionych w pkt b)-c) Zamawiający przedłuży termin wykonania zamówienia o czas niezbędny do usunięcia skutków tych okoliczności, pod warunkiem uznania przez Zamawiającego zasadności zmiany.
W przypadkach wymienionych w pkt d)-f) Zamawiający przedłuży termin wykonania zamówienia o czas niezbędny do usunięcia skutków tych okoliczności, pod warunkiem uznania przez Zamawiającego zasadności zmiany.
3) składu zespołu osób wykonujących zamówienie wykazanych przez Wykonawcę dla spełnienia warunku określonego w pkt 11.1.2) SWZ w przypadku zaistnienia niezawinionych przez Wykonawcę zdarzeń losowych lub ustania więzi prawnych łączących go z nimi. W tych przypadkach Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia do Zamawiającego i udokumentowania tych zdarzeń. Osoby, które wejdą w skład zespołu Wykonawcy muszą spełniać minimalne wymagania określone w pkt 11.1.2) SWZ, Wykonawca udokumentuje spełnianie tych wymogów,
4) podwykonawstwa pod warunkiem pisemnego poinformowania Zamawiającego przez Wykonawcę o zamiarze wprowadzenia zmian i po uzyskaniu zgody Zamawiającego na wprowadzenie tych zmian. Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118 ustawy p.z.p. dopuszczalna jest pod warunkiem, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu wymaganym w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
5) przedmiotu zamówienia w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w rozumieniu art.36 a ust.5 Prawa budowlanego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-07 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem strony internetowej https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-07 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wymagany termin realizacji zamówienia dla:
1) robót budowlanych: od dnia podpisania umowy do 27.12.2024r., uwzględniając, że przekazanie terenu budowy nastąpi w dniu 01.09.2024r. z zastrzeżeniem pkt 5.9 ppkt 1.
2) obowiązków w okresie gwarancji, w tym udziału w przeglądach gwarancyjnych: od zakończenia robót budowlanych do końca zaoferowanego okresu gwarancji.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji umowy wyłącznie na warunkach określonych w pkt 5.9 ppkt 2) SWZ.