Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa stacji wentylatorów głównych przy szybie „Wschodni I” dla SRK S.A. Oddział w Katowicach KWK „Boże Dary –Mysłowice-Wesoła I” Ruch „Mysłowice-Wesoła I”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276902504
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Strzelców Bytomskich 207
1.5.2.) Miejscowość: Bytom
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-914
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: p.krutow@srk.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.srk.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Górnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa stacji wentylatorów głównych przy szybie „Wschodni I” dla SRK S.A. Oddział w Katowicach KWK „Boże Dary –Mysłowice-Wesoła I” Ruch „Mysłowice-Wesoła I”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-76b05fbc-f9b1-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00143170
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.srk.com.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://efo.coig.biz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.6. Wymagania dotyczące podpisywania elektronicznym podpisem kwalifikowanym dokumentów składanych przez Platformę zakupową.
Platforma Zakupowa wspiera rozwiązania dostarczane przez firmy:
11.6.1. Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.,
11.6.2. Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A.,
11.6.3. Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.;
11.6.4. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych to formaty określone w przepisach wskazanych w §2 rozporządzenia w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji. Zaleca się korzystanie z formatu .pdf i podpisu w formacie PAdES.
11.6.5. Datą i godziną przesłania dokumentów jest chwila odbioru danych przez Platformę Zakupową Zamawiającego i stanowi przypiętą do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), znajdującą się po lewej stronie dokumentu w kolumnie „Data przesłania”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-MW-0007/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje:
Budowę stacji wentylatorów głównego przewietrzania przy szybie „Wschodni I” w oparciu o opracowanie pt. „Budowa stacji wentylatorów głównych przy szybie Wschodni I dla SRK S.A. Oddział w Katowicach KWK „Boże Dary – Mysłowice - Wesoła I” Ruch „Mysłowice-Wesoła I” ul. Karola Miarki dz. nr 3053/162”, sporządzonym przez Biuro Usług Naukowo-Technicznych AUTOWENT, 30-698 Kraków, ul. Golkowicka 12c.
Budowa powinna mieć charakter kompleksowy i obejmuje branże: mechaniczną, elektryczną, budowlaną, sanitarną i projekt powykonawczy.
W ramach przedmiotowego zadania wymagane jest uzyskanie przez Wykonawcę wszystkich niezbędnych zezwoleń, decyzji, wydania przez właściwe organy nadzoru górniczego pozwolenia na eksploatację lub decyzji na ruch próbny dla stacji wentylatorów głównego przewietrzania (w tym obiektów budowlanych). Wymagane jest także uzyskanie pozytywnych badań środowiskowych, wykonanych zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz projektem. Zakres przedmiotu zamówienia należy wykonać w oparciu o posiadane przez Zamawiającego dokumentacje techniczne oraz pozwolenie na budowę. Wszelkie roboty budowlane, prace instalacyjne, prace dodatkowe, czynności, materiały, rozwiązania, etc. nieopisane lub nie wymienione w niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia lub projektach technicznych, a konieczne do przeprowadzenia, z punktu widzenia przepisów prawa, norm, sztuki i praktyki budowlanej, kompletnych prac budowlanych, wykończeniowych i branżowych, itp. muszą być przewidziane przez Wykonawcę w ofercie cenowej na podstawie analizy dokumentacji, Projektu Wykonawczego, wizji lokalnej oraz wymaganych parametrów stacji wentylatorów głównych.
Wykonawca musi wykonać na własny koszt wszystkie niezbędne badania i pomiary do uruchomienia stacji wentylatorów głównych, z uwzględnieniem charakterystyk pracy oraz badania nastaw zabezpieczeń w urządzeniach elektrycznych zasilających stację wentylatorów głównego przewietrzania przy szybie „Wschodni I”.
W zakresie badań i pomiarów środowiskowych Wykonawca wykona pomiar hałasu własnym staraniem i na własny koszt zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku. Pomiary należy zlecić jednostce akredytowanej posiadającej uprawnienia do wykonywania takich badań. Pomiar należy wykonać w obecności przedstawiciela Zamawiającego, w tym celu Wykonawca poinformuje Zamawiającego o terminie wykonania pomiarów co najmniej na dwa dni przed pomiarami. Wykonanie pomiarów hałasu bez obecności przedstawiciela Zamawiającego traktowane będzie jako brak pomiarów.
Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania na własny koszt i własnym staraniem maszyn, instalacji, narzędzi, urządzeń, przyrządów pomiarowych oraz wszystkich materiałów niezbędnych do wykonania zadania kompleksowej budowy stacji wentylatorów głównych.
Z uwagi na fakt, że w rejonie prowadzenia prac zlokalizowane są czynne kable elektroenergetyczne, sterownicze i teletechniczne, przed przystąpieniem do robót należy dokonać inwentaryzacji terenu. W przypadku stwierdzenia kolizji należy tak prowadzić prace aby ograniczyć do minimum czas wykonania przebudowy kabli. W tym celu należy najpierw wykonać wszystkie prace przygotowawcze, roboty ziemne, wyłożenie kabla w celu uniknięcia kolizji, a następnie wykonanie prac łączeniowych.
Zakres robót określają również przedmiary, które pełnią tylko funkcję pomocniczą przy wycenie robót. W wycenie robót Wykonawca (Oferent) powinien ująć koszt wszystkich prac, materiałów, czynności, badań i opłat niezbędnych dla prawidłowego i bezpiecznego wykonania robót w celu osiągnięcia pełnej funkcjonalności nowo zabudowanej stacji wentylatorów głównych przy założonych parametrach projektowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 95
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
8.1.1. Zamawiający uzna warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum: 2.000.000,00zł.
8.1.2. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym za spełniony, jeżeli Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową wpisany jest do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
8.1.3. Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się:
1) Dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług i posiadającymi uprawnienia w zakresie:
a) Kierownika budowy- posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz stwierdzenie kwalifikacji przez organ nadzoru górniczego do wykonywania czynności osoby wyższego dozoru ruchu w specjalności budowlanej w podziemnych zakładach górniczych - min. 1 osoba,
b) Kierownika budowy- posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz stwierdzenie kwalifikacji przez organ nadzoru górniczego do wykonywania czynności osoby wyższego dozoru ruchu w specjalności elektrycznej w podziemnych zakładach górniczych - min. 1 osoba,
c) Kierownik robót- posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz stwierdzenie kwalifikacji przez organ nadzoru górniczego do wykonywania czynności osoby dozoru ruchu w specjalności budowlanej w podziemnych zakładach górniczych; nie dopuszcza się osób dozoru niższego - min. 1 osoba,
d) osoby kierownika działu górniczego lub wentylacji - min. 1 osoba,
e) osoby kierownika działu energomechanicznego – min. 1 osoba,
f) osoby posiadające stwierdzenie kwalifikacji osoby dozoru ruchu w zakresie bezpieczeństwo i higiena pracy lub specjalisty w dziedzinie BHP -min. 1 osoba,
g) osoby wyższego dozoru specjalności górniczej (osoba w trakcie prowadzenia robót górniczych) - min. 1 osoba,
h) osoby wyższego dozoru ruchu szybowego lub mechanicznego - min. 1 osoba,
i) osoby wyższego dozoru elektrycznego (osoba w trakcie prowadzenia prac elektrycznych) - min. 1 osoba,
j) osoby dozoru ruchu szybowego lub mechanicznego – min. 1 osoba na zmianę,
k) osoby mierniczego górniczego - min. 1 osoba,
l) pracowników brygad z uprawnieniami:
górnik – min. 3 osoby na zmianę w trakcie prowadzenia robót górniczych,
spawacz – min. 1 osoba na zmianę w trakcie prowadzenia prac,
ślusarz – min. 3 osoby na zmianę w trakcie prowadzenia prac mechanicznych,
elektromonter – min. 3 osoby na zmianę w trakcie prowadzenia prac elektrycznych,
8.1.4. Należytym wykonaniem podobnych robót w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w tym co najmniej jedną robotą budowlaną w ramach jednej umowy polegającą na robotach związanych z budową, przebudową lub modernizacją obiektów podstawowych zakładu górniczego o łącznej wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto, wraz z dowodami określającymi czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
5.1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:
5.1.1. Oświadczenie Wykonawcy o zastosowaniu asortymentu zgodnego ze Szczegółowym Opisie Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ wg wzoru z Załącznika nr 7 do „Formularza Ofertowego”.
5.1.2. Oświadczenie Wykonawcy w zakresie zastosowania urządzeń, aparatów
i materiałów równoważnych o parametrach nie gorszych od określonych w Szczegółowym Opisie Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ wraz z dołączeniem kart katalogowych oferowanego asortymentu – zgodnie ze wzorem z Załącznika nr 8 do „Formularza Ofertowego”.
5.1.3. Oświadczenie o realizowaniu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie dotyczącym przedsięwzięcia środków ograniczających oraz monitorujących wpływ prowadzonych prac na środowisko naturalne, w tym w szczególności dotyczących hałasu zapylenia oraz odpadów zgodnie z Załącznika nr 9 do „Formularza Ofertowego”.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Tak
6.3.1.) Adres internetowy aukcji: https://laip-srk.coig.biz/
6.3.2.) Opis aukcji elektronicznej:
23.2.1. Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji Wykonawców:
Zaproszenie do udziału w aukcji elektronicznej zawierające między innymi komplet: login i hasło (umożliwiające zalogowanie do systemu aukcyjnego), zostanie przesłane Wykonawcom za pośrednictwem Portalu Aukcji Publicznych, na adres e-mail Wykonawcy, wskazany w formularzu ofertowym.
23.2.2. Zalecane wymagania techniczne urządzeń informatycznych użytych do udziału w aukcji elektronicznej, zapewniające stabilne współdziałanie z Portalem Aukcji Publicznych:
1) Szerokopasmowe łącze internetowe,
2) Komputer klasy PC z jednym z następujących systemów operacyjnych: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10 (bez wsparcia dla Windows XP);
3) Stabilne wersje (bez wsparcia dla wersji beta) przeglądarki internetowej Internet Explorer w wersji od 9 do 11. Przeglądarka internetowa musi mieć włączoną obsługę JavaScript oraz zainstalowane darmowe oprogramowanie Java (JRE) – zgodnie z zaleceniami ze strony dostawcy Java,
4) Ważny podpis elektroniczny zweryfikowany kwalifikowanym certyfikatem wydanym przez jedno z następujących centr certyfikacji:
5) Cencert,
• Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.,
• PWPW,
• Certum
• EuroCert.
6) Urządzenie techniczne służące do obsługi podpisu elektronicznego weryfikowanego ważnym kwalifikowanym certyfikatem,
7) Minimalna rozdzielczość ekranu wymagana do poprawnego wyświetlania portalu to 1366x768,
8) Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące w/w warunków Wykonawca znajdzie na stronie https://laip-srk.coig.biz w dziale „Informacje podstawowe” oraz instrukcji obsługi w dziale „Instrukcja obsługi” (dostępnej po zalogowaniu).
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
66000,00
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadkach wynikających wprost z przepisów Ustawy prawo zamówień publicznych oraz w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w §24 Załącznika nr 2 do SWZ (Projektowanie postanowienia umowy).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-26 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-26 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-24
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 5