Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej dla wsi Golanka Dolna etap 2 oraz rozbudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami w Golance Dolnej”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Prochowickie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 021924831
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jagiellońska 32
1.5.2.) Miejscowość: Prochowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-230
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 768788912
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ppk@vip.onet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ppk.ssdip.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej dla wsi Golanka Dolna etap 2 oraz rozbudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami w Golance Dolnej”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-68139929-ec1f-11ee-b4e0-4ac387c144e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00262447
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00102688/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej dla wsi Golanka Dolna etap2 oraz rozbudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami w Golance Dolnej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ppk.ssdip.bip.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Dokumentacja postępowania jest i w trakcie postępowania będzie upubliczniona na
stronie zamowienia.sidaspzp.pl pod nazwą postępowania wskazaną w tytule SWZ oraz na stronie BIP
https://bip.prochowice.com/zamowienia-publiczne.html pod nazwą postępowania wskazaną w tytule SWZ.
2. Komunikacja między Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z § 2 ust. 1
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (dalej zwane „Rozporządzenie”) zaleca podpisywanie dokumentów PDF formatem PAdES.
Dodatkowo informuje, że:
1) pliki podpisane przy pomocy podpisu zewnętrznego XAdES należy załączać wraz z plikiem podpisu,
2) formularz oferty podpisany przy użyciu podpisu zewnętrznego XAdES należy dodać w jeden z poniższych sposobów:
a) z poziomu zakładki „Moje pliki” w miejscu do dodania pliku oferty należy umieścić plik, który był podpisywany, a plik z podpisem
należy dodać oddzielnie jako załącznik,
b) spakować jako plik oferty i plik z podpisem do paczki „zip” i dołączyć z poziomu zakładki „Moje pliki” w miejscu do dodania pliku
oferty.
2. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na
portalu tj. niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne:
1) dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć ram min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z
systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 – lub nowsze wersje;
3) zainstalowane przeglądarki internetowe w najnowszych wersjach: Firefox, Chrome, Opera;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program do obsługi formatów .pdf np. Acrobat Reader;
6) dopuszczalne formaty przesłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB to: png, jpg, jpeg, gif, doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx,
odt, ods, odp, odf, pdf, zip, 7zip, txt, ath, xml, dwg, xades, tar, 7z, eml, msg;
7) informacja odnośnie kodowania i czasu odbioru danych:
a) plik załączony przez wykonawcę na portalu i zapisany nie jest widoczny dla Zamawiającego, ponieważ w systemie występuje jako
plik zaszyfrowany,
b) jako czas złożenia oferty przez portal pzp przyjmuje się moment otrzymania żądania przez serwer po kliknięcia w opcję „Złóż
ofertę”. Czas jest prezentowany w (hh:mm:ss) zgodnie ze strefą czasową ustawioną na komputerze.
3. Czas serwera jest synchronizowany z czasem udostępnionym przez Główny Urząd Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula RODO zawarta w dokumentach zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula RODO zawarta w dokumentach zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: L.dz. 126/W/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci i przyłączy wodociągowych w Golance Dolnej na działce nr 238/1, 238/6, 238/5, 601, 444/11, 444/10 obr. 0003 i w rezultacie oddanie Zamawiającemu należycie wykonanego i funkcjonującego systemu sieci i przyłączy wodociągowych, zapewniającego warunki do jego prawidłowej eksploatacji i użytkowania, zgodnie z przeznaczeniem.
Podstawowy zakres rzeczowy:
1) długość sieci wodociągowej PEd110: 199,3 mb;
2) hydrant nadziemny DN80: 2 szt.
3) odejście do hydrantu: 2 x 1,5 m
4) długość przyłączy PEd32: (3x6,0)+(6x2,0)+(4x3,0) m
5) komora/studnia wodomierzowa: 1 kpl.
6) wodomierz sprzężony DN80/25
Szczegółowy opis CZĘŚCI 1 przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja stanowiąca Zał. nr 1 do SWZ. Wszystkie roboty budowlane - obiekty budowlane, opisane dokumentacją stanowiącą Zał. nr 1 do SWZ Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie z dokumentacją i zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną, obowiązującymi norami i przepisami prawa, na warunkach określonych w zawartej umowie, której projekt stanowi Zał. nr 3a do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium Cena- 60 pkt
Kryterium Cena będzie badana wg wzoru R = Cn : Cb x 60 pkt gdzie:
Cn – oferta z najniższą ceną Cb – oferta badana
2. Kryterium Jakościowe : Okres udzielonej gwarancji - 40 pkt
Okres udzielonej gwarancji - 40 pkt
Sposób oceny ofert w kryterium okres udzielonej gwarancji. Wartość punktowa za w/w kryterium wyliczona jest wg punktacji: Wykonawca podaje okres udzielonej gwarancji w pełnych latach: 3, 4 lub 5.
Zamawiający przyzna za poszczególne okresy udzielonej gwarancji niżej wymienione punkty:
3 lata - 0 pkt;
4 lata - 20 pkt;
5 lat - 40 pkt.
W przypadku nie zaoferowania żadnego okresu gwarancji lub podanie tego okresu krótszego niż 3 lata Zamawiający odrzuci ofertę jako nie zgodną z wymaganiami SWZ
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która łącznie otrzyma największą liczbę punktów w ramach ww. kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie zadania inwestycyjnego pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej dla wsi Golanka Dolna z włączeniem do istniejącej sieci w ul. Jaworowskiej w Prochowicach – etap II (zlewnia PV)” na działkach: 517/1, 511/2, 523, 222, 217, 215, 522, 210, 233, 232/2, 231/2, 230/2, 519, 229, 227/2, 227/1, 520, 226, 225, 224/2,220, 219, 521, 221, 216/1, 216/2, 214/1, 214/2, 212/1, 212/2,209/1 obręb Golanka Dolna i w rezultacie oddanie Zamawiającemu należycie wykonanego i funkcjonującego systemu sieci kanalizacji sanitarnej, zapewniającego warunki do jego prawidłowej eksploatacji i użytkowania, zgodnie z przeznaczeniem.
1. Ogólny zakres robót obejmuje:
1) budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej o łącznej długości ok. L=1,733 km w tym: sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o długości ok. L=1496,57 m, z rur PVC kl. S DN200 długości ok. L=1047,99 m, z rur PVC kl. S DN160 długości L=448,58 m, w miejscach szczególnych oznaczonych w projekcie sieć z kamionki układanej bezwykopowo. Rurociągi tłoczne o długości L=237,31 m z rur PE90 SDR 17 wraz z odtworzeniem nawierzchni po robotach ziemnych oraz włączenie nowej kanalizacji do istniejącej sieci w Golance Dolnej,
2) wykonanie kompletnie wyposażonej przepompowni ścieków PV z pompami zatapialnymi(2 pompy pracujące naprzemiennie) o wydajności Q=4,0l/s i wysokości podnoszenia H=6,4m, zbiornik o średnicy wewnętrznej 1500mm wraz z przyłączami energetycznymi i zagospodarowaniem terenu wokół pompowni.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium Cena- 60 pkt
Kryterium Cena będzie badana wg wzoru R = Cn : Cb x 60 pkt gdzie:
Cn – oferta z najniższą ceną Cb – oferta badana
2. Kryterium Jakościowe : Okres udzielonej gwarancji - 40 pkt
Okres udzielonej gwarancji - 40 pkt
Sposób oceny ofert w kryterium okres udzielonej gwarancji. Wartość punktowa za w/w kryterium wyliczona jest wg punktacji: Wykonawca podaje okres udzielonej gwarancji w pełnych latach: 3, 4 lub 5.
Zamawiający przyzna za poszczególne okresy udzielonej gwarancji niżej wymienione punkty:
3 lata - 0 pkt;
4 lata - 20 pkt;
5 lat - 40 pkt.
W przypadku nie zaoferowania żadnego okresu gwarancji lub podanie tego okresu krótszego niż 3 lata Zamawiający odrzuci ofertę jako nie zgodną z wymaganiami SWZ
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która łącznie otrzyma największą liczbę punktów w ramach ww. kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Opis warunków udziału w postępowaniu :
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający żąda od wykonawcy prowadzącego działalność gospodarczą lub zawodową dokumentu potwierdzającego, że jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
3. Sytuacja ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż: dla części 1 - 100 000,00 złotych na okres realizacji zamówienia, a dla części 2 – 800 000,00 złotych na okres realizacji zamówienia. Dokument musi być ważny na dzień składania ofert.
4. Zdolność technicznej lub zawodowej; Wykonawca musi :
1) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie tj. musi udokumentować, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty :
a) dla CZĘŚCI 1 :
− co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie sieci wodociągowej o długości minimum 150 mb.
b) dla CZĘŚCI 2 :
− co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości minimum 1500 mb.
2) dla każdej CZĘŚCI - dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. musi wykazać, co najmniej, że do wykonania zamówienia dysponuje 1 osobą na stanowisko kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
Dla CZĘŚCI 1 w kwocie 2.100 PLN.
Dla CZĘŚCI 2 w kwocie 34.400 PLN.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w drodze udzielenia zamówienia publicznego w przypadkach określonych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych,
w przypadkach określonych w załączniku 3A i 3B do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-11 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę poprzez portal SIDAS PZP, któy jest dostepny po zalogowaniu na stronie app.sidaspzp.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-11 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-10