Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej w m. Niekarzyn wraz z przesyłem ścieków do m. Pałck”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Skąpe
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770505
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Skąpe 65
1.5.2.) Miejscowość: Skąpe
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-213
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683 419 213
1.5.8.) Numer faksu: 683 419 180
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@skape.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skape.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej w m. Niekarzyn wraz z przesyłem ścieków do m. Pałck”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-249072e5-8703-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00018962
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002791/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Niekarzyn wraz z przesyłem ścieków do m. Pałck
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.skape.pl/dokumenty_rodzaj-10-przetargi.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu mini Portalu, platformy ePUAP, adresu strony internetowej Zamawiającego oraz poczty elektronicznej Zamawiającego Adresy do komunikacji: https://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal, https://bip.skape.pl/dokumenty_rodzaj-10-przetargi.html, przetargi@skape.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: : Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (złożenie oferty wraz załącznikami), musi posiadać konto na ePUAP oraz korzystać z platformy miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl/ . Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy: stały dostęp do sieci Internet; posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail), komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux, zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa , włączona obsługa JavaScript oraz Cookies. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. Szczegółowe informacje zawarte są w rozdziale VIII SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:a) Administratorem danych osobowych jest Gmina Skąpe, Skąpe 65, 66-213 Skąpe, urzad@skape.pl, tel. 683419212. b) we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych u Administratora listownie na adres Administratora, na adres e-mail: iod@skape.pl lub tel. 683419213.c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy; d) Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych są:- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (zwaną dalej PZP);- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; e) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o jawność postępowania na podstawie art. 18, art. 74 PZP,f) Pani/Pana dane osobowe nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;g) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; okresy wskazane powyżej mogą zostać przedłużone do czasu, upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń, jeśli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne do dochodzenia lub obrony przed takimi roszczeniami; po upływie wskazanych powyżej terminów dokumenty zostaną zarchiwizowane zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie.h) Informujemy, iż przysługują Pani/Panu następujące prawa:- prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników; - prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;i) przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj.: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa;j) podanie danych osobowych jest wymogiem wynikającym z ustawy PZP, a w przypadku, złożenia oferty najkorzystniejszej także warunkiem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego; niepodanie danych może skutkować wadliwością złożonej oferty i jej odrzuceniem;k) w trakcie przetwarzania danych żadne decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą budowane żadne profile.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej w m. Niekarzyn wraz z przesyłem ścieków do m. Pałck” w ramach projektu „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej w m. Niekarzyn wraz z przesyłem ścieków do m. Pałck oraz budowa przydomowej oczyszczalni ścieków w m. Węgrzynice”, który planowany jest we współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020, zgodnie z dokumentacją projektową. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w rozdziale III SWZ, Projekcie umowy – Załącznik nr 8 do SWZ.2. Prace do wykonania w ramach powierzonego zadania będą dotyczyły następującego terenu:1) przesył do m. Pałck – dz. ewid. nr 154/6; 155/6; 350, obr. 0008 Pałck, 238 obr. 0005 Niekarzyn, jednostka ewid. 080803_2 Skąpe,2) kanalizacja w m. Niekarzyn – dz. ewid. 238; 232/1; 232/2; 230; 233; 13/1; 114/1; 250; 234/2; 234/1; 68; 236; 130/1; 130/3; 133/3; 283; 297/1, obr. 0005 Niekarzyn, jednostka ewid. 080803_2 Skąpe.3. W ramach przedmiotu umowy jw. przewiduje się do wykonania roboty budowlane m.in.: 1) budowę systemu kanalizacyjnego o długości ok. 7,4 km, w tym a) kanalizacja sanitarna grawitacyjna Ø 200 mm o dł. ok. 2 km, b) odcinki sieci Ø 160mm o dł. ok.0,9 km, c) kanalizacja tłoczna z rur Ø110 o dł. 3,5 km, Ø90 o dł. 0,9 km, , Ø75 o dł. 0,1 km 2) budowę przepompowni ścieków PS1, PS2, PS3, PS4, PS5, PS6, PS7 wraz z zasilaniem w energię elektryczną i przyłączeniem do istniejącego monitoringu pompowni gminnych; 3) budowę studni rewizyjnych oraz armatury napowietrzająco-odpowietrzającej, komór połączeniowych, 4) wykonanie przejść pod drogami i w miejscach trudno dostępnych z zastosowaniem metod bez wykopowych (przeciski, przewierty); 5) odtworzenie nawierzchni; 6) inne roboty nie wymienione powyżej, a niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z istniejącą dokumentacją projektową oraz zakup materiałów i urządzeń wyszczególnionych w dokumentacji.Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej oraz sprawdzenia dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego. Zachęcamy do odbycia wizji w terenie celem analizy istniejących problemów i wyznaczenia zakresu koniecznych do wykonania prac. 4. Zakres powierzony do wykonania Wykonawcy będzie obejmował wszystkie prace niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z istniejącą dokumentacją projektową, SWZ i umową z Wykonawcą jak również zgodnie z istniejącymi przepisami prawa dotyczącymi przedmiotowego zakresu prac. 5. Wszystkie materiały zastosowane przy inwestycji przez Wykonawcę muszą posiadać atesty i być dopuszczone do stosowania w budownictwie. 6. W zakresie obowiązków wykonawcy będzie m. in. opracowanie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu, zabezpieczanie i odwadnianie wykopów, wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej oraz kamerowania sieci po zrealizowaniu zadania, jak również przestrzeganie zapisów uzyskanych decyzji, uzgodnień, warunków, zatwierdzeń, ustaleń itp., uzyskanych przez Inwestora w celu zrealizowania przedmiotu zamówienia.7. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, projektem wykonawczym i budowlanym, oraz z wykorzystaniem przedłożonych przez Zamawiającego przedmiarów robót i kosztorysów ofertowych, a także dokumentacji geotechnicznej. Wykonawca będzie przestrzegał zapisów uzyskanych decyzji, uzgodnień, warunków, itp. ustaleń, uzyskanych przez Inwestora w celu zrealizowania przedmiotu zamówienia.8. Roboty budowlane zostaną wykonane zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez EKO- INSTAL Pracownia Projektowa Harasimowicz i Wspólnicy Sp. j. ul. Kazimierza Wielkiego 61/412, 66- 400 Gorzowa Wlkp., na podstawie której Gmina Skąpe uzyskała następujące pozwolenia i decyzje, zatwierdzające realizację inwestycji: 1) Decyzja Starosty Świebodzińskiego zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę nr 213/2016 z dnia 14.07.2016 r., znak: BOŚ.6740.6.23.2016.AM, dotycząca budowy sieci sanitarnej kanalizacji grawitacyjno-tłocznej w miejscowości Pałck wraz z (…) – etap III, 2) Decyzja Starosty Świebodzińskiego zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę nr 214/2016 z dnia 14.07.2016 r., znak: BOŚ.6740.6.24.2016.AM, dotycząca budowy sieci sanitarnej kanalizacji grawitacyjno-tłocznej w miejscowości Pałck wraz z (…) – etap IV.UWAGA:Dokumentacja projektowa została przygotowana w 2016r. dla zadania nazwą „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej w m. Pałck wraz z przesyłem ścieków do miejscowości Skąpe oraz w m. Niekarzyn wraz z przesyłem ścieków do m. Pałck” etap III i IV. W związku z zawartą umową z Samorządem Województwa Lubuskiego na dofinansowaniem przedmiotowej inwestycji ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020 zadanie otrzymało nową nazwę jak w ogłoszeniu, tj. „„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej w m. Niekarzyn wraz z przesyłem ścieków do m. Pałck” w ramach projektu „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej w m. Niekarzyn wraz z przesyłem ścieków do m. Pałck oraz budowa przydomowej oczyszczalni ścieków w m. Węgrzynice”. 9. Zamawiający informuję że przedmiot wyżej wymienionych zadań jest tożsamy, tym samym dokumentacja projektowa obejmuje ten sam zakres prac do wykonania. 10. Dokumentacja projektowa została zaktualizowana, zostały zaktualizowane uzgodnienia: 1) lokalizacji umieszczenia urządzeń obcych w pasie drogi powiatowej nr 1205F dz. ewid. nr 350 m. Pałck, dz.ewid. nr 238; 234/1; 283, w m. Niekarzyn, oraz w pasie drogi powiatowej nr 1224F dz. ewid. nr 232/2 w m. Niekarzyn, 2) warunków przyłączenia do sieci elektroenergetycznej ENEA Operator Sp. z o.o. przepompowni ścieków PS1 do PS7 11. W przypadku jakiejkolwiek niezgodności pomiędzy projektem budowlanym a wykonawczym, stanowiącymi dokumentację projektową, wiążące w pierwszej kolejności są zapisy Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, a następnie projektu wykonawczego
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232152-2 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni
45233140-2 - Roboty drogowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-05-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybrana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów procentowych
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4