Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na dz. nr ew. 8, 14, 43 oraz w pasie drogi wojewódzkiej nr 562 na dz. nr ew. 5/5 w m. Brwilno, gm. Stara Biała.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gospodarka Komunalna "Stara Biała" Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 146236488
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Andrzeja Kmicica 33
1.5.2.) Miejscowość: Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-411
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - Płocki
1.5.7.) Numer telefonu: 243656179
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: t.koper@gkstarabiala.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.starabiala.pl/jednostki-organizacyjne/gospodarka-komunalna-stara-biala-sp-z-o-o
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w której 100% udziałów posiada gmina.
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zaopatrzenie w wodę, odprowadzanie ścieków.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na dz. nr ew. 8, 14, 43 oraz w pasie drogi wojewódzkiej nr 562 na dz. nr ew. 5/5 w m. Brwilno, gm. Stara Biała.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-676d6a35-4bb9-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00394358
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00374679/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na dz. nr ew. 8, 14, 43 oraz w pasie drogi wojewódzkiej nr 562 na dz. nr ew. 5/5 w m. Brwilno, gm. Stara Biała.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.starabiala.pl/artykuly/236/przetargi
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.miniportal.uzp.gov.pl oraz www.epuap.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W
postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami
dotycząca zamówienia odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza
dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal („Formularz do komunikacji”).
Zamawiający dopuszcza, z wyłączeniem składania ofert przez Wykonawców, możliwość przesłania
dokumentów zarówno przez Wykonawców jak i Zamawiającego za pomocą standardowej poczty
elektronicznej (e-mail). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem
zamawiający i wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia.
Całość korespondencji prowadzonej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywać się będzie z
zachowaniem postanowień zawartych rozdziale 7 działu I ustawy Prawo zamówień publicznych,
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U.
z 2020r. poz. 2452).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gospodarka Komunalna „Stara Biała” Sp. z o. o. reprezentowana przez Prezesa Zarządu Spółki, ul. Andrzeja Kmicica 33, 09-411 Biała;
inspektorem ochrony danych osobowych w Gospodarce Komunalnej „Stara Biała” Sp. z o. o. jest Pan Tadeusz Borowicki, adres e-mail: iod@gkstarabiala.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji oraz w celu archiwizacji dokumentacji dotyczącej tego postępowania
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj.Dz. U. z 2022 r. poz. 1710), dalej „ustawa Pzp”;
dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 781 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Wykonawcy:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZT/442/8/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 450000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na dz. nr ew. 8, 14, 43 oraz w pasie drogi wojewódzkiej nr 562 na dz. nr ew. 5/5 w m. Brwilno, gm. Stara Biała”.
Na działkach nr 8, 14, 43 w m. Brwilno, gm. Stara Biała projektuje się:
• Sieć kanalizacji sanitarnej tłocznej z rur PEHD Dz110 mm o łącznej długości 101,90 m,
• Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z rur PP Dz220 mm o łącznej długości 3,50 m,
• Studni betonowej rozprężnej Dw1000 mm – 1 szt.,
• Prefabrykowanej pompowni ścieków Dw1500 mm – 1 szt.
Gospodarka Komunalna „Stara Biała” Sp. z o.o. dokonała zgłoszenia budowy do Starosty Płockiego, co do którego organ nie wniósł sprzeciwu.
Na działce nr 5/5 w pasie drogi wojewódzkiej nr 562 w m. Brwilno, gm. Stara Biała projektuje się:
• Sieć kanalizacji sanitarnej tłocznej z rur PEHD Dz110 mm o łącznej długości 1172,45 m,
• Studni betonowej czyszczakowej Dw1000 mm – 5 szt.,
• Studni betonowej napowietrzającej Dw1000 mm – 1 szt.
Gospodarka Komunalna „Stara Biała” Sp. z o.o. dokonała zgłoszenia budowy do Wojewody Mazowieckiego, co do którego organ nie wniósł sprzeciwu.
Zgodnie z dokumentacją oferta powinna obejmować także dostawę i montaż żurawia słupowego ze stali ocynkowanej zlokalizowanej na przepompowni ścieków (udźwig żurawia dopasowany do ciężaru pompy), rozbudowę istniejącego systemu wizualizacji i monitoringu przepompowni ścieków w oparciu o pakietową transmisję danych GPRS (oprogramowanie ma być kompatybilne z istniejącym systemem monitoringu), ewentualną organizację ruchu, uzgodnienia z gestorami poszczególnych sieci itp.).
Szczegółowy zakres robót oraz technologię wykonania robót określają: Projekty zagospodarowania terenu, projekty architektoniczno-budowlane będące załącznikiem do projektów zagospodarowania terenu, projekt techniczny, materiały do zgłoszenia robót budowlanych, szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacja badań podłoża gruntowego, stanowiące załączniki do SWZ.
Ofertę należy przygotować w oparciu o wyżej wymienione dokumenty.
Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SWZ oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych, a także z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami, na warunkach wskazanych w ofercie złożonej przez Wykonawcę, która stanowić będzie załącznik do umowy.
Załączone przedmiary robót stanowią wyłącznie materiał pomocniczy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W niniejszym postępowaniu kryteriami, którymi będzie się kierował zamawiający przy wyborze oferty będą cena i gwarancja.
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie: cena – 60%, gwarancja – 40% (przyjęto minimalny okres gwarancji - 3 lata, natomiast maksymalny okres gwarancji - 7 lat).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający przewiduje warunki udziału w postępowaniu wynikające z art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy oraz § 9, ust.1, pkt.1 i §
9, ust.1, pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych
środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do złożenia podmiotowych środków dowodowych Zamawiający wezwie jedynie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona.
Zamawiający wymagać będzie następujących podmiotowych środków dowodowych w związku z koniecznością spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu przewidzianych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ). Za spełnienie warunku uznane zostanie wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej obejmującej budowę sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej lub wodociągowej o łącznej długości 500 mb o średnicy minimum DN110, wraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie.
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ). Za spełnienie warunku uznane zostanie dysponowanie osobą skierowaną przez wykonawcę do kierowania robotami budowlanymi w ramach realizacji zamówienia publicznego posiadającego uprawnienia do pełnienia obowiązków kierownika budowy w specjalności instalacji sanitarnych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
W przedmiotowym postępowaniu wymagane jest wniesienie wadium w wysokości: 6 750,00 zł (słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych 00/100).
Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 97, ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek: BS w Starej Białej 31 9038 0004 0001 5017 2000 0010. Za zachowanie terminu do wniesienia wadium w przypadku przelewu uważa się uznanie rachunku bankowego zamawiającego do dnia 04.11.2022 r. do godz. 08.45. W przypadku, jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 7 pkt 2-4, zgodnie z art. 97, ust 10 ustawy wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
7) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, spełniając wymogi określone w art. 58 ust. 2 i 5 ustawy. Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 125 ust. 4 ustawy złoży każdy z wykonawców zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
Wykonawcy, którzy złożyli ofertę wspólnie, w przypadku wyboru złożonej przez nich oferty, zobowiązani będą do złożenie umowy regulującej współpracę między nimi.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą stron na podstawie art. 455, ust. 1 pkt 1 ustawy pzp. Dopuszczalne jest
dokonanie zmian w umowie dotyczących:
a)Nieistotnych odstępstw od projektu, o ile ich wprowadzenie będzie uzasadnione pod względem technicznym.
b)Zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w sytuacjach wystąpienia:
•warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie prac bądź powodujących spadek ich jakości,
•uwarunkowań formalno-prawnych odnoszących się przede wszystkim do: zmian dokumentacji projektowej na etapie
wykonawstwa z przyczyn niezależnych od obu stron,
•uwarunkowań wynikających z nieprzewidzianych utrudnień technicznych związanych z realizacją zadania, których strony
nie mogły wcześniej przewidzieć.
Zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, jeżeli
zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiana wysokości wynagrodzenia
obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie tych zmian.
d)Zmiany dotyczące nie wykonania części zamówienia lub wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych a także
wynikających z ich wystąpienia zmian wynagrodzenia przy spełnieniu przepisów art. 455 ust 1 i 2 ustawy. Zmiany mogą być
inicjowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem "Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-04 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni