Budowa terenów rekreacyjnych w Kleszczowie – Zielone Serce Kleszczowa, etap 1

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa terenów rekreacyjnych w Kleszczowie – Zielone Serce Kleszczowa, etap 1
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKleszczów
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-01-08
  • ZamawiającyGmina Kleszczów
  • Data publikacji ogłoszenia2023-12-19
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00562165
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa terenów rekreacyjnych w Kleszczowie – Zielone Serce Kleszczowa, etap 1

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kleszczów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647983

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Główna 47

1.5.2.) Miejscowość: Kleszczów

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-410

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@kleszczow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kleszczow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa terenów rekreacyjnych w Kleszczowie – Zielone Serce Kleszczowa, etap 1

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dc048e15-9da3-11ee-948d-82b0c04ef850

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00562165

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00065016/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.14 Budowa terenów rekreacyjnych w Kleszczowie - Zielone Serce Kleszczowa, etap I

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://e-zp.kleszczow.pl/procurements

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.kleszczow.pl/procurements

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej, a także szczegółowy opis sposobu komunikacji, składania ofert, oświadczeń i dokumentów elektronicznych (formy dokumentów) określono w pkt 18 SWZ dostępnej pod adresem https://e-zp.kleszczow.pl/procurements , numer/znak sprawy: ZPF.271.24.2023.
Zamawiający wskazuje w szczególności:
1.Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;
2.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Systemu
E-Zamówienia Publiczne (dalej jako: e-ZP/System e-ZP, lub System) https://e-zp.kleszczow.pl/procurements lub poczty elektronicznej, adres email: zamowienia-publiczne@kleszczow.pl;
3.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto w Systemie
eZP;
4.W Systemie e-ZP znajduje się także instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe czynności dokonywane przez Wykonawców za pomocą Systemu (rejestracja, zadawanie pytań, złożenie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
5.Złożenie oferty poprzez System e-ZP wymaga posiadania przez Wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
6.Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu E-ZP:
a. Format kodowania treści w obrębie Systemu - UTF8,
b. Komunikacja pomiędzy przeglądarką Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy użyciu bezpiecznego protokołu HTTPS,
c. Oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) - czas lokalny serwera synchronizowany odpowiednim źródłem czasu.
7.Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a. stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza
niż 512 kb/s;
b. zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze;
c. system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple macOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.
d. korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalności składania podpisu elektronicznego (kwalifikowany podpis elektroniczny, osobisty i zaufany) możliwe jest pod warunkiem, że system teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposażony jest w jeden z poniższych komponentów: - wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obsługą technologii Java Web Start (JavaWS) lub -wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej
1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
8.Powyższe wymagania nie ograniczają możliwości korzystania przez Wykonawcę z zewnętrznego oprogramowania do składania
podpisu elektronicznego,
a. kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES - pozostałe formaty);
b. podpis zaufany;
c. certyfikat osobisty;
d. dopuszczalne formaty danych, w szczególności: .txt, .pdf, .xls, .doc,.docx, .rtf, .odt, .zip, .xml, .rar (zalecany .pdf);
e. Maksymalny rozmiar przesyłanych plików złożenia, wycofania: oferty w trybie podstawowym oraz innych wiadomości-wynosi 150
MB;
f. w zakresie dotyczącym kodowania i czasu odbioru danych Zamawiający informuje, że złożona przez Wykonawcę za pomocą
Systemu e-ZP oferta jest widoczna w systemie, jako zaszyfrowana, a możliwość jej odszyfrowania i otworzenia przez Zamawiającego możliwa jest po upływie terminu składania ofert.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://e-zp.kleszczow.pl/procurements

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kleszczów, mająca swoją siedzibę w Urzędzie Gminy w Kleszczowie,
przy ul. Głównej 47, 97-410 Kleszczów.
b) Wyznaczyliśmy Inspektora ochrony danych, od którego można uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych.
Kontakt do Inspektora: e-mail: iod@kleszczow.pl, adres: Inspektor ochrony danych, ul. Główna 47, 97-410 Kleszczów.
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego ZPF.271.24.2023 prowadzonym w trybie podstawowym określonym w art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.
d) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp” oraz ustawy z
dnia 6 września 2001 roku – o dostępie do informacji publicznej.
e) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przetwarzania obejmuje cały czas
trwania umowy. Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych dokumentacja
zamówień publicznych posiada kategorię archiwalną B5 (okres przechowywania 5 lat) natomiast umowa zawarta w wyniku
postępowania w trybie zamówień publicznych posiada kategorię archiwalną B10 (okres przechowywania 10 lat).
f) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
g) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
h) Posiada Pani/Pan:
− prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,
zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie
żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania
lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZPF.271.24.2023.

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zagospodarowanie terenów rekreacyjnych przy ul. Sportowej w Kleszczowie, w zakresie:
- budowy tężni solankowej,
- budowy obiektów małej architektury,
- budowy jezdni asfaltowej, ciągów pieszych i jezdnych,
- budowy toalety ogólnodostępnej wraz z instalacjami wewnętrznymi: elektryczną, wodną, kanalizacyjną, centralnego ogrzewania,
- budowy zewnętrznych instalacji: elektrycznej, wodnej, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej po terenie rekreacyjnym,
- budowy sieci zewnętrznej kanalizacji deszczowej,
- budowy sieci zewnętrznej wodociągowej,
- budowy przyłącza wodociągowego,
- budowy przyłącza kanalizacji deszczowej,
- budowy przyłącza kanalizacji sanitarnej,
- budowy przyłącza elektrycznego wraz ze złączem kablowo-pomiarowym oraz montaż liczników i wykonanie systemu Smart Meteringu dla liczników energii elektrycznej zainstalowanych w złączu.
- budowy oświetlenia parkowego,
- budowy sieci oświetlenia ulicznego.
Zakres obejmuje teren o powierzchni 4,87 ha (z istniejącymi parkingami), małą architekturą, nawierzchnie utwardzone w formie placów, drogę, ścieżki i dojścia oraz następujące obiekty tężnię solankową, toaletę wolnostojącą, kamienny krąg.
W ramach przygotowania terenu Wykonawca musi wywieźć urobek pochodzący z wykopu z zadania „Budowa kompleksu sportowo-dydaktycznego w Kleszczowie”. Stan i rodzaj urobku został określony w ocenie geotechnicznej gruntów składowanych przy ul. Sportowej w Kleszczowie z dnia 27.03.2012 r. Ilość urobku oszacowana została na podstawie operatu geodezyjnego przekazanego w ramach dokumentacji projektowej dla zadania „Budowa terenów rekreacyjnych – Zielone Serce Kleszczowa”. Wykonawca, jeden z wykonawców składających ofertę wspólną, lub podwykonawca musi posiadać zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów o kodach: 17 05 04 – Gleba i ziemia, w tym kamienie, inne niż wymienione w 17 05 03.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa opracowana przez zespół projektantów oraz wymagania szczególne załączone w SWZ i umowie przez Zamawiającego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45112711-2 - Roboty w zakresie kształtowania parków

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp Zmawiający dopuszcza udzielenie zamówień z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego-etap 1 i polegających na powtórzeniu podobnych robót, tj. realizacji robót polegających na wykonaniu systemu automatycznego nawadniania zieleni obszaru objętego projektem zagospodarowania terenu (PZT) zamówienia podstawowego-etap 1, zgodnie z założeniami koncepcji zamieszczonej na stronie postępowania stanowiącej załącznik do SWZ.
Zamówienia z wolnej ręki zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia
podstawowego.
Wartość zamówień z wolnej ręki została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy Pzp.
Powtórzenie podobnych robót budowlanych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w wysokości do 10% wartości zamówienia podstawowego-etap1 może nastąpić w zależności od potrzeb Zamawiającego.
Zamówienie uzupełniające będzie odpowiadać wymaganiom i zakresowi zamówienia podstawowego, wskazanym przez Zmawiającego w SWZ i pozostałych załącznikach.
Zamówienia z wolnej ręki będą realizowane, na warunkach – odpowiednio:
- przez Wykonawcę niepodlegającego wykluczeniu;
- przez Wykonawcę spełniającego, odpowiednio i proporcjonalnie do charakteru i rozmiaru zamówienia, warunki udziału w postępowaniu;
- z zachowaniem, odpowiednio i proporcjonalnie do charakteru i rozmiaru zamówienia warunków umowy, jak w postępowaniu o udzielenie zamówienia podstawowego.
Zamówienia z wolnej ręki będą udzielane po uprzednim przesłaniu zaproszenia do negocjacji. Wraz z zaproszeniem do negocjacji Zamawiający przekaże informacje niezbędne do przeprowadzenia postępowania, w tym projektowane postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Najpóźniej wraz z zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, oraz podmiotowe środki dowodowe.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która nie zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 Pzp oraz przedstawi najniższą cenę.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający w odniesieniu do sytuacji finansowej określa warunek, który ma zapewnić posiadanie przez wykonawcę zdolności finansowej niezbędnej do realizacji zamówienia.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 3.500.000,00 PLN brutto (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych) w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
A. Minimalne poziomy zdolności w zakresie posiadanego doświadczenia.
Zamawiający nie określa tego warunku.
B. Minimalne poziomy zdolności w zakresie osób, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie osób, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia tj. wykażą, że dysponują lub będą dysponować:
1) co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy i jednocześnie kierownika robót budowlanych branży konstrukcyjno-budowlanej (w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 ust. 3 ustawy Prawo budowlane), oraz koordynatora wszystkich kierowników robót budowalnych w pozostałych specjalnościach, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w zakresie, który pozwala na kierowanie robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
2) co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót sanitarnych (w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 ust. 3 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowalne do kierowania robotami budowalnymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, które pozwalają na kierowanie robotami budowlanymi branży sanitarnej stanowiącymi przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
3) co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót elektrycznych i elektroenergetycznych (w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 ust. 3 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowalne do kierowania robotami budowalnymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, które pozwalają na kierowanie robotami budowlanymi branży elektrycznej i elektroenergetycznej stanowiącymi przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
4) co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót drogowych (w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 ust. 3 ustawy Prawo budowlane), posiadającą uprawnienia budowalne do kierowania robotami budowalnymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, które pozwalają na kierowanie robotami budowlanymi branży drogowej stanowiącymi przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Dla potrzeb oceny spełnienia warunku, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN dla odpowiedniej waluty podawany przez NBP (Tabela kursów średnich walut obcych) na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt 3., wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączą do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp).
5. Na potrzeby wykazania spełnienia warunku opisanego w pkt 1.4) lit B - Minimalne poziomy zdolności w zakresie osób, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, należy uwzględnić niżej określone zasady:
1) Wskazana osoba, powinna posiadać uprawnienia budowlane i doświadczenie zawodowe adekwatne do wykonywanych czynności objętych przedmiotem zamówienia.
2) Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania jednej osoby do pełnienia więcej niż jednej funkcji spośród funkcji, o których mowa w pkt 1.4) lit B oraz pełnienia przez tę osobę tych funkcji łącznie w toku realizacji zamówienia, przy czym w takiej sytuacji odnośnie takiej osoby musi zostać wykazane spełnianie wszystkich wymagań dotyczących uprawnień przypisanych do każdej z łączonych funkcji.
3) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. 2023 r., poz. 682 ze zm.), a także z przepisami wykonawczymi do tej ustawy lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.
4) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 1.4) B SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 559 ze zm.), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 334) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2023 r. poz. 559).
W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania, wyszczególnione wyżej jeżeli:
a) nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do projektowania i kierowania, oraz
b) posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
4) W świetle obecnego brzmienia art. 13 ust. 3 ustawy Prawo budowlane - Uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi stanowią również podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 3 i 4, tzn. obejmują w szczególności wykonywanie nadzoru inwestorskiego. Tym samym w aktualnym stanie prawnym, uprawnienia do kierowania stanowią jednocześnie uprawnienia do sprawowania nadzoru inwestorskiego. Jakkolwiek zamawiający dopuszcza również sytuację, w której na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów wydano uprawnienia budowlane wyłącznie do sprawowania nadzoru inwestorskiego, lub do kierowania (wówczas w przypadku niniejszego postępowania osoba którą dysponuje, lub będzie dysponował Wykonawca winna mieć uprawnienia do kierowania) – vide: wyrok NSA z dnia 11 lutego 1998 r., sygn.: IV SA 693/96 „Orzeczenie z dnie 22 czerwca 1971 r. zostało wydane na podstawie obowiązujących wówczas przepisów Prawa budowlanego z 1961 r. (Dz. U. Nr 7, poz. 46 ze zm.). W myśl art. 18 ust. 1 tego prawa uprawnienia budowlane mogły być wydawane jako uprawnienia do projektowania bądź jako uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, a także jako uprawnienia do projektowania i kierowania.[…] To, w jakim zakresie dana osoba zachowała uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów art. 67 Prawa budowlanego z 1974 r. oraz art. 104 Prawa budowlanego z 1994 r., decyduje treść orzeczenia stwierdzającego nabycie tych uprawnień.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda poniższych podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Informacja służy potwierdzeniu spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącej sytuacji finansowej, o którym mowa w pkt 14.1.3) SWZ;
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykaz służy potwierdzeniu spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 14.1.4) B SWZ;

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie określa przedmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw, usług lub robót budowlanych z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub opisie kryteriów oceny ofert, lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia z wyjątkiem przypadków, gdy Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne. W takim przypadku, Wykonawca jest obowiązany udowodnić równoważność, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych złożonych wraz z ofertą.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

W przypadku, gdy Wykonawca poinformował zamawiającego w ofercie o stosowaniu rozwiązań równoważnych oraz nie złożył przedmiotowych środków dowodowych niezbędnych do weryfikacji równoważności, lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne (zgodnie z opisem zamieszczonym w pkt 5.13-5.15 SWZ), zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Do oferty wykonawca dołącza:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie/oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
2) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, jeżeli wykonawca polega na zasobach innego podmiotu,
3) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy);
4) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli wykonawca zastrzegł w ofercie informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa;
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania, jeżeli dotyczy.
6) dowody równoważności, o których mowa w pkt 6 SWZ oraz w pkt 5.13.-5.15. SWZ - jeżeli dotyczą.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający określa kwotę wadium: w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert.
Wymagania dot. wniesienia wadium określa pkt 22 SWZ dostępnej: https://e-zp.kleszczow.pl/procurements

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w pkt 1., wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących:
1) zamówień na roboty budowlane lub usługi;
2) prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy (oświadczenie, o którym mowa w pkt 14.4. SWZ i art. 117 ust. 4 Pzp). Formularz oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określono w projekcie umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-08 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez System e-ZP - https://e-zp.kleszczow.pl/procurements

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-08 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-06

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane niżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, ponieważ wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1465 ze zm.), tzn. chodzi o osoby wykonujące prace fizyczne występujące w przedmiocie zamówienia, w tym: robotników wykonujących prace:
 w branży budowlanej w zakresie budowy obiektów budowlanych;
 w branży drogowej w zakresie utwardzeń, jezdni, ciągów pieszych i jezdnych;
 w branży elektrycznej, elektroenergetycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
 w branży sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
- a także kierowców samochodów osobowych, ciężarowych, operatorów pojazdów i maszyn budowlanych, operatorów sprzętu i urządzeń, robotników ogólnobudowlanych.
Ww. czynności potrzebne do realizacji przedmiotu zamówienia mają cechy wynikające z kodeksowej definicji stosunku pracy – mamy więc do czynienia z aktywizacją obowiązku wynikającego z art. 95 ustawy Pzp. Zakres ww. czynności został określony w dokumentacji projektowej (ze zm.);
Zakres ww. czynności został określony w dokumentacji projektowej i STWiORB.
Zastrzeżenie – ww. obowiązek nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, a także nie dotyczy osób wykonujących czynności: kierownika budowy, kierowników robót, geodetów.
2. Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań - Zamawiający określił w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik do SWZ.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę prace zbrojarskie - Tomaszów Mazowiecki
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. W związku z prowadzonymi inwestycjami poszukuję firmy do prac związanych z przygotowaniem zbrojenia. Wszelkie szczegóły do uzgodnienia po kontakcie tel. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI