Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa sieci wodociągowej z ujęciem wody w miejscowości Sokołowiec” w systemie zaprojektuj - wybuduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Świerzawa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390765884
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 60
1.5.2.) Miejscowość: Świerzawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-540
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@swierzawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swierzawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sieci wodociągowej z ujęciem wody w miejscowości Sokołowiec” w systemie zaprojektuj - wybuduj
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8af28c8b-cbd8-11ee-875e-a22221c84ba7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00106495
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00059143/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 „Budowa sieci wodociągowej z ujęciem wody w miejscowości Sokołowiec” w systemie zaprojektuj - wybuduj
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/swierzawa/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/swierzawa/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/strona/46-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: INGK.Kr.271.32.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych obejmujących:
1.1. Budowę ujęcia wody ze stacją uzdatniania wody na dz. nr 2/15 obr. Sokołowiec
1.2. Budowę sieci wodociągowej o długości 5,343 km dla celów bytowo – gospodarczych i przeciwpożarowych
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71322200-3 - Usługi projektowania rurociągów
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody
45245000-6 - Roboty w zakresie pogłębiania i pompowania dla instalacji do uzdatniania wody
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
71355000-1 - Usługi pomiarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo skorzystania z prawa opcji – opcji zmniejszającej na podstawie art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmniejszenie zakresu rzeczowego zamówienia w ramach opcji będzie polegało na rezygnacji z wykonania części nawierzchni asfaltowych. Odtworzenie nawierzchni w ramach zamówienia winno zostać zaprojektowane w obrębie wszystkich warstw. Na etapie wykonania zmówienia rolą wykonawcy będzie ułożenie warstw nawierzchni wg projektu za wyjątkiem tej części z której Zamawiający zrezygnuje w ramach opcji zmniejszającej.
2. Wynagrodzenia wykonawcy będzie się składało z części :
2.1. Wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie dokumentacji projektowej (zgodnie z pozycją D tabeli 1 Tabeli elementów scalonych – załącznik 2a do SWZ);
2.2. Wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie robót budowlanych (zgodnie z pozycją A i B tabeli 1 „Tabeli elementów scalonych” – załącznik 2a do SWZ)
2.3. Wynagrodzenie asortymentowo ilościowe dla pozycji realizowanych na podstawie prawa opcji (pozycja C tabeli 1 Tabeli elementów scalonych, oraz tabela 2 „Ceny jednostkowe do pozycji C (rezerwa - prawo opcji)” – załącznik 2a do SWZ do kwoty 1.000.000,00 zł brutto.
2.4. Zamawiający w ramach dokonania oszacowania przedmiotu zamówienia łącznie z prawem opcji ustalił, że inwestycja będzie kosztowała 11.300.000 zł brutto. Zakłada przy tym, że dokumentacja projektowa będzie stanowiła maksymalnie 5 % wartości robót podstawowych (bez prawa opcji), roboty budowlane w ramach opcji zmniejszającej maksymalnie 1.000.000 zł brutto
3. Prawo opcji w ramach opcji zmniejszającej będzie polegało na tym, że w terminie nie późniejszym niż 6 miesięcy przed terminem zakończenia przedmiotu umowy, Zamawiający złoży Wykonawcy pisemne oświadczenie co do tego w jakim zakresie (kwota i droga) obowiązkiem Wykonawcy będzie wykonanie robót w zakresie odtworzenia nawierzchni asfaltowych oraz zakres prac, uwzględniając zastosowane ceny jednostkowe odtworzenia warstw bitumicznych, które wykonawca wskazał w tabeli 2 „Ceny jednostkowe do pozycji C (rezerwa - prawo opcji)” – załącznik 2a do SWZ i w formularzu ofertowym.
4. Zamawiający oszacował zmniejszające prawo opcji na kwotę 1.000.000,00 zł brutto. Minimalny poziom opcji obejmuje wykonanie 10 % tej kwoty. Co do pozostałej kwoty Zamawiający korzystając z prawa opcji poinformuje Wykonawcę w terminie jw. o wartości do której skorzysta z prawa opcji z jednoczesnym wskazaniem dróg w ramach których wymagać będzie odtworzenia nawierzchni asfaltowych.
5. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z przysługującego mu prawa opcji zmniejszającej w niepełnym zakresie, niewykorzystującym maksymalnego poziomu prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tytułu nieskorzystania przez Zamawiającego z przysługującego mu prawa opcji albo skorzystania z prawa opcji w niepełnym zakresie, niewykorzystującym maksymalnego poziomu prawa opcji.
6. Niezłożenie przez Zamawiającego oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji w zakresie mniejszym aniżeli minimalny poziom prawa opcji (10 %) oznacza rezygnację Zamawiającego z pozostałej części prawa opcji zmniejszającej.
7. Wykonawca oświadcza, że zgadza się na przewidziane niniejszą umową prawo opcji i nie przysługuje mu żadne roszczenie z tytułu niezłożenia przez Zamawiającego zamówień objętych prawem opcji lub złożenie zamówień w ramach prawa opcji w zakresie mniejszym, aniżeli objęte prawem opcji ilości maksymalne.
8. Zakres rzeczowy robót realizowanych w ramach prawa opcji zmniejszającej winien być wykonany w ramach umownego terminu realizacji zamówienia – tj. 24 miesięcy od daty podpisania umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena jednostkowa odtworzeń warstw nawierzchni
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym –
Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
2.3.1. Wykonawca winien wykazać, że posiada wolne środki finansowe lub zdolność na kwotę nie mniejszą niż: 500.000,00
PLN pięćset tysięcy złotych (w przypadku Wykonawców zagranicznych Zamawiający dokona przeliczenia waluty obcej na
PLN według średniego kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na dzień otwarcia ofert)
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
2.4.1. Wykonawca winien wykazać, ze w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał roboty budowlane obejmujące co najmniej:
2.4.1.1. 1 robotę budowlaną polegającą na budowie sieci wodociągowej o długości minimum 500 m, której całkowita wartość
wynosiła co najmniej 150.000,00 zł brutto.
2.4.1.2. 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub rozbudowie stacji uzdatniania wody, której całkowita wartość
wynosiła co najmniej 200.000,00 zł
2.4.2. Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. co najmniej:
2.4.2.1. jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy stosownie do przepisów ustawy Prawo Budowlane, posiadającą
uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych która legitymuje się aktualnymi uprawnieniami bez ograniczeń
(lub równoważnymi wystawionymi na podstawie odrębnych przepisów) i jest członkiem właściwej terytorialnie Izby
Inżynierów Budownictwa
2.4.2.2. jedną osobą pełniącą funkcję kierownika robót stosownie do przepisów ustawy Prawo Budowlane, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej, która legitymuje się aktualnymi uprawnieniami bez
ograniczeń (lub równoważnymi wystawionymi na podstawie odrębnych przepisów) i jest członkiem właściwej terytorialnie
Izby Inżynierów Budownictwa;
2.4.2.3. jedną osobą pełniącą funkcję kierownika robót stosownie do przepisów ustawy Prawo Budowlane, posiadającą
uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych która legitymuje się aktualnymi uprawnieniami bez ograniczeń (lub równoważnymi
wystawionymi na podstawie odrębnych przepisów) i jest członkiem właściwej terytorialnie Izby Inżynierów Budownictwa;
Pozostałe zapisy wg SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie
Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw
wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – zgodnie z treścią Załącznika nr 6 do SWZ.
Oświadczenie, o którym mowa powyżej składa Wykonawca, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, podmiot na którego zasobach polega Wykonawca.
2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, z zastrzeżeniem że Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których
mowa w pkt. 7.2, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca
wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów pozostałe zapisy wg SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych
lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SWZ;
c) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie - zgodnie z
treścią Załącznika nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych)
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do
reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o
współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do
reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
Pozostałe zapisy wg SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
:
1. Zakazuje się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wybory
Wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wymienionych w niniejszym paragrafie.
2. Na podstawie art. 455 Ustawy zachodzi co najmniej jedna z poniższych okoliczności z uwzględnieniem warunków ich
wprowadzenia:
2.1. Zmiana warunków wykonania umowy jest konsekwencją:
- wystąpienia okoliczności związanych z epidemią COVID-19
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00545492/01 z dnia 2023-12-12
2023-12-12 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane- wystąpienia warunków pogodowych, klęsk żywiołowych powodujących zniszczenia wykonanych wcześniej robót lub
uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią, przeprowadzenie prób i sprawdzeń,
dokonywanie odbiorów;
- konieczności usunięcia kolizji z urządzeniami infrastruktury podziemnej niezinwentaryzowanej geodezyjnie;
- istotnego wpływu przedsięwzięć realizowanych przez gestorów mediów dotyczących terenu objętego przedmiotowym
zamówieniem;
- braku możliwości udostępnienia placu budowy w celu prowadzenia robót, wynikającą z obiektywnych, nieprzewidzianych i
niezależnych od Wykonawcy okoliczności;
- zmiany kierownika budowy, przy czym zmiany w tym zakresie mogą być dokonane wyłącznie pod warunkiem
zagwarantowania wykonania przedmiotu umowy przez osoby zapewniające należyte jej wykonanie, w szczególności
posiadające kwalifikacje wymagane przez Zamawiającego w SWZ;
- wstrzymania robót przez Zamawiającego;
- decyzje, zalecenia konserwatora, archeologa;
- znaleziska archeologiczne;
- wykonanie dodatkowych robót;
- konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej, zmiany technologii wykonania robót itp.
2.2. w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w ppkt. 2.1 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu
przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu umowy, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych
okoliczności lub o czas niezbędny na usunięcie skutków oddziaływania tych okoliczności w zakresie umożliwiającym
kontynuowanie czynności mających na celu wykonanie przedmiotu umowy;
2.3. jeżeli w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ppkt. 2.1. konieczna będzie zmiana
istotnych postanowień umowy, odpowiednie zapisy umowne zostaną stosownie zmodyfikowane, w sposób zapewniający
zgodność z obowiązującymi przepisami prawa;
2.4. Zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wymienionych w art. 454 i 455 Ustawy.
Pozostałe zapisy wg projektu umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-01 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/swierzawa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-01 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-30