Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap V
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA POWIATOWA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W ŻARACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 971183655
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Serbska 58
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: +48683630700
1.5.8.) Numer faksu: +48683630721
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@straz.zary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.straz.zary.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap V
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a5ec94d0-2e80-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00349990
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00336502/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap V
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/straz_zary
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/straz_zary
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji
elektronicznej, zostały opisane w Regulaminie Internetowej Platformy Zakupowej Open Nexus Sp. z
o.o. dostępnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin , zwany dalej
Regulaminem. Sposób sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej musi być
zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 70 ustawy PZP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 - 3 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L119/1 z dnia 4.5.2016
r.; dalej: „RODO”) Zamawiający informuje, że:1) Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane
osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Żarach (68-200 Żary, ul. Serbska
58, tel. 68 363 07 00, fax. 68 363 07 21, e-mail: sekretariat@straz.zary.pl).2) W Komendzie Powiatowej
Państwowej Straży Pożarnej w Żarach wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, tel. 95 7338318, e-mail: inspektor.rodo@straz.gorzow.pl. 3) Przetwarzanie zebranych danych osobowych odbywa
się wyłącznie w celu realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, szczegółowo
określonego w SWZ (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a w przypadku Umowy – w celu realizacji
praw i obowiązków wynikających z niej (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO oraz w celu realizacji
obowiązków księgowych lub podatkowych związanych z Umową, a określonych w przepisach
odrębnych). Natomiast, w przypadku stosowania monitoringu wizyjnego i rozmów - na podstawie art. 6
ust. 1 lit. e RODO, w celu zapewnienia bezpieczeństwa, porządku publicznego oraz ochrony osób i
mienia na terenie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żarach; 4) Udostępnienie przez
Panią/Pana danych osobowych Administratorowi jest konieczne – zgodnie z przepisami ustawy PZP, a
skutki odmowy ich podania szczegółowo określa ta ustawa;5) Odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych, będą podmioty lub osoby, którym udostępniona będzie dokumentacja postępowania
(zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP), a także zgodnie z ogólnymi przepisami w zakresie w nich
przewidzianym: 6) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (art. 78ustawy PZP), chyba że czas
realizacji Umowy przekracza ten okres, wówczas przez czas jej trwania, a także przez okres niezbędny
dla realizacji obowiązków księgowych lub podatkowych oraz ewentualną konieczność dochodzenia
roszczeń wynikających z Umowy oraz przez okres przewidziany w przepisach prawa odnośnie
archiwizacji dokumentacji podmiotów realizujących zadania publiczne oraz w aktach wewnętrznych
Komendy Powiatowej PSP w Żarach; 7) W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych,
ma Pani/Pan prawo do: a) dostępu do ich treści, a także związane z nim prawo do ich uzupełnienia,
poprawienia, sprostowania, ograniczenia przetwarzania (art. 15, 16 i 18 RODO); b) żądania informacji
dotyczących przetwarzania Pani/ Pana danych osobowych jak i podmiotów, którym dane te zostały
udostępnione; c) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych
Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, email:
kancelaria@giodo.gov.pl);Jednakże,a) zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b, d i e RODO, ma Pani/Pan
wyłączone prawo do usunięcia danych;b) zgodnie z art. 20 RODO ma Pani/Pan wyłączone prawo do
przenoszenia danych; c) zgodnie z art. 21 RODO ma Pani/Pan wyłączone prawo do wniesienia
sprzeciwu; – w zakresie w jakim dopuszczają to wyłącznie przepisy RODO, zgodnie z podstawą na
jakiej dane te są zebrane i przetwarzane; 8) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do
państw trzecich; 9) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jak i w
sposób inny niż zautomatyzowany, jednakże nie będą podlegały profilowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PK.2370.1.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn. „Budowa Strażnicy KP PSP z
JRG w Żarach – etap IV” przy ul. Zielonogórskiej 34 68-200 Żary w ramach inwestycji „Budowa
strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z Jednostką Ratowniczo –Gaśniczą
w Żarach”. Zadanie obejmuje budowę strażnicy komendy i jednostki ratowniczo gaśniczej
Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żarach, przy ul. Zielonogórskiej 34 68-200
Żary (działki o nr ewidencyjnych 321/22 i 320/5, jednostka ewidencyjna 081110_2, obręb 0008Kadłubia będące w trwałym zarządzie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w
Żarach). Budowa będzie odbywała się na działce 321/22. Powyższe zadanie inwestycyjne
realizowane jest w oparciu Specyfikację Warunków Zamówienia, dokumentację projektową oraz
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający w ramach realizacji etapu V oczekuje dostawy i montażu 17 bram garażowych z osprzętem.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45216121-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyska największą
liczbę punktów łącznie ze wszystkich kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy wykażą, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości minimum 1 000.000,00 zł brutto (jeden milion złotych brutto) w zakresie dostawy lub dostawy z montażem bram garażowych. Wykazane roboty muszą być potwierdzone dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP. Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu tj.wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu tj.wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej, w formie aneksu umowy, pod rygorem
nieważności i mogą być dokonywane w przypadkach określonych w art.455 PZP oraz w
sytuacjach określonych w projekcie umowy. Z uwagi na ograniczony zakres dopuszczalnych znaków pełny katalog zmian umowy dostępny w Załączniku Nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/straz_zary
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-30 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający zaleca odbycie wizji lokalnej przed złożeniem oferty. W celu umówienia wizji lokalnej należy kontaktować się z osobą wskazaną w punkcie I.5 SWZ za pomocą platformy zakupowej.