Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa systemu naśnieżania na terenie Dolnośląskiego Centrum Sportu Polana Jakuszycka na działkach nr 414/1, 414/2 i 400, obręb 0008 Szklarska Poręba.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: DOLNOŚLĄSKI PARK INNOWACJI I NAUKI SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 020795886
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 52-326
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@dpin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa systemu naśnieżania na terenie Dolnośląskiego Centrum Sportu Polana Jakuszycka na działkach nr 414/1, 414/2 i 400, obręb 0008 Szklarska Poręba.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c84bb515-0ec7-11ef-9381-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00319774
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/dpin
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/dpin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa za pośrednictwem platformy do obsługi postępowań przetargowych, dostępnej pod adresem: www.platformazakupowa.pl/dpin (zwanej dalej „Platformą”).
2. Rejestracja na Platformie, w tym złożenie oferty, wymaga założenia konta użytkownika. W celu założenia konta użytkownika konieczne jest posiadanie przez użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
3. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy określa regulamin Platformy (dostępny pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin) oraz instrukcje dla wykonawców (dostępne pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje). Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.
4. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Platformy to przeglądarka internetowa EDGE, Chrome i FireFox w
najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o
przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Platforma jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1-3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanym dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem przekazanych danych osobowych jest Dolnośląski Park Innowacji i Nauki S.A. z siedzibą przy ul. Eugeniusza
Kwiatkowskiego 4, 52-407 Wrocław (dalej jako ADO).
2. ADO umożliwia kontakt za pomocą e-maila: sekretariat@dpin.pl, za pomocą telefonu: 71 725 42 44, drogą pocztową: ul.
Eugeniusza Kwiatkowskiego 4, 52-407 Wrocław.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia w ramach niniejszego
zamówienia publicznego.
4. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
4.1 realizacja umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy w związku z
zamówieniem publicznym (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
4.2 w przypadku zawarcia umowy, ciążący na ADO obowiązek prawny, zwłaszcza związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c
RODO),
4.3 prawnie uzasadniony interes ADO, w celu realizacji relacji biznesowych łączących strony bądź w związku z ustaleniem,
dochodzeniem lub obroną roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5. Pana/Pani dane osobowe będą̨przechowywane, przez okres czasu wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia
18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i
zakresu działania archiwów zakładowych tj. przez okres 5 lat w przypadku dokumentacji zamówień́ publicznych oraz 10 lat w
przypadku umów zawartych w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
6. Obowiązek podania przez Pana/Panią̨ danych osobowych bezpośrednio Pana/Panią̨ dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z uPzp.
7. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Dane osobowe nie będą
poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
8. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do
przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, z zastrzeżeniem, że przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z
tych praw (zgodnie z art 15, 16, 17, 18, 20 i 21 RODO).
9. Nie przysługuje Panu/Pani:
9.1 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
9.2 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
9.3 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż̇ podstawą prawną przetwarzania
Pana/pani danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/i, że przetwarzanie
danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy RODO.
11. Zachodzi dobrowolność podania danych osobowych, z zastrzeżeniem, że podanie danych jest konieczne do realizacji celu
opisanego w punkcie 3. Niepodanie danych osobowych może skutkować brakiem możliwości uczestnictwa w postępowaniu o
udzielenie zamówienia i jego realizacji.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/PN/25/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych oraz dostaw w systemie "zaprojektuj i wybuduj" dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa systemu naśnieżania na terenie Dolnośląskiego Centrum Sportu Polana Jakuszycka na działkach nr 414/1, 414/2 i 400, obręb 0008 Szklarska Poręba, w podziale na dwa główne etapy realizacyjne:
1) Etap I - Budowa instalacji naśnieżania, konstrukcji wsporczej pod urządzenia naśnieżania i montaż kontenerowej stacji pomp na działkach nr 414/1, 414/2 i 400, obręb 0008 Szklarska Poręba;
2) Etap II - Powiększenie istniejącego stawu retencyjnego na terenie Dolnośląskiego Centrum Sportu Polana Jakuszycka na działce nr 414/2 w Szklarskiej Porębie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232452-5 - Roboty odwadniające
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
51500000-7 - Usługi instalowania maszyn i urządzeń
35221000-9 - Armatki wodne
42513100-6 - Urządzenia mrożące
42513200-7 - Urządzenia chłodnicze
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
71355000-1 - Usługi pomiarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) uPzp w okresie 3 lat od daty zamówienia podstawowego w wymiarze nie więcej niż 15% wartości zamówienia podstawowego dotychczasowemu Wykonawcy.
2. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do robót stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia:
1) Roboty budowlane, w tym:
2) Budowa instalacji zewnętrznych wodociągowych do punktów przyłączeniowych naśnieżania,
3) Budowa urządzeń i instalacji zewnętrznych energii elektrycznej dla punktów przyłączeniowych naśnieżania,
4) Budowa urządzeń i instalacji zewnętrznych teletechnicznych w zakresie sterowania urządzeniami naśnieżania,
5) Budowa punktów przyłączeniowych wody, energii elektrycznej i sterowania teletechnicznego wraz z dostawą i montażem urządzeń naśnieżania typu „armatka”,
6) Fundamentowanie i montaż konstrukcji wsporczej dla urządzeń naśnieżania,
3. Zamówienia z art. 214 ust. 1 pkt 7) uPzp mogą zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych w danej części zamówienia pod następującymi warunkami:
1) Dotychczasowe roboty budowlane zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
2) Wykonawca zaakceptuje istotne postanowienia przyszłej umowy;
3) Strony dojdą do porozumienia w zakresie wynagrodzenia i terminu realizacji robót.
4. Zamówienia, o których mowa wyżej będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki. Każde udzielone postępowanie zostanie sfinalizowane podpisaną umową o zamówienie publiczne.
5. Zamówienia, o których mowa w pkt 1 będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego robót, zmiany technologii oraz gdy wystąpi potrzeba wykonania dodatkowego zakresu po dokonanym odbiorze końcowym.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i wagą wyrażoną w procentach, gdzie 1% = 1 pkt:
Kryterium Cena (C) – waga 100%
Wartość punktowa w Kryterium Cena wyliczana będzie według wzoru:
C = (Cmin / Cn) x 100 pkt,
gdzie:
Cmin – oznacza najniższą oferowaną cenę brutto;
Cn – oznacza cenę brutto ocenianej Oferty.
Maksymalna wartość punktowa C, jaką może otrzymać Oferta Wykonawcy w Kryterium Cena wynosi 100 pkt. Wartość punktowa C zostanie obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
3. Jeżeli oferty otrzymały taką sama ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
4. Jeżeli nie można dokonać wyboru w sposób, o którym mowa w pkt. 3 niniejszego rozdziału SWZ Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
5. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen lub kosztów wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
`Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Wykonawca musi wykazać, że:
W okresie ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, osiągnęli średnioroczne przychody ogółem w wysokości co najmniej 2.000.000 PLN (słownie: dwa miliony złotych) lub równowartość tej kwoty w innej walucie.
UWAGA: W przypadku, gdy dokumenty przedłożone przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej opisanych powyżej będą wskazywać wysokość środków finansowych, zdolności kredytowej, sumy ubezpieczenia lub wysokości przychodów w walucie innej niż PLN, zamawiający w celu oceny spełnienia warunków przeliczy podane kwoty na PLN według średniego kursu walut Narodowego Banku Polskiego (NBP) obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku gdyby kurs obowiązujący w tym dniu był niedostępny, Zamawiający przeliczy odpowiednie kwoty według ostatniego dostępnego kursu obowiązującego przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej – Wykonawca musi wykazać, że:
1.4.1. W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną (1) robotę budowlaną z zakresu budownictwa inżynieryjno-hydrotechnicznego o wartości co najmniej 1.000.000,00 PLN brutto, w ramach której realizacja robót obejmowała budowę lub przebudowę zbiornika wodnego (w tym retencyjnego) lub budowli hydrotechnicznej.
1.4.2. W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną (1) dostawę wraz z montażem instalacji lub urządzeń do naśnieżania tras biegowych lub zjazdowych, w tym co najmniej dostawę i montaż 5 szt. armat do naśnieżania, o wartości co najmniej 1.000.000,00 PLN brutto.
1.4.3. Wykażą, że dysponują odpowiednio przygotowanym zawodowo potencjałem osobowym, który skierowany będzie przez Wykonawcę do realizacji Zamówienia tj.:
a) Kierownik budowy – wymagania:
i. posiada zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej bez ograniczeń lub którego kwalifikacje zawodowe zostały uznane w adekwatnym zakresie zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334), lub który ma prawo do świadczenia usługi transgranicznej w adekwatnym zakresie zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551);
ii. dysponuje co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym (liczonym od daty uzyskania uprawnień budowlanych);
iii. w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert pełnił funkcję kierownika budowy przez okres co najmniej 6 miesięcy dla co najmniej jednej (1) roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 PLN brutto polegającej na budowie lub przebudowie obiektu budowlanego, realizowanej na podstawie pozwolenia na budowę.
b) Projektant branży w specjalności konstrukcyjno-budowlanej – wymagania:
i. posiada zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub którego kwalifikacje zawodowe zostały uznane w adekwatnym zakresie zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334), lub który ma prawo do świadczenia usługi transgranicznej w adekwatnym zakresie zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
ii. dysponuje co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym (liczonym od daty uzyskania uprawnień budowlanych);
iii. w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert wykonał co najmniej jedną (1) dokumentację projektową w branży konstrukcyjno-budowlanej obejmującą projekt budowlany i wykonawczy, o łącznej wartości całości dokumentacji co najmniej 100.000,00 PLN brutto i na podstawie której została wydana decyzja administracyjna udzielająca pozwolenia na budowę.
c) Projektant branży w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej – wymagania:
i. posiada zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej bez ograniczeń lub którego kwalifikacje zawodowe zostały uznane w adekwatnym zakresie zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334), lub który ma prawo do świadczenia usługi transgranicznej w adekwatnym zakresie zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
ii. dysponuje co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym (liczonym od daty uzyskania uprawnień budowlanych);
iii. w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert wykonał co najmniej jedną (1) dokumentację projektową w branży inżynieryjnej hydrotechnicznej obejmującą projekt budowlany i wykonawczy, o łącznej wartości całości dokumentacji co najmniej 100.000,00 PLN brutto i na podstawie której została wydana decyzja administracyjna udzielająca pozwolenia na budowę.
d) Projektant branży sanitarnej – wymagania:
i. posiada zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub którego kwalifikacje zawodowe zostały uznane w adekwatnym zakresie zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334), lub który ma prawo do świadczenia usługi transgranicznej w adekwatnym zakresie zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
ii. dysponuje co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym (liczonym od daty uzyskania uprawnień budowlanych);
iii. w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert wykonał co najmniej jedną (1) dokumentację projektową w branży sanitarnej obejmującą projekt budowlany i wykonawczy, o łącznej wartości całości dokumentacji co najmniej 100.000,00 PLN brutto i na podstawie której została wydana decyzja administracyjna udzielająca pozwolenia na budowę.
e) Projektant branży elektrycznej – wymagania:
i. posiada zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub którego kwalifikacje zawodowe zostały uznane w adekwatnym zakresie zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334), lub który ma prawo do świadczenia usługi transgranicznej w adekwatnym zakresie zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
ii. dysponuje co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym (liczonym od daty uzyskania uprawnień budowlanych);
iii. w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert wykonał co najmniej jedną (1) dokumentację projektową w branży elektrycznej obejmującą projekt budowlany i wykonawczy, o łącznej wartości całości dokumentacji co najmniej 100.000,00 PLN brutto i na podstawie której została wydana decyzja administracyjna udzielająca pozwolenia na budowę.
Uwaga:
1. Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji wskazanych w lit. a) – e) powyżej. Zamawiający wymaga aby kadra osobowa Wykonawcy liczyła co najmniej 5 osób wskazanych powyżej.
2. W zakresie wskazanym w lit. a) powyżej, Wykonawca nie może sumować okresu pełnienia funkcji oraz wartości kilku robót budowlanych w celu spełnienia warunku łącznie.
3. W zakresie pojęć „budowa”, „przebudowa”, „obiekt budowlany”, „pozwolenie na budowę” należy rozumieć ich definicję określoną w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp , sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
1) art. 108 ust. 1 pkt 3 uPzp,
2) art. 108 ust. 1 pkt 4 uPzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
3) art. 108 ust. 1 pkt 5 uPzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
4) art. 108 ust. 1 pkt 6 uPzp,
5) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
2. Wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
3. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
4. Sprawozdanie finansowe albo jego część, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez firmę audytorską zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio ze sprawozdaniem z badania sprawozdania finansowego, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających przychody - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę należy złożyć na „Formularzu ofertowym” sporządzonym w formie (postaci) wskazanej w pkt 1 powyżej, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SWZ. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca sporządził ofertę na własnych formularzach pod warunkiem, że ich treść odpowiadać będzie warunkom określonym przez Zamawiającego w SWZ oraz warunkom określonym w uPzp.
2. Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest złożyć wraz z wypełnionym „Formularzem ofertowym” następujące oświadczenia i dokumenty:
a) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 uPzp. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie składa każdy z nich. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ;
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów (w Załączniku nr 2 do SWZ). Niniejszy zapis dotyczy także podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 uPzp;
c) Dokument potwierdzający wniesienie wadium w przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej;
d) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 3 do SWZ - lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, o których mowa w art. 118 ust. 1 uPzp, (jeżeli dotyczy);
e) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 uPzp, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (jeżeli dotyczy) - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ;
f) Wykazanie zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa zgodnie z pkt 12 poniżej (jeżeli dotyczy);
g) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli dotyczy), jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt. b). Niniejszy zapis dotyczy także podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 uPzp;
h) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy) - w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium wyłącznie w walucie polskiej, w wysokości – 150.000,00 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wnosząc wadium należy wskazać w imieniu kogo i tytułem jakiego postępowania jest wnoszone.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone w § 16 SWZ cz. II - Wzór Umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-29 14:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/dpin
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-29 14:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-27