IV.1) OPIS  
      
     IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:  
     Przetarg nieograniczony 
      
     IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: 
      
      Tak 
      
 Informacja na temat wadium 
      
 
      11.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 25 000,00 zł 11.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 11.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BKO BP nr rachunku: 02 1020 4144 0000 6602 0068 0454 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Budowa świetlicy wiejskiej we wsi Chojniki, Gmina Nowy Tomyśl”-II postepowanie. 11.4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone do oferty lub złożone przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 28 Sekretariat). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta wykonawcy, który w wyznaczonym terminie nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11.5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na każde pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .  
     
 
      
     IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: 
      
      Nie 
      
 Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: 
      
 
       
     
 
      
      IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:  
      
      Nie 
      
 Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: 
      
 
      Nie 
      
 Informacje dodatkowe: 
      
 
       
     
 
      
      IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:  
      
      Nie 
      
 Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej 
      
 
       
      
 Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: 
      
 
       
     
 
      
      IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu  
      
      (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)  
     
       Liczba wykonawców  
       
      
 Przewidywana minimalna liczba wykonawców 
       
      
 Maksymalna liczba wykonawców  
       
      
 Kryteria selekcji wykonawców: 
      
 
       
     
 
      
      IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:  
     
       Umowa ramowa będzie zawarta: 
      
 
       
      
 Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: 
      
 
       
      
 Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: 
      
 
       
      
 Informacje dodatkowe: 
      
 
       
      
 Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: 
      
 
       
      
 Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: 
      
 
       
      
 Informacje dodatkowe: 
      
 
       
      
 W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: 
      
 
       
      
 Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: 
      
 
       
     
 
      
     IV.1.8) Aukcja elektroniczna  
      
      Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej 
     (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)  
     Tak 
      Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: 
      
     
 
      
     Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:  
      
      
     Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia: 
      
      
      Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: 
     
 
      Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
     
 
      Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
     
 
      Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: 
     
 
      Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
     
 
      Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
     
 
       
      
Czas trwania: 
       
      
 
      
 Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: 
       
      
 Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: 
      
 
       
     
 
      
     IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT  
      
     IV.2.1) Kryteria oceny ofert:  
      
     IV.2.2) Kryteria 
      
     
      
       
        | Kryteria | Znaczenie | 
       
        | Cena brutto | 60,00 | 
       
        | Termin gwarancji | 40,00 | 
      
     
 
      
     IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony) 
      
     
Tak 
      
     IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne  
      
     IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem 
      Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: 
      
     
 
      Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji 
     
 
      Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: 
     
 
      Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): 
      
     
 
      Informacje dodatkowe 
      
     
 
      
      
     IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego 
      Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: 
      
     
 
      Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: 
      
     
 
      Wstępny harmonogram postępowania: 
      
     
 
      Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: 
     
 
      Należy podać informacje na temat etapów dialogu: 
      
     
 
      
      Informacje dodatkowe: 
      
     
 
      
     IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego 
      Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: 
      
     
 
      Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 
      
     
 
      Informacje dodatkowe: 
      
     
 
      
     IV.4) Licytacja elektroniczna  
      Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: 
      
     
 
       
     
 Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: 
      
     
 
       
     
 Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: 
      
     
 
       
     
 Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: 
      
     
 
       
     
 Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
     
 
       
       Czas trwania:  
      
 
      
 Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: 
       
     
 Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 
     
 Data: 
     
 godzina: 
     
 
      Termin otwarcia licytacji elektronicznej: 
      
     
 
       
     
 Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: 
      
     
 
       
     
 
      Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: 
      
     
 
       
     
 
      Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
      
     
 
       
     
 
      Informacje dodatkowe: 
      
     
 
       
     
 
     IV.5) ZMIANA UMOWY 
      
     Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: 
     Tak 
      Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 
      
     
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) zmiany osób, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 30) Umowy lub zmiany osób skierowanych do realizacji zamówienia, posiadających niezbędne do wykonania zamówienia kwalifikacje zawodowe, na inne osoby pod warunkiem udowodnienia Zamawiającemu, że nowe osoby spełniają wymagania w tym warunki udziału, określone w Umowie i specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2) zmiany podmiotu, o którym mowa w art. 22a Prawo zamówień publicznych, na inny pod warunkiem udowodnienia Zamawiającemu, że nowy podmiot spełnia warunki udziału określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 3) zmiany terminu realizacji w przypadku wystąpienia: a) przyczyny, z powodu której będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będącej następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będącej następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót; b) konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji; c) opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność; d) opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność; e) braku możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od wykonawcy; f) opóźnień wynikających z niedokonania odbioru przez właściwych zarządców dróg, zarządców sieci w ustalonym terminie; g) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót; h) warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację poszczególnych elementów zamówienia w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych - fakt ten musi zostać zgłoszony Zamawiającemu i potwierdzony przez inspektora nadzoru wpisem do dziennika budowy, i) awarii niezawinionych przez Wykonawcę, j) okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności pod warunkiem wykazania dochowania należytej staranności przez stronę, która na określoną okoliczność się powołuje, k) opóźnień wynikających z przedłużającej się procedury przetargowej (w szczególności: przedłużenie terminu związania ofertą, wniesienie odwołania, podjęcie uchwały Rady Gminy dotyczącej środków związanych z finansowaniem inwestycji) mających wpływ na termin podpisania umowy z wykonawcą; minimalny okres przesunięcia terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia, którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 3), równy będzie okresowi przerwy lub postoju spowodowanego jej wystąpieniem. 4) zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego robót stanowiącego załącznik nr 1 do umowy w szczególności w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w pkt 3) niniejszego paragrafu lub w wyniku potrzeb Zamawiającego powstałych z przyczyn o charakterze techniczno-organizacyjnych; 5) zmiany w zakresie ilości wykonanych robót, technologii wykonania lub inne zmiany dokumentacji projektowej, jeżeli są konieczne dla dalszej realizacji zamówienia lub są korzystne dla Zamawiającego; 6) zmiany polegające na wykonaniu robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej w tym udzielenie zamówień dodatkowych wykraczających poza zakres przedmiotu umowy, 7) zmiany umowy w związku z przekształceniem firmy lub wynikające z następstwa prawnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami; 8) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy wynikającego ze złożonej oferty w przypadku: a) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług; b) obniżenia wynagrodzenia, gdy zmiana zostanie spowodowana zmniejszeniem zakresu wykonanych robót i jest korzystna dla Zamawiającego; c) rezygnacji przez Zamawiającego z wykonania części robót budowlanych związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia; d) wykonania zamówień dodatkowych lub zamiennych. 2. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 
      
     IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE  
      
      
     IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym 
     (jeżeli dotyczy):  
      
      
      
     Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym 
      
      
      
     IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:  
      Data: 
     
2018-10-26, godzina: 
     
10:30, 
     
 Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): 
      
     
 
      Wskazać powody: 
      
     
 
      Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 
     
> 
     
język polski 
      
     IV.6.3) Termin związania ofertą:  do: 
     
 okres w dniach: 
     
30 (od ostatecznego terminu składania ofert) 
      
     
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: 
     Nie 
      
     IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane 
     Nie 
      
     IV.6.6) Informacje dodatkowe: 
      
     Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Nowym Tomyślu Adres: 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Poznańska 33 pokój 26, w dniu 26.10.2018 r. o godzinie 11:00