Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa wieży widokowej na górze Młynica w Świeradowie-Zdroju”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821397
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 35
1.5.2.) Miejscowość: Świeradów-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-850
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 75 7816489
1.5.8.) Numer faksu: 75 7816585
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@swieradowzdroj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://swieradowzdroj.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa wieży widokowej na górze Młynica w Świeradowie-Zdroju”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-37aec8e5-b6fb-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00056404
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003468/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa wieży widokowej na górzez Młynica w Świeradowie-Zdroju
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/m,1421,roboty-budowlane.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,musiposiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następującychformularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz„Formularz dokomunikacji”. 2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentówelektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanychprzy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkachkorzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 3.Maksymalny rozmiarplików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia,zmiany,wycofania oferty lub wniosku” i „Formularz do komunikacji”, wynosi 150 MB. 4. Za datęprzekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeńlub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datęich przekazania na ePUAP.5. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania.Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu,klikając wcześniej opcję„Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania. 6. Wpostępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami, wszczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w pkt 11 SWZ), zawiadomieńoraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza:„Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiejkorespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują sięnumerem referencyjnym sprawy, tj. GMiI.271.8/2021. Komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami, o której mowa w punkcie 7.1. SWZ może również odbywać się za pomocąpoczty elektronicznej na adres: zp@swieradowzdroj.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): szczegóły w pkt 36 swz
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): szczegóły w pkt 36 swz
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GMiI.271-8/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje budowę wieży widokowej na górze Młynica w Świeradowie-Zdroju. Zakres zadania obejmuje min.:- budowę wieży widokowej (H=24,95 m) o konstrukcji stalowej o całkowitej wysokości konstrukcji (wraz z odgromem) – H=33,80 m,- budowę instalacji odgromowej, elektrycznej, oświetlenia i iluminacji,- budowę instalacji teletechnicznych (systemu monitoringu wizyjnego wieży, systemu kamer obserwacyjnych nieba i widnokręgu), - utwardzenie terenu wokół wieży – ok. 225 m2- utwardzenie dojścia do wieży (szlak turystyczny) – ok. 694 m2- instalację elementów małej architektury (montaż stołów, ławek, koszy na śmieci, tablic i paneli informacyjnych),UWAGA: Zamawiający informuje, iż dokonał zmiany opisu dotyczącego wyposażenia dodatkowego:rezygnacjia z instalacji linii radiowej, w zamian budowa dodatkowo 140 mb kanalizacji teletechicznej na działce nr 20/1, am. 6, obr. II Świeradów-Zdrój wraz z budową 2 szt. studni kablowych prefabrykowanych rozdzielczych SKO-2g, celem wykonania przyłącza światłowodowego do obiektu wieży.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera umowa, dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych zwane dalej dokumentacją.Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o przetargu i jest dostępna na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45223110-0 - Instalowanie konstrukcji metalowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45262210-6 - Fundamentowanie
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-17
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty nieodrzucone oceniane będą według wzoru: (Cmin/Cb *60%)*100+(Gb/24 * 40%) * 100 = liczba punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
18.1. Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. • osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, • osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, UWAGA: Kierownik budowy i robót powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220).osiadanie doświadczenia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. wykonanie/zakończenie (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na wybudowaniu min. 1 wieży widokowej/obserwacyjnej o konstrukcji stalowej o wysokości całkowitej min. H= 14,5 mbudowie, przebudowie lub remoncie obiektu budowlanego o wartości robót brutto co najmniej 50.000,00 zł. UWAGA:W związku z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp: „W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.”5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty, które wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą: 1) WypełnionyFORMULARZOFERTOWY, stanowiący załącznik nr 2 do SWZ. Do oferty należy dołączyćaktualne dokumentypotwierdzające status prawny wykonawcy, np. odpis z właściwego rejestrulub z centralnejewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Oferta nie musi zawierać tychdokumentów wprzypadku wskazania przez wykonawcę, że są one dostępne w formieelektronicznej podokreślonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych bazdanych.Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww.dokumentów.FORMULARZ OFERTOWY musi ponadto zawierać oświadczenie wykonawcy wzakresiewypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14RODO.2)Wypełniony załącznik nr 3 do SWZ, stanowiący oświadczenie, o którym mowa w art.125 ust. 1ustawy Pzp dotyczące odpowiednio: a) Wykonawcy;b) każdego ze wspólnikówkonsorcjum (wprzypadku składania oferty wspólnej) oraz każdego ze wspólników spółkicywilnej;c) podmiotów„trzecich”, czyli podmiotów, na których zasoby powołuje się wykonawca wcelu spełnieniawarunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w punkcie 18.1. SWZ orazprzesłanekwykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (punkt13.1. SWZ)oraz art. 109 ust. 1 ustawy Pzp punkty 5, 6, 7, 8, 9 i 10 (punkt 13.2. SWZ).3)Zobowiązaniapodmiotów udostępniających zasoby, na które wykonawca będzie się powoływał wceluspełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 18.1. SWZ.Zgodnie zart. 118 ust. 3 ustawy Pzp musi złożyć wraz z ofertą zobowiązania ww. podmiotów dooddaniamu do dyspozycji tych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia albo innepodmiotowe środkidowodowe potwierdzające, że wykonawca, realizując zamówienie, będziedysponowałniezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zgodnie z art. 118 ust. 4 ustawy Pzpzobowiązaniepodmiotu udostępniającego zasoby, którego wzór załącznik nr 4 do SWZ, musipotwierdzać, żestosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasobygwarantuje rzeczywistydostęp do tych zasobów oraz musi określać w szczególności: a) zakresdostępnych wykonawcyzasobów podmiotu udostępniającego zasoby; b) sposób i okresudostępnienia wykonawcy iwykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego tezasoby przy wykonywaniuzamówienia; c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na którego zdolnościachwykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniudotyczącychwykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje robotybudowlane lubusługi, których wskazane zdolności dotyczą.4) Pełnomocnictwo ustanowionedoreprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówieniapublicznego (jeżeli dotyczy.W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców(tzw.konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich wpostępowaniuo udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciaumowy. Do ofertynależy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osobyupoważnione do składaniaoświadczeń woli każdego ze wspólników.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawca, żaden ze wspólników konsorcjum (w przypadku składania oferty wspólnej),żadenze wspólników spółki cywilnej ani żaden podmiot, na którego zasoby powołuje sięwykonawca wcelu spełnienia warunków udziału w postępowaniu nie może podlegać wykluczeniuzpostępowania na podstawie żadnej z przesłanek, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawyPzp.2.Wypełniony załącznik nr 3 do SWZ, stanowiący oświadczenie, o którym mowa wart. 125ust. 1ustawy Pzp dotyczące odpowiednio: a) Wykonawcy;b) każdego ze wspólników konsorcjum(wprzypadku składania oferty wspólnej) oraz każdego ze wspólników spółkicywilnej;c)podmiotów„trzecich”, czyli podmiotów, na zasoby których powołuje się wykonawca wceluspełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punktach 18.1. SWZorazprzesłanek wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp(punkt13.1. SWZ) oraz art. 109 ust. 1 ustawy Pzp punkty 5, 6, 7, 8, 9 i 10 (punkt 13.2. SWZ).3.Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). Upoważnienie osób podpisujących ofertę musibezpośredniowynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienietakie niewynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do ofertynależydołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopiipotwierdzonej notarialnie,ustanowione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/ych sięo udzielenie zamówieniapublicznego. W przypadku składania oferty wspólnej przezkilku przedsiębiorców(tzw.konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnikado reprezentowania ich wpostępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowaniaw postępowaniu i zawarciaumowy. Do oferty należy dołączyć stosownepełnomocnictwo, podpisane przez osobyupoważnione do składania oświadczeń woli każdego zewspólników6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres zmian umowy został określony w załączniku nr 1 do SWZ, tj. we wzorze umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy