Budowa strefy końcowego podejścia i startu śmigłowca (FATO) wraz z oznakowaniem punktu...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa strefy końcowego podejścia i startu śmigłowca (FATO) wraz z oznakowaniem punktu celowania wraz z niezbędną infrastrukturą, zlokalizowanej na części działki nr 1/27, obręb 0022 Krywlany, przyległym do bazy Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego (HEMS) Białystok, na terenie lotniska Białystok Krywlany
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWarszawa
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2020-12-30
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyLotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Data publikacji ogłoszenia2020-12-15
  • Numer ogłoszenia766591-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 766591-N-2020 z dnia 15.12.2020 r.

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe: Budowa strefy końcowego podejścia i startu śmigłowca (FATO) wraz z oznakowaniem punktu celowania wraz z niezbędną infrastrukturą, zlokalizowanej na części działki nr 1/27, obręb 0022 Krywlany, przyległym do bazy Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego (HEMS) Białystok, na terenie lotniska Białystok Krywlany
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, projekt pn.: „Wsparcie baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego – etap 3” nr POIS.09.01.00-00-0366/18
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, krajowy numer identyfikacyjny 16321074000000, ul. ul. Księżycowa  5 , 01-934  Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. + 48 22 22 99 931, e-mail centrala@lpr.com.pl, faks +48 22 22 99 933.
Adres strony internetowej (URL): www.lpr.com.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.lpr.com.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.lpr.com.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie pisemnej pod rygorem nieważności
Adres:
Lotnicze Pogotowie Ratunkowe 01-934 Warszawa ul. Księżycowa 5, sekretariat, pokój nr 100 (I piętro)

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa strefy końcowego podejścia i startu śmigłowca (FATO) wraz z oznakowaniem punktu celowania wraz z niezbędną infrastrukturą, zlokalizowanej na części działki nr 1/27, obręb 0022 Krywlany, przyległym do bazy Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego (HEMS) Białystok, na terenie lotniska Białystok Krywlany
Numer referencyjny: ZP/2/XII/2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie Inwestycji polegającej na budowie strefy końcowego podejścia i startu śmigłowca (FATO) wraz z oznakowaniem punktu celowania wraz z niezbędną infrastrukturą, zlokalizowanych na części działki nr 1/27, obręb 0022 Krywlany, przyległym do bazy Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego (HEMS) Białystok, na terenie lotniska Białystok Krywlany, w ramach realizacji projektu, współfinansowanego ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, projektu pn.: „Wsparcie baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego – etap 3”.2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:1) Etap I:a) realizację Inwestycji obiektów budowlanych wraz z zagospodarowaniem działki, zgodnie z uzyskaną decyzją Pozwolenia na Budowę dla robót określonych w ust. 1, zgłoszeniem robót niewymagających uzyskania pozwolenia na budowę, Dokumentacją Projektowo-Kosztorysową oraz zatwierdzonym przez Zamawiającego Harmonogramem, b) zapewnienie zgodnie z ustawą PB obsady stanowisk Kierownika Budowyi kierowników robót poszczególnych branż, kompleksowej obsługi geodezyjnej wrazz prowadzeniem dokumentacji wymaganej prawem, w tym wynikającej z warunków Pozwolenia na Budowę i wydanych decyzji,c) wykonanie Dokumentacji Warsztatowej i Dokumentacji Powykonawczej.2) Etap II:a) przeszkolenie wyznaczonych pracowników Zamawiającego w obsłudze Urządzeńi instalacji,b) przygotowanie i złożenie wniosków wraz z wymaganymi załącznikami o wydanie Pozwolenia na Użytkowanie, c) przygotowanie i skuteczne złożenie zawiadomień wraz z wymaganymi załącznikami o zakończeniu budowy, d) uzyskanie ostatecznych Pozwoleń na Użytkowanie i/lub skutecznych zawiadomieńo zakończeniu budowy, co zostanie pisemnie potwierdzone przez właściwy organ.3) Wszystkie Materiały, instalacje, Wyposażenie i Urządzenia zamontowane w przedmiocie Umowy muszą być dostarczone jako nowe, zapakowane w oryginalne opakowania producenta, nieużywane w innych projektach, wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą montażu czy wbudowania.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 2 do SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45310000-3
45316000-5
45312310-3
45112740-4
45235000-3
45235110-7
45235111-4
45232451-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  4   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
4

II.9) Informacje dodatkowe: Terminy realizacji przedmiotu zamówienia zostały szczegółowo określone w załączniku nr 3 do SIWZ – Istotnych postanowieniach umowy. Etap I - wykonanie nastąpi w terminie 10 tygodni licząc od dnia podpisania Umowy;Etap II - wykonanie nastąpi w terminie do 2 miesięcy licząc od dnia podpisania Protokołu Odbioru Wykonanych Robót Etapu I.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który:a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na: budowie instalacji oświetlenia nawigacyjnego wraz z wykonaniem instalacji wewnętrznych i zewnętrznych - elektrycznych, i o wartości tych robót budowlanych co najmniej 100 000,00 zł brutto;W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a także w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów na podstawie art. 22a uPzp, wykonaniem w/w robót winien wykazać się co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiot na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych Wykonawca polega.b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 (jedną) osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (lub odpowiednie, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia), która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i będzie pełnić funkcję Kierownika Budowy oraz która kierowała na stanowisku Kierownika Budowy/Robót realizacją co najmniej 3 (trzech) robót budowlanych, obejmujących budowę instalacji wewnętrznych i zewnętrznych - elektrycznych, i o wartości tych robót budowlanych co najmniej 50 000,00 zł brutto każda.W razie wątpliwości pojęcia użyte w ust. 1 pkt 3 lit. a) i b) są zdefiniowane w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.W związku z art. 22a ust. 4 uPzp: W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, gdy podmioty te zrealizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. W związku z powyższym, w sytuacji gdy któryś z warunków, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 3) lit a) i b) będzie w całości spełniany nie przez Wykonawcę lub wspólnika konsorcjum a przez „inny podmiot”, „podmiot” ten musi być wykonawcą całej części zamówienia (100%). Jeżeli warunek będzie spełniany częściowo przez Wykonawcę lub wspólnika konsorcjum oraz częściowo przez inny podmiot lub inne podmioty to ta część zamówienia będzie musiała być wykonana proporcjonalnie do zakresu spełniania tego warunku przez poszczególne podmioty. Jednocześnie Zamawiający informuje, że niedopuszczalne jest sumowanie doświadczenia podmiotów w zakresie zrealizowanych robót budowlanych określonych w ust. 1 pkt. 3 lit. a).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Tak
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Numeracja i odnośniki zgodnie z SIWZ:Par. 10 ust. 4. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w postępowaniu, na wezwanie Zamawiającego. W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w § 9 ust. 2 i 3 Zamawiający żąda:1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w § 9 ust. 2 pkt 2), 3) i 10) oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym w § 9 ust. 3 pkt 5) i 6), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumieniez właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;4) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia określonych w § 9 ust. 3 pkt 1);5) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo –w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;6) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;7) oświadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego w § 9 ust. 3 pkt 5) i 6);8) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego w § 9 ust. 3 pkt 7);9) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1170).5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na wezwanie Zamawiającego, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 4:1) pkt 1) - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w § 9 ust. 2 pkt 2), 3) i 10) oraz w § 9 ust. 3 pkt 5) i 6),2) pkt 2) - 4) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.6. Dokumenty, o których mowa w ust. 5 pkt 1) i pkt 2) lit. b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 5 pkt 2) lit. a), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.7. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 6 stosuje się.8. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 4 pkt 1), składa dokument, o którym mowa w ust. 5 pkt 1), w zakresie określonym w § 9 ust. 2 pkt 3) i 10) oraz § 9 ust. 3 pkt 6). Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Numeracja i odnośniki zgodnie z SIWZ:Par. 10 ust. 3. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w postępowaniu, na wezwanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w § 9 ust. 1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda:1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (wzór – załącznik nr 8 do SIWZ);2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór – załącznik nr 9 do SIWZ).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca w stosownych sytuacjach może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w § 9 ust. 1, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, na zasadach określonych w art. 22a uPzp.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z dokumentu (np. zobowiązania) musi wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp, przedstawienia, na mocy ust. 3, w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 4 pkt 1) – 9), na zasadach określonych w ust. 3 w celu zbadania czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w § 9 ust. 2 pkt 2)-12) i § 9 ust. 3. Zgodnie z art. 24 ust. 11 uPzp, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowaw art. 86 ust. 3 uPzp, przekaże Zamawiającemu w formie pisemnej (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 zł przed terminem składania ofert.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Gwarancja 30,00
Integracja zawodowa i społeczna osób 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Istotne postanowienia umowy stanowią załącznik nr 3 do SIWZ

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 5 % wartości brutto Umowy

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z par. 21 Istotnych postanowień umowy:1. Strony zgodnie z art. 144 ustawy PZP ustalają, że istotne zmiany Umowy mogą nastąpić według zasad i na warunkach określonych w niniejszym paragrafie.2. Zmiany w umowie nie mogą wykraczać poza zakres świadczenia określonego w SIWZ.3. Dopuszcza się zmiany, które mogą dotyczyć:1) zmiany terminów rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, w tym zmiany liczby i procentowych wartości faktur częściowych tzw. transz,2) zmiany Harmonogramu,3) zmiany terminu wykonania przedmiotu Umowy,4) zmiany kolejności i terminów wykonywania Robót, zmiany ilości Robót, usług, lub dostaw w stosunku do przedstawionej w Dokumentacji Projektowo-Kosztorysowej czy w Harmonogramie pod warunkiem, że wynikają one z zasad wiedzy technicznej, norm lub sztuki budowlanej,5) zmiany z powodu konieczności zrealizowania Inwestycji przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowo-Kosztorysowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy,6) rozwiązań zamiennych czyli wykonania zamówienia podstawowego w sposób odmienny od określonego w Dokumentacji Projektowo-Kosztorysowej pod warunkiem, że nie spowoduje zwiększenia zakresu robót przedmiotu Umowy. Parametry techniczne i jakościowe rozwiązań zamiennych nie mogą być niższe niż określone w Dokumentacji Projektowo-Kosztorysowej. Zamiany muszą być dokonywane zgodnie z art. 140 ust. 3 i 144 ust. 1 ustawy PZP,7) zmiany wynagrodzenia poprzez jego pomniejszenie, z powodu istotnej wady przedmiotu Umowy nie nadającej się do usunięcia lub z powodu rezygnacji Zamawiającego z części robót lub usługi, pod warunkiem, że rezygnacja nie będzie większa niż 5 % wartości przedmiotu Umowy,8) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu Umowy proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, a bez niej przedmiot Umowy nie mógłby być prawidłowo zrealizowany,9) konieczności wprowadzenia zmian wskutek zmiany:a) stawki podatku od towarów i usług;b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.10) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego istotnego wpływu sytuacji związanej z wirusem SARS-CoV-2 (chorobą COVID-19) na możliwość realizacji przedmiotu Umowy. 4. Zmiany, o których mowa w ust. 3 mogą zostać dokonane pod warunkami przedstawionymi powyżej lub pod warunkiem wystąpienia, co najmniej jednej z niżej wymienionych okoliczności:1) zmiana obowiązujących przepisów prawa,2) zmiana zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie przedmiotu Umowy,3) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie przedmiotu Umowy, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron,4) siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SIWZ, 5) obniżenia kosztu wykonania robót lub kosztu eksploatacji, użytkowania obiektu,6) poprawy wartości, jakości lub podniesienie sprawności, przyspieszenia i zaawansowania robót budowlanych,7) zmiany Harmonogramu oraz zakładanego postępu robót w odniesieniu do rzeczywistego zaawansowania robót budowlanych,8) nieprzewidzianymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, infrastrukturalnymi w szczególności: niewypałami, niewybuchami, wykopaliskami archeologicznymi,9) terminu wykonania umowy w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt od 1) do 4), przy czym zmiana terminu wykonania danego etapu może powodować konieczność zmiany terminów wykonania kolejnych etapów realizacji Umowy;10) wynagrodzenia za wykonanie Umowy w przypadku, o którym mowa w ust. 3 pkt 7) i 9), 11) zakresu prac w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt od 1) do 6) i8);12) zakresu prac powierzonych podwykonawcom, 13) odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej czy w specyfikacji technicznej warunków terenowych zewnętrznych lub wewnętrznych, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanej lub błędnie zinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej, infrastruktury wewnętrznej lub obiektów budowlanych,14) niedostępność na rynku materiałów lub Urządzeń wskazanych w Dokumentacji Projektowo-Kosztorysowej spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych Materiałów lub Urządzeń, jeżeli ta zmiana nie będzie miała wpływu na wynagrodzenie, o którym mowa w §6 ust. 1 Umowy;15) pojawienia się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy,16) pojawienia się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy,17) koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji Projektowo Kosztorysowej , w przypadku gdy mają one istotny wpływ na prawidłowość i cel wykonania przedmiotu Umowy, 18) odmową wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmową lub opóźnień w udostępnieniu sąsiednich nieruchomości przez ich właścicieli niezbędnych dla realizacji przedmiotu Umowy,19) dokonania określonych czynności lub ich zaniechania przez organy administracji państwowej, jak również inne organy, których działalność wymaga wydawania decyzji o charakterze administracyjnym, w tym opóźnienia w wydawaniu przez te organy decyzji, zezwoleń uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę.20) koniecznością udzielenia zamówień dodatkowych, których realizacja powoduje niezbędną konieczność przedłużenia terminów przewidzianych na realizację przedmiotu Umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w zakresie przedłużenia terminów przewidzianych na realizację zamówienia, o okres niezbędny do realizacji zamówień dodatkowych,21) wystąpienia opóźnień niewynikających z winy Wykonawcy podczas realizacji robót budowlanych oraz w przypadku wydłużania procesu realizacji robót ze względu na konieczność dokonania lub uzyskania dodatkowych uzgodnień, opinii, pozwoleń, 22) wystąpienia opóźnień niewynikających z winy Wykonawcy podczas realizacji robót budowlanych z powodu wystąpienia siły wyższej,23) wystąpienia opóźnień niewynikających z winy Wykonawcy powstałych w wyniku działań osób trzecich, które to działania mają wpływ na należyte i terminowe wykonanie przedmiotu Umowy określonego w Umowie,24) wystąpienia opóźnień spowodowanych zapewnieniem ciągłości działalności statutowej (tym obsługi technicznej śmigłowców) Lotniczego Pogotowia Ratunkowego,25) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, z zastrzeżeniem, iż okres wydłużenia terminu realizacji nie może być dłuższy niż okres trwania ww. warunków pogodowych powodujących brak możliwości prowadzenia robót.Niekorzystne warunki atmosferyczne oznaczają warunki, w których niemożliwe jest prowadzenie robót bezpiecznie pod względem BHP, w sposób prawidłowy, zgodny z umówioną technologią lub zasadami sztuki budowlanej. Jako niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się wystąpienie średniej dziennej temperatury niższej niż minus 100C lub temperatury wyższej niż plus 300C w zakresie robót zewnętrznych budowlanych. Średnią temperaturę wykonawca ustala w ten sposób, że Kierownik Budowy dokonuje pomiaru o godz. 7.00 i 15.00 dokonując odpowiednich wpisów do Dziennika Budowy. Średnia arytmetyczna z tych pomiarów będzie średnią dziennej temperatury. Przez niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się także nadzwyczajne zjawiska pogodowe takie jak: nawałnice, ulewne deszcze, bardzo silne wiatry – uniemożliwiające prowadzenie zewnętrznych robót budowlanych w ogóle bądź bez niewspółmiernych nakładów. O wystąpieniu zjawiska uznanego za niekorzystne warunki atmosferyczne wykonawca niezwłocznie poinformuje Zamawiającego i dokona wpisu w Dzienniku Budowy. Zamawiający ma prawo weryfikacji ustaleń nt. zjawisk uznanych za niekorzystne warunki atmosferyczne na podstawie danych z Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej (właściwych dla miejsca budowy), w szczególności średniej temperatury dziennej,5. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian do Umowy, Strona, która poweźmie o nich wiadomość zobowiązana jest niezwłocznie poinformować o tym pisemnie drugą Stronę wraz z podaniem uzasadnienia.6. Dopuszcza się zmianę terminu przewidzianego na zakończenie robót tylko proporcjonalne do czasu trwania okoliczności, która powoduje konieczność zmiany terminu.7. Wykonawca nie będzie uprawniony do przedłużenia terminu realizacji przedmiotu Umowy, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem Umowy przez Wykonawcę. W takim przypadku koszty dodatkowe ponosi Wykonawca.8. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian do Umowy na skutek okoliczności, o których mowa w niniejszym paragrafie, Strona, która poweźmie o nich wiadomość zobowiązana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie do 14 dni poinformować o tym pisemnie drugą Stronę.9. Propozycja zmiany elementów wykonywanego przedmiotu Umowy może być złożona Zamawiającemu przez Wykonawcę, w przypadku, gdy nie wpłynie to na zmianę wynagrodzenia. Propozycja zamiany elementów wykonywanego przedmiotu Umowy może być złożona Wykonawcy przez Zamawiającego najpóźniej na miesiąc przed terminem rozpoczęcia tych robót.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 30.12.2020, godzina: 12:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę mobilnego zestawu solarnego - Kupientyn
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę mobilnego zestawu solarnego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI