IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Ustala się wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wadium musi posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą pod rygorem odrzucenia oferty. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj. w: pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz.110 ze zm.). 3. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej - przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego, a więc datę i godzinę wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na wskazane konto: Bank Spółdzielczy w Rykach Nr rachunku 11 872400052001000197830004 – jako tytuł wpłaty należy wpisać: Wadium - ,,Budowa strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rykach”. 5. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 6. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności: gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy i okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 7. Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z ustawa, a w szczególności: poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art.46 ust. 4a i 5 ustawy oraz określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 8. Wadium wniesione w formie poręczenia udzielonego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności: poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art.46 ust. 4a i 5 ustawy oraz określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 9. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4. 10. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: a) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. c) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniężna oryginał gwarancji lub poręczenia Wykonawca składa przed upływem terminu składania ofert, w sekretariacie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rykach, ul. Warszawska 25, 08-500 Ryki, w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 -15:30. Oryginał gwarancji lub poręczenia należy złożyć w zamkniętej kopercie.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Długość okresu gwarancji |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
I. Zmiana istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy może nastąpić jedynie za zgodą obu Stron w formie pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności, w postaci aneksu do umowy, lub w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Bez uszczerbku dla zasad waloryzacji wynagrodzenia określonych w §6 umowy, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w przypadku, o którym mowa w art. 144 ustawy Pzp, lub w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. Lp. Przyczyna/ okoliczność 1. Zmiana przepisów o podatku od towarów i usług 2. Zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia 3. Zmiana terminu wykonania zadania z przyczyn niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego, na skutek sytuacji, których nie można było wcześniej przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, innych niż przewidziane w pkt 7 lub 9 poniżej 4. Zmiana lub rezygnacja podmiotu, na zdolnościach lub sytuacji którego polegał Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych art. 22a ust. 1 ustawy Pzp. 5. Konieczność zmiany dokumentacji projektowej wynikła w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 6. Zmiana producenta materiałów/ urządzeń wycofania materiałów/ urządzeń z produkcji 7. Wystąpienie zdarzeń losowych takich jak klęska żywiołowa 8. Przekształcenie firmy, zmiana nazwy 9. Znalezienie niewybuchów lub znalezisk archeologicznych 10. Wstrzymanie prac budowlanych przez właściwy organ lub Zamawiającego z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę 11. Wystąpienie robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia nie objętych dokumentacją projektową. 12. Zmiany zakresu umowy, jeżeli te zmiany spowodują konieczność obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy , z zastrzeżeniem, że zmiana zakresu nie może wykraczać poza określenie przedmiotu umowy zawarte w SIWZ, ze względu na: - przedstawienie przez Wykonawcę lub Inwestora Zastępczego Zamawiającemu pisemnej propozycji zmian, które w razie ich przyjęcia: przyśpieszą ukończenie robót, obniżą koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie lub utrzymanie robót, poprawią sprawność lub zwiększą wartość ukończonych robót, w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego, - wprowadzenie robót zamiennych o wartości nieprzekraczającej wartości określonej za tożsamy zakres w ofercie Wykonawcy. 13. Konieczność lub zasadność zmiany Kierownika Budowy lub kierowników robót określonych w umowie na inne osoby, na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, po przedstawieniu dokumentów wymaganych na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia. Zamawiający zaakceptuje zmianę Kierownika Budowy tylko wówczas, jeżeli jego kwalifikacje i doświadczenie będą spełniały wymagania określone w SIWZ. Lp. Skutek – zmiana w umowie 1. Zmniejszenie/zwiększenie wynagrodzenia brutto . 2. Zmiana umowy w zakresie wynikającym z nowo obowiązujących przepisów. 3. Zmiana terminu wykonania zadania o taki czas, przez jaki trwało wstrzymanie wykonywanie robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego, na skutek sytuacji których nie można było wcześniej przewidzieć. 4. Wprowadzenie innego podmiotu (Podwykonawca lub Wykonawca), który spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Zmiana terminu realizacji o tyle dni, ile trwało przeprojektowanie, dostawa materiałów i realizacja wynikła ze zmian projektowych 6. Zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy o niezbędny czas potrzebny na zakup nowych materiałów/urządzeń 7. Zmiana terminu wykonania zamówienia o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót spowodowane wystąpieniem tych zdarzeń 8. Uwzględnienie wskazanych zmian 9. Przesunięcie terminu wykonania zadania o taki czas, jaki trwało wstrzymanie robót związanie z usunięciem niewybuchów lub znalezisk archeologicznych 10. Wydłużenie terminu wykonania robót o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót 11. Wydłużenie terminu wykonania robót o tyle dni ile trwało wykonanie robót dodatkowych. 12. Uwzględnienie opisanych obok zmian. 13. Zmiana Kierownika Budowy lub kierowników robót określonych w umowie. II. Strony wykluczają interpretowanie innych niż aneks dokumentów, w szczególności protokołów konieczności, jako mających charakter zmieniający postanowienia umowy, w szczególności przedłużający termin wykonania przedmiotu umowy. III. Składając wniosek o dokonanie zmian umowy, Wykonawca zobowiązany jest uzasadnić pisemnie istnienie podstaw prawnych i faktycznych do wprowadzenia zmian, w tym wskazać i uzasadnić wystąpienie jednej ze wskazanych w ust. 1 niniejszego paragrafu przesłanek dopuszczalności zmiany umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-10-04, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Przed podpisaniem umowy Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w łącznej wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.