Budowa ul. Przecławskiej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa ul. Przecł

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa ul. Przecławskiej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa ul. Przecławskiej”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWarszawa
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-11-03
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMiasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Targówek
  • Data publikacji ogłoszenia2020-10-19
  • Numer ogłoszenia598854-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 598854-N-2020 z dnia 2020-10-19 r.

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Targówek: Budowa ul. Przecławskiej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa ul. Przecławskiej”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Targówek, krajowy numer identyfikacyjny 15259663001150, ul. Ludwika Kondratowicza  20 , 00-983  Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 4438701, 22 4438696, , e-mail targowek.zzp@um.warszawa.pl, , faks 22 325 54 68.
Adres strony internetowej (URL): www.targowek.waw.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.targowek.waw.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.targowek.waw.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty należy składać w formie pisemnej
Adres:
Urząd m. st. Warszawy dla Dzielnicy Targówek 00-983 Warszawa, ul. L. Kondratowicza 20, parter budynku, stanowisko 5, 8 lub 9

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ul. Przecławskiej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa ul. Przecławskiej”
Numer referencyjny: P-43/20
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest:Budowa ul. Przecławskiej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa ul. Przecławskiej”, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w umowie w sprawie zamówienia.Przez umowę w sprawie zamówienia należy rozumieć wzór umowy stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ.2. Przedmiot zamówienia opisują:1) dokumentacja projektowa, zwana dalej „Projektem”, składająca się z opracowań wyszczególnionych w wykazie dokumentacji projektowej stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ,2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, zwane dalej „STWiOR”, wyszczególnione w wykazie specyfikacji technicznych stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.3. Zamawiający wymaga:1) z uwagi na skrócenie odcinka ulicy w stosunku do pierwotnego projektu - zagospodarowanie pasa drogowego należy wykonać zgodnie z Projektem a w szczególności zgodnie z Planem Zagospodarowania Terenu – zakres wykonania,2) wykonania drogi o układzie funkcjonalnym zgodnym z układem określonym w Projekcie,3) wykonania elementów drogi opisanych w Projekcie, o parametrach technicznych i użytkowych określonych w Projekcie,4) wykonania obiektów budowlanych związanych z drogą opisanych w Projekcie, o parametrach technicznych i użytkowych określonych w Projekcie,5) wyposażenia drogi w urządzenia techniczne, w tym urządzenia związane z prowadzeniem, zabezpieczeniem i obsługą ruchu, a także urządzenia związane z potrzebami zarządzania drogą, opisane w Projekcie, o parametrach technicznych i użytkowych określonych w Projekcie.4. Zamawiający wymaga wykonania przedmiotu zamówienia:1) według Projektu, z zastrzeżeniem ust. 5 pkt. 1,2) według zbioru wymagań określonych w STWiOR,3) w sposób określony w powszechnie obowiązujących przepisach, w tym m.in. techniczno-budowlanych z zakresu dróg publicznych oraz z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy,4) zgodnie z Polskimi Normami przenoszącymi normy europejskie,5) zgodnie z zasadami wiedzy technicznej,6) w sposób określony w zarządzeniu nr 1682/2017 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 23 października 2017 r. w sprawie tworzenia na terenie m.st. Warszawy dostępnej przestrzeni, w tym infrastruktury dla pieszych ze szczególnym uwzględnieniem osób o ograniczonej mobilności i percepcji (publikacja elektroniczna: Biuletyn Informacji Publicznej m.st. Warszawy; www.bip.warszawa.pl),7) z wyrobów, w tym wyrobów budowlanych, i materiałów:a) określonych z nazwy w Projekcie i/lub STWiOR, przy czym w przypadku rozbieżności za nadrzędny przyjmuje się Projekt,b) o właściwościach technicznych i użytkowych określonych w Projekcie i/lub STWiOR,c) spełniających wymagania określone w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.), zwanej dalej „przepisami PB”,d) fabrycznie nowych, wytworzonych w okresie 3 lat przed ich wbudowaniem w przedmiot zamówienia,e) własnych Wykonawcy lub podwykonawcy,z zastrzeżeniem ust. 5 pkt. 2.5. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia:1) ze zmianami nieodstępującymi w sposób istotny od Projektu, innych warunków pozwolenia na budowę lub wymagań określonych przez Zamawiającego w umowie w sprawie zamówienia pod warunkiem, że każda proponowana przez Wykonawcę zmiana nie będzie stanowić istotnego odstąpienia w rozumieniu art. 36a ust. 5 przepisów PB od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę, będzie spełniała wymagania stawiane przez Zamawiającego i Zamawiający udzieli Wykonawcy pisemnej zgody na wykonanie przedmiotu zamówienia z proponowaną zmianą,2) z powszechnie stosowanych wyrobów budowlanych wytworzonych z betonu zwykłego, dla których w Projekcie lub zarządzeniu nr 1682/2017, o którym mowa w ust. 4 pkt. 6, określono ich wytworzenie z betonu na kruszywie (grysie) bazaltowym lub z powierzchnią użytkową płukaną lub z powierzchnią użytkową, dla której określono procentowy udział odsłoniętego kruszywa w powierzchni.6. Zamawiający wymaga, aby:1) przekazywany Zamawiającemu wykonany przedmiot zamówienia spełniał wymagania i zapewniał warunki określone w § 1 ust. 3 pkt. 1-3 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 124 ze zm.), a także określone w uchwale nr XLI/1142/2012 Rady m.st. Warszawy z dnia 30 sierpnia 2012 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Gilarskiej (Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego z 2012 r. poz. 6543; publikacja elektroniczna: Biuletyn Informacji Publicznej m.st. Warszawy; www.bip.warszawa.pl),2) Wykonawca przekazał Zamawiającemu wykonany przedmiot zamówienia do użytkowania w stanie umożliwiającym jego udostępnienie do użytkowania każdemu uczestnikowi ruchu drogowego w rozumieniu art. 2 pkt. 17 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2018 poz. 1990 ze zm.), niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu odbioru technicznego przedmiotu zamówienia, lecz nie później niż w terminie 2 dni od daty zakończenia tego odbioru.7. W ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia, poza wykonaniem przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga wykonania przez Wykonawcę również:1) robót tymczasowych w rozumieniu § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129),2) prac towarzyszących w rozumieniu § 14 ust. 2 rozporządzenia, o którym mowa w pkt. 1, w tym m.in.:a) wytyczenie geodezyjne elementów drogi i związanych z nią obiektów budowlanych i urządzeń technicznych w terenie,b) wykonanie pomiarów kontrolnych, badań, prób i sprawdzeń określonych w STWiOR,c) prowadzenie dokumentacji budowy w rozumieniu art. 3 pkt. 13 przepisów PB,d) przygotowanie dokumentacji powykonawczej w rozumieniu art. 3 pkt. 14 przepisów PB,e) przygotowanie dokumentacji powykonawczej urządzeń oświetlenia ulicznego w zakresie i formie wymaganej przez Zarząd Dróg Miejskich, zwany dalej „ZDM”,f) sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej zgodnie z zarządzeniem nr 3479/2009 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 29 lipca 2009 r. w sprawie zasad prowadzenia elektronicznej ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli i przepustów na obszarze m.st. Warszawy, których zarządcą jest Prezydent m.st. Warszawy oraz pozyskiwania dokumentacji powykonawczej w zakresie inwestycji, modernizacji i remontów w pasie drogowym w postaci cyfrowej (publikacja elektroniczna: Biuletyn Informacji Publicznej m.st. Warszawy; www.bip.warszawa.pl),g) sporządzenie projektu czasowej organizacji ruchu i jego zatwierdzenie przez właściwy organ zarządzający ruchem, jeżeli wykonanie przedmiotu zamówienia wymagać będzie wprowadzenia czasowej organizacji ruchu,3) innych czynności określonych lub nieokreślonych w umowie w sprawie zamówienia, a niezbędnych do wykonania umowy w sprawie zamówienia, w tym m.in.:a) zorganizowania budowy zgodnie z warunkami pozwolenia na budowę i przepisami PB,b) zabezpieczenia terenu budowy,c) zapewnienia objęcia kierownictwa budowy przez kierownika budowy,d) sporządzenia lub zapewnienia sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w rozumieniu przepisów PB,e) przygotowania wykonanego przedmiotu zamówienia do odbioru i przekazania Zamawiającemu,f) przygotowania wykonanych urządzeń oświetlenia ulicznego do przekazania do: eksploatacji do ZDM, konserwacji do konserwatora oświetlenia ulicznego na terenie Dzielnicy Targówek w m.st. Warszawie.8. Według nazw i kodów określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) wykonanie przedmiotu zamówienia wymaga wykonania robót budowlanych (45000000-7) objętych nazwami i kodami CPV:1) roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne; 45111200-0,2) roboty w zakresie stabilizacji gruntu; 45111230-9,3) roboty w zakresie odwadniania gruntu (w wykopie); 45111240-2,4) roboty w zakresie budowy dróg publicznych; 45233120-6 i DA03-0,5) roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków; 45232440-8,6) roboty w zakresie regulacji ruchu; 45233150-5,7) malowanie nawierzchni (dróg); 45233221-4,8) instalowanie znaków drogowych; 45233290-8,9) instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego; 45316110-9.9. Zamawiający wymaga osobistego wykonania przez Wykonawcę (tzn. siłami własnymi Wykonawcy) części przedmiotu zamówienia wymagającej wykonania robót budowlanych określonych w ust. 8 pkt. 4 z wyłączeniem robót w zakresie układania warstw (wiążącej i ścieralnej) nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego. Pozostałe części przedmiotu zamówienia, jak również roboty tymczasowe, prace towarzyszące i czynności określone w ust. 7 pkt. 3, Wykonawca może wykonać osobiście lub powierzyć ich wykonanie podwykonawcy.10. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia na warunkach określonych w § 18 wzoru umowy, na okres co najmniej 5 lat.11. Klauzule społeczne:Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP. Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub podwykonawca przez okres wykonywania przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.) osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem na terenie budowy robót budowlanych określonych w ust. 8, z wyłączeniem osób kierujących budową (kierownika budowy) i robotami budowlanymi w odpowiedniej specjalności (kierownika robót). Powyższy warunek zostanie spełniony przez zatrudnienie nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji przedmiotu zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy lub podwykonawcy pracowników. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę to bezpośrednie wykonywanie na terenie budowy robót budowlanych określonych w ust. 8.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111200-0
45111230-9
45111240-2
45233120-6
45232440-8
45233150-5
45233221-4
45233290-8
45316110-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 2029539,55
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2021-06-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże się posiadaniem na rachunku bankowym środków finansowych lub zdolnością kredytowej, na łączną kwotę nie mniejszą niż 400 tys. PLN (słownie: czterysta tysięcy złotych polskich).
Informacje dodatkowe W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w art. 22 ust. 1b ustawy PZP mogą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólnie, z wyjątkiem warunku dotyczącego doświadczenia Wykonawcy w realizacji ww. robót budowlanych, którym musi wykazać się co najmniej jeden z Wykonawców składających ofertę wspólną (jeden z członków konsorcjum).
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień o wartości brutto nie mniejszej niż 500 tys. PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych polskich) każde zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie robót budowlanych obejmujących budowę (w rozumieniu art. 3 pkt. 6 przepisów PB) lub przebudowę (w rozumieniu art. 3 pkt 7a przepisów PB) drogi z jezdnią o nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej i roboty te zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami PB i prawidłowo ukończone.Wykonawca spełni warunek, jeżeli skieruje do kierowania robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia co najmniej: a) jedną osobę, której powierzy obowiązki kierownika budowy i która posiada: uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej do kierowania robotami budowlanymi w ograniczonym zakresie lub bez ograniczeń lub odpowiednie kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie obejmującej kierowanie budową i innymi robotami budowlanymi w specjalności drogi kołowe, uznane na zasadach określonych w art. 12a przepisów PB,  doświadczenie zawodowe w kierowaniu 3 budowami lub przebudowami (na stanowisku kierownika budowy) dróg kołowych dla ruchu samochodowego z jezdnią wykonaną z mieszanek mineralno-bitumicznych – w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert na stanowisku kierownika budowy;UWAGA: Zamawiający wymaga aby osoba, której Wykonawca powierzy obowiązki kierownika budowy przedmiotu zamówienia, kierowała (przez co rozumie się wykonywanie obowiązków kierownika budowy zgodnie z przepisami PB) co najmniej 3 budowami lub przebudowami dróg kołowych opisanych wyżej i drogi te zostały odebrane przez zleceniodawców oraz udostępnione do użytkowania uczestnikom ruchu drogowego przed upływem terminu składania ofert.b) jedną osobę, której powierzy obowiązki kierownika robót związanych z siecią kanalizacji deszczowej, i która posiada:  uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń; lub odpowiednie kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie obejmującej kierowanie robotami budowlanymi w specjalności sieci kanalizacyjne, uznane na zasadach określonych w art. 12a przepisów PB, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi związanymi z budową lub przebudową sieci kanalizacyjnych;c) jedną osobę, której powierzy obowiązki kierownika robót związanych z oświetleniem ulicznym, i która posiada:  uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń; lub odpowiednie kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie obejmującej kierowanie robotami budowlanymi w specjalności sieci i instalacje elektryczne lub elektroenergetyczne, uznane na zasadach określonych w art. 12a przepisów PB, co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi związanymi z budową lub przebudową oświetlenia ulicznego lub drogowego, lub oświetlenia parkingów, lub linii elektroenergetycznych.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w art. 22 ust. 1b ustawy PZP mogą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólnie, z wyjątkiem warunku dotyczącego doświadczenia Wykonawcy w realizacji ww. robót budowlanych, którym musi wykazać się co najmniej jeden z Wykonawców składających ofertę wspólną (jeden z członków konsorcjum).
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami PB i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;zgodnie z warunkiem określonym w Dziale V ust. 2 pkt 2, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.2) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do kierowania robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia zawodowego niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;zgodnie z warunkiem określonym w Dziale V ust. 2 pkt 3, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ;3) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert;zgodnie z warunkiem określonym w Dziale V ust. 2 pkt. 1 SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Oferta powinna składać się z wypełnionego formularza oferty o treści zgodnej z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.2. Ponadto do oferty należy załączyć:1) dowód wniesienia wadium,2) dokument potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania Wykonawcy chyba, że umocowanie wynika z dokumentów dostępnych dla Zamawiającego w myśl art. 26 ust. 6 ustawy PZP,Jeżeli umocowanie wynika z udzielonego pełnomocnictwa musi być ono złożone w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza. Jeżeli umocowanie nie wynika z dokumentów dostępnych Zamawiającemu, o których mowa powyżej, należy załączyć odpowiednie dokumenty.3) oświadczenie o udziale podwykonawców w realizacji zamówienia lub informację o samodzielnym wykonaniu zamówienia, wypełnione zgodnie ze wzorem stanowiącym załączniki nr 9 do SIWZ,4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy PZP, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.Dokument ten powinien w szczególności zawierać następujące informacje: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu (tj. jaki rodzaj zasobu jest udostępniany), sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia,  czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, nazwiska i imiona osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – w przypadku, gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia oddanych mu do dyspozycji.Uwaga: Informację o podmiotach i zdolnościach lub sytuacji, na których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy PZP należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w ust. 2 pkt. 1 i 2.5) wykaz budów lub przebudów dróg kołowych dla ruchu samochodowego z jezdnią wykonaną z mieszanek mineralno-bitumicznych kierowanych przez osobę, której Wykonawca powierzy obowiązki kierownika budowy przedmiotu zamówienia, wraz z informacjami na temat:a) budowy lub przebudowy drogi w zakresie podania rodzaju przedsięwzięcia budowlanego (budowa lub przebudowa), rodzaju drogi, miejsca jej położenia oraz roku jej odebrania przez zleceniodawcę i udostępnienia do użytkowania uczestnikom ruchu drogowego,b) pełnienia funkcji kierownika budowy w zakresie potwierdzenia kierowania (przez co rozumie się wykonywanie obowiązków kierownika budowy zgodnie z przepisami PB) budową lub przebudową drogi i podania nazwy podmiotu powierzającego osobie obowiązki kierownika budowy;składany w celu oceny oferty w zakresie kryterium doświadczenia kierownika budowy, o którym w Dziale XIII ust. 1 pkt. 3, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 11 do SIWZ.3. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na stronie internetowej) informacji z otwarcia ofert, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP – wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca należy do grupy kapitałowej z innym wykonawcą, który złożył ofertę, wraz z oświadczeniem należy przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 30 tys. PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych polskich).2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych,4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.).

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena ofertowa brutto 60,00
okres gwarancji 12,00
doświadczenie kierownika budowy 28,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiany postanowień Umowy1. Wszelkie zmiany Umowy pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:1) zmniejszenia zakresu robót i obniżenia wynagrodzenia umownego o wartość robót zaniechanych,2) przedłużenia terminu wykonania Przedmiotu Umowy z przyczyn nie zaistniałych po stronie Wykonawcy, w szczególności, w razie zaistnienia zdarzeń o charakterze działania siły wyższej, przez którą Strony rozumieją zewnętrzne zdarzenia niemożliwe do uprzedniego przewidzenia przez Strony, w tym: klęski żywiołowe, stan wyjątkowy, działania terrorystyczne, strajk powszechny, zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na wykonanie Przedmiotu Umowy i ogłoszonych po dacie zawarcia Umowy lub decyzje właściwych władz, a także działania lub zaniechania działania organów państwowych, samorządowych lub osób trzecich uniemożliwiających terminową realizację Umowy, o okres nie przekraczający czasu trwania przeszkody w wykonaniu Umowy, 3) przedłużenia terminu wykonania Przedmiotu Umowy z powodu wstrzymania wykonywania robót na żądanie Zamawiającego lub na podstawie poleceń lub decyzji uprawnionych osób albo organów administracji państwowej, samorządowej lub wystąpienia przyczyn niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego, takich jak: a) znalezisk archeologicznych skutkujących wstrzymaniem robót lub koniecznością wykonania robót dodatkowych nieujętych w Umowie;b) znalezisk z czasów wojen: uzbrojenia, niewypałów, niewybuchów, grobów;c) wystąpienia w trakcie realizacji Umowy niezainwentaryzowanego istniejącego uzbrojenia podziemnego;d) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonywanie robót, tj. opady deszczu w ilości ponad 1 mm/m2, silny wiatr o prędkości przekraczającej 16 m/s, temperatura powietrza poniżej 5 oC,4) zmiany terminu wykonania Przedmiotu Umowy oraz terminów pośrednich, technologii wykonywania robót w następujących przypadkach:a) opóźnień w uzyskaniu przez Wykonawcę wymaganych pozwoleń, uzgodnień lub opinii innych organów niezbędnych do realizacji Przedmiotu Umowy, niezawinionych przez Wykonawcę,b) opóźnień w realizacji Przedmiotu Umowy wynikających z wykonywania robót budowlanych na terenie budowy przez innych właścicieli sieci urządzeń podziemnych, powstałych z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,c) w przypadku ujawnienia w trakcie robót urządzeń podziemnych elementów instalacji lub konstrukcji, których istnienie lub lokalizacja były nieujawnione przy opracowywaniu Projektu z przyczyn niezawinionych przez Zamawiającego,d) działalności ze strony użytkowników nieruchomości przyległych do terenu budowy, mających wpływ na sposób wykonania Umowy, terminy umowne,e) zmian technologii, użytych wyrobów i materiałów oraz sprzętu w czasie wykonywania Umowy w uzgodnieniu z Zamawiającym i dla niego korzystnych w sytuacjach niezawinionych przez Wykonawcę,f) konieczności wprowadzenia zmian w Projekcie – pod warunkiem, że zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,g) jeżeli zostały one spowodowane oczekiwaniem na uzgodnienia, zawarcie umów z gestorami sieci lub wydanie decyzji przez właściwy organ administracji publicznej, o ile wniosek o jej wydane został złożony należycie,5) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy wynikającego z postanowień § 15 ust. 4.3. Zamawiający dopuszcza zmianę Podwykonawców. W sytuacji, gdy Wykonawca, wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu, polegał na zasobach innych podmiotów, które następnie brały udział w realizacji Umowy jako podwykonawcy, w przypadku ich zmiany niezbędne jest wykazanie przez nowego podwykonawcę spełnienia warunku w zakresie nie mniejszym niż wykazany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie Przedmiotu Umowy.4. Zamawiający dopuszcza rezygnację Wykonawcy z podwykonawcy. W sytuacji, gdy Wykonawca, wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu, polegał na zasobach innych podmiotów, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż samodzielnie spełnia warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia na wykonanie Przedmiotu Umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-11-03, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie wylewki mixokretem w domku szkieletowym 35 m2 - Mniszek
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania27-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie wylewki mixokretem w domku szkieletowym 35 m2 w najbliższym terminie. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI