Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Budowa skateparku w Międzyrzeczu
1.1.6 Budowa skateparku w Międzyrzeczu
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych w systemie zaprojektuj i wybuduj skateparku wraz z torem pumptrack.
2. Zakres przedmiotowej inwestycji obejmuje:
1) Kompleksowe wykonanie projektu budowlanego oraz projektu wykonawczego w podziale na poszczególne branże skateparku i toru pumptrack wraz z specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych i kosztorysem inwestorskim,
2) W okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca jest zobowiązany do wprowadzania na swój koszt ewentualnych zmian, korekt i poprawek dokumentacji projektowej.
3) Wykonawca zobowiązany będzie do jednorazowego, nieodpłatnego zaktualizowania kosztorysów inwestorskich, jeżeli żądanie takie Zamawiający zgłosi w terminie dwóch lat, licząc od daty sporządzenia protokołu odbioru końcowego.
4) Wykonawca przekaże na rzecz Zamawiającego prawa autorskie w zakresie opracowań będących przedmiotem zamówienia, a także będzie pełnić nadzór autorski.
5) Dokumenty stanowiące przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami określonymi w ustawach, rozporządzeniach, normach i innych przepisach związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, mi.in.:
- Ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r (Dz.U. z 2021, poz. 2351 ze zm.);
- Ustawą Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. z 2021, poz. 1973 ze zm.);
- Ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2021, poz. 1129 ze zm.);
- Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz.U. z 2016 r., poz.124 ze zm.);
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2021 r., poz. 2454 ze zm.);
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. nr 25 poz. 133 ze zm.);
- Innymi obowiązującymi przepisami techniczno-prawnymi.
6) Opracowana dokumentacja w wersji elektronicznej ma być przygotowana w formie umożliwiającej odczyt oraz edycję: w edytorze tekstu Word, arkuszu kalkulacyjnym Excel oraz w PDF. Przekazane arkusze kalkulacyjne muszą być przygotowane w taki sposób, aby możliwa była kontrola poprawności wyliczeń, tj. powiązania między komórkami muszą być zapisane w postaci formuł i łączy (bez odwołań do źródeł zewnętrznych poza zbiorczym plikiem), a widok zawartości komórek nie może być w żaden sposób utrudniony ani chroniony hasłem. Pliki zawierające mapy oraz rysunki winny być zapisane w formacie PDF oraz źródłowym pliku programu projektowego DWG.
7) Uzyskanie wszelkich wymaganych prawem opinii / decyzji / uzgodnień niezbędnych do uzyskania w imieniu Zamawiającego, decyzji pozwolenia na budowę bądź zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę skateparku oraz toru pumptrack,
8) Realizacja robót budowlanych w oparciu o wykonaną dokumentacje projektową i uzyskane pozwolenia bądź zgłoszenie, przy czym roboty budowlane dotyczą jedynie budowy skateparku,
9) Zakres prac projektowych oraz docelowo robót budowlanych winien uwzględniać rozwiązania szczegółowo określone w załączonym do niniejszej SWZ Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU),
10) Wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z geodezyjnym operatem powykonawczym,
3. W cenie ryczałtowej zadania należy ująć wszystkie koszty niezbędne do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia min. koszty transportu materiałów i urobku, geodezyjnego operatu powykonawczego, geodezyjnych pomiarów wykonanych elementów robót, oraz wszelkie inne koszty niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zadania. Mapy powykonawcze należy opracować również w formie elektronicznej zapisanej w postaci plików DXF.
4. Wykonawca zapewni opracowanie dokumentacji z należytą starannością w sposób zgodny z wymaganiami Zamawiającego, obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej oraz ustaleniami dokonanymi z Zamawiającym.
5. Wszelkie niezbędne prace poprzedzające opracowanie dokumentacji projektowej oraz poprzedzające roboty budowlane (w zakresie skateparku) Wykonawca wykona na własny koszt.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo uczestniczenia w procesie tworzenia dokumentacji projektowej na każdym etapie opracowania dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do konsultacji z Zamawiającym w celu uzyskania akceptacji zastosowanych rozwiązań, doboru materiałów i urządzeń w określonych częściach projektu oraz kosztów z tym związanych.
7. Dokumentacja będzie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz zawierać będzie wymagane potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych. Dokumentację projektową (w tym kosztorysy, STWOR) należy sporządzić w taki sposób aby dopuszczała etapową realizację przedmiotu zamówienia tj. skatepark i tor do pumptrack osobno.
8. Na etapie prac projektowych Wykonawca jest zobowiązany uzyskać akceptację i uzgodnienie Zamawiającego co do przyjętych przez siebie rozwiązań.
9. Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich władz będących właścicielami tych urządzeń potwierdzenie informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ceny ofertowej. Wszelkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić inżyniera i władze lokalne o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora nadzoru i zainteresowane władze oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom Międzyrzeckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Świętym Wojciechu lub Z.E.C. m. in. wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń wod.-kan. lub ciepłowniczych. Wykonawca będzie odpowiadał za wszelkie spowodowane przez niego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemnych wykazanych w dokumentach dostarczonych mu przez Zamawiającego a także pokryje koszty napraw.
10. W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu/rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych/ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu/robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych/ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę.
11. Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta.
12. Zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym ceną ofertową obejmuje także organizację zabezpieczenia, ubezpieczenie i zagospodarowanie terenu budowy, zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań odbiorów itp. Utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót oraz systematyczne porządkowanie miejsca wykonania robót oraz terenów i dróg które będą wymagały uporządkowania w skutek wykonania robót związanych z przedmiotem zamówienia.
13. Zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy pzp Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zrealizowany z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, w szczególności zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, o których mowa w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych z dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz.U. 2012 r. poz. 1169 z późn. zm.).
14. Zamawiający wymaga, aby osoby wskazane przez Wykonawcę, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i kontaktować się z Zamawiającym w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia władały językiem polskim w stopniu komunikatywnym. W przypadku, gdy ww. osoby nie będą władały językiem polskim, w czasie trwania umowy i dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić tłumacza na własny koszt i własnym staraniem.
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Usługi elektryczne
Brzeźno (lubuskie)
Instalacje antenowe
Brzeźno (lubuskie)
Domofony i wideodomofony
Brzeźno (lubuskie)
Instalacje oświetlenia
Brzeźno (lubuskie)
Alarmy i monitoringi
Brzeźno (lubuskie)
Instalacje elektryczne
Brzeźno (lubuskie)
Kamienny dywan, posadzki żywiczne wykończenia wnętrz, kostka bruk
Slawa i okolice (lubuskie)
Szpachlowanie, malowanie, montaż regips
Zielona Góra (lubuskie)
Usuwanie awarii elektrycznych
Bledzew (lubuskie)