Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na terenie

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na terenie gm. Żywiec
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŻywiec
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoPodmiot prawa publicznego
  • Termin składania wniosków2019-03-11
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMiejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o.
  • Data publikacji ogłoszenia2019-02-11
  • Numer ogłoszenia511382-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 511382-N-2019 z dnia 2019-02-11 r.

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o.: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na terenie gm. Żywiec
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Oczyszczanie ścieków na Żywiecczyźnie - Faza IIA NR POIS.02.03.00-00-0103/17
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Tak
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o., krajowy numer identyfikacyjny 7054095700000, ul. ul. Bracka  66 , 34300   Żywiec, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 33 860 63 00, e-mail n.byrdy@mpwik-zywiec.pl, faks 33 860 63 10.
Adres strony internetowej (URL): www.mpwik-zywiec.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.mpwik-zywiec.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.mpwik-zywiec.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na terenie gm. Żywiec
Numer referencyjny: PN1/2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zadanie 1 - Roboty budowlane dla zadania inwestycyjnego realizowanego według warunków kontraktowych CZERWONY FIDIC Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Góra Burgałowska, ul. Granitowa w Żywcu – zadanie 6 Do wykonania przewidziano: Sieć kanalizacji sanitarnej ok. 1,09 km - kanały grawitacyjne DN200 PVC o długości około: 962,5 m - odcinki boczne sieci kanalizacji sanitarnej DN160 PVC o długości około: 124,5 m Sieć wodociągowa ok. 0,89 km - rurociągi ciśnieniowe DN110x10mm PE o długości około: 639,8 m - rurociągi ciśnieniowe DN90x8,2mm PE o długości około: 113,4 m - rurociągi ciśnieniowe DN63x5,8mm PE o długości około: 71,8 m - odcinki boczne sieci wodociągowych DN40x3,7mm PE o długości około: 60 m W celu podłączenia mieszkańców ul. Góra Burgałowska i ul. Granitowa w Żywcu przewiduje się wykonać ok.: - ok. 13 kpl. przyłączy kanalizacyjnych, o łącznej długości około 41,5 m. - ok. 12 kpl. przyłączy wodociągowych, o łącznej długości około 51,5 m. Zadanie 2 - Roboty budowlane dla zadania inwestycyjnego realizowanego według warunków kontraktowych CZERWONY FIDIC Budowa sieci wodociągowej na terenie Zespołu Szkół Agroturystycznych i Ogólnokształcących w Moszczanicy gm. Żywiec – zadanie 17 Do wykonania przewidziano: Sieć wodociągowa ok. 0,72 km - rurociągi ciśnieniowe DN160x14,6mm PE o długości około 415,0 m - rurociągi ciśnieniowe DN110x10,0mm PE o długości około 29,0 m - rurociągi ciśnieniowe DN90x8,2mm PE o długości około 208,3 m - rurociągi ciśnieniowe DN63x5,8mm PE o długości około 8,2 m - odcinki boczne sieci wodociągowych DN63x5,8mm PE o długości około 49 m - odcinki boczne sieci wodociągowych DN40x3,7mm PE o długości około 11,2 m W celu podłączenia mieszkańców przewiduje się wykonać: - około 16 kpl. przyłączy wodociągowych, o łącznej długości około 117,2 m. Zadanie 3 - Roboty budowlane i projektowanie dla zadania inwestycyjnego realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj według warunków kontraktowych ŻÓŁTY FIDIC Budowa dodatkowych przyłączy kanalizacyjnych i wodociągowych w gm. Żywiec Do wykonania przewidziano: Sieć kanalizacyjna – odcinki boczne - rurociągi grawitacyjne PVC o śr. co najmniej 160 mm, o długości około 905 m wraz z uzbrojeniem Sieć wodociągowa – odcinki boczne - rurociągi ciśnieniowe PE o śr. co najmniej 50 mm, o długości około 121005 m wraz z uzbrojeniem Wraz z zagospodarowaniem terenu planowanej inwestycji i przywróceniem go do stanu przed rozpoczęciem Zadania – odtworzenie terenu (w szczególności w pasie drogowym). W celu podłączenia mieszkańców Żywca przewiduje się wykonać: - około 38 kpl. przyłączy kanalizacyjnych z rur PVC o śr. co najmniej 160 mm, o łącznej długości około 647 m, - około 45 kpl. przyłączy wodociągowych z rur ciśnieniowych PE o śr. co najmniej 40 mm, o łącznej długości około 626 m. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZNAJDUJE SIĘ W SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 45231110-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45232410-9
45231300-8
45232150-8
71322000-1
71311000-1
71248000-8
45100000-8
45233140-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-09-30

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Termin zakończenia umowy /dla zadań 1, 2, 3/ – 30.09.2020 rok. 2. Termin wykonania zamówienia obejmuje: a. Czas na Ukończenie Robót (klauzula 1.1.3.3) i. Dla Odcinka I /Podzadania 1.1, 2.1, 3.1/ – 31.03.2020 ii. Dla Odcinka II /Podzadania 1.2, 2.2, 3.2/ – 31.05.2020 b. Okres Zgłaszania Wad (klauzula 1.1.3.7), który dla każdego z Odcinków (Zadań) oznacza okres rozpoczynający się od daty wydania Świadectwa Przejęcia każdego z Odcinków i kończący się i. dla Odcinka I /Podzadania 1.1, 2.1, 3.1/ z upływem 6-ch miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia, ii. dla Odcinka II /Podzadania 1.2, 2.2, 3.2/ z upływem 4-ch miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia. 3. Okres gwarancji dla każdego z Odcinków oznacza okres 36 miesięcy i rozpoczyna się od daty ukończenia Robót ustalonej przez Inżyniera w Świadectwie Przejęcia dla Robót. [W przypadku wydłużenia przez Wykonawcę okresu gwarancji okres ten równy jest okresowi wskazanym w ofercie Wykonawcy] 4. Okres rękojmi za wady w robotach dla każdego z Odcinków jest tożsamy z okresem gwarancji wynikającym z klauzuli 11.12 Warunków Szczególnych 5. Termin, o którym mowa w ust. 1 może zostać przez Zamawiającego wydłużony stosownie do rzeczywistego zakończenia okresu zgłaszania wad.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym punkcie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż Część 1 (ZADANIE 6): 400.000 zł. Część 2 (ZADANIE 17): 200.000 zł Część 3 (ZADANIE - DODATKOWE PRZYŁĄCZA): 400.000 zł W przypadku składania oferty na dwie lub trzy Części, Wykonawca musi spełniać warunki udziału łącznie dla wszystkich części na które składa ofertę np. gdy składa ofertę na 3 części wysokość ubezpieczenia dla części 1, 2 i 3 należy zsumować. b) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową co najmniej w wysokości Część 1 (ZADANIE 6): 200.000 zł. Część 2 (ZADANIE 17): 100.000 zł Część 3 (ZADANIE - DODATKOWE PRZYŁĄCZA): 200.000 zł W przypadku składania oferty na dwie lub trzy Części, Wykonawca musi spełniać warunki udziału łącznie dla wszystkich części na które składa ofertę np. gdy składa ofertę na 3 części musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na łączną kwotę określoną dla części 1, 2 i 3 . W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy tej waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany na dzień wystawienia dokumentu. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/kursy.html . Jeśli w dniu wystawienia dokumentu nie była opublikowana tabela średnich kursów NBP, zastosowany zostanie kurs z ostatniej tabeli kursów średnich opublikowanej bezpośrednio przed dniem wystawienia dokumentu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) Zamawiający wymaga, aby wykonawca zrealizował, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej: Część 1 (ZADANIE 6): - jedno zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie i odebranie robót budowlanych z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, obejmujące budowę, przebudowę lub rozbudowę kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 400 m, oraz - jedno zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie i odebranie robót budowlanych z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, obejmujące budowę, przebudowę lub rozbudowę sieci wodociągowej o długości co najmniej 250 m Za odebrane roboty budowlane Zamawiający uważa roboty, w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób, że stanowi on całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami, dla których wystawiono Świadectwo Przejęcia lub Protokół Odbioru Końcowego. ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA ABY NA JEDNYM WYKAZANYM ZADANIU WYKONANE BYŁY ROBOTY KANALIZACYJNE I WODOCIĄGOWE. Część 2 (ZADANIE 17): - jedno zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie i odebranie robót budowlanych z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, obejmujące budowę, przebudowę lub rozbudowę sieci wodociągowej o długości co najmniej 250 m Za odebrane roboty budowlane Zamawiający uważa roboty, w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób, że stanowi on całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami, dla których wystawiono Świadectwo Przejęcia lub Protokół Odbioru Końcowego. Część 3 (ZADANIE – DODATKOWE PRZYŁĄCZA): - jedno zamówienie na usługę, którego przedmiotem było wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, w ramach którego zaprojektowano co najmniej 400 m kanalizacji sanitarnej oraz - jedno zamówienie na usługę, którego przedmiotem było wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, w ramach którego zaprojektowano co najmniej 500 m sieci wodociągowej oraz - jedno zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie i odebranie robót budowlanych z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, obejmujące budowę, przebudowę lub rozbudowę kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 400 m, oraz - jedno zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie i odebranie robót budowlanych z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, obejmujące budowę, przebudowę lub rozbudowę sieci wodociągowej o długości co najmniej 500 m Za odebrane roboty budowlane Zamawiający uważa roboty, w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób, że stanowi on całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami, dla których wystawiono Świadectwo Przejęcia lub Protokół Odbioru Końcowego. ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA ABY NA JEDNYM WYKAZANYM ZADANIU WYKONANE BYŁY ROBOTY KANALIZACYJNE I WODOCIĄGOWE i/lub USŁUGA PROJEKTOWANIA SIECI KANALIZACYJNEJ I WODOCIĄGOWEJ (np. dla zamówienia realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj) . 1) W przypadku składania oferty na Część 1 i 2, Wykonawca musi wykazać: - łącznie 3 (trzy) różne zamówienia na roboty budowlane spełniające ww. warunki lub - 1 (jedno) zamówienie na roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie kanalizacji sanitarnej o długości tj. min. 400 m oraz 1 (jedno) zamówienie na roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie sieci wodociągowej o sumarycznej długości obu części tj. min. 500 m lub - 1 (jedno) zamówienie na roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie kanalizacji sanitarnej o długości tj. min. 400 i sieci wodociągowej o sumarycznej długości obu części tj. min. 500 m 2) W przypadku składania oferty na Część 1, 2 i 3, Wykonawca musi wykazać: - łącznie 7 (siedem) różnych zamówień na usługi projektowania i roboty budowlane spełniające ww. warunki lub - 1 (jedno) zamówienie na roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie kanalizacji sanitarnej o sumarycznej długości dla wszystkich części tj. min. 800 m oraz 1 (jedno) zamówienie na roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie sieci wodociągowej o sumarycznej długości dla wszystkich części tj. min. 1000 m oraz 1 (jedno) zamówienie na usługę projektowania kanalizacji sanitarnej o długości min. 400 m i 1 (jedno) zamówienie na usługę projektowania sieci wodociągowej o długości min. 500 m lub - 1 (jedno) zamówienie realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj spełniające ww. wymagania dla wszystkich części łącznie (min. długości kanalizacji i wodociągu należy zsumować) 3) W przypadku składania oferty na Część 1 i 3, lub Część 2 i 3 ocena spełnienia warunków udziału przeprowadzona będzie analogicznie jak dla przypadków o których mowa powyżej. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich łączna zdolność techniczna - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku. b) Zamawiający wymaga, aby wykonawca skierował do realizacji zamówienia publicznego następujące osoby: 1. Przedstawiciel Wykonawcy (Przedstawiciel wymagany dla Części 1, 2 i 3) - osoba posiadająca następujące kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne oraz doświadczenie zawodowe(*2) w pełnieniu funkcji Kierownika Kontraktu/ Kierownika Projektu/ Inżyniera Rezydenta/ Przedstawiciela Wykonawcy, w tym co najmniej na jednym zamówieniu na roboty budowlane polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie obiektu liniowego (sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej, sieci wodociągowej) o wartości min. 500.000 zł(*1) netto, które prowadzone były w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC (lub inne równoważne). 2. Kierownik Budowy (Kierownik wymagany dla Części 1, 2 i 3)- osoba posiadająca następujące kwalifikacje: a. wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane(*3) do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej, w zakresie sieci sanitarnej, wodociągowej i kanalizacyjnej, adekwatnie do pełnionej samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. b. doświadczenie zawodowe(*2) na stanowisku kierownika budowy, w tym: i. doświadczenie w kierowaniu robotami polegającymi na budowie, rozbudowie lub przebudowie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej na minimum jednej inwestycji infrastrukturalnej o łącznej długości nie mniejszej niż 400 m (doświadczenie wymagane dla Części 1 i 3) ii. doświadczenie w kierowaniu robotami polegającymi na budowie, rozbudowie lub przebudowie sieci wodociągowej na minimum jednej inwestycji infrastrukturalnej o łącznej długości nie mniejszej niż 250 m (doświadczenie wymagane dla Części 1, 2 i 3) Zamawiający dopuszcza, aby wykazane roboty budowlane wykonywane były w ramach jednego zadania. 3. Specjalista ds. rozliczeń (Specjalista wymagany dla Części 1, 2 i 3)– jedna osoba do wykonywana obmiarów (obmiarowiec) posiadająca następujące kwalifikacje i doświadczenie: a) praktyka zawodowa w rozliczaniu inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, b) praktyka w pracy na podobnym stanowisku (tj. specjalisty ds. rozliczeń przy wykonywaniu obmiarów, kosztorysów, zestawień kosztów i w kontroli kosztów robót instalacyjno- inżynieryjnych oraz robót drogowych) w tym: przy realizacji min 1 zakończonej inwestycji budowlanej z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne o wartości robót nie mniejszej niż 500.000 PLN netto c) znajomość procedur FIDIC lub równoważnych oraz doświadczenie w rozliczaniu inwestycji realizowanej przy współudziale środków z Funduszy Unijnych 4. Projektant (Projektant wymagany dla Części 3) – niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie: a) wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo Budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie projektowania sieci wodociągowo - kanalizacyjnych b) mający co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego, liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych do upływu terminu składania ofert, jako projektant sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych; w tym wykonał jako projektant i. co najmniej jeden projekt sieci kanalizacji sanitarnej o łącznej długości co najmniej 400 m dla którego uzyskano pozwolenie na budowę lub nie wniesiono sprzeciwu wobec zgłoszonego zamiaru wykonania robót budowlanych przez właściwy organ oraz ii. co najmniej jeden projekt sieci wodociągowej o łącznej długości co najmniej 500 m dla którego uzyskano pozwolenie na budowę lub nie wniesiono sprzeciwu wobec zgłoszonego zamiaru wykonania robót budowlanych przez właściwy organ, Zamawiający dopuszcza łączenie (pełnienie) funkcji ekspertów, o których mowa w niniejszym punkcie przez 1 osobę, pod warunkiem posiadania odpowiednich kwalifikacji i doświadczenia przez tę osobę. (*1) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów dotyczących wartości robót budowlanych zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy tej waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany na dzień daty zakończenia. Jeśli w dniu zakończenia nie była opublikowana tabela średnich kursów NBP, zastosowany zostanie kurs z ostatniej tabeli kursów średnich opublikowanej bezpośrednio przed dniem zakończenia. (*2) Przez doświadczenie zawodowe (w przypadku osób od których wymagane jest posiadanie uprawnień budowlanych, doświadczenie liczone jest w okresie od daty uzyskania stosownych uprawnień do daty składania ofert), zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 9a ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2004 r. Nr 99, poz. 1001 z późn. zm.), należy rozumieć doświadczenie zawodowe uzyskane w trakcie: – zatrudnienia, – wykonywania innej pracy zarobkowej, lub prowadzenia działalności gospodarczej przez okres co najmniej 6 miesięcy. Oznacza to, że doświadczenie zawodowe uzyskuje się m. in. poprzez lata pracy zarobkowej w trakcie zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej lub prowadzenia działalności gospodarczej prowadzonej co najmniej 6 miesięcy. Warunek doświadczenia zawodowego zawiera także doświadczenie praktyczne tj. wymóg nabycia, w trakcie tego doświadczenia zawodowego, określonych umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań o określonym stopniu złożoności. (*3) Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 – dalej „ustawa PB”), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65 – dalej „ustawa o uznawaniu kwalifikacji”). I. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. II. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w pkt 11 SIWZ - Instrukcji dla Wykonawców [Warunki udziału w postępowaniu] i pkt 12 SIWZ - Instrukcji dla Wykonawców [Podstawy wykluczenia]. III. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. IV. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. V. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. I, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. I. VI. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)



Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (podst. wykluczenia art. 24 ust. 5 pkt. 8); 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (podst. wykluczenia art. 24 ust. 5 pkt. 8); 4) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 5) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (podstawa wykluczenia art. 24 ust. 1 pkt. 15; oświadczenie własne wykonawcy); 6) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (podstawa wykluczenia art. 24 ust. 1 pkt. 22; oświadczenie własne wykonawcy); 7) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716) (podst. wykluczenia art. 24 ust. 5 pkt. 8; oświadczenie własne wykonawcy); 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1: 1) pkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21; 2) pkt 2–4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 3 stosuje się. 5. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 1 pkt 1, składa dokument, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 4 zdanie pierwsze stosuje się. 6. Zamawiający żąda od wykonawcy, który: 1) polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia tych podmiotów z udziału w postępowaniu, wskazanych w ust. 1 pkt 1–7.; 7. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia z postępowania i spełnienie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy (i są one aktualne) lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 9. Zamawiający w niniejszym postępowaniu korzysta z zapisów art. 24aa ustawy Pzp co oznacza, że w toku czynności oceny ofert, nie dokonuje podmiotowej oceny wszystkich wykonawców (ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia), nie bada wszystkich wstępnych oświadczeń wykonawców, lecz w pierwszej kolejności dokonuje oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 ustawy Pzp) oraz kryteriów oceny ofert opisanych w SIWZ, po czym dopiero wyłącznie w odniesieniu do wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej), dokona oceny podmiotowej wykonawcy, tj. zbada oświadczenie wstępne, a następnie wezwie wykonawcę do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów wskazanych w ust. 1 [podstawy wykluczenia] punktu III.4) niniejszego ogłoszenia i ust. 2 [sytuacja ekonomiczna i finansowa] i 4 [zdolność techniczna i zawodowa] pkt III.5) niniejszego ogłoszenia. 10. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zamawiający nie wymaga żadnych dokumentów potwierdzających posiadanie takich kompetencji lub uprawnień. 2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; 2) potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. 3. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, o których mowa w ust. 2, zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, które w wystarczający sposób potwierdzą spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 4. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (załącznik nr 5 – wykaz robót budowlanych); 2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 6 - Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia). 5. Oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 6. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. powyżej, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 7. Poświadczenia za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej, a poświadczenia dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 9. W przypadku, wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty i żąda od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający określa kwotę wadium w kwocie: Część 1 (ZADANIE 6): 40.000,00 zł Część 2 (ZADANIE 17): 10.000,00 zł Część 3 (ZADANIE - DODATKOWE PRZYŁĄCZA): 40.000,00 zł 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Żywcu Sp. z o.o. Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr rachunku 69 1750 1178 0000 0000 1045 9605 z dopiskiem: „Wadium - Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na terenie gm. Żywiec CZĘŚĆ 1, 2, 3 (*)” (*) [wybrać na którą część wpłacane będzie wadium] 4. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek potwierdzi, że otrzymał przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w siedzibie spółki, w sekretariacie, a jego kopia w ofercie. 7. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 1) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją(poręczeniem), 3) kwotę gwarancji(poręczenia), 4) termin ważności gwarancji(poręczenia), 5) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji(poręczenia) w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, lub b) Wykonawca, którego ofertę wybrano: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.. Zasady zwrotu wadium: 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Okres gwarancji jakości 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy jeżeli: 1) łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, a zmiany postanowień umownych nie prowadzą do zmiany charakteru umowy. 2) zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy PZP. 2. Jeżeli umowa zawiera klauzulę waloryzacyjną, w celu określenia dopuszczalnych wartości zmian umowy, wartość zamówienia określoną pierwotnie w umowie aktualizuje się zgodnie z tą klauzulą. 3. Zmianę postanowień zawartych w umowie uznaje się za istotną, jeżeli: 1) zmienia ogólny charakter umowy lub umowy ramowej, w stosunku do charakteru umowy lub umowy ramowej w pierwotnym brzmieniu; 2) nie zmienia ogólnego charakteru umowy lub umowy ramowej i zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: a) zmiana wprowadza warunki, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto by oferty innej treści, b) zmiana prowadzi do zmiany równowagi ekonomicznej umowy lub umowy ramowej na korzyść wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie lub umowie ramowej, c) zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający z umowy lub umowy ramowej, d) polega na zastąpieniu wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, nowym wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w art. 144 ust. 1 pkt 4. 4. Zamawiający przewiduje zmianę zawartej Umowy w stosunku do treści Oferty Wykonawcy, na podstawie warunków szczegółowo opisanych w II Części SIWZ - Wzór Umowy/Kontraktu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-03-11, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Góra Burgałowska, ul. Granitowa w Żywcu – zadanie 6
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Roboty budowlane dla zadania inwestycyjnego realizowanego według warunków kontraktowych CZERWONY FIDIC Zgodnie z decyzją pozwolenia na budowę wydaną przez Starostę Żywieckiego decyzja nr 1072/2015 z dnia 18.12.2015 r. Do wykonania przewidziano: Sieć kanalizacji sanitarnej ok. 1,09 km - kanały grawitacyjne DN200 PVC o długości około: 962,5 m - odcinki boczne sieci kanalizacji sanitarnej DN160 PVC o długości około: 124,5 m Sieć wodociągowa ok. 0,89 km - rurociągi ciśnieniowe DN110x10mm PE o długości około: 639,8 m - rurociągi ciśnieniowe DN90x8,2mm PE o długości około: 113,4 m - rurociągi ciśnieniowe DN63x5,8mm PE o długości około: 71,8 m - odcinki boczne sieci wodociągowych DN40x3,7mm PE o długości około: 60 m W celu podłączenia mieszkańców ul. Góra Burgałowska i ul. Granitowa w Żywcu przewiduje się wykonać ok.: - ok. 13 kpl. przyłączy kanalizacyjnych, o łącznej długości około 41,5 m. - ok. 12 kpl. przyłączy wodociągowych, o łącznej długości około 51,5 m. 1) Zamawiający zastrzega możliwość rozszerzenia zakresu rzeczowego o budowę dodatkowych - wyprowadzeń / odgałęzień na trasie przebiegu głównych kanałów sieci wodociągowej i kanalizacyjnej budowanych w ramach podzadania 1.1 od kanału ulicznego w stronę działki, do granicy tej działki, umożliwiające przyłączenie do sieci wszystkich posesji występujących na tej trasie - kompletnych przyłączy sanitarnych od lica budynku do granicy nieruchomości oraz włączenie przyłączy do zbiorczej sieci kanalizacyjnej wraz z przepięciem instalacji sanitarnej na nieruchomości, - kompletnych przyłączy wodociągowych od granicy nieruchomości do zestawu wodomierzowego (zlokalizowanego w budynku lub studzience wodomierzowej) włącznie oraz włączenie przyłącza do zbiorczej sieci wodociągowej wraz z przepięciem instalacji wodociągowej na nieruchomości w przypadku konieczności realizacji próśb mieszkańców lub innych podmiotów o budowę przyłączy nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, lub możliwość zaniechania wykonania części robót w przypadku: - nie wyrażenia zgody właściciela nieruchomości na przeprowadzenie robót budowlanych - jeżeli wykonanie tych robót budowlanych stoi w sprzeczności z interesem osób prywatnych, dla których przyłącze miało być wykonane, - konieczności zaniechania robót budowlanych z uwagi na wystąpienie obiektywnych przyczyn technicznych uniemożliwiających wybudowanie przyłącza, - wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie robót budowlanych będących przedmiotem umowy. zmiana taka spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie zakresu rzeczowego poprzez rozszerzenie lub ograniczenie liczby przyłączy wodociągowych i sanitarnych w stosunku do przewidzianych w kontrakcie i związanych z tym robót towarzyszących. 2) Odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3: a) opisane w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB) lub równoważne; b) w Kartach Danych lub równoważne; 3) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, jednakże Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 4) Wizja lokalna, sprawdzenie dokumentów. W związku z tym, że oferty powinny zostać złożone po odbyciu przez wykonawcę wizji lokalnej albo po sprawdzeniu przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, zamawiający wyznaczył termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do zapoznania się przez wykonawców z informacjami koniecznymi do przygotowania oferty. 5) Roboty będące przedmiotem zamówienia będą wykonane zgodnie z WARUNKAMI KONTRAKTOWYMI DLA BUDOWY DLA ROBÓT INŻYNIERYJNO-BUDOWLANYCH PROJEKTOWANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO, Rok wydania: SIDIR 2008 FIDIC 1999; Opis edycji: 4. Wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 Tłumaczenie pierwszego wydania 1999, przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils – FIDIC), P.O. Box 86, CH-1000 Lausanne 12, Szwajcaria). Szczegółowy opis zadania podano w – cz. III SIWZ – OPZ dla niniejszego zadania
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45231300-8, 45231110-9, 45232410-9, 45232150-8, 45100000-8, 45233140-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-09-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji jakości 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:1. Termin zakończenia umowy – 30.09.2020 rok. 2. Termin wykonania zamówienia obejmuje: a. Czas na Ukończenie Robót (klauzula 1.1.3.3) i. Dla Odcinka I /Podzadania 1.1 – 31.03.2020 ii. Dla Odcinka II /Podzadania 1.2 – 31.05.2020 b. Okres Zgłaszania Wad (klauzula 1.1.3.7), który dla każdego z Odcinków (Zadań) oznacza okres rozpoczynający się od daty wydania Świadectwa Przejęcia każdego z Odcinków i kończący się i. dla Odcinka I /Podzadania 1.1/ z upływem 6-ch miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia, ii. dla Odcinka II /Podzadania 1.2/ z upływem 4-ch miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia. 3. Okres gwarancji dla każdego z Odcinków oznacza okres 36 miesięcy i rozpoczyna się od daty ukończenia Robót ustalonej przez Inżyniera w Świadectwie Przejęcia dla Robót. [W przypadku wydłużenia przez Wykonawcę okresu gwarancji okres ten równy jest okresowi wskazanym w ofercie Wykonawcy] 4. Okres rękojmi za wady w robotach dla każdego z Odcinków jest tożsamy z okresem gwarancji wynikającym z klauzuli 11.12 Warunków Szczególnych 5. Termin, o którym mowa w ust. 1 może zostać przez Zamawiającego wydłużony stosownie do rzeczywistego zakończenia okresu zgłaszania wad.


Część nr: 2 Nazwa: Budowa sieci wodociągowej na terenie Zespołu Szkół Agroturystycznych i Ogólnokształcących w Moszczanicy gm. Żywiec – zadanie 17
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie 2 Budowa sieci wodociągowej na terenie Zespołu Szkół Agroturystycznych i Ogólnokształcących w Moszczanicy gm. Żywiec – zadanie 17 Podzadanie 2.1 (podzadanie kwalifikowane) Budowa sieci wodociągowej na terenie Zespołu Szkół Agroturystycznych i Ogólnokształcących w Moszczanicy gm. Żywiec – zadanie 17. Dotyczy sieci wodociągowej z odcinkami bocznymi Zgodnie z decyzją pozwolenia na budowę wydaną przez Starostę Żywieckiego decyzja nr 836/2015 z dnia 03.11.2015 r. (znak WB.6740.836.2015) wraz z decyzją wydaną przez Starostę Żywieckiego znak WB.6740.683.2018 z dnia 20.06.2018 r. Do wykonania przewidziano: Sieć wodociągowa ok. 0,72 km - rurociągi ciśnieniowe DN160x14,6mm PE o długości około 415,0 m - rurociągi ciśnieniowe DN110x10,0mm PE o długości około 29,0 m - rurociągi ciśnieniowe DN90x8,2mm PE o długości około 208,3 m - rurociągi ciśnieniowe DN63x5,8mm PE o długości około 8,2 m - odcinki boczne sieci wodociągowych DN63x5,8mm PE o długości około 49 m - odcinki boczne sieci wodociągowych DN40x3,7mm PE o długości około 11,2 m Podzadanie 2.2 (podzadanie niekwalifikowane) Budowa przyłączy sieci wodociągowej na terenie Zespołu Szkół Agroturystycznych i Ogólnokształcących w Moszczanicy gm. Żywiec – zadanie 17 W celu podłączenia mieszkańców Moszczanicy przewiduje się wykonać: - około 16 kpl. przyłączy wodociągowych, o łącznej długości około 117,2 m. 1) Zamawiający zastrzega możliwość rozszerzenia zakresu rzeczowego o budowę dodatkowych - wyprowadzeń / odgałęzień na trasie przebiegu głównych przewodów sieci wodociągowej budowanych w ramach podzadania 2.1 od rurociągu głównego w stronę działki, do granicy tej działki, umożliwiające przyłączenie do sieci wszystkich posesji występujących na tej trasie, - kompletnych przyłączy wodociągowych od granicy nieruchomości do zestawu wodomierzowego (zlokalizowanego w budynku lub studzience wodomierzowej) włącznie oraz włączenie przyłącza do zbiorczej sieci wodociągowej wraz z przepięciem instalacji wodociągowej na nieruchomości, w przypadku konieczności realizacji próśb mieszkańców lub innych podmiotów o budowę przyłączy nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, lub możliwość zaniechania wykonania części robót w przypadku: - nie wyrażenia zgody właściciela nieruchomości na przeprowadzenie robót budowlanych, - jeżeli wykonanie tych robót budowlanych stoi w sprzeczności z interesem osób prywatnych, dla których przyłącze miało być wykonane, - konieczności zaniechania robót budowlanych z uwagi na wystąpienie obiektywnych przyczyn technicznych uniemożliwiających wybudowanie przyłącza, - wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie robót budowlanych będących przedmiotem umowy. zmiana taka spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie zakresu rzeczowego poprzez rozszerzenie lub ograniczenie liczby przyłączy wodociągowych w stosunku do przewidzianych w kontrakcie i związanych z tym robót towarzyszących. 2) Odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3: a) opisane w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB) lub równoważne; b) w Kartach Danych lub równoważne; 3) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, jednakże Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 4) Wizja lokalna, sprawdzenie dokumentów. W związku z tym, że oferty powinny zostać złożone po odbyciu przez wykonawcę wizji lokalnej albo po sprawdzeniu przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, zamawiający wyznaczył termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do zapoznania się przez wykonawców z informacjami koniecznymi do przygotowania oferty. 5) Roboty będące przedmiotem zamówienia będą wykonane zgodnie z WARUNKAMI KONTRAKTOWYMI DLA BUDOWY DLA ROBÓT INŻYNIERYJNO-BUDOWLANYCH PROJEKTOWANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO, Rok wydania: SIDIR 2008 FIDIC 1999; Opis edycji: 4. Wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 Tłumaczenie pierwszego wydania 1999, przygotowane i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils – FIDIC), P.O. Box 86, CH-1000 Lausanne 12, Szwajcaria). Szczegółowy opis zadania podano w – cz. III SIWZ – OPZ dla niniejszego zadania
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45231300-8, 45231110-9, 45232150-8, 45100000-8, 45233140-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-09-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji jakości 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:1. Termin zakończenia umowy – 30.09.2020 rok. 2. Termin wykonania zamówienia obejmuje: a. Czas na Ukończenie Robót (klauzula 1.1.3.3) i. Dla Odcinka I /Podzadania 2.1/ – 31.03.2020 ii. Dla Odcinka II /Podzadania 2.2/ – 31.05.2020 b. Okres Zgłaszania Wad (klauzula 1.1.3.7), który dla każdego z Odcinków (Zadań) oznacza okres rozpoczynający się od daty wydania Świadectwa Przejęcia każdego z Odcinków i kończący się i. dla Odcinka I /Podzadania 2.1/ z upływem 6-ch miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia, ii. dla Odcinka II /Podzadania 2.2/ z upływem 4-ch miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia. 3. Okres gwarancji dla każdego z Odcinków oznacza okres 36 miesięcy i rozpoczyna się od daty ukończenia Robót ustalonej przez Inżyniera w Świadectwie Przejęcia dla Robót. [W przypadku wydłużenia przez Wykonawcę okresu gwarancji okres ten równy jest okresowi wskazanym w ofercie Wykonawcy] 4. Okres rękojmi za wady w robotach dla każdego z Odcinków jest tożsamy z okresem gwarancji wynikającym z klauzuli 11.12 Warunków Szczególnych 5. Termin, o którym mowa w ust. 1 może zostać przez Zamawiającego wydłużony stosownie do rzeczywistego zakończenia okresu zgłaszania wad.


Część nr: 3 Nazwa: Budowa dodatkowych przyłączy kanalizacyjnych i wodociągowych w gm. Żywiec
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Roboty budowlane i projektowanie dla zadania inwestycyjnego realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj według warunków kontraktowych ŻÓŁTY FIDIC Zadanie 3 Budowa dodatkowych przyłączy kanalizacyjnych i wodociągowych w gm. Żywiec Podzadanie 3.1 (podzadanie kwalifikowane) Budowa dodatkowych przyłączy kanalizacyjnych i wodociągowych w gm. Żywiec. Dotyczy odcinków bocznych sieci kanalizacyjnej i wodociągowej. Zadanie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlano-montażowych rozbudowy kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na terenie gm. Żywiec zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym. Do wykonania przewidziano: Sieć kanalizacyjna – odcinki boczne - rurociągi grawitacyjne PVC o śr. co najmniej 160 mm, o długości około 905 m wraz z uzbrojeniem Sieć wodociągowa – odcinki boczne - rurociągi ciśnieniowe PE o śr. co najmniej 50 mm, o długości około 121005 m wraz z uzbrojeniem Wraz z zagospodarowaniem terenu planowanej inwestycji i przywróceniem go do stanu przed rozpoczęciem Zadania – odtworzenie terenu (w szczególności w pasie drogowym). Podzadanie 3.2 (podzadanie niekwalifikowane) „Budowa dodatkowych przyłączy kanalizacyjnych i wodociągowych w gm. Żywiec. Dotyczy przyłączy kanalizacyjnych i przyłączy wodociągowych” W celu podłączenia mieszkańców Żywca przewiduje się wykonać: - około 38 kpl. przyłączy kanalizacyjnych z rur PVC o śr. co najmniej 160 mm, o łącznej długości około 647 m, - około 45 kpl. przyłączy wodociągowych z rur ciśnieniowych PE o śr. co najmniej 40 mm, o łącznej długości około 626 m. 1) Zamawiający zastrzega możliwość rozszerzenia zakresu rzeczowego o budowę dodatkowych - wyprowadzeń / odgałęzień na trasie przebiegu głównych kanałów sieci wodociągowej i kanalizacyjnej budowanych w ramach podzadania 3.1 od kanału ulicznego w stronę działki, do granicy tej działki, umożliwiające przyłączenie do sieci wszystkich posesji występujących na tej trasie - kompletnych przyłączy sanitarnych od lica budynku do granicy nieruchomości oraz włączenie przyłączy do zbiorczej sieci kanalizacyjnej wraz z przepięciem instalacji sanitarnej na nieruchomości, - kompletnych przyłączy wodociągowych od granicy nieruchomości do zestawu wodomierzowego (zlokalizowanego w budynku lub studzience wodomierzowej) włącznie oraz włączenie przyłącza do zbiorczej sieci wodociągowej wraz z przepięciem instalacji wodociągowej na nieruchomości w przypadku konieczności realizacji próśb mieszkańców lub innych podmiotów o budowę przyłączy nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, lub możliwość zaniechania wykonania części robót w przypadku: - nie wyrażenia zgody właściciela nieruchomości na przeprowadzenie robót budowlanych - jeżeli wykonanie tych robót budowlanych stoi w sprzeczności z interesem osób prywatnych, dla których przyłącze miało być wykonane, - konieczności zaniechania robót budowlanych z uwagi na wystąpienie obiektywnych przyczyn technicznych uniemożliwiających wybudowanie przyłącza, - wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie robót budowlanych będących przedmiotem umowy. zmiana taka spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie zakresu rzeczowego poprzez rozszerzenie lub ograniczenie liczby przyłączy wodociągowych i sanitarnych w stosunku do przewidzianych w kontrakcie i związanych z tym robót towarzyszących. 2) Zamawiający dopuszcza uwzględnianie rozwiązań równoważnych. a. Przedmiot zamówienia został w niektórych elementach wskazany przez Zamawiającego poprzez podanie standardu (specyfikacji technicznych lub systemów odniesienia), dopuszcza się więc do zastosowania rozwiązań równoważnych opisywanym. Dopuszcza się wszelkie równoważne odpowiedniki rynkowe – nie gorsze niż wskazane. Wskazane parametry (charakterystyka) zastosowanego standardu robót budowlanych, usług projektowych i dostaw określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazanie marki lub nazwy metody określa klasę jakości wykonywanych prac. b. W sytuacji gdy Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia odpowiadał określonym normom, a jednocześnie stawia w SIWZ wymagania przekraczające wymagania zawarte w normach (kierując się uzasadnionymi potrzebami funkcjonalno użytkowymi i specyfiką zamówienia), zastosowanie mają zapisy SIWZ. c. Jeżeli opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm technicznych, które zawierają szczegółowe wymagania techniczne i funkcjonalne, to zawiera on również takie wymagania w odniesieniu do poszczególnych elementów składowych przedmiotu zamówienia. d. W przypadku gdy przedmiot zamówienia jest opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów odniesienia, dopuszcza się rozwiązania równoważne. e. Wszelkie podane w załączonym Programie Funkcjonalno – Użytkowym nazwy, znaki towarowe, mają charakter przykładowy i zostały wykorzystane w celu określenia oczekiwanego standardu jakościowego i lub wskazania oczekiwanych rozwiązań technicznych. Zamawiający dopuszcza składanie „5ofert równoważnych”, przez które rozumie się ofertę, która przedstawia opis przedmiotu zamówienia o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniających minimalne parametry określone przez Zamawiającego, oznaczoną innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. 3) Projektowanie i budowa będą realizowane zgodnie z Warunkami kontraktowymi FIDIC – Warunki Kontraktowe dla Urządzeń oraz Projektowania i Budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę – czwarte wydanie angielsko - polskie niezmienione 2008 z erratą- SIDIR (Tłumaczenie pierwszego wydania z 1999r) – nazywane dalej warunkami FIDIC – żółty FIDIC. 4) Inwestycja będzie realizowana w oparciu o Program Funkcjonalno-Użytkowy – cz. III SIWZ – OPZ dla niniejszego zadania
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45231300-8, 71322000-1, 71311000-1, 71248000-8, 45231110-9, 45232410-9, 45232150-8, 45233142-6, 45100000-8, 45233140-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-09-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji jakości 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:1. Termin zakończenia umowy – 30.09.2020 rok. 2. Termin wykonania zamówienia obejmuje: a. Czas na Ukończenie Robót (klauzula 1.1.3.3) i. Dla Odcinka I /Podzadania 3.1/ – 31.03.2020 ii. Dla Odcinka II /Podzadania 3.2/ – 31.05.2020 b. Okres Zgłaszania Wad (klauzula 1.1.3.7), który dla każdego z Odcinków (Zadań) oznacza okres rozpoczynający się od daty wydania Świadectwa Przejęcia każdego z Odcinków i kończący się i. dla Odcinka I /Podzadania 3.1/ z upływem 6-ch miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia, ii. dla Odcinka II /Podzadania 3.2/ z upływem 4-ch miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia. 3. Okres gwarancji dla każdego z Odcinków oznacza okres 36 miesięcy i rozpoczyna się od daty ukończenia Robót ustalonej przez Inżyniera w Świadectwie Przejęcia dla Robót. [W przypadku wydłużenia przez Wykonawcę okresu gwarancji okres ten równy jest okresowi wskazanym w ofercie Wykonawcy] 4. Okres rękojmi za wady w robotach dla każdego z Odcinków jest tożsamy z okresem gwarancji wynikającym z klauzuli 11.12 Warunków Szczególnych 5. Termin, o którym mowa w ust. 1 może zostać przez Zamawiającego wydłużony stosownie do rzeczywistego zakończenia okresu zgłaszania wad.






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę adaptację ogrodu - Tychy
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę adaptację ogrodu - nasadzenia roślin wraz z przygotowaniem terenu, ławki ogrodowe, oświetlenie. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI