Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa ul. gen. Józefa Bema w Orzeszu – etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO ORZESZE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257653
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. św. Wawrzyńca 21
1.5.2.) Miejscowość: Orzesze
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-180
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: 323248800
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rzp@orzesze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.orzesze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa ul. gen. Józefa Bema w Orzeszu – etap I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-13c37b65-a27a-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00037478
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007975/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.15 Budowa odcinka drogi ul. Józefa Bema w Orzeszu.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/259b267f-812c-4528-8572-1079d114d6383.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/259b267f-812c-4528-8572-1079d114d638
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę (wyłącznie poprzez miniPortal) – zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników miniPortalu - dostępnymi pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z miniPortalu – wskazane są na stronie internetowej miniPortalu - pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem miniPortalu oraz potwierdzenia złożenia oferty, zostały opisane w Instrukcji użytkownika miniPortalu.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ lub ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal lub poczty elektronicznej - adres e-mail: rzp@orzesze.pl, z zastrzeżeniem regulacji ppkt. II.3. Wszelką korespondencję dotyczącą niniejszego postępowania należy kierować do Zamawiającego z powołaniem się na nr WRZP.271.4.20214. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz formularza do komunikacji.5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji użytkowania systemu miniPortal oraz ePUAP6. Załączniki do formularza komunikacji muszą być zgodne z obowiązującym KRI (ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych).7. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przekazywanych przez Wykonawcę przez system miniPortalu przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.8. Identyfikator postępowania dla danego postępowania o udzielenie zamówienia dostępne są na Liście wszystkich postępowań na miniPortalu, identyfikator postępowania: 259b267f-812c-4528-8572-1079d114d638
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznegoZgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) Zamawiający informuje, że:1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta Orzesze z siedzibą w Orzeszu, ul. Św. Wawrzyńca 21, e-mail: um@orzesze.pl.2. W Urzędzie Miejskim Orzesze został powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować telefonując pod numer: 784-690-446 w godzinach pracy UM Orzesze, bądź pisząc na adres mailowy: iod@orzesze.pl. 3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu dopełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą te podmioty, którym mamy obowiązek przekazywania danych na gruncie obowiązujących przepisów prawa bądź wynikający z zawartych umów. 5. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.6. Państwa dane osobowe będą przez UM Orzesze przetwarzane przez okres określony w przepisach dot. obowiązku archiwizowania dokumentacji.7. Mają Państwo prawo:a) do dostępu do swoich danych osobowych - Zamawiający może żądać od Państwa wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania dostępu do danych, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.b) do poprawiania swoich danych osobowych, c) prawo do żądania od UM Orzesze ograniczenia przetwarzania danych - wystąpienie z tym żądaniem nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.8. Jeżeli uznają Państwo, że dane osobowe będą przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa, mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 9. Podanie przez Państwa danych wynika z obowiązku narzuconego w przepisach prawa i jest niezbędne do jego realizacji.10. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.2. Wykonawca zobowiązany jest wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu w ramach prowadzonego postępowania i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. W tym celu Zamawiający wymagał będzie złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO zgodnie z treścią ujętą w druku oferty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WRZP.271.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Remont drogi na długości – 215 mb (od km 0+00,00 do km 0+215,00)ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE 1. Roboty pomiarowe w terenie równinnym - 0,215 km2. Zabezpieczenia kabla rurą dwudzielną fi 110 mm - 215,00 m(kolor niebieski)PODBUDOWY I NAWIERZCHNIE3. Roboty ziemne w gruncie kat. III koparkami pods. o poj. łyżki 0,25m3 - 490,20m3 (wykop pod drogę i zjazdy z odwozem i utylizacją urobku)4. Profilowanie i zagęszczanie mech podłoża po warstwy konstrukcyjne - 817,00 m2nawierzchni w gruncie kat. I-IV5. Regulacja zaworów wodociągowych i gazowych - 11,00 szt6. Płyty żelbetowe o śr. 1600mm ze skrzynkami włazowymi - 1,0 kplWymiana pokrywy żelbetowej z pierścieniem odciążającym i włazem żeliwnymklasyD400 - średnica studni fi 1500 mm7. Podbudowy betonowe bez dylatacji o gr. warstwy po zagęszcz. 30 cm - 817,00 m2- podbudowa z betonu popiołowego o Rm=2,5 MPa8. Warstwa dolna podbudowy z kruszywa łamanego gr. 17 cm po zagęszcz. - 688,00 m29. Warstwa górna podbudowy z kruszywa łamanego gr. 8 cm po zagęszcz. - 688,00 m210. Rowki w gruncie kat. III-IV o wym 40x40cm pod krawężniki i ławy kraw - 430,00 m11. Ława betonowa z oporem pod krawężniki - 25,80 m312. Krawężniki betonowe o wymiarach 15x22 oraz 15x22 cm - 430,00 mnajazdowe na zjazdach13. Nawierzchnie z kostki brukowej prostokątnej 20x10cm o gr. 8 cm - 688,00 m2na podsypce cementowo-piaskowej gr. min. 3cm ROBOTY WYKOŃCZENIOWE14. Profilowanie i zagęszczanie mech podłoża po warstwy konstrukcyjne - 322,50 m2nawierzchni w gruncie kat. III-IV - pobocza15. Wyrównanie istn. podbudowy tłuczniem sort. zagęszcz. mech śr. gr 10 cm – 32,25 m3(pobocza z destruktu asfaltowego przesiewanego)16. Humusowanie skarp warstwą humusu gr 5cm z obsianiem - 50,00 m2II. Zakres zamówienia:1. roboty budowlane wykonywać zgodnie z pozwoleniem na budowę, dokumentacją projektową oraz przedmiarem robót, obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej, w sposób zapewniający bezpieczeństwo ludzi i mienia2. przy kalkulowaniu ceny oferty uwzględnić koszty nadzorów branżowych i zabezpieczenia sieci uzbrojenia terenu oraz wszystkie roboty nieujęte w przedmiarze i dokumentacji projektowej, a konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotowej budowy3. w wypadku uszkodzenia istniejącej nawierzchni dróg gminnych, wewnętrznych lub powiatowych poza terenem prowadzenia robót drogowych, ww. nawierzchnię należy doprowadzić do stanu pierwotnego4. uzasadnione roszczenia osób trzecich powstałe w trakcie robót lub wynikające z prowadzonych robót obciążają Wykonawcę5. prace zorganizować w sposób zapewniający mieszkańcom dojście i dojazd do posesji w godzinach od 16.00 do 8.00 rano, a także korzystanie z wody, kanalizacji, energii elektrycznej i gazowej oraz środków łączności 6. roboty budowlane w pobliżu istniejącej sieci uzbrojenia terenu należy wykonać z zachowaniem szczególnej ostrożności zgodnie z uzgodnieniami zawartymi w dokumentacji projektowej.7. oznakować wykonywane roboty w ciągu ww. dróg zgodnie z projektem organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz uwagami zawartymi w decyzji zatwierdzającej ten projekt8. powiadomić zarządcę drogi – Burmistrza Miasta Orzesze oraz mieszkańców o terminie wprowadzenia organizacji ruchu na czas robót na 7 dni przed terminem jej wprowadzenia9. przekazanie frontu robót nastąpi po odebraniu oznakowania na czas prowadzenia robót10. po zakończonych robotach budowlanych usunąć oznakowanie oraz uporządkować teren 11. Wykonawca dokona zgłoszenia zakończenia budowy zgodnie z art. 57 prawa budowlanego do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Mikołowie12. Wykonawca w zawiadomieniu o zakończenia robót przedłoży Zamawiającemu wszystkie certyfikaty i badania oraz zaświadczenie wydane przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do złożonego zgłoszenia zakończenia budowy.13. Nieprzedłożenie Zamawiającemu w zawiadomieniu o zakończeniu robót wszystkich ww. dokumentów uznane zostanie za niezakończenie zadania.1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (zał. Nr 4 do SWZ). 1.4. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów niż zastosowane w projekcie, równoważnych, o odpowiednich parametrach technicznych i jakościowych. Parametry techniczne i jakościowe dla zastosowanych w dokumentacji technicznej materiałów są wartościami minimalnymi.1.5. Wykonawcy mogą składać oferty zawierające rozwiązania równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SWZ. 1.6. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym.1.7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ. Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).1.8. Warunki gwarancji min. 60 miesięcy gwarancji na wszystkie wykonane w ramach przedmiotu zamówienia roboty oraz zastosowane materiały i urządzenia licząc od daty końcowego protokołu odbioru robót bez stwierdzenia wad istotnych przedmiotu odbioru. Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi był równy okresowi udzielonej przez wykonawcę gwarancji.1.9. KODY CPVOznaczenie nazwy i kodu Wspólnego Słownika Zamówień, co do przedmiotu zamówienia45233123–7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych1.10. Dokumentacja projektowa przewiduje rozwiązania, które dopuszczają korzystanie z przedmiotu zamówienia przez wszystkich użytkowników w tym przez osoby niepełnosprawne.1.12. Wykonawca, podwykonawca, dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz.1320). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli robotników budowlanych wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy i kierownika robot m.in. - czynności związane z robotami ziemnymi, czynności związane z przebudową nawierzchni wykonywane podczas realizacji zamówienia.Wymóg nie dotyczy więc, miedzy innymi osób: kierujących budową, wykonujących usługi transportowe, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem, sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały opisane we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SWZ. 1.13. Zamawiający nie wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy.