III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełniania tego warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełniania tego warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże, że: Dla części I: Posiada doświadczenie w realizacji podobnych robót, tj. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert – a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie: Wykonawca musi być w stanie wykazać i udowodnić zrealizowanie jako Wykonawca lub Podwykonawca co najmniej 1 zamówienia na roboty budowlane w zakresie dróg lub ścieżek o nawierzchni asfaltowej w ramach którego wykonano ułożenie tego rodzaju nawierzchni, o powierzchni minimum 280 m2. Dla części II: Posiada doświadczenie w realizacji podobnych robót, tj. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert – a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie: Wykonawca musi być w stanie wykazać i udowodnić zrealizowanie jako Wykonawca lub Podwykonawca co najmniej 1 zamówienia na roboty budowlane w zakresie dróg lub ścieżek o nawierzchni asfaltowej w ramach którego wykonano ułożenie tego rodzaju nawierzchni, o powierzchni minimum 780 m2. Dla części III: Posiada doświadczenie w realizacji podobnych robót, tj. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert – a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie: Wykonawca musi być w stanie wykazać i udowodnić zrealizowanie jako Wykonawca lub Podwykonawca co najmniej 1 zamówienia na roboty budowlane w zakresie dróg lub ścieżek o nawierzchni asfaltowej w ramach którego wykonano ułożenie tego rodzaju nawierzchni, o powierzchni minimum 1 500 m2. Dla części IV: Posiada doświadczenie w realizacji podobnych robót, tj. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert – a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie: Wykonawca musi być w stanie wykazać i udowodnić zrealizowanie jako Wykonawca lub Podwykonawca co najmniej 1 zamówienia na roboty budowlane w zakresie dróg lub ścieżek o nawierzchni asfaltowej w ramach którego wykonano ułożenie tego rodzaju nawierzchni, o powierzchni minimum 1 500 m2. Uwaga W przypadku składania przez Wykonawcę ofert na więcej niż jedną część zamówienia Zamawiający dopuszcza, aby dla wykazania zdolności technicznej i zawodowej Wykonawca miał możliwość złożenia jednego wykazu dla różnych części zamówienia. Zamawiający dopuszcza, aby dla wykazania zdolności technicznej i zawodowej Wykonawca miał możliwość wykazania tych samych zamówień (tych samych umów/ kontraktów na zamówienia) dla różnych części zamówienia. Nie podlegają sumowaniu zamówienia (umowy/kontrakty na zamówienia) wymagane przez Zamawiającego dla poszczególnych części zamówienia oraz nie podlegają sumowaniu powierzchnie dróg lub ścieżek o nawierzchni asfaltowej wymagane przez Zamawiającego dla poszczególnych części zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 24 ust. 1 uPzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 1-3 uPzp) - (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 2 do SIWZ) aktualne na dzień składania ofert, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). Uwaga: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (na zasadach określonych w art. 22a ust 1-6 uPzp). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Uwaga: Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1, stanowiącym załącznik nr 2 do siwz. 3) Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ). Uwaga: Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp (informacje z otwarcia ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 3 do SIWZ). Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. 2016 r., poz. 1126) oświadczenia, o których mowa w ww. rozporządzeniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty, o których mowa w ww. rozporządzeniu inne niż oświadczenia, o których mowa powyżej, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawcy w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Natomiast pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy wchodzącego w skład Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia są poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę którego dotyczą. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, innego niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Uwaga: W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane /informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ogłoszenia nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nie dotyczy
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
nie dotyczy
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) Formularz oferty (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 1 do SIWZ). 2) Formularz cenowy (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ). 3) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeśli dotyczy). 4) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść na każdą część zamówienia, na którą zostanie złożona oferta, wadium w wysokości 3 000 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Bank Pekao S.A. I O/Bytów Nr 19124037831111000040808806 z adnotacją „wadium na przetarg pn. Budowa ścieżek pieszo-rowerowych i rowerowych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach projektu pn. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – część … 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b uPzp). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – Budowa ścieżek pieszo-rowerowych i rowerowych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach projektu pn. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – część … oraz włożyć do koperty zewnętrznej . 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszą. 9. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
nie dotyczy
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
nie dotyczy
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
nie dotyczy
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
nie dotyczy
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
nie dotyczy
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł z nim umowę na zasadach określonych we wzorze umowy, będącej załącznikiem do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (wg załącznika nr 6 do siwz). 2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że wystąpią okoliczności których nie można było wcześniej przewidzieć, a które przemawiają za koniecznością zmiany postanowień umowy określonej we wzorze umowy wg załącznika nr 6 do siwz. 3. Warunkiem wprowadzenia istotnych zmian w umowie jest pisemny wniosek o zmianę umowy (zawarcie aneksu) złożony przez Wykonawcę lub Zamawiającego. 4. Wykonawca zobowiązany jest wykazać zaistnienie okoliczności wskazanych we wzorze umowy poprzez przedłożenie stosownych ekspertyz, opinii, dokumentów, itp. 5. Wszelkie istotne zmiany treści umowy wymagają zgody obydwu stron i formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności. 6. Wprowadzenie zmian nieistotnych w umowie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności ( np.: zmiana kierownika budowy, inspektora nadzoru). 7. Podpisanie aneksu do umowy powinno być poprzedzone, pod rygorem nieważności, sporządzeniem protokołu konieczności zawierającego uzasadnienie. 8. Konsekwencją zmiany umowy (aneksowania) może być w szczególności zmiana terminu zakończenia realizacji zadania, wydłużenie terminów obowiązywania zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
nie dotyczy
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
nie dotyczy
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-03-05, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
BUDOWA ŚCIEŻKI PIESZO-ROWEROWEJ – ODCINKI A I B |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z realizacją zadania (inwestycja typu zaprojektuj – wykonaj) pt. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – odcinki A i B z Programu Funkcjonalno-Użytkowego – zakres do wykonania na rzecz Zamawiającego – Gminy Borzytuchom: Odcinek A. Odcinek od Gminnej Biblioteki i Ośrodka Kultury w Borzytuchomiu – do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 209. 1. Budowa dydaktyczno – promocyjnej ścieżki pieszo – rowerowej • rozebranie istniejących podbudowy i nawierzchni (nawierzchnia asfaltowa) - nawierzchnia asfaltowa Rozebranie i demontaż polegać będzie na zgruzowaniu i zutylizowaniu pozostałości po rozebranych elementach. • korytowanie podłoża gruntowego do rzędnych projektowych • wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego i nawierzchni: - zintegrowana ścieżka pieszo – rowerowa – nawierzchnia asfaltowa - obustronne pobocze – nawierzchnia – kruszywo łamane lub naturalne stabilizowane mechanicznie lub tłuczeń kamienny, gr. 10,0 cm • szerokość projektowanej ścieżki pieszo – rowerowej 3,0 m (1,0 m ścieżka piesza, 2,0 m ścieżka rowerowa) • szerokość pobocza – 0,5 m (obustronnie) • ułożenie krawężników oporników betonowych, obrzeży betonowych: - krawężniki opornik betonowe, wymiary 12/25 cm (oddzielenie pobocza od drogi gminnej) - obrzeża betonowe, wymiary 8/30 cm (oddzielenie ścieżki od pobocza) • montaż na całej długości inwestycji wymaganego projektowo oznakowania poziomego i pionowego - oznakowanie pionowe (znaki drogowe) - oznakowanie poziome (malowanie linii i znaków poziomych) Oznakowanie będzie wykonane wspólnie przez partnerów w sposób jednolity dla całej trasy. • uporządkowanie zieleni istniejącej Dane projektowe: • długość projektowanej ścieżki dydaktyczno – promocyjnej pieszo – rowerowej – ok. 190,0 m • szerokość projektowanej ścieżki dydaktyczno – promocyjnej pieszo – rowerowej – 3,0 m • szerokość projektowanych poboczy (obustronnie) – 0,50 m 2. Montaż zewnętrznej tablicy interaktywnej • instalacja zewnętrznej tablicy interaktywnej – 1 sztuka Dane na tablicy interaktywnej: Zawierać ona będzie mapy i przebieg ścieżki dydaktycznej oraz najważniejsze informacje w zakresie edukacji ekologicznej, informacje o formach przyrody w regionie oraz o jeziorach lobeliowych i obszarach Natura 2000. 3. Montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) • montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) wzdłuż projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 2 sztuki (kierunek BORZYTUCHOM – kierunek KROSNOWO, JEZIORO DUŻE, JEZIORO MOCZYDŁO, JEZIORO KROSNOWSKIE, …) Odcinek B. Odcinek drogi wojewódzkiej nr 209 od skwerku – do skrzyżowania z drogą powiatową Borzytuchom – Krosnowo, odcinek drogi powiatowej Borzytuchom – Krosnowo – do skrzyżowania z drogą gminną (ulica Jeziorna), odcinek drogi gminnej (ulica Jeziorna) – do końca zabudowań w Borzytuchomiu. 1. Montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) • montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) wzdłuż projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 2 sztuki (kierunek BORZYTUCHOM – kierunek KROSNOWO, JEZIORO DUŻE, JEZIORO MOCZYDŁO, JEZIORO KROSNOWSKIE, …)
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45220000-5, 45223000-6, 45100000-8, 45111291-4, 45111200-0, 45112000-5, 45111213-4, 45233161-5, 45233251-3, 45236000-0, 71000000-8, 71200000-0, 71300000-1, 71400000-2, 71410000-5, 71420000-8, 71500000-3, 71540000-5
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-10-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
BUDOWA ŚCIEŻKI PIESZO-ROWEROWEJ – ODCINEK C I CZĘŚĆ ODCINKA D |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z realizacją zadania (inwestycja typu zaprojektuj – wykonaj) pt. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – odcinek C i część odcinka D z Programu Funkcjonalno-Użytkowego – zakres do wykonania na rzecz Zamawiającego – Gminy Borzytuchom: Odcinek C. Odcinek od końca zabudowań w Borzytuchomiu – do skrzyżowania z drogą powiatową Borzytuchom – Krosnowo. 1. Budowa ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej • rozebranie istniejących podbudowy i nawierzchni - nawierzchnia gruntowa (częściowo zarośnięta) Rozebranie i demontaż polegać będzie na zgruzowaniu i zutylizowaniu pozostałości po rozebranych elementach (ewentualne ścięcie poszycia, zdjęcie humusu, usunięcie chwastów i podrostów oraz innych zanieczyszczeń). • korytowanie podłoża gruntowego do rzędnych projektowych • profilowanie (w razie konieczności – przy gruntach spoistych – zagęszczenie podłoża gruntowego) • wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego i nawierzchni: - zintegrowana ścieżka pieszo – rowerowa – nawierzchnia asfaltowa - obustronne pobocze – nawierzchnia – kruszywo łamane lub naturalne stabilizowane mechanicznie lub tłuczeń kamienny, gr. 10,0 cm • szerokość projektowanej ścieżki pieszo – rowerowej 2,5 m • szerokość pobocza – 0,5 m (obustronnie) • ułożenie krawężników oporników betonowych, obrzeży betonowych: - krawężniki oporniki betonowe, wymiary 12/25 cm (oddzielenie pobocza od drogi gminnej) - obrzeża betonowe, wymiary 8/30 cm (oddzielenie ścieżki od pobocza) • montaż na całej długości inwestycji wymaganego projektowo oznakowania poziomego i pionowego - oznakowanie pionowe (znaki drogowe) - oznakowanie poziome (malowanie linii i znaków poziomych) Oznakowanie będzie wykonane wspólnie przez partnerów w sposób jednolity dla całej trasy. • uporządkowanie zieleni istniejącej Dane projektowe: • długość projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 530,0 m • szerokość projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 2,50 m • szerokość projektowanych poboczy (obustronnie) – 0,50 m 2. Montaż tablic informacyjno – dydaktycznych • instalacja nowych tablic informacyjno – dydaktycznych – 3 sztuki Dane na tablicach informacyjno – dydaktycznych: Zawierać one będą najważniejsze informacje w zakresie edukacji ekologicznej dotyczące obszarów na których zostaną postawione oraz regulacje dotyczące zachowania na danym obszarze. 3. Montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) • montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) wzdłuż projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 3 sztuki (kierunek BORZYTUCHOM– kierunek KROSNOWO, JEZIORO DUŻE, JEZIORO MOCZYDŁO, JEZIORO KROSNOWSKIE, …) Odcinek D. Odcinek w pasie drogi powiatowej Borzytuchom – Krosnowo – do parkingu leśnego – do wykonania jest pkt 4 z PFU. Budowa miejsca wypoczynku przy parkingu leśnym • instalacja nowych koszy na śmieci – 2 sztuki • instalacja nowych ławek – 2 sztuki • instalacja nowych stojaków na rowery – 3 sztuki • instalacja zestawu biesiadnego (stół z ławkami) – 1 sztuka • instalacja altany – 1 sztuka.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45220000-5, 45223000-6, 45100000-8, 45111291-4, 45111200-0, 45112000-5, 45111213-4, 45233161-5, 45233251-3, 45236000-0, 71000000-8, 71200000-0, 71300000-1, 71400000-2, 71410000-5, 71420000-8, 71500000-3, 71540000-5
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-10-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
BUDOWA ŚCIEŻKI PIESZO-ROWEROWEJ – ODCINEK E |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z realizacją zadania (inwestycja typu zaprojektuj – wykonaj) pt. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – odcinek E z Programu Funkcjonalno-Użytkowego– zakres do wykonania na rzecz Zamawiającego – Gminy Borzytuchom: Odcinek E. Odcinek od parkingu przy Zespole Szkół w Borzytuchomiu – do drogi powiatowej Borzytuchom – Krosnowo. 1. Budowa ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej • rozebranie istniejących podbudowy i nawierzchni - nawierzchnia gruntowa (częściowo zarośnięta) Rozebranie i demontaż polegać będzie na zgruzowaniu i zutylizowaniu pozostałości po rozebranych elementach (ewentualne ścięcie poszycia, zdjęcie humusu, usunięcie chwastów i podrostów oraz innych zanieczyszczeń). • korytowanie podłoża gruntowego do rzędnych projektowych • profilowanie (w razie konieczności – przy gruntach spoistych – zagęszczenie podłoża gruntowego) • wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego i nawierzchni: - zintegrowana ścieżka pieszo – rowerowa – nawierzchnia asfaltowa - obustronne pobocze – nawierzchnia – kruszywo łamane lub naturalne stabilizowane mechanicznie lub tłuczeń kamienny, gr. 10,0 cm • szerokość projektowanej ścieżki pieszo – rowerowej 2,5 m • szerokość pobocza – 0,5 m (obustronnie) • ułożenie krawężników oporników betonowych, obrzeży betonowych: - krawężniki oporniki betonowe, wymiary 12/25 cm (oddzielenie pobocza od drogi gminnej) - obrzeża betonowe, wymiary 8/30 cm (oddzielenie ścieżki od pobocza) • montaż na całej długości inwestycji wymaganego projektowo oznakowania poziomego i pionowego - oznakowanie pionowe (znaki drogowe) - oznakowanie poziome (malowanie linii i znaków poziomych) Oznakowanie będzie wykonane wspólnie przez partnerów w sposób jednolity dla całej trasy. • uporządkowanie zieleni istniejącej Dane projektowe: • długość projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 1200,0 m • szerokość projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 2,50 m • szerokość projektowanych poboczy (obustronnie) – 0,50 m 2. Montaż tablic informacyjno – dydaktycznych • instalacja nowych tablic informacyjno – dydaktycznych – 3 sztuki Dane na tablicach informacyjno – dydaktycznych: Zawierać one będą najważniejsze informacje w zakresie edukacji ekologicznej dotyczące obszarów na których zostaną postawione oraz regulacje dotyczące zachowania na danym obszarze. 3. Montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) • montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) wzdłuż projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 3 sztuki (kierunek BORZYTUCHOM – kierunek KROSNOWO, JEZIORO DUŻE, JEZIORO MOCZYDŁO, JEZIORO KROSNOWSKIE, … )
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45220000-5, 45223000-6, 45100000-8, 45111291-4, 45111200-0, 45112000-5, 45111213-4, 45233161-5, 45233251-3, 45236000-0, 71000000-8, 71200000-0, 71300000-1, 71400000-2, 71410000-5, 71420000-8, 71500000-3, 71540000-5
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-10-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
4 |
Nazwa: |
BUDOWA ŚCIEŻKI ROWEROWEJ – CZĘŚĆ ZAKRESU ODCINKA D |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z realizacją zadania (inwestycja typu zaprojektuj – wykonaj) pt. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – część zakresu odcinka D z Programu Funkcjonalno-Użytkowego – zakres do wykonania na rzecz Zamawiającego – Powiatu Bytowskiego: D. Odcinek w pasie drogi powiatowej Borzytuchom – Krosnowo – do parkingu leśnego 1. Budowa ścieżki rowerowej • rozebranie istniejących podbudowy i nawierzchni - nawierzchnia gruntowa (częściowo zarośnięta) Rozebranie i demontaż polegać będzie na zgruzowaniu i zutylizowaniu pozostałości po rozebranych elementach (ewentualne ścięcie poszycia, zdjęcie humusu, usunięcie chwastów i podrostów oraz innych zanieczyszczeń). Pod tą pozycją ujęte jest również wykonanie odtworzenia istniejących rowów przydrożnych przez oczyszczenie na gł. 40 cm z wyprofilowaniem skarp oraz wykarczowanie pni drzew. • korytowanie podłoża gruntowego do rzędnych projektowych • wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego i nawierzchni: - ścieżka rowerowa – nawierzchnia asfaltowa - obustronne pobocze – nawierzchnia – kruszywo łamane lub naturalne stabilizowane mechanicznie lub tłuczeń kamienny, gr. 10,0 cm • szerokość projektowanej ścieżki rowerowej 2,0 m • szerokość pobocza – 0,5 m (obustronnie) • ułożenie krawężników oporników betonowych, obrzeży betonowych: - krawężniki oporniki betonowe, wymiary 12/25 cm (oddzielenie pobocza od drogi powiatowej) - obrzeża betonowe, wymiary 8/30 cm (oddzielenie ścieżki od pobocza) • montaż na całej długości inwestycji wymaganego projektowo oznakowania poziomego i pionowego - oznakowanie pionowe (znaki drogowe) - oznakowanie poziome (malowanie linii i znaków poziomych) Oznakowanie będzie wykonane wspólnie przez partnerów w sposób jednolity dla całej trasy. • uporządkowanie zieleni istniejącej Dane projektowe: • długość projektowanej ścieżki rowerowej – 1060,0 m • szerokość projektowanej ścieżki rowerowej – 2,0 m • szerokość projektowanych poboczy (obustronnie) – 0,50 m Ścieżka musi być odsunięta od krawędzi jezdni o min. 1,0 m 2. Montaż tablic informacyjno – dydaktycznych • instalacja nowych tablic informacyjno – dydaktycznych – 2 sztuki Dane na tablicach informacyjno – dydaktycznych: Zawierać one będą najważniejsze informacje w zakresie edukacji ekologicznej dotyczące obszarów na których zostaną postawione oraz regulacje dotyczące zachowania na danym obszarze. 3. Montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) • montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) wzdłuż projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 2 sztuki (kierunek BORZYTUCHOM – kierunek KROSNOWO, JEZIORO DUŻE, JEZIORO MOCZYDŁO, JEZIORO KROSNOWSKIE, …)
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45220000-5, 45223000-6, 45100000-8, 45111291-4, 45111200-0, 45112000-5, 45111213-4, 45233161-5, 45233251-3, 45236000-0, 71000000-8, 71200000-0, 71300000-1, 71400000-2, 71410000-5, 71420000-8, 71500000-3, 71540000-5
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-10-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: