Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap IV.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA POWIATOWA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W ŻARACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 971183655
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Serbska 58
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: +48683630700
1.5.8.) Numer faksu: +48683630721
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@straz.zary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.straz.zary.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap IV.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95d96cdb-9911-11eb-90e5-2aec432e2be5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00032485
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00015480/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap IV
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/straz_zary3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/straz_zary
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, zostały opisane w Regulaminie Internetowej Platformy Zakupowej Open Nexus Sp. z o.o. dostępnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin , zwany dalej Regulaminem. Sposób sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 70 ustawy PZP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 - 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L119/1 z dnia 4.5.2016 r.; dalej: „RODO”) Zamawiający informuje, że:1) Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Żarach (68-200 Żary, ul. Serbska 58, tel. 68 363 07 00, fax. 68 363 07 21, e-mail: sekretariat@straz.zary.pl).2) W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żarach wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, tel. 95 733 8318, e-mail: inspektor.rodo@straz.gorzow.pl. 3) Przetwarzanie zebranych danych osobowych odbywa się wyłącznie w celu realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, szczegółowo określonego w SWZ (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a w przypadku Umowy – w celu realizacji praw i obowiązków wynikających z niej (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO oraz w celu realizacji obowiązków księgowych lub podatkowych związanych z Umową, a określonych w przepisach odrębnych). Natomiast, w przypadku stosowania monitoringu wizyjnego i rozmów - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO, w celu zapewnienia bezpieczeństwa, porządku publicznego oraz ochrony osób i mienia na terenie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żarach; 4) Udostępnienie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi jest konieczne – zgodnie z przepisami ustawy PZP, a skutki odmowy ich podania szczegółowo określa ta ustawa;5) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych, będą podmioty lub osoby, którym udostępniona będzie dokumentacja postępowania (zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP), a także zgodnie z ogólnymi przepisami w zakresie w nich przewidzianym: 6) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (art. 78ustawy PZP), chyba że czas realizacji Umowy przekracza ten okres, wówczas przez czas jej trwania, a także przez okres niezbędny dla realizacji obowiązków księgowych lub podatkowych oraz ewentualną konieczność dochodzenia roszczeń wynikających z Umowy oraz przez okres przewidziany w przepisach prawa odnośnie archiwizacji dokumentacji podmiotów realizujących zadania publiczne oraz w aktach wewnętrznych Komendy Powiatowej PSP w Żarach; 7) W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, ma Pani/Pan prawo do: a) dostępu do ich treści, a także związane z nim prawo do ich uzupełnienia, poprawienia, sprostowania, ograniczenia przetwarzania (art. 15, 16 i 18 RODO); b) żądania informacji dotyczących przetwarzania Pani/ Pana danych osobowych jak i podmiotów, którym dane te zostały udostępnione; c) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail:kancelaria@giodo.gov.pl);Jednakże,a) zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b, d i e RODO, ma Pani/Pan wyłączone prawo do usunięcia danych;b) zgodnie z art. 20 RODO ma Pani/Pan wyłączone prawo do przenoszenia danych; c) zgodnie z art. 21 RODO ma Pani/Pan wyłączone prawo do wniesienia sprzeciwu; – w zakresie w jakim dopuszczają to wyłącznie przepisy RODO, zgodnie z podstawą na jakiej dane te są zebrane i przetwarzane; 8) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich; 9) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jak i w sposób inny niż zautomatyzowany, jednakże nie będą podlegały profilowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PK.2370.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn. „Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap IV” przy ul. Zielonogórskiej 34 68-200 Żary w ramach inwestycji „Budowa strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z Jednostką Ratowniczo –Gaśniczą w Żarach”. Zadanie obejmuje budowę strażnicy komendy i jednostki ratowniczo gaśniczej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żarach, przy ul. Zielonogórskiej 34 68-200 Żary (działki o nr ewidencyjnych 321/22 i 320/5, jednostka ewidencyjna 081110_2, obręb 0008 Kadłubia będące w trwałym zarządzie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żarach). Budowa będzie odbywała się na działce 321/22. Powyższe zadanie inwestycyjne realizowane jest w oparciu Specyfikację Warunków Zamówienia, dokumentację projektową oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający w ramach realizacji etapu IV oczekuje wybudowania:Zewnętrznego wykończenia budynków KP, JRG i Wieży;Wiaty parkingowo – kontenerowej;Instalacji kanalizacji deszczowej;Hydrantu zewnętrznego;Instalacji gazowej zewnętrznej;Instalacji elektrycznej zewnętrznej;Instalacji elektrycznej wewnętrznej;Kanalizacji teletechnicznej zewnętrznej;Nawierzchni utwardzonych;Ogrodzenia terenu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45216121-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do zamówienia podstawowego, w tym w szczególności zamówień polegających na wykonaniu podobnych robót budowlanych objętych pełną dokumentacją projektowo-kosztorysową zadania inwestycyjnego Budowa strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z Jednostką Ratowniczo – Gaśniczą wŻarach.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów łącznie ze wszystkich kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na zamontowane okna i drzwi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1. Zdolności technicznej - a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości minimum 5 000.000,00 zł brutto (pięć milionów złotych brutto) w zakresie wykonania obiektów budowlanych kategorii IX i/lub XI, i/lub, i/lub XII l i/lub XVII. Wskazana robota budowlana może być realizowana etapowo (kilka umów dotyczących tej samej inwestycji wykonanych przez tego samego wykonawcę), pod warunkiem wykonania najwcześniejszego etapu w okresie ostatnich 5 lat. W przypadku wykazania roboty realizowanej etapami, w celu określenia wartości robotybudowlanej należy zsumować wartość poszczególnych etapów. Wykazane roboty muszą być potwierdzone dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie. 2. Zdolności zawodowej - Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:- min 1 osobą - kierownikiem budowy - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bezograniczeń od co najmniej 5 lat- min 1 osobą - kierownikiem robót - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych od co najmniej 5 lat,- min 1 osobą - kierownikiem robót - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urządzeńcieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych od co najmniej 5 lat.- min 1 osobą - kierownikiem robót - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej od co najmniej 5 lat.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia wraz z oświadczeniami, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP (Załącznik Nr 2 i 3a), także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby – Załączniki nr 2 i 3b do SWZ, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - Załącznik nr 5 do SWZ; 2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacjizawodowych, uprawnień doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 6 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 70 000,00 zł (słownie siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 11 SWZ i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP. 3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz.U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.).Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach, PKO BP SA Oddział 1 w Żarach, Nr 55 1020 5460 0000 5602 0006 0533 z dopiskiem „Wadium –budowa strażnicy KP PSP”. W przy-padku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna je za wniesione skutecznie jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu skła-dania ofert. 4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2–4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia razem z ofertą, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wystawcy gwarancji lub poręczenia lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wystawcy gwarancji lub poręczenia. 5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwoływalne i bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. Jako Beneficjanta należy wpisać: Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Żarach. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej, w formie aneksu umowy, pod rygorem nieważności i mogą być dokonywane w przypadkach określonych w art.455 PZP oraz w sytuacjach określonych w projekcie umowy. Z uwagi na ograniczony zakres dopuszczalnych znaków pełny katalog zmian umowy dostępny w Załączniku Nr 8 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy