Budowa systemu fotowoltaicznego w obiektach Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa systemu fotowoltaicznego w obiektach Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoElbląg
  • WojewództwoWarmińsko-mazurskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
  • Termin składania wniosków2022-02-18
  • ZamawiającyPaństwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu
  • Data publikacji ogłoszenia2022-02-03
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00045571
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa systemu fotowoltaicznego w obiektach Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170711628

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wojska Polska 1

1.5.2.) Miejscowość: Elbląg

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.7.) Numer telefonu: 556290553

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@pwsz.elblag.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pwsz.elblag.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa systemu fotowoltaicznego w obiektach Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-03ecc1b6-843a-11ec-83b1-bea871b78b5b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00045571

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://www.pwsz.elblag.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://www.pwsz.elblag.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących
formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do
komunikacji”. Dostęp do ww. formularzy Wykonawca może uzyskać ponadto poprzez miniportal UZP
za pomocą adresu internetowego: https://miniportal.uzp.gov.pl/FormsRedirect.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP), dostępnym pod adresem
internetowym: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB i
uzależniony jest od parametrów technicznych systemu ePUAP oraz miniPortalu.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TP/2312/02/214/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Budowa systemu fotowoltaicznego w obiekcie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy Al. Grunwaldzkiej 137.
1) Przedmiotem zamówienia jest budowa systemu fotowoltaicznego o mocy 49 kWp wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w obiekcie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy Al. Grunwaldzka 137 w zakresie:
a) Budowy systemu fotowoltaicznego obejmującą:
- montaż instalacji fotowoltaicznej,
- budowę linii kablowych nn-0,4kV w obiekcie,
- budowę sieci transmisji danych,
- montaż szaf kablowych i inwerterów,
- budowę instalacji uziemienia, odgromowej i połączeń wyrównawczych dla systemu fotowoltaicznego,
- ochronę przeciwprzepięciową,
- ochronę przeciwporażeniową,
- ochronę przeciwpożarową.
- wyłączniki PWP po stronie AC i DC zlokalizowany przy wejściu do budynku.
b) Opracowania projektu wykonawczego, na podstawie projektu architektoniczno – budowlanego stanowiącego Załącznik nr 1.1 do SWZ, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
- Wykonania ponownych symulacji i obliczeń technicznych systemu fotowoltaicznego w oparciu o własne zakładane do montażu produkty w/w systemu.
- Obliczenia konstrukcyjne dachu i jego wytrzymałości z oferowanym systemem fotowoltaicznym.
- Wykonania doboru systemu fotowoltaicznego w oparciu o dedykowane układy falownikowe i panele wskazane przez Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej - dalej PTPiREE jako Wykaz Certyfikowanych Urządzeń uznawany przez Energa-Operator Oddział w Elblągu. Aleja Józefa Piłsudskiego 2 82-300 Elbląg – dalej ENERGA - OPRTATOR, a także wykona stosowne zgłoszenia do Państwowej Straży Pożarnej w Elblągu – dalej PSP wraz z opinią rzeczoznawcy d. spraw przeciwpożarowych.
- Uwzględni występujące zacienienia od realizacyjnych obiektów w opracowanym schemacie symulacyjnym. Przy czym Zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji paneli fotowoltaicznych na dachach obiektów Zamawiającego przy czym efekt uzyskania energetyczny roczny i systemowy musi być równy lub większy niż wskazany w obliczeniowych projektowych dokumentacji stanowiącej Załącznik Nr 1 do SWZ. Zmianę lokalizacji rozmieszczenia paneli na dachach obiektów musi być potwierdzeniu przez autora projektu stanowiącego Załącznik Nr 1 SWZ i Zamawiającego.
- Złożenia wniosków materiałowych i uzgodnienia materiałów z Inspektorem nadzoru powołanego przez Zamawiającego i z Zamawiającym.
c) Nie później niż do 31 marca 2022r zgłoszenia przyłączenia mikroinstalacji do sieci ENERGA -OPERATOR na obowiązującym druku ENERGA - OPERATOR wraz z niezbędnymi dokumentami i oświadczeniami, w tym Oświadczeniem, o którym mowa w art. 7 ust. 8d6 Prawo energetyczne oraz Oświadczeniem instalatora mikroinstalacji.
d) Niezbędne uzgodnienia dokumentacji i uzyskania wszystkich pozwoleń w ENERGA - OPERATOR w zakresie nowego olicznikowania dwukierunkowego oraz niezbędne uzgodnienia dokumentacji z PSP i uzyskanie od niej pozytywnej oceny przyjętych rozwiązań, jeśli ocena będzie wymagana.
e) Wykonanie Instrukcji Eksploatacji Sytemu.
f) Dokonania stosownych uzgodnień z rzeczoznawcą do spraw przeciwpożarowych projektu wykonawczego i powykonawczego oraz niezbędnych zgłoszeń dla PSP i ENERGA – OPERATOR.
g) Opracowania dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcją użytkowania.
h) Przekazania kompletnego systemu fotowoltaicznego do użytkowania Zamawiającemu.
2) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane przedmiotu umowy w tym dokumentacji projektowej i roboty budowlane przez okres 3 lat oraz na zainstalowane urządzenia przez okres 15 lat od daty końcowego odbioru robót. W wymienionych terminach Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usuwania ujawnionych wad.
3) W ramach gwarancji przez okres 3 lat Wykonawca 2 razy w roku wykona bezpłatne przeglądy gwarancyjne systemu fotowoltaicznego wraz z ewentualnymi naprawami gwarancyjnymi. Przeglądy wykonane będą przez wykwalifikowane osoby posiadające również stosowne doświadczenie, Z przeglądu sporządzony zostanie protokół, który przekazany będzie w ciągu 3 dni roboczych Zamawiającemu. Nie dotyczy to zakresu konserwacji systemu fotowoltaicznego.
4) Szczegółowo zakres zamówienia w tym zakres inwestycji, warunki gwarancje i sposób realizacji i odbioru robót określony został w:
a) Dokumentacji stanowiącej Załącznik nr 1.1 do SWZ - Projekt architektoniczno - budowlany - Zmniejszenie energochłonności obiektu dydaktycznego przy Al. Grunwaldzkiej 137 w Elblągu poprzez produkcję energii elektrycznej z systemu instalacji fotowoltaicznej o mocy 49 kWp.
b) Projekcie umowy stanowiącym ZAŁĄCZNIK Nr 7 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Uzysk mocy

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Warunki serwisu gwarancyjnego

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Budowa systemu fotowoltaicznego w obiekcie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy ul. Czerniakowskiej 22.
1) Przedmiotem zamówienia jest budowa systemu fotowoltaicznego o mocy 45 kWp wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w obiekcie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy ul. Czerniakowskiej 22.w zakresie:
a) Budowy systemu fotowoltaicznego obejmującą:
- montaż instalacji fotowoltaicznej,
- budowę linii kablowych nn-0,4kV w obiekcie,
- budowę sieci transmisji danych,
- montaż szaf kablowych i inwerterów,
- budowę instalacji uziemienia, odgromowej i połączeń wyrównawczych dla systemu fotowoltaicznego,
- ochronę przeciwprzepięciową,
- ochronę przeciwporażeniową,
- ochronę przeciwpożarową.
- wyłączniki PWP po stronie AC i DC zlokalizowany przy wejściu do budynku.
b) Opracowania projektu wykonawczego, na podstawie projektu architektoniczno – budowlanego stanowiącego Załącznik nr 1.1 do SWZ, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
- Wykonania ponownych symulacji i obliczeń technicznych systemu fotowoltaicznego w oparciu o własne zakładane do montażu produkty w/w systemu.
- Obliczenia konstrukcyjne dachu i jego wytrzymałości z oferowanym systemem fotowoltaicznym.
- Wykonania doboru systemu fotowoltaicznego w oparciu o dedykowane układy falownikowe i panele wskazane przez Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej - dalej PTPiREE jako Wykaz Certyfikowanych Urządzeń uznawany przez Energa-Operator Oddział w Elblągu. Aleja Józefa Piłsudskiego 2 82-300 Elbląg – dalej ENERGA - OPRTATOR, a także wykona stosowne zgłoszenia do Państwowej Straży Pożarnej w Elblągu – dalej PSP wraz z opinią rzeczoznawcy d. spraw przeciwpożarowych.
- Uwzględni występujące zacienienia od realizacyjnych obiektów w opracowanym schemacie symulacyjnym. Przy czym Zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji paneli fotowoltaicznych na dachach obiektów Zamawiającego przy czym efekt uzyskania energetyczny roczny i systemowy musi być równy lub większy niż wskazany w obliczeniowych projektowych dokumentacji stanowiącej Załącznik Nr 1 do SWZ. Zmianę lokalizacji rozmieszczenia paneli na dachach obiektów musi być potwierdzeniu przez autora projektu stanowiącego Załącznik Nr 1 SWZ i Zamawiającego.
- Złożenia wniosków materiałowych i uzgodnienia materiałów z Inspektorem nadzoru powołanego przez Zamawiającego i z Zamawiającym.
c) Nie później niż do 31 marca 2022r zgłoszenia przyłączenia mikroinstalacji do sieci ENERGA -OPERATOR na obowiązującym druku ENERGA - OPERATOR wraz z niezbędnymi dokumentami i oświadczeniami, w tym Oświadczeniem, o którym mowa w art. 7 ust. 8d6 Prawo energetyczne oraz Oświadczeniem instalatora mikroinstalacji.
d) Niezbędne uzgodnienia dokumentacji i uzyskania wszystkich pozwoleń w ENERGA - OPERATOR w zakresie nowego olicznikowania dwukierunkowego oraz niezbędne uzgodnienia dokumentacji z PSP i uzyskanie od niej pozytywnej oceny przyjętych rozwiązań, jeśli ocena będzie wymagana.
e) Wykonanie Instrukcji Eksploatacji Sytemu.
f) Dokonania stosownych uzgodnień z rzeczoznawcą do spraw przeciwpożarowych projektu wykonawczego i powykonawczego oraz niezbędnych zgłoszeń dla PSP i ENERGA – OPERATOR.
g) Opracowania dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcją użytkowania.
h) Przekazania kompletnego systemu fotowoltaicznego do użytkowania Zamawiającemu.
2) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane przedmiotu umowy w tym dokumentacji projektowej i roboty budowlane przez okres 3 lat oraz na zainstalowane urządzenia przez okres 15 lat od daty końcowego odbioru robót. W wymienionych terminach Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usuwania ujawnionych wad.
3) W ramach gwarancji przez okres 3 lat Wykonawca 2 razy w roku wykona bezpłatne przeglądy gwarancyjne systemu fotowoltaicznego wraz z ewentualnymi naprawami gwarancyjnymi. Przeglądy wykonane będą przez wykwalifikowane osoby posiadające również stosowne doświadczenie, Z przeglądu sporządzony zostanie protokół, który przekazany będzie w ciągu 3 dni roboczych Zamawiającemu. Nie dotyczy to zakresu konserwacji systemu fotowoltaicznego.
4) Szczegółowo zakres zamówienia w tym zakres inwestycji, warunki gwarancje i sposób realizacji i odbioru robót określony został w:
a) Dokumentacji stanowiącej Załącznik nr 1.2 do SWZ - Projekt architektoniczno - budowlany - Zmniejszenie energochłonności obiektu dydaktycznego przy Czerniakowskiej 22 w Elblągu poprzez produkcję energii elektrycznej z systemu instalacji fotowoltaicznej o mocy 45 kWp.
b) Projekcie umowy stanowiącym ZAŁĄCZNIK Nr 7 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Uzysk mocy

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Warunki serwisu gwarancyjnego

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Budowa systemu fotowoltaicznego w obiekcie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy ul. Wspólnej 11-13.
1) Przedmiotem zamówienia jest budowa systemu fotowoltaicznego o mocy 49 kWp wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w obiekcie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy ul. Wspólnej 11-13.w zakresie:
a) Budowy systemu fotowoltaicznego obejmującą:
- montaż instalacji fotowoltaicznej,
- budowę linii kablowych nn-0,4kV w obiekcie,
- budowę sieci transmisji danych,
- montaż szaf kablowych i inwerterów,
- budowę instalacji uziemienia, odgromowej i połączeń wyrównawczych dla systemu fotowoltaicznego,
- ochronę przeciwprzepięciową,
- ochronę przeciwporażeniową,
- ochronę przeciwpożarową.
- wyłączniki PWP po stronie AC i DC zlokalizowany przy wejściu do budynku.
b) Opracowania projektu wykonawczego, na podstawie projektu architektoniczno – budowlanego stanowiącego Załącznik nr 1.1 do SWZ, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
- Wykonania ponownych symulacji i obliczeń technicznych systemu fotowoltaicznego w oparciu o własne zakładane do montażu produkty w/w systemu.
- Obliczenia konstrukcyjne dachu i jego wytrzymałości z oferowanym systemem fotowoltaicznym.
- Wykonania doboru systemu fotowoltaicznego w oparciu o dedykowane układy falownikowe i panele wskazane przez Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej - dalej PTPiREE jako Wykaz Certyfikowanych Urządzeń uznawany przez Energa-Operator Oddział w Elblągu. Aleja Józefa Piłsudskiego 2 82-300 Elbląg – dalej ENERGA - OPRTATOR, a także wykona stosowne zgłoszenia do Państwowej Straży Pożarnej w Elblągu – dalej PSP wraz z opinią rzeczoznawcy d. spraw przeciwpożarowych.
- Uwzględni występujące zacienienia od realizacyjnych obiektów w opracowanym schemacie symulacyjnym. Przy czym Zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji paneli fotowoltaicznych na dachach obiektów Zamawiającego przy czym efekt uzyskania energetyczny roczny i systemowy musi być równy lub większy niż wskazany w obliczeniowych projektowych dokumentacji stanowiącej Załącznik Nr 1 do SWZ. Zmianę lokalizacji rozmieszczenia paneli na dachach obiektów musi być potwierdzeniu przez autora projektu stanowiącego Załącznik Nr 1 SWZ i Zamawiającego.
- Złożenia wniosków materiałowych i uzgodnienia materiałów z Inspektorem nadzoru powołanego przez Zamawiającego i z Zamawiającym.
c) Nie później niż do 31 marca 2022r zgłoszenia przyłączenia mikroinstalacji do sieci ENERGA -OPERATOR na obowiązującym druku ENERGA - OPERATOR wraz z niezbędnymi dokumentami i oświadczeniami, w tym Oświadczeniem, o którym mowa w art. 7 ust. 8d6 Prawo energetyczne oraz Oświadczeniem instalatora mikroinstalacji.
d) Niezbędne uzgodnienia dokumentacji i uzyskania wszystkich pozwoleń w ENERGA - OPERATOR w zakresie nowego olicznikowania dwukierunkowego oraz niezbędne uzgodnienia dokumentacji z PSP i uzyskanie od niej pozytywnej oceny przyjętych rozwiązań, jeśli ocena będzie wymagana.
e) Wykonanie Instrukcji Eksploatacji Sytemu.
f) Dokonania stosownych uzgodnień z rzeczoznawcą do spraw przeciwpożarowych projektu wykonawczego i powykonawczego oraz niezbędnych zgłoszeń dla PSP i ENERGA – OPERATOR.
g) Opracowania dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcją użytkowania.
h) Przekazania kompletnego systemu fotowoltaicznego do użytkowania Zamawiającemu.
2) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane przedmiotu umowy w tym dokumentacji projektowej i roboty budowlane przez okres 3 lat oraz na zainstalowane urządzenia przez okres 15 lat od daty końcowego odbioru robót. W wymienionych terminach Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usuwania ujawnionych wad.
3) W ramach gwarancji przez okres 3 lat Wykonawca 2 razy w roku wykona bezpłatne przeglądy gwarancyjne systemu fotowoltaicznego wraz z ewentualnymi naprawami gwarancyjnymi. Przeglądy wykonane będą przez wykwalifikowane osoby posiadające również stosowne doświadczenie, Z przeglądu sporządzony zostanie protokół, który przekazany będzie w ciągu 3 dni roboczych Zamawiającemu. Nie dotyczy to zakresu konserwacji systemu fotowoltaicznego.
4) Szczegółowo zakres zamówienia w tym zakres inwestycji, warunki gwarancje i sposób realizacji i odbioru robót określony został w:
a) Dokumentacji stanowiącej Załącznik nr 1.3 do SWZ - Projekt architektoniczno - budowlany - Zmniejszenie energochłonności obiektu dydaktycznego przy Wspólnej 11-13 w Elblągu poprzez produkcję energii elektrycznej z systemu instalacji fotowoltaicznej o mocy 49 kWp.
b) Projekcie umowy stanowiącym ZAŁĄCZNIK Nr 7 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Uzysk mocy

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Warunki serwisu gwarancyjnego

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

zdolności technicznej lub zawodowej:
- w zakresie I, II, III części zamówienia: warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie polegające na wykonaniu, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej pięć zamówień polegających na wykonaniu systemu lub instalacji fotowoltaicznej o mocy równej lub większej niż 45kWp.
- w zakresie I, II, III części zamówienia: warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w celu prawidłowej realizacji przedmiotowego zamówienia dysponuje kadrą, posiadającą wymagane aktualne uprawnienia i doświadczenie w swojej branży, tj.: do realizacji zamówienia posługiwać się będzie co najmniej osobami pełniącymi funkcje:
• projektant robót konstrukcyjno-budowlanych – 1 osobą posiadającą: uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub równoważne, co najmniej 3-letnie doświadczenie w projektowaniu w/w specjalności,
• projektanta robót elektrycznych – 1 osobą posiadającą: uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub równoważne, co najmniej 3-letnie doświadczenie w projektowaniu w/w specjalności,
• kierownika budowy w specjalności konstrukcyjnej– 1 osobą posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub równoważne, co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy w w/w specjalności,
• kierownika robót elektrycznych – 1 osobą posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub równoważne, co najmniej 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót w w/w specjalności, w tym w zakresie roboty dotyczącej budowy systemu lub instalacji fotowoltaicznej o mocy powyżej 40 kWp
• rzeczoznawcy do spraw przeciwpożarowych – 1 osobą posiadającą uprawnienia rzeczoznawcy ds. przeciwpożarowych do uzgodnienia dokumentacji wykonawczej i powykonawczej instalacji fotowoltaicznej.
Uwagi dotyczące oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 3 dot. zdolności technicznej lub zawodowej:
- Zamawiający uzna roboty budowlane, zamówienia które zostały zakończone i odebrane przez zleceniodawców. Jako zakończenie roboty, zamówienia należy rozumieć podpisanie protokołu odbioru robót
- W przypadku wartości realizowanych robót rozliczanych w innej walucie niż PLN, Wykonawca przeliczy te wartości na PLN wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego na dzień, złożenia danego oświadczenia.
- Zamawiający wymaga uprawnień budowlanych w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego oraz Rozporządzenia w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
- Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej( tj. Dz.U.2018.2272).
- Zamawiający informuje, że doświadczenie wykazane w celu spełniania warunku udziału należy liczyć od daty uzyskania wymaganych uprawnień.
- Zamawiający zezwala na łączenie funkcji kierowników robót, projektantów w przypadku, gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie w więcej niż jednej specjalności.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty każdy Wykonawca dołącza Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, według wzoru stanowiącego ZAŁĄCZNIK Nr 3:
1) Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe- o ile Zamawiający ich wymagał.
2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców Oświadczenie składa każdy z Wykonawców. Potwierdza ono brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
3) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z własnym Oświadczeniem także Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) potwierdzających brak podstaw wykluczenia:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej według wzoru

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty:
- Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego
w Rozdz. V ust. 1 pkt. 2) lit. d) tiret 1.
- Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 5 do SWZ.
b) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego
w Rozdz. V ust. 1 pkt. 2) lit. d) tiret 2.
- Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 6 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1) Karty produktu w tym również deklaracja właściwości użytkowych elementów fotowoltaicznych lub dokument równoważny z podaniem zaoferowanych paneli fotowoltaicznych, przemienników częstotliwości oraz stosowanej konstrukcji montażowych pod panele, potwierdzające, że parametry oferowanego przedmiotu zamówienia odpowiadają wszystkim wymaganiom określonym przez Zamawiającego w ZAŁACZNIKU Nr 1 SWZ..
a) Karty produktu winny być sporządzone w języku polskim w formie zgodnej ze wzorem ich upublicznienia przez producenta, a jeśli producent ich nie upublicznia to w formie skanu podpisanego i opieczętowanego egzemplarza karty.
b) Wykonawca może dołączyć do Kart produktu materiały pozwalające ocenić proponowane parametry techniczne przedmiotu zamówienia (opisy, fotografie, katalogi).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

2. Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Formularza Oferty, którego wzór stanowi ZAŁĄCZNIK Nr 2.
Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik.
Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) W przypadku, o którym mowa w pkt. 1), Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Zamawiający nie wymaga od Wykonawców jw. posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty.
4) Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
5) Jeżeli w postępowaniu zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy zgodnie z
przepisami określonymi w Dziale VII-Rozdział 3 ustawy PZP i na warunkach określonych
szczegółowo w Projekcie umowy w paragraf 13 Załącznik Nr 7 SWZ. Zmiana postanowień
niniejszej umowy może nastąpić w formie pisemnej zgodnie z art. 455 PZP. Strony przewidują
możliwość dokonywania zmian:1) na podstawie art. 455 ust. 1 pkt. 2,3,4 PZP 2) Z5) Zmiana terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach:
a) wydłużenie terminu realizacji umowy, jeżeli z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych polegających na intensywnych opadach deszczu, gradu itp. oraz w przypadku wystąpienia ,,siły wyższej” w trakcie realizacji umowy, których nie dało się przewidzieć z należytą starannością,
b) wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej;
c) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, działań osób po stronie Zamawiającego, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia;
d) zmiany będące następstwem działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia;
e) gdy zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych,;
f) wstrzymania robót spowodowanego wykryciem na przykład substancji i przedmiotów niebezpiecznych, szczątków ludzkich;
g) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz opóźnienie to nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
h) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
i) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych i gruntowych,
j) wystąpienia niezinwentaryzowanych podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, obiektów budowlanych, niewybuchów, niewypałów lub wykopalisk archeologicznych,
k) wystąpienia konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych,
l) wystąpienia sytuacji, utrudniającej wykonanie robót niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy, ze względu na zasady wiedzy technicznej.
6) Sposób wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności, gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na wykonanie zamówienia,
7) Warunki oraz termin płatności, w szczególności w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć
8) Zmiany rozwiązań technicznych w dokumentacji projektowej - w uzasadnionych przypadkach
9) Pozostałe okoliczności powodujące możliwość zmiany umowy:
a) ,,siła wyższa” uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy
b) zmiana lub rezygnacja z Podwykonawcy,
c) w przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę zamiaru zmiany sposobu wykonywania umowy poprzez Podwykonawców,.
10) W przypadku zmiany powszechnie obowiązującego prawa - w zakresie mającym wpływ na realizację obowiązków umownych
11) wystąpienia oczywistych omyłek i błędów pisarskich poprzez ich poprawienie,
12) Inne zmiany a) w przypadku zmian organizacyjno-prawnych występujących po stronie Zamawiającego
b) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot zamówienia,
c) zmiana lub rezygnacja z Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia,
d) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do podanego w Ofercie Wykonawcy;
f) w przypadku stwierdzenia, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19
g) w zakresie naliczenia kar umownych

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-18 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://epuap.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-18 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-19

NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję brygady do szpachlowania - Ostróda
  • Lokalizacja zleceniawarmińsko-mazurskie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Firma poszukuje brygady do prac szpachlarskich. Inwestycje na terenie woj. warmińsko-mazurskiego. Budynki mieszkalne wielorodzinne. Zainteresowanych proszę o kontakt telefoniczny.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI