Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Wierzbno w miejscowościach Janówek, Wyględówek, Nadzieja, Ossówno, Brzeźnik i Rąbież
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wierzbno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582210
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: brak
1.5.2.) Miejscowość: Wierzbno
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-111
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.7.) Numer telefonu: 25 793 44 95
1.5.8.) Numer faksu: 25 793 45 72
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@gminawierzbno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawierzbno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Wierzbno w miejscowościach Janówek, Wyględówek, Nadzieja, Ossówno, Brzeźnik i Rąbież
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-830bd351-e884-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00205913
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00020906/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Wierzbno
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz.U.UE L119 z dnia 4 maja 2016r. str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Wierzbno, adres Wierzbno 90, 07-111 Wierzbno, tel. 25 793 44 95,
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iodwierzbno@interia.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym,
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P,
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy p.z.p. związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub
daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą p.z.p oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SG.271.1.10.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Budowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Wierzbno w miejscowościach Janówek, Wyględówek, Nadzieja, Ossówno, Brzeźnik i Rąbież.
Inwestycja obejmuje:
A. Budowę sieci wodociągowej na terenie gminy Wierzbno wmiejscowościach Janówek, Wyględówek, Nadzieja, Ossówno, Rąbież – w formule wybuduj;
B. Budowę sieci wodociągowej na terenie Gminy Wierzbno w miejscowości Ossówno, Brzeźnik, Rąbież – w formule zaprojektuj i wybuduj.
2. Opis Przedmiotu Zamówienia dla robót wymienionych w pkt A:
1) wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa sieci wodociągowej rozdzielczej w miejscowościach Janówek, Wyględówek, Nadzieja, Ossówno i Rąbież”.
2) projektowana inwestycja zlokalizowana jest wzdłuż pasów drogowych dróg powiatowych i gminnych oraz w kolizji z nimi. Obejmuje ona głównie grunty rolne, łąki i nieużytki w ich sąsiedztwie oraz pozostałe działki będące terenem istniejącej oraz planowanej zabudowy zagrodowej, rekreacyjnej i budownictwa jednorodzinnego wraz z drogami dojazdowymi do pól i posesji, stanowiące własność prywatną.
3) projektowany wodociąg należy wykonać z rur Ø 110/160 PE 100 RC metodą przewiertów sterowanych z żerdzią pilotową a jego przejścia w kolizji z drogami powiatowymi i gminnymi o nawierzchni urządzonej, a także pod rzeką Osownicą i rowem melioracyjnym przewidziano w rurach ochronnych Ø 250 PE 100RC.
4) łączna długość projektowanej sieci wodociągowej wynosi L = 9 564 m, a zakres rzeczowy przedsięwzięcia przedstawia się następująco:
- sieć wodociągowa 0 160PE 100RC w przewiertach sterowanych o dług. L = 9 419 m,
- sieć wodociągowa 0 110PE 100RC w przewiertach sterowanych o dług. L = 145 m,
- zasuwy liniowe DN 150 ze skrzynkami żeliwnymi - 18 szt.,
- zasuwy liniowe DN 100 ze skrzynkami żeliwnymi - 1 szt.,
- hydranty p.poż. nadziemne DN80 z zasuwami - 32 szt.
5) szczegółowy zakres i wielkość robót zawarto w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót stanowiących załącznik nr 8 do SWZ, a także zamieszczonych na stronie https://miniportal.uzp.gov.pl/
3. Opis Przedmiotu Zamówienia dla robót wymienionych w pkt B:
1) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej i na jej podstawie wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Wierzbno w miejscowości Ossówno, Brzeźnik, Rąbież”, na działkach nr ew. w m. Ossówno na dz. nr 28, 33/1, 152, 178/1, 239, 260, 388, 590/1, 591/1, 591/2, m. Brzeźnik na dz. nr 239, 257/1, 295/1, 397, 400, 421/1, 464, 482, 441, 442, 444/1, 451/1, 452, 462/2, 463/2, 463/3, 463/4, 471, 472, 473, 474, 413/3, 413/10, 414/2, 414/4, 414/6, m. Rąbież na dz. nr 1, 8/1, 9/1, 32, 10, 42, w gm. Wierzbno;
2) prowadzenie inwestycji będzie odbywać się w formule „zaprojektuj i wybuduj” - zgodnie z opracowanym Programem funkcjonalno – użytkowym;
3) zakres zamówienia obejmuje:
a) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej,
b) pozyskanie niezbędnych pozwoleń, zezwoleń, uzgodnień i decyzji wraz z opracowaniem wszelkiej dokumentacji niezbędnej do uzyskania w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na budowę lub dokonania zgłoszenia robót niewymagających uzyskania pozwolenia na budowę,
c) opracowanie projektów czasowej organizacji ruchu oraz pozyskanie decyzji na zajęcie pasa drogowego,
d) wykonanie robót budowlanych,
e) zapewnienie obsługi geodezyjnej, wykonanie inwentaryzacji powykonawczej - 5 egz.
f) wykonanie dokumentacji powykonawczej z naniesionymi przez projektanta nieistotnymi zmianami - 2 egz.,
g) opracowanie projektu zamiennego przy zmianie istotnej wraz z uzyskaniem nowego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia (jeśli wystąpi),
h) wykonanie kosztorysu powykonawczego - 2 egz.
i) uzyskanie na rzecz i w imieniu Zamawiającego prawomocnego pozwolenia na użytkowanie lub dokonanie zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy wraz z oświadczaniem, że organ nie wniósł sprzeciwu do zgłoszenia;
4) zakres dokumentacji:
a) dokumentacja projektowa ma obejmować swoim zakresem budowę sieci wodociągowej wraz z niezbędnym uzbrojeniem w miejscowości Ossówno, Brzeźnik, Rąbież o łącznej długości około 10 400 m zgodnie z załącznikiem graficznym do PFU: PZT1, PZT2, PZT3, PZT4, PZT5, PZT6, PZT7,
b) dokumentacja projektowa musi zostać opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami, odpowiednimi rozporządzeniami, warunkami technicznymi i normami, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r .poz. 2351 ze zm.) i Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454),
c) kosztorys inwestorski obejmujący zaprojektowane roboty musi zostać opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 2458),
d) Zamawiający posiada uzgodnienia z właścicielami prywatnych posesji w przypadku lokalizacji sieci wodociągowej w działkach prywatnych - zgody na lokalizację i budowę sieci na działkach prywatnych,
e) kompletną dokumentację projektową należy przedstawić Zamawiającemu do akceptacji oraz - po uzyskaniu akceptacji - złożyć wraz z wnioskiem w Starostwie Powiatowym w celu uzyskania decyzji pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót bez sprzeciwu,
f) do wykonywania robót budowlanych Wykonawca może przystąpić po zaakceptowaniu przez Zamawiającego dokumentacji projektowej oraz po uzyskaniu ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub dokonaniu zgłoszenia robót bez sprzeciwu,
g) wszelkie koszty związane z wykonaniem opracowań i uzyskaniem decyzji, uzgodnień, opinii oraz koszt wykonania poszczególnych czynności muszą być wliczone w ogólną wartość zamówienia i nie podlegają odrębnej zapłacie;
5) zakres robót budowlanych:
a) rurociąg DN110-160 PE lub PVC - ok. 10 400m,
b) węzeł wodociągowy - trójnik kołnierzowy z kompletem zasuw - ok. 6 szt.,
c) węzeł wodociągowy - trójnik kołnierzowy z zasuwą na odgałęzieniu – ok.6 szt.,
d) hydranty nadziemne wraz z pełnymi węzłami hydrantowymi z trójnikiem i zasuwą – ok. 66 szt.,
e) w najniższych punktach sieci – studnie odwadniające – ok. 3 szt.,
f) w najwyższych punktach sieci – studnie odpowietrzające – ok. 2 szt.,
g) roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, normami, instrukcjami producentów stosowanych urządzeń i materiałów, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz dokumentacją projektową;
h) materiały dostarczone i użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.);
6) szczegółowy zakres prac projektowych oraz robót budowlanych określa Program funkcjonalno – użytkowy (PFU) będący załącznikiem nr 9 do SWZ oraz zamieszczonym na stronie https://miniportal.uzp.gov.pl/;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
71322200-3 - Usługi projektowania rurociągów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 360 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagą:
a) cena - 60%
b) okres gwarancji – 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału zamieszczone poniżej.
2. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000 zł lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zostało zamieszczone ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,
b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę w wysokości minimum 2 000 000,00 zł
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że
a) dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia co najmniej jedną osobą posiadającą stosowne do zakresu zamówienia uprawnienia budowlane upoważniające do:
- kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
- projektowania w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
Zamawiający dopuszcza łączenie uprawnień wymienionych w pkt a.
b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej o wartości nie mniejszej niż 1.000.000 zł brutto każda z nich oraz załączy dowody określające, czy te roboty zostały
wykonane w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności
3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej KRUS potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art.
109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpis lub informację z KRS lub z CEiDG, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami stanowiącymi przedmiot zamówienia z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane i załączeniem dowodów określających czy zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone
6) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia , w szczególności odpowiedzialnych za obsługę specjalistycznego sprzętu, projektowanie w specjalności sanitarnej, kierowanie robotami budowlanymi z informacją na temat ich kwalifikacji , uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia i zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
7) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000 zł lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych z dnia ogłoszenia o zamówieniu w BZP
8) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
9) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 p.z.p. , w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 1, 4 i 5 p.z.p oraz w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciw-
działania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności
2) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej KRUS potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art.
109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 p.z.p. , w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 1, 4 i 5 p.z.p oraz w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciw-
działania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 60 000,00 zł przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SWZ.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy
79 9236 0008 0390 0853 2000 0220 BS w Węgrowie O/Wierzbno z adnotacją „Wadium w postępowaniu na budowę sieci wodociągowej na terenie Gminy Wierzbno w miejscowościach Janówek, Wyględówek, Nadzieja, Ossówno, Brzeźnik i Rąbież”
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Wierzbno
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1. Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia w wysokości 5 % wynagrodzenia brutto, wskazanego w ofercie i umowie
2. Zamawiający udzieli zaliczki nie wcześniej niż po upływie 14 dni od podpisania umowy, po złożeniu przez Wykonawcę pisemnego wniosku.
3. Wniosek o zaliczkę powinien zawierać:
1) dane wnioskodawcy
2) kwotę wnioskowanej zaliczki;
3) proponowany termin wypłaty i rozliczenia zaliczki;
4) numer rachunku, na który zaliczka ma zostać wypłacona.
4. Podstawą wypłacenia zaliczki jest faktura zaliczkowa wystawiona przez Wykonawcę.
5. Rozliczenie udzielonej przez Zamawiającego zaliczki ustala się w sposób następujący:
1) rozliczenie zaliczki następuje poprzez wystawienie faktur za właściwie wykonany i odebrany przedmiot umowy w wysokości i terminach określonych w harmonogramie rzeczowo – finansowym,
2) jako termin rozliczenia zaliczki będzie przyjmowany dzień złożenia przez Wykonawcę właściwie sporządzonej faktury za wykonanie zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym całości robót budowlanych, potwierdzone protokołem ich odbioru.
6. W przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze Stron, Wykonawca zobowiązany jest, na wezwanie Zamawiającego, do zwrotu lub rozliczenia zaliczki w należnym wynagrodzeniu do czasu odstąpienia od umowy.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony dopuszczają możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty:
1) w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług zmianie ulegnie wynagrodzenie ryczałtowe brutto, z uwzględnieniem obowiązującej stawki podatku VAT,
2) w przypadku zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana umowy może polegać na wydłużeniu terminu realizacji robót, ale nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.
3) w przypadku zmiany osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, pod warunkiem, że zaproponowana przez Wykonawcę na dane stanowisko osoba, wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż Zamawiający określił na etapie postępowania o zamówienie publiczne.
3. Zmiana, o której mowa w pkt 2 wymaga pisemnego zgłoszenia w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do jej wprowadzenia. Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający lub Wykonawca;
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-01 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-01 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak