Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz sieci wodociągowej w miejscowości Klepin.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĘBNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966993
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Dębno
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-400
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@debno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.debno.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz sieci wodociągowej w miejscowości Klepin.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4d211dc4-9fca-11ee-948d-82b0c04ef850
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00565879
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00067179/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Klepin.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl/pn/um_debno
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platformazakupowa.pl/pn/um_debno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (w rozumieniu zaawansowanego podpisu elektronicznego), przez osobę upoważnioną. Zaleca się składanie podpisu bezpośrednio na każdym dokumencie.
2) Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca będzie przekazywana w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI/04.20/1/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Zamówienie obejmuje:
1.1) Budowę sieci w miejscowości Klepin – Etap I:
a) sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z rur PVC-U klasy S lita DN 200 – długość ok. 992,50 mb,
b) przyłącza do posesji z rur PVC – klasy S lita DN 160 – długości ok. 200,00 mb,
c) studnie betonowe DN 1200 (lub tworzywowe PP/PE dn1000) – 32 szt.,
d) studnie tworzywowe DN 425 – 6 szt.,
e) wymianę istniejącej studni S1 (zlokalizowanej w dz. nr 341), do której włączona zostanie projektowana sieć kanalizacyjna.
1.2) Budowę sieci w miejscowości Klepin – Etap II:
a) sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z rur PVC-U klasy S lita DN 200 – długość ok. 377,50 mb,
b) studnie betonowe DN 1200 (lub tworzywowe PP/PE dn1000) – 12 szt.,
c) wymianę istniejącej studni S1 (zlokalizowanej w dz. nr 325 – droga powiatowa nr 1418Z), do której włączona zostanie projektowana sieć kanalizacyjna,
d) sieć wodociągową z rur PE 100 RC PE/PE SDR17 PN10 DN110 – długość ok. 331,07 mb,
e) sieć wodociągową z rur PE 100 RC PE/PE SDR17 PN10 DN90 – długość ok. 3,51 mb.
Zadanie obejmuje budowę sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w miejscowości Klepin. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej będzie włączona do istniejących studni S1, które podczas budowy sieci mają być wymienione na nowe. Zamawiający wymaga zastosowanie kinet zbiorczych w studniach kanalizacyjnych. Wymóg ten dotyczy wszystkich tych studni kanalizacyjnych, które docelowo będą umożliwiały włączenie działek znajdujących się w rejonie inwestycji. Każda studnia końcowa i przelotowa musi posiadać kinetę zbiorczą. Studnie kierunkowe (na załamaniach trasy) oraz studnie zbiorcze na sieci winny zostać dostosowane do wymaganych parametrów. Sieć wodociągowa docelowo będzie wybudowana w układzie pierścieniowym zamkniętym (I i II Etap razem) poprzez włączenie do istniejącego wodociągu w dwóch punktach tj. na skrzyżowaniu działek 325 i 339 (węzeł połączeniowy W1) oraz na skrzyżowaniu działek 339 i 340 (węzeł połączeniowy W10-Hn* w obrębie działki 339).
2) Szczegółowy zakres robót do wykonania określony jest w wytycznych do wyceny, w dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-08-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: rodzaj studni
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca posiada zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
2) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa Wykonawcy (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez Wykonawców oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa):
2.1) Wykonawca posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 zł,
2.2) Wykonawca posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości 500 000,00 zł.
3) Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową tj.:
3.1) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał osobiście w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył roboty budowlane odpowiadające rodzajem przedmiotowi zamówienia; za takie będą uznane co najmniej dwa zadania polegające na budowie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości co najmniej 900 m, sieci wodociągowej o długości co najmniej 350 m; doświadczenie zawodowe wykazane w poszczególnych branżach nie musi być wykonane łącznie na jednym zadaniu.
3.2) narzędzia, wyposażenie zakładu lub urządzenia techniczne, jakie muszą być dostępne Wykonawcy w celu wykonania zamówienia: m.in. koparka o poj. łyżki min. 0,4m3, koparka o poj. łyżki 0,15-0,25m3, ładowarka kołowa, sprzęt do odwadniania i zabezpieczenia wykopów (niezbędna ilość igłofiltrów i szalunków), zagęszczarka, a także odpowiedni sprzęt transportowy tj.; samochody samowyładowcze i dostawcze oraz inne narzędzia umożliwiające należyte wykonanie przedmiotu zamówienia.
3.3) potencjał kadrowy: dysponuje lub będzie dysponować brygadami montażystów i instalatorów branży sanitarnej oraz osobami do obsługi sprzętu wymienionego w pkt 3.2).
3.4) wykształcenie i kwalifikacja zawodowa: osoby wykonujące przedmiot zamówienia posiadają m.in. wymagane uprawnienia, przeszkolenie i doświadczenie np. do obsługi maszyn i sprzętu.
3.5) osoba skierowana do nadzoru: wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi tj. Kierownikiem budowy – z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacje oraz sieci sanitarne, w zakresie odpowiednim do zakresu zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust.1 ustawy Pzp, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 5 000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
1) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W związku z tym dołączają do oferty także oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
2) Ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w danym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i składają wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo. Wymóg powyższy nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę i załączą do oferty umowę spółki cywilnej.
3) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców w takim zakresie, w jakim spełnia poszczególne warunki, przy czym doświadczenie w wykonaniu robót budowlany, w pełnym zakresie musi posiadać przynajmniej jeden z Wykonawców. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania w pełnym zakresie każdy z Wykonawców składa odrębnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) Termin wykonania robót objętych umową może ulec zmianie w przypadku:
1.1) opóźnień, przerw w realizacji robót, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
1.2) działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowej),
1.3) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, jeżeli uniemożliwiają wykonanie zamówienia w terminie umownym,
1.4) zlecenia robót zamiennych jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego,
1.5) potwierdzonego przez dostawców wydłużenia się okresu dostawy urządzeń lub materiałów w stosunku do terminów określonych w umowach pomiędzy Wykonawcą a dostawami, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
2) Zgodnie z postanowieniami zawartymi w art. 439 ust 1, Prawo zamówień publicznych Umowa, której przedmiotem są roboty budowlane lub usługi, zawarta na okres dłuższy niż 6 miesięcy, zawiera postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy. Zamawiający wskazuje, że maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza to 5% wartości wynagrodzenia brutto.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-09 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platformazakupowa.pl/pn/um_debno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-09 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania nazw podwykonawców. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
2) Wykonawca musi wykonać osobiście kluczowe zadania tj. wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej.